categorie

Antibiotica - tetracyclines

Ziekte van Lyme

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - tetracyclines

18-01-2020

Chlamydia

Wat een onzin wordt er op dit onderwerp gepost zeg. Ik slik de antibiotica twee keer per dag, s’ochtends en s’avonds bij het eten en ik heb nergens last van. Ik heb van tevoren hier de ervaringen gelezen, maar niets daarvan was waar bij mij. De behandeling was goed.
16-01-2020

Acne/puistjes

Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.
13-01-2020

Acne/puistjes

Meerdere keren gekregen als ik weer eens een grote onderhuidse ontstekingen had, na een paar dagen innemen waren ze vaak weer verdwenen. Ik ga nu voor langere tijd slikken maar ik verwacht geen problemen. Recent ook een minocycline kuur gehad voor langere tijd maar daar kreeg ik juist wel bijwerkingen van en vergat ik vaak ook in te nemen (want 2x per dag i.p.v. 1x) dus nu[lees meer...] weer overgestapt op deze.
07-01-2020

Acne/puistjes

Ik heb al twee keer een kuur van een aantal maanden gedaan met een tussenpoze van ongeveer een jaar. Als dat nodig is om mijn onderhuidse ontstekingen tegen te gaan heb ik daar geen problemen mee.
02-01-2020

Acne/puistjes

Ik was dit medicijn bijna niet gaan gebruiken door alle verhalen over bijwerkingen die op het internet staan. Ik heb tot mijn verbazing zo goed als geen bijwerkingen gehad, enkel pijnlijke borsten. Wel goed eten voor inname. Gebruik het nu 6 weken.. af en toe nog een klein puistje maar geen grote ontstekingen meer.
11-12-2019

Acne/puistjes

Ik gebruik deze kuur nu al Maand maar ik krijg nu nog meer acne over mijn hele gezicht ik snap nieks van heeft iemand hier ervaring mee
10-12-2019

Acne/puistjes

Acne verdween als sneeuw van de zon maar was na de kuur binnen 2 weken volledig terug.
04-12-2019

Acne/puistjes

Ik heb al enkele keren Doxycycline geslikt omdat ik dermatitis perioralis heb. Mijn probleem is dat na de kuur van 6 weken komen de puistjes na een maand ongeveer terug. Kan ik Doxycycline langer dan 6 weken gebruiken? Iemand een ervaring?
05-11-2019

Baarmoederkanker

Ik heb kanker stadium 4, na operatie en chemo onder controle, maar gestaag stijgende tumormarkers in mijn bloed (indicatie dat er weer kwaadaardige cellen zijn,maar nog niet zoveel dat er al een zichtbare tumor is). Kwam in contact met oud hoogleraar Albert M. Kroon die veel onderzoek heeft gedaan naar Doxycycline. Via hetzelfde principe waardoor dit middel tegen bacteriën[lees meer...] werkt kan het dus ook de deling van kankercellen remmen of stoppen. Vanaf moment dat ik het ging gebruiken zijn mijn tumormarkers gedaald. Ook na de chemo waren ze alleen maar gestegen, in mijn geval is het dus effectiever gebleken dan chemotherapie. Hoe het in de toekomst gaat moet nog blijken, maar het heeft me in elk geval nog enkele jaren extra gegeven, daar ben ik heilig van overtuigd. Bijwerkingen: acne op mijn kin helemaal weg sinds gebruik. Maar die mis ik niet hahaha. Verder helemaal nul komma nul bijwerkingen. Dus baat het niet schaadt het niet als je kankerpatient bent.. zou het zeker proberen,je hebt niks te verliezen. Dhr. Kroon heeft voor de geïnteresseerde leek uitgelegd hoe het werkt in zijn boek: Kankertherapie: kan het eenvoudiger? Geen alternatieve geneeswijzen of Jomanda toestanden, gewoon solide wetenschap.
01-11-2019

Doxycycline (doxycyline)

Helaas gaat dat ook niet over met deze medicatie het hoesten,wel idd met amoxiceline en helaas ben ik daar allergies voor,dus voor de hoest slik ik er codeine pilletjes bij,werk prima
30-10-2019

