Ervaringen met Co-Trimoxazol

co-trimoxazol

misselijkheid duizeligheid beenkrampen koortsig gevoel Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam algemene malaise energieverlies huilend constipatie

Blaasontsteking (33 meningen)
Longontsteking (4 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (3 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Infectie (wond) (1 mening)
Vasculitis (1 mening)
Oogontsteking (0 meningen)

18-11-2015 | Vrouw | 45
co-trimoxazol (160/800mg)
Middenoorontsteking
I.v.m. middenoorontsteking kreeg ik Cotrimoxazol forte 960 mg Actavis. Ik heb nu 2 dagen 2 pillen per dag geslikt en nog 5 dagen te gaan. Ik heb last van duizeligheid. Niet continu, maar zaken waar ik anders nogal gevoelig op reageer, zoals operaties op tv of verhalen van mensen over hun operaties, daar reageer ik nu nog sterker op. Ik word dan zo duizelig dat ik echt moet[lees meer...] gaan liggen om niet flauw te vallen. Op moment dat ik duizelig word, ook last van misselijkheid.

21-09-2015 | Man | 45
co-trimoxazol (960mg)
Prostaatontsteking
ik heb dit middel twee weken geslikt, was blij dat de kuur over was, want ik heb veel bijwerkingen gehad. De eerste paar dagen dacht ik nog "dit gaat goed", maar toen werd ik duizelig. Dat gebeurde nog een paar keer, maar werd niet erger op zich, wat wel steeds erger werd was de enorme vermoeidheid, zweten, hoofdpijn en hartkloppingen. Ik kon echt nauwelijks nog iets doen [lees meer...]aan het eind van de kuur, een paardenmiddel wat mij betreft. De pillen zijn wat lastig door te slikken, toch deed ik dat liever dan ze apart oplossen, want ze zijn erg vies van smaak.

17-09-2014 | Vrouw | 34
co-trimoxazol
Dit medicijn gekregen na een ingreep van e baarmoeder waarbij ik een infectie kreeg. Vervelende bijwerkingen zoals vieze metaalachtige smaak in de mond en hartkloppingen. De smaak is nog wel vol te houden maar de hartkloppingen zijn erg vervelend. Zelfs in rust voel ik mijn hart hevig bonken en dat is echt heel naar.

08-09-2014 | Man | 65
Prostaatklachten (overig)
Door specialist voorgeschreven: 1 maand 2x daags. Tijdens slikken was sporten (hardlopen en fietsen) onmogelijk. Fietsen mocht niet om prostaat niet verder te irriteren, bij hardlopen brak het zweet mij uit en hartslag ging omhoog. Na afloop kuur en bij start van opnieuw sporten plotseling last van knieën met hardlopen. Nooit last daarvan gehad. Vlgs. specialist komt dit [lees meer...]door de agressiviteit van het medicijn. Gaat over, maar wanneer ....?

21-07-2014 | Man | 37
Bijbalontsteking
Ivm bijbalontsteking middel gebruikt (2x1 per dag van 960 pch oftewel mg) en daar heb ik inmiddels spijt van. Aan het eind van de eerste dag duizelig. Aanvankelijk van plan om, iom huisarts, te stoppen met deze kuur vanwege deze duizeligheid. De tweede dag bleek de duizeligheid af te nemen. Omdat het middel wel goed op de kwaal leek te slaan toch doorgezet iom huisarts[lees meer...]. Leek enkel wat moe te zijn maar kon wel doorwerken. Na verloop van de dagen werd ik steeds vermoeider. Kreeg ook een constant suizen in mijn hoofd en een ruwe tong met groene uitslag. Gewoon een normale bijwerking aldus de huisarts. Na 9 dagen kreeg ik echter koorts en een barstende hoofdpijn. Spierpijn, pijn in de ogen, kreeg geen hap meer door mijn keel. De dag daarop zat ik onder de huiduitslag. Direct de huisartsenpost gebeld en langsgegaan. Op diens advies direct gestopt met inname. Middel leek toch niet afdoende te werken tegen de kwaal. Onduidelijk was waar de koorts vandaan kwam. Bijwerking of virus? Huiduitslag begon te jeuken. Ademhalen ging zwaarder en kuchen was lastig. Afspraak voor consult later vandaag. Maar dit middel hoef ik gelukkig niet meer te slikken. Het is erger dan de kwaal!

