categorie

Antibiotica - tetracyclines

Ziekte van Lyme

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - tetracyclines

10-09-2022 | Vrouw | 22
Chlamydia
7 dagen 2 keer per dag geslikt. Helemaal geen bijwerkingen gehad.

06-09-2022 | Man | 60
Ziekte van Lyme
5 weken na beet van teek een rode vlek die erg warm werd en ik was heel erg moe. Huisatrs schreef dit voor en na een dag of 6 was de rode vlek weg. Medicatie leidde wel tot een behoorlijk verstoorde stoelgang, meerdere keren per dag ipv 1 x per dag. Wel veel buiten geweest met pet, geen zonnebrandcreme maar geen last van verbranding.

14-08-2022 | Vrouw | 49
Ziekte van Lyme
Ik had sinds 3,5 week een Erythema Migrans. Ik had geen andere klachten. Mijn conditie was super. De Doxycicline is goed bevallen. Ik heb alleen lichte bijwerkingen. Bijwerkingen zijn: vermoeidheid, onplezierig zwaar gevoel in de maag tot zeker een uur na inname, vanaf de tweede dag wat dunnere ontlasting (geen waterige diarree). Tijdens wandelingen ging mijn hartslag naa[lees meer...]r 120 - 146 hartslagen per minuut, waar dat normaal 75 -85 is. Om die reden ben ik even gestopt met intensief sporten. Na 4,5 dag was de rode vlek weinig. Mijn hartslag tijdens wandelingen is sindsdien ook weer normaal. Sinds die dag ben ik niet meer moe en heb ik ook nauwelijks nog last van de andere bijwerkingen. Ik heb me heel strikt aan het advies gehouden de zon te mijden. We zitten midden in een hittegolf en de zon heeft vrij spel. De UV-intensiteit is 5 a 6 op een schaal van 8. Ik blijf de hele dag binnen en ga pas een uur voor zonsondergang wandelen, ingesmeerd met zonnebrandcrème. Misschien is dat iets te strikt, maar better safe than sorry. Ik hoop dat met het verdwijnen van het erythema de ziekte van Lyme in de kiem gesmoord is.

25-07-2022 | Man | 31
Ziekte van Lyme
30 dagen doxycycline 100mg 2 x per dag vanwege verlate (onbehandelde) lymeziekte na ACA op het been. Na ongeveer 7 dagen erge last van de volgende bijwerkingen: algehele malaise, ernstige vermoeidheid, droge mond en hoofdpijn. Na een aantal uren geconcentreerd werken is mijn batterij leeg. Hopelijk snel voorbij na afloop van de kuur.

18-07-2022 | Vrouw | 41

13-07-2022 | Vrouw | 32

11-06-2022 | Vrouw | 35
Ziekte van Lyme
Door een grote rode kring op mijn been, en een wit bultje in het midden bij de huisarts terecht gekomen. Vermoeden was een tekenbeet, alhoewel ik de teek nooit gezien heb. Door met name de rode uitbreidende kring is er Lyme ziekte geconstateerd. Andere (lichte) klachten waren hoofdpijn, vermoeidheid, griepachtig. Meteen na de constatering van de grote rode vlek, 10 dagen d[lees meer...]oxycycline geslikt, 2x per dag, 100mg. Tijdens slikken een aantal bijwerkingen, zoals extra vermoeidheid, niet goed tegen fel licht kunnen, droge mond. In de zon staan of kijken was echt ongemakkelijk. Nu 2 dagen van de kuur af, nog steeds moe en last van fel licht. Hopelijk gaan deze bijwerkingen snel weg en ben ik af van de ziekte van Lyme.

07-03-2022 | Man | 37
doxycyline
4 jaar lang moeten slikken voor de ziekte van whipple te onderdrukken, uiteindelijk resistent geworden.

05-03-2022 | Man | 17
Acne/puistjes
Werkte voor mijn gezicht wel goed, maar bij de rug bijna geen verschil.

21-02-2022 | Vrouw | 53
doxycyline
Hallo, Ik heb dermatitis perioalis. Ik gebruik nu doxycicline 100 mg dispers, 1x1 ik slik het nu 5 dagen. Heeft iemand enig idee wanneer je het kunt gaan merken dat het effect krijgt?' groeten

15-02-2022 | Vrouw | 36
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb de kuur gekregen voor een luchtweginfectie en voorhoofdsholte ontsteking. Ik ben inmiddels 1 dag klaar met de kuur, maar wat een bijwerkingen. Opgeblazen gevoel, maagklachten, misselijk, hondsmoe, duizelig, hoofdpijn.

03-02-2022 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Dit middel was in vergelijking met het benzylperoxide dat eerst door mijn dokter was voorgeschreven voor mijn acne relatief effectief. Mijn huid werd een stuk rustiger. Helaas mag je dit medicijn slechts een aantal maanden slikken. Na de kuur kwamen de ontstekingen helaas weer terug. Daarna overgestapt op isotretinoine, een zeer effectief paardenmiddel. Helaas heeft dit we[lees meer...]l veel vervelende bijwerkingen. Maar desondanks zou ik het iedereen aanraden.