Rosacea

Na een heleboel crèmes te hebben geprobeerd via de huisarts, ditmaal doorgestuurd naar de dermatoloog. Die zei direct dat ik rosacea had (last van onderhuidse vochtbulten) en vroeg zich af waarom ik nog niet eerder minocycline had gekregen. Meteen begonnen met slikken. De eerste twee weken slikte ik twee pillen per dag. Ik merkte dat ik wel wat last kreeg van mijn buik (mi[lees meer...]sselijk / opgeblazen / lichte buikpijn). Ik had het ervoor over, want ik merkte na enkele dagen al verschil aan mijn huid. Onderhuidse bulten verdwenen als sneeuw onder de zon. Na twee weken slikte ik één pil per dag en had ik nergens last meer van. Dit heb ik drie maanden gedaan. De plekken in mijn gezicht zijn voor 99% weg. Ik ben zó blij met de minocycline! Alle crèmes die ik eerder had geprobeerd droogden mijn huid uit, maar met de minocycline had ik hier totaal geen last meer van: mijn huid werd juist zachter. Na de kuur is het gelukkig ook niet meer teruggekomen.
25-09-2019

Acne/puistjes

Ik had al 4 jaar last van puisten op mijn kin. Vooral daar. Hele grote dikke het zat eruit alsof ik ergens allergisch voor was. Toen ik 18 was werd ik het echt zat. Na veel zalfjes, crèmes te hebben gebruikt. Niks hielp. Toen ben ik naar de dokter gegaan. Ik kreeg eerst antibiotica zalf. Dat hielp gelijk. Maar zodra ik stopte kwamen de puisten weer terug. Ik ben weer ter[lees meer...]ug gegaan naar de dokter en ik kreeg antibiotica kuur. Die hielpen super goed. Mijn kin werd rustig sinds jaren! Super blij mee. Alleen als de pillen op zijn of ik een paar dagen de pil niet neem de puisten komen gelijk terug. Nu gelukkig doorverwijzing dermatoloog. Maar de antibiotica hielp in ieder geval al goed
02-09-2019

Chlamydia

Ik heb deze antibiotica moeten slikken voor het behandelen van een soa. Ik moest hem 7 dagen lang 2 x per dag slikken. Ik was erg bang geworden na het lezen van alle ervaringen hier. Maar ik heb helemaal geen bijwerkingen ondervonden! Na 3 dagen waren mijn klachten van de soa verdwenen. Ik laat me binnenkort weer testen of het ook daadwerkelijk weg is. Maar de antibiotica [lees meer...]heeft helemaal geen klachten gegeven.
30-08-2019

Ziekte van Lyme

Ab kuur voorgeschreven gekregen bij besmette tekenbeet. 10 dagen de doxic slikken. Eerste dag wat hoofdpijn en hartkloppingen. Dagen daarna wat meer moe. Nu op dag 7 ineens toename van bijwerkingen: Vermoeidheid, lusteloos, brok in de keel, steken rondom de lever, inspanningscapaciteit tijdens het sporten afgenomen en droge mond. Man wat een rommel. Maar goed, liever dit d[lees meer...]an lyme. 1e kuur in mijn leven (32 jaar). Nog 3 dagen slikken en dan gauw het lichaam helpen met herstel na deze kuur.
28-08-2019

Ziekte van Lyme

26 aug is de ziekte van lyme gevonden, zelf had ik al een 1 jaar last van de de symptomen heel erg moe , altijd misselijk, heel beroerd zijn, en veel gewrichtspijn zelf was ik er al voor naar de dokter en alles gegaan en niks kunnen vinden, tot dat ze me naar de internist stuurde en het kunnen vinden door meer bloed aftenemen , nu moet ik een maand aan doxycycline aurobi[lees meer...]ndo disper 100 mg en is alles 10 x versterkt lijkt het zo nog vermoeider en zoveel zeer aan me gewrichten en koorts , buikpijn noem maar op , hopelijk is dit snel voorbij pff
16-08-2019