10-07-2014 | Man | 37
Bijbalontsteking
Antibioticum voorgeschreven gekregen ivm ontsteking bijballen en bijholteontsteking. 2x1 per dag 960 Mg. Werking na inname eerste pil al waarneembaar na korte tijd. Deed dus goed zijn werk. Na de tweede pil kreeg ik echter last van bijverschijnselen: Licht in hoofd (duizelig) Slappe knieën Ogen focussen langzamer Suizen in hoofd Volgens bijsluiter mag je dan niet [lees meer...]autorijden. Huisarts gebeld. Op diens advies direct gestopt met inname krijg een andere antibioticum voorgeschreven.

07-02-2014 | Man | 28
Blaasontsteking
Beste lezers mijn ervaring is zeer goed deze antibiotica. vorige jaar mijn 1e kuur gehad na een blaas ontsteking. na een half jaar urineweginfectie gehad. gelukkig bestaat dit middel want na 2 dagen moest ik egt wat hebben om de onsteking te stoppen. Enige bijwerking is dat ik moe wordt en veel wil slapen.

28-11-2013 | Vrouw | 49
Urineweginfectie
Ik kreeg dit middel omdat ik de antibiotica die ik had gekregen van mijn uroloog, daar kon ik niet tegen. Deze antibiotica heeft niet het gewenste effect gehad. Heb sinds 2011 geregeld een urineweginfectie. Waarvan ik er door eentje in het ziekenhuis ben beland die op een gecompliceerde nierbekkenontsteking is uitgelopen.

18-09-2013 | Vrouw | 41
co-trimoxazol
Zeer veel last van bijwerkingen na een neus/bijholteoperatie. Met name als ik lig. Droge mond, pijnlijke wit uitgeslagen tong, kapotte slijmvliezen, nare smaak in mijn mond, erg vermoeid, hoofdpijn en rare dromen.

05-08-2013 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Wat een verschrikkelijk medicijn. Vrijdag gekregen omdat ik een UWI bleek te hebben, hier had ik niet veel klachten van. De huisarts zei dat het vermoeden was dat de onsteking hoger zat dan mijn blaas. Vol goede moed begonnen, maar wat ben ik beroerd geworden. Hoofdpijn, misselijk, rugpijn, enorme spierpijn (kon bijna niet meer lopen). Heel moe, slapeloze nachten. Onrusti[lees meer...]g gevoel, snel vermoeid. Duizelig. Vandaag, maandag weer met urine naar de huisarts gegaan. Bleek deze gelukkig schoon. Direct mogen stoppen met de kuur. Dit was echt te heftig voor mij.

14-07-2013 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Hoi allemaal, Ik vind dit medicijn effectief voor de kwaal maar de bijwerkingen waren na de eerste tablet al verschrikkelijk lastig om de dag door te komen. Ben erg duizelijk overdag, en heb hoofdpijn zo nu en dan. Bij het na bed gaan voelt het alsof ik in een draaikolk ben beland en hartkloppingen. Onrustig kom ik de nacht door en zweten. En overdag weer de duizelighei[lees meer...]d. Ik gebruik dit nu 4,5 dag. Moet het 10 dg innemen en 2 keer p dg. Ongeloofelijk paardemiddel met bijwerkingen. Ga morgen langs de dokter want ik voel me er niet ok bij.

