categorie

Antibiotica - tetracyclines

Ziekte van Lyme

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - tetracyclines

27-02-2021 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

20-02-2021 | Vrouw | 25
Chlamydia
Heb Doxycycline gekregen nadat ik een resistentie had voor Athromycine. De bijwerkingen heb ik bijna geen last van gehad. Ik moest het tablet oplossen in water, in de ochtend en de avond. Als ik wat bij at, werd ik ook niet misselijk. Heb maar 1x hoofdpijn gekregen, maar met paracetamol was dat ook na een uurtje weg. Al met al geen bijwerkingen. De symptomen duurde ech[lees meer...]ter wat langer, waardoor ik een beetje in de stress raakte. Moest tot 3-4 dagen nadat ik het laatste tablet op had, nog steeds heel vaak kleine beetjes plassen. De buikpijn was er nog steeds en afscheiding was sporadisch nog steeds heel/groen. Kan nu zeggen dat 6 dagen na het stoppen de symptomen weg zijn. Alleen soms nog wat buikpijn alsof je ongesteld moet worden, maar schijnt dat dat binnen een paar weken ook weg zal gaan. Schrik er dus niet van als je symptomen wat langer aanhouden. Over twee weken opnieuw een test of alles ook daadwerkelijk Opgeklaard is.

18-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Het heeft niet geholpen. Ik moest dit zes weken slikken en na de kuur kwam het keihard terug.

05-02-2021 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Zit nu aan m’n 2e week, en moet ongeveer 3 maanden als het goed is. Geen last van bijwerkingen, nou geen erge. Ik heb soms hoofdpijn, buikpijn en sneller moe maar niet heftig. Ik sport we gewoon doe alles gewoon heb veel energie alleen in de avond een stuk minder, maar gewoon op tijd naar bed. Ik zie dat het nu wat erger is geworden maar heb er ook differin gel 1mg bij dus[lees meer...] dat zou daar ook door kunnen. Komen, merk wel dat m’n huid wat droger is hier en daar wat schilfers. Ben ik wel blij mee want eerst was mijn huid super vet. Ik ben heel bang voor haarverlies door medicijnen, daardoor let ik er enorm op en kijk ik naar elke haar die uitvalt ( niet slim natuurlijk ) en ik denk dat het veel lijkt omdat ik erop let maar trek dr som gwn 4 haren ofzo uit. Iemand hier ervaring mee gehad gewoon voor de zekerheid haha. Maar verder wel tevreden heb er vertrouwen in

02-01-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

19-11-2020 | Man | 37
Tekenbeet
Naar verwachting een teekbeet. Puntje met rode kring er omheen. Ik was de laatste tijd al snel moe.. 10 dagen 2x daags na het eten 100mg en uit de zo’n blijven is het advies van de doc. Vooral erg moe, rond 20:00 begint het al. Wel gewoon aan het werk. Eerste dagen kan het erger worden door het afsterven van de bacteriën en door hen aangemaakte toxinen. Nu halverwege[lees meer...] de kuur maar voel me nog niet echt beter.. dat kan natuurlijk ook de antibiotica zijn...

08-11-2020 | Vrouw | 28
Longontsteking
Kuur van 10 dagen gekregen voor longontsteking. Ik ben allergische voor Amoxicilline vandaar deze kuur. Over het algemeen fijne antibiotica. Lichte misselijkheid kort na innamen( ik raad aan om het staand op te drinken ,met nog een extra glas water erachteraan) dan heb je er minder last van. Ik Had meestal 2 uur na innamen beetje last van zware ogen en licht duizelig[lees meer...]. Maar geen heftige bijwerkingen.

25-10-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik gebruik nu 2,5 maand minocycline voor mijn acne. Eerst 100 mg en nu sinds 2 weken 50 mg per dag. Ik had na 1,5 maand nog steeds last van mijn acne en wilde daarom nog doorslikken. De eerste week heb ik last gehad van duizeligheid en ben ik 1 keer bijna flauw gevallen. Ik heb geen moment last gehad van mijn darmen, ik gebruik kefir als probiotica (al jaren), wellicht[lees meer...] heeft dit een positieve invloed. Ik drink soms alcohol en merk dat ik er minder goed tegen kan, ook heb ik de volgende dag vaak maagpijn. Verder begint de minocycline nu echt aan te slaan, ik heb in jaren niet zo een mooie huid gehad en ik ben ontzettend blij dat ik het ben gaan slikken. Ik was eerst erg bang dat het niet zou aanslaan, ik ben benieuwd hoe mijn huid is als ik ga stoppen met de antibiotica.

12-10-2020 | Vrouw | 61
doxycyline
Slecht ervaren, krampen in buik en diarree !