Chlamydia

1 Pilletje genomen en voor mij was het echt de hel helaas. Duizelig als geen 1, zware felle hartkloppingen, alsof ik van mezelf zou gaan. Zware hoofdpijn. Oorsuizen. En maagpijn alsof er een naald voortdurend in mijn maag stak en zelfde stekende pijn aan slokdarm. Een huid die aanvoelde alsof ik zwaar verbrand was van de zon zelfs nu nog na het nemen van die ene pil eergis[lees meer...]terenavond. Ondanks dat ik het normaal moet nemen omdat de Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae niet weg ging met Claritromycine en ik Azytromicine niet kon verdragen moet ik deze echt nemen want er zijn al symptomen van Atherosclerose ea door de Chlamydia Pneumoniae. Ik heb nu nog steeds ontzettend ondraaglijke rugpijn na die ene pil Doxycicicline. Ik neem het nooit meer ook al betekend het mijn einde. Dit nooit meer. Ik snap niet dat mensen die maanden kunnen nemen en ik niet 1 pil aankan. Ben ik dan zo zwak ?
31-07-2019

Acne/puistjes

Ik kreeg opeens hele erge acne op mijn wangen en kaak. Na twee weken kreeg ik geen nieuwe puisten meer en verdwenen ze bijna allemaal. Na een maand ben ik gestopt. Helaas krijg ik nu weer puisten op mijn wang en kan ik weer opnieuw beginnen met slikken.
20-07-2019

Tekenbeet

Pilletje ook zonder op te lossen tijdens de maaltijd innemen.
05-07-2019

Doxycycline (doxycyline)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Dit middel tegen een soa. Na de eerste dag word ik wakker op de bank met een enorme eikel. Ik dacht wat is dit nou weer het was ongeveer 2 keer zo groot als ooit gezien In paniek natuurlijk. Bijwerking van dit middel is dat het alle bacteriën dood dus ook de goede. Sommige slechte bacteriën blijven leven en zorgden voor een enorme ontstoken eikel . Nooit van mijn [lees meer...]leven zon pijn gevoeld. Het vel ging letterlijk van mijn eikel af. Dus aan het vervellen. Alsof je een schaafwond hebt en de hele dag ertegenaan loopt te schuren maar dan op het gevoeligste deel van je lichaam. Kon er niet meer tegen en heb maar een week met condooms eromheen gelopen zodat het in ieder geval niet schuurde. Echt letterlijk elke aanraking deed enorme pijn (vind je het gek met een eikel waar het vel vanaf ligt). Maar ja de soa was dan ook eigen schuld en dit waren de gevolgen
12-06-2019

Acne/puistjes

Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik erg moe en krijg ik steeds meer rugpijn en gewrichtsklachten. Ik ben nu 2 weken bezig. De acne is wel voor 30 % minder. Morgen toch maar de arts bellen evt de bijwerkingen.
11-06-2019

Acne/puistjes

Had last van acne uitslag op mijn rug. Hiervoor kreeg ik dus dit medicijn en had beter niets gekregen... Bijwerkingen die ik heb gehad: duizeligheid, misselijkheid, ontstoken slijmvliezen, gezwollen keel, trillen. Ik heb mij nog nooit zo ellendig en ziek gevoeld!
11-06-2019

Tekenbeet

Na meerdere tekenbeten nam de huisarts geen risico en schreef een veertiendaagse kuur van twee keer honderd milligram per dag voor. Na drie dagen begon de diarree. Na een week lusteloosheid en brandend gevoel in de mondholte. Nu, acht dagen na beëindiging van de kuur, nog steeds diarree.
14-05-2019

Rosacea

14-05-2019

Acne/puistjes

In het begin van het gebruik van het medicijn is de acne toegenomen. Ik merkte op dit moment dat mijn lichaam van binnenuit alle afvalstoffen naar buiten werkte. Later werd mijn huid rustiger en verdween de acne.
31-03-2019