25-12-2021 | Man | 59
Longontsteking
Had een eigenwijze huisarts, spul is veel te licht om tegen longontsteking te gebruiken. Ik vroeg om azitromycine welke hij dus niet wilde geven, heb nu een andere huisarts die mij, chronische longpatient, wel serieus neemt .

06-12-2021 | Vrouw | 13
Niet zo prettig

30-11-2021 | Vrouw | 1
Hidradenitis suppurativa
sinds 2 maand gebruiker. En stel mij de vraag ondanks bijwerkingen en hormonale opstoot of dit wel de juiste medicatie en diagnose is.

24-10-2021 | Man | 22
Chlamydia
Helaas is de chlamydia niet verholpen met Azitromycine. Zo is dit keer dus Doxycycline voorgeschreven. Vreselijk, om het in één woord te omschrijven: Ik heb last van misselijkheid (inname na eten), brandende ogen, lichte hoofdpijn maar het vervelendste van alles: opgezwollen neusholtes. Ik heb écht het gevoel dat ik ziek ben. Die condoom vergeet ik de volgende keer niet...

16-10-2021 | Man | 63
Rosacea
Bij acne rosasea hoofd helemaal onder dikke bulten die zelfs zeer gaan doen als in minocycline inneem is alles na enkele dgn weg echter als de kuur op is keert alles weer spoedig terug !

30-09-2021 | Vrouw | 46
Rosacea
Mijn rosacea en ontstekingen aan de haarfollikels (FFA) werden steeds heftiger. Slik dit middel nu bijna 5 maanden, ontstekingen zijn met 99% verminderd, huid en haargrens is rustig! Dolblij met het resultaat! Krijg nu wel last van mijn keel en af en toe wat opkomend maagzuur, wat ik wijt aan het middel. Het tabletje blijft, ondanks veel water, voor mijn gevoel altijd w[lees meer...]at plakken in m'n keel bij het doorslikken. A.s. maandag belafspraak met mijn dermatoloog om te kijken of we af kunnen bouwen o.i.d.

22-09-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Na ongeveer 1,5 week geslikt te hebben voor mijn rosacea ontzettende hoofdpijn gekregen, en paar dagen later flinke spierpijn met koorts en ontzettend zweten, oorsuizen, wazig zien. Echt heel erg ziek. Gestopt om te herstellen. Dermatoloog gaf aan dat dit geen bijwerkingen van de minocycline zouden zijn en zou gewoon door kunnen slikken. Wederom begonnen met slikken en we[lees meer...]er ontzettend ziek geworden: hoge koorts, hartkloppingen en spierpijn. Echter als je bijsluiter leest staat daar heel veel van mijn klachten in. Iedere arts vindt wat van deze pil. Apotheker gaf aan dat veel van mijn klachten toch wel voorkomen bij dit medicijn en als bijwerkingen worden aangegeven. Ik ga hem in ieder geval niet meer slikken heb ik besloten. Wil niet meer zo ziek worden als de afgelopen 1,5 week. Hebben andere mensen ook meegemaakt met dit medicijn?

20-09-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking

16-09-2021 | Vrouw | 42
Rosacea
Ik heb 1 tablet gehad. Een kwartier later ging het al mis. Je moet ze oplossen in water. De smaak is super vies. Maar ik werd opeens erg duizelig en vervolgens moest ik 2x overgeven. Heb gelijk de huisarts gebeld. In t verleden kreeg ik nl een kuur van Efracea capsules 40mg en daar had ik goeie ervaring mee. Ik vond t al raar dat ik nu dit kreeg. Maar ik neem dit nooit mee[lees meer...]r. Kan vanmiddag gelukkig de Efracea weer ophalen.

14-09-2021 | Man | 26
Acne/puistjes
Beste allemaal, Na een kuur antibiotica (minocycline) van 3 maanden lang voor Acne, heb ik na gebruik enorme acne teruggekregen, althans veel uitslag.. rode vlekken, droge huid(eczeem?), bulten(puistjes) hoofdhuid, veel puistjes en uitslag op de borst en rug.. Ik ben een beetje ten einde raad, geen dermatoloog gelooft het wanneer ik zeg dat dit een uitbraak is na mijn [lees meer...]antibioticakuur. Heeft iemand ook deze klachten ervaren na een lange kuur of kan iemand mijn verder helpen? Alvast bedankt. Jeffrey

27-07-2021 | Man | 69
Bacteriële infectie
Er ontstond in enkele dagen een forse huidinfectie (15 x 30 cm) op de plek waar ik een week eerder een teek had verwijderd. Af en toe stekende pijn, jeuk, gloeiend warme rode huid, koortsig. Risico op ziekte van Lyme. Van de huisarts kreeg ik een 14-daagse kuur van 2 tabletten doxycycline 100mg per dag. Op dag 3 begon de pijn en de jeuk snel minder te worden; op dag 6 w[lees meer...]as de plek geheel verdwenen. Ik heb de kuur netjes afgemaakt t/m dag 14, zoals geadviseerd werd. Heb helemaal niets gemerkt van enige bijwerking uit de bijsluiter. Eten, drinken, slapen, alles normaal. Dit middel is voor mij dus zeer effectief gebleken.

23-07-2021 | Vrouw | 39
Hidradenitis suppurativa

16-07-2021 | Vrouw | 35
doxycyline
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na inname eerste tablet , kreeg ik direct een zwaar gevoel