12-10-2020 | Vrouw | 20
Ziekte van Lyme
Na de 2e pil extreem veel huiduitslag met rode bultjes, brand en jeukt heel erg. Gelijk ermee gestopt

07-10-2020 | Vrouw | 41
doxycyline
Dit vind ik de fijnste antibiotica, helpt goed en nooit bijwerkingen gehad en dat heb ik bij andere wel. Bij voorhoofdholteontsteking

27-08-2020 | Man | 55
doxycyline
Een week geleden werd de Borrelia bacterie gevonden in mijn bloed. Al een 2 tal jaar heb ik last van lichte tinteling, tot lichte verlamming aan de linkerkant van mijn lichaam. Vooral in het aangezicht is dit zeer beangstigend. Nu ben ik 2 dagen (5 pillen) genomen van dit medicament. Voorlopig nog geen bijzondere bijwerkingen.

30-07-2020 | Man | 23

26-07-2020 | Vrouw | 19
Eczeem
Slik dit twee maanden, word na innamen ontzetten misselijk en moet overgeven. Het werkt wel goed maar de bijwerkingen zin heftig

09-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Wat ik persoonlijk doe is, een week voor mijn menstruatie 1 pil om de dag inslikken waarmee ik de rest van de maand clean ben van puistjes. Echter op het begin toen ik het medicijn nam heb ik meer moeten innemen voor resultaat, en dat heb ik door de maanden heen afgebouwd gezien ik ook echt merkte dat het niet meer nodig was.

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Doxycycline is een fijn medicijn tegen acne zonder bijwerkingen en je ziet al snel resultaat.

07-06-2020 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Ik begon in Februari met het gebruik van Doxycycline voor 3 maanden voor acne op mijn gezicht, borst en rug. De acne was erg vervelend en ik moest altijd dichte shirts dragen. De eerste paar dagen nam ik het medicijn zonder eten maar dat is snel veranderd naar met eten omdat ik er van moest overgeven. Als ik eerst wat at dan ging het wel stukken beter en had ik eigenlijk w[lees meer...]einig last. Mijn acne is langzaam aan minder geworden maar nooit helemaal weg gegaan. Mijn acne was voor het gebruiken van Doxy wel heel erg onrustig en rood, en dat was gelukkig weg na het gebruik. Maar, ik kan nog steeds geen badpak aan doen om samen met anderen te gaan zwemmen. Van bijwerkingen had ik eigenlijk weinig last. Ik ben niet in de zon geweest en ben daardoor niet vaak verbrand (was op school wel een paar keer verbrand). Ik kreeg verder een droge huid (vooral in mijn nek waardoor ik rode plekken kreeg). Ik heb daar flink veel creme op gesmeerd en toen ging het wel ietsje beter. Nu ik ongeveer een maand klaar ben wordt mijn huid langzaam aan minder droog. Ook kan ik weer fijn in de zon zitten. Bij veel mensen komt de acne langzaam aan weer terug, maar ik hoop erg dat dat bij mij niet het geval wordt (of in ieder geval niet zo erg als het was).

21-05-2020 | Vrouw | 40
Astma

01-05-2020 | Vrouw | 20
Chlamydia
Ik had hiervoor een behandeling van azitromycine die niet werkte. Uiteindelijk na een paar weken deze behandeling gekregen voor 7 dagen. Ik was best nerveus door de verhalen hier. Ik werd steeds na de inname misselijk, maar heb wel steeds aan de dosering gehouden. Kreeg ook in de loop van de week huidirritatie en hoofdpijn ‘s avonds. Best nare bijwerkingen, maar alles om e[lees meer...]rvan af te komen..

05-04-2020 | Vrouw | 69
doxycyline
ik slik het voor granuloma anulare slik het al bijna 2mnd en nu krijg ik steeds buikpijn de ziekte wordt niet minder , leg ff uit wat het is het is een onderhuidse ontstekking wat bij mij nu voor al op de binnenkant van mijn boven benen zit heb de specialist proberen te bellen maar ja dat is nu ff lastig dus ja ik durf eigenlijk geen tablet meer in te nemen van wegge[lees meer...] de buikpijn is echt wel heftig dus is ff moeilijk.

13-03-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruik dit product nu voor 2 weken. Ik slik het in tablet vorm voor een bijholte ontsteking en voor mijn acne (ik heb acne vanaf mijn 8e en ik ben nu 18 jaar) Ik merk dat het rustiger is geworden. Ik heb nu meer plekjes in mijn gezicht dan puistjes. Het is minder rood, maar ik heb er wel bijwerkingen van gekregen. Ik heb nog steeds erg hoofdpijn en ik heb 2 dagen gehad[lees meer...] dat ik een vaginale bloeding had (ik zat 1,5 week terug in mijn menstruatie). Nu is het alleen nog de vraag als ik na deze 3,5 weken stop dat het terugkomt. Ik heb daar wel veel over gelezen dat het weer terugkomt. Ik was gister bij een schoonheidsspecialist en die omschreef het als een stootkuurtje.