04-07-2013 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Diagnose was bacteriele infectie aan de urinewegen, voorgeschreven gekregen Co-trimoxazol forte. Na twee dagen zou het resultaat moeten opleveren. Wat de aandoening betreft was dat ook zo. Maar de bijwerkingen na inname van het vierde tablet waren heftig.. Hallicinaties op het moment dat ik in slaap ging vallen. Trip met mooie kleuren en figuren maar ook donkere beelden. O[lees meer...]pgestaan en heel de nacht een soort opgejaagd gevoel gehad, uiteindelijk inslaap gevallen, wakker geworden met hoofdpijn, nat van het zweet. Direct gestopt met innemen, arts heeft ander medicijn voorgescheven om de kuur aftemaken. Algeheel gevoel van niet welbevinden bij dit medicijn. Zou nog geen kruimel meer innemen van dit medicijn!

24-06-2013 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Na 1 week Co-Trimoxazol zit ik van top tot teen onder de jeukende uitslag. Als ik nog niet klaar was met de kuur moest ik hem direct stoppen. Allergie. Mag de kuur nooit weer. Pillen zijn ook vreselijk groot en me vaak verslikt met innemen. Buiten dat veel hoofdpijn en erg wazig gevoel. Moet zeggen dat de luchtweginfectie wel weg is maar heb er vreselijke jeukende uitslag[lees meer...] voor terug gekregen. Kan jammergenoeg nergens vinden hoelang het duurt voor die weg is.

07-06-2013 | Man | 30
Oorontsteking
Nadat een tweeweekse antibioticakuur niet aansloeg werd Co-Trimoxazol voorgeschreven door de KNO-arts in verband met een ontsteking van het gebied achter het oor. Eerst twee weken langs 2x960mg per dag, daarna nog vier weken een pil per dag. Met het doorslikken van deze pillen heb ik geen moeite gehad, maar veel groter hadden ze niet moeten zijn. Een hele serie bijwerki[lees meer...]ngen hebben de revue gepasseerd, in het begin had ik vooral last van slaapproblemen: veel moeite met in slaap komen en overdag niet bepaald wakker. Daar kwam vermoeidheid bij, waarvan één keer een zware en onaangename vermoeid- en afwezigheid zoals ik nooit eerder had ervaren. Deze bijwerkingen verdwenen na een tijdje, maar af en toe werd ik nog wel beroerd. Naarmate de kuur vorderde veranderen de klachten en kreeg ik steeds meer last van een prikkelbaarheid, een licht gevoel in mijn hoofd, lichte duizeligheid en misselijkheid en oorsuizen en eenmalig een zware hoofdpijn. Al met al was het geen aangename ervaring, maar de ontsteking is wel verdwenen.

22-05-2013 | Man | 49
Oorontsteking
Voorgeschreven door de KNO arts voor een terugkerende middenoorontsteking en neusholte onsteking .ooronsteking was na 2 dagen weg (wel bleven mijn oren dicht zitten). Maar zeer negatief effect op mijn astma. Ik werd zeer kotademig en veel hoesten met slijm. Uiteindelijk kwam er ook nog een allergische reactie ( rode vlekken) bij. Na overleg met KNO arts direct gestopt. Met[lees meer...] de longen gaat het moeizaam beter nadat ik ben gestart met anti Histaminicum. Na overleg met een Microbioloog is de algemeen te hanteren richtlijn max. 7 dagen een antibioticum ( welke dan ook) is geen effect dan stoppen! Goede les voor de toekomst. Morgen naar de longarts.

07-04-2013 | Man | 38
Blaasontsteking
Dit medicijn is een paardenmiddel. Ik slik het sinds kort tegen een blaas/prostaatontsteking en het geeft veel bijwerkingen. Ik was na een dag innemen al verlost van de pijn in mijn blaas, maar de bijwerkingen werken dubbel zo hard door. Het begon met koorts en trillende handen op de eerste twee dagen in combinatie met slapeloosheid. Vooral in de nachten lag ik wakker van [lees meer...]sterke pijnkrampen in de maag, op de zij liggen gaf acute misselijkheid. De eerste week heb ik geen keer een normale nachtrust kunnen hebben en liep er overdag bij als een zombie. Kortom, het medicijn werkt wel effectief, maar het geeft een hoop maleur in de vorm van de vele bijwerkingen