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met dit medicijn omdat ik erg onzeker ben over mijn acne. Ik had geen een egale plek op mijn gezicht. Overal had ik kleine bultjes en op mijn wangen, voorhoofd, neus, kin had ik veel rode, pijnlijke bulten. Na een paar weken nam vooral de roodheid van puisten weg. Ook was ik na de eerste kuur (heb er 2 van 1,5 maand gehad) bijna van mijn acne af. Maar dit w[lees meer...]as niet voor lang en het is nooit naar gewenst resultaat geweest,Ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt en het komt in mate weer terug. Wel heb ik een aantal egale plekken en is mijn rug nu acne vrij. Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last gehad.
18-03-2019

Bijholteontsteking

Ik heb dit middel al diverse keren gebruikt voor een bijholteontsteking en het werkt bij mij erg goed. Gelukkig weinig last van bijwerkingen, wat lichte hoofdpijn en een duf gevoel. Wel eens vaginale schimmelinfectie gehad door de antibioticumkuur, maar dat is met een zalfje of capsule ook zo weer verholpen. Na een dag of 3-4 begint het te werken.
11-03-2019

Tetracycline (tetracycline)
Hidradenitis suppurativa

Voor hidratentis genomen. Overal spierpijn en veel hoofdpijn en kortademig. In overleg met arts 7 dagen ipv 10 dagen gedaan.
28-02-2019

Doxy Disp (doxycyline)
Acne/puistjes

Na de indermvloeistof, verschillende soorten anticonceptiepillen en tetrinoïnezalf (acid a vit), heeft dr huisarts doxycyclinetabletten voorgeschreven. Ik was blij hiermee, want wilde met iets starten wat van binnenuit zou werken. Ik heb deze tabletten in totaal 3 maanden geslikt. Na 1,5 maand waren de ontstekingen wel iets minder, maar niet volledig weg. Ik heb het toen n[lees meer...]og 1,5 maand geprobeerd, maar minder werd mijn acne niet. Qua bijwerkingen heb ik weinig tot niet van gemerkt. Soms nam ik de tablet in zonder er bij te hebben gegeten ('s morgensvroeg op een lege maag). Dan kreeg ik wel pittige hoofdpijn. Neem dus altijd deze tablet bij het eten in en op vaste tijden. Ik gebruikte deze tabletten wel in combinatie met benzoylperoxide. Deze twee samen leverde voor mij weinig resultaat op. Geheel ontevreden ben ik niet, maar het deed niet wat ik ervan gehoopt had. Op het moment loop ik bij een dermatoloog en ben met de differin gel gestart.
22-02-2019

Zeer goede resultaten.
16-01-2019

Chlamydia

Na veel reviews te hebben gelezen met tegenzin gestart met Doxycycline. Ik bereidde me voor op hartkloppingen, misselijkheid en diarree. Normaal schrijf ik nooit reviews maar omdat ik vooraf ook zelf reviews had gelezen en ik mensen gerust wil stellen deel ik toch mijn verhaal. Na de eerste dag kreeg ik lichte hoofdpijn. Na 4 tabletten (de avond van de 2e dag van de kuu[lees meer...]r) kreeg ik in bed last van enorme spierpijn in mijn polsen, kreeg ik het gevoel dat mijn keel verdikt was, kreeg ik lichte druk op mijn borst en begon in te trillen. Nu ben ik zelf wat paniekerig aangelegd dus het kan zijn dat ik mijn eigen bijwerkingen lichamelijk versterkte. Na een uur zakte het weg en heb ik kunnen slapen. Met tegenzin op dag 3 weer de tabletten genomen. Nergens meer last van gehad. Gisteren de kuur af gemaakt, vandaag wel opnieuw hoofdpijn maar achteraf (naast die ene avond) is het me heel erg meegevallen!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4918)
Anticonceptie - overig (3600)
Cholesterol (2822)
Depressie - antidepressiva overig (2623)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2243)
Pijn - morfine-achtigen (2130)
ADHD - psychostimulantia (1938)
Pijn (1920)
Verslavingsziekten (1847)
Bloeddruk - betablokkers (1611)
Maagzuur - protonpompremmers (1522)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1462)
Anticonceptie - eenfase (1338)
Angststoornissen (1148)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1075)
Depressie - antidepressiva TCA (1014)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)