26-02-2020 | Vrouw | 65
Longontsteking
Heb na 2 dagen gebruik 2 tabletten op de eerste dag en de 2e dag 1 tablet een nare smaak in mijn mond gekregen en ook een vreemde reuk Het eten smaakt ineens heel anders en zeker niet lekker.

21-02-2020 | Man | 44
Urineweginfectie
Symptomen: branderig gevoel bij het plassen. Diagnose: mycoplasma genitalium Effectiviteit: het lijkt te helpen en de symptomen nemen af. 1e antibiotica kuur met ander middel had niet geholpen Bijwerkingen: vermoeide en zwakke benen. Na een dag kantoorwerk ben ik fysiek afgetakeld en doe ik niets meer. Dokter raadt nu aan 2x inname te skippen.

15-02-2020 | Man | 54
Balanitis
Rode jeukerige vlekjes, vooral op romp. Eerder na eenmalig 200mg tegelijk inname ook dit effect gekregen. Ik dacht toen dat het eerst van iets anders kwam. Nu gebruik ik het tegen Balanitis/Chlamydia 2x 1 capsule 100mg. Gisteren begonnen en nu komen de rode plekjes weer terug. Ik probeer wel de kuur (7 dagen) af te maken, ik zit nu op dag 2.

11-02-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik kreeg dit medicijn voor 2 maanden voorgeschreven in verband met hevige acne rondom mijn mond sinds een Mirena spiraal. Spiraal mede wegens de acne laten verwijderen, maar acne verdween niet. Ik heb 3 weken doxycycline geslikt en mijn huid in mijn gezicht werd inderdaad rustiger. Minder rood en voor mijn gevoel ook minder nieuwe puistjes. Helaas kreeg ik al heel gauw ont[lees meer...]zettende jeuk aan mijn huid! Het begon met één plekje in mijn hals, maar breidde zich al gauw uit naar mijn hele hals en ook mijn rug en borst. Er is ook een soort uitslag te zien in mijn hals, maar vooral de jeuk vond ik echt een reden om te stoppen met dit medicijn. Helaas helaas.

10-02-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Na de verhalen hier gelezen te hebben was ik bang om te beginnen met minocycline. Ik ben blij dat ik er toch wel mee ben begonnen. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en mijn huid is er veel beter aan toe. Haast geen nieuwe ontstekingen en als die er al zijn zijn ze amper te zien en na een dag verdwenen. Ik heb een kuur van 9 weken. Na ongeveer twee weken was mijn huid[lees meer...] zo goed als helemaal glad. De bijwerkingen zijn te doen, op het begin wat duizelig en buikpijn na inname maar niets ernstigs. Ik zou iedereen aanraden om de stap te nemen en te proberen hoe het gaat. Mijn grootste angst was verergering van acne wat ik hier ook lees. Volgens mijn dermatoloog kan dat helemaal niet, ik heb hier dan ook geen last van gehad. Ik gebruik minocycline in combinatie met Differin gel. Deze gebruik ik om de dag en hydrateer mijn huid vóór het aanbrengen van Differin zodat je uitdroging en irritatie voorkomt.

18-01-2020 | Man | 25
Chlamydia
Wat een onzin wordt er op dit onderwerp gepost zeg. Ik slik de antibiotica twee keer per dag, s’ochtends en s’avonds bij het eten en ik heb nergens last van. Ik heb van tevoren hier de ervaringen gelezen, maar niets daarvan was waar bij mij. De behandeling was goed.

16-01-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.

13-01-2020 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Meerdere keren gekregen als ik weer eens een grote onderhuidse ontstekingen had, na een paar dagen innemen waren ze vaak weer verdwenen. Ik ga nu voor langere tijd slikken maar ik verwacht geen problemen. Recent ook een minocycline kuur gehad voor langere tijd maar daar kreeg ik juist wel bijwerkingen van en vergat ik vaak ook in te nemen (want 2x per dag i.p.v. 1x) dus nu[lees meer...] weer overgestapt op deze.

07-01-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb al twee keer een kuur van een aantal maanden gedaan met een tussenpoze van ongeveer een jaar. Als dat nodig is om mijn onderhuidse ontstekingen tegen te gaan heb ik daar geen problemen mee.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5321)
Anticonceptie - overig (3881)
Cholesterol (2938)
Depressie - antidepressiva overig (2785)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2435)
Pijn - morfine-achtigen (2251)
ADHD - psychostimulantia (2153)
Pijn (2037)
Verslavingsziekten (2007)
Bloeddruk - betablokkers (1717)
Maagzuur - protonpompremmers (1591)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1544)
Anticonceptie - eenfase (1418)
Angststoornissen (1258)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1196)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1179)
Depressie - antidepressiva TCA (1066)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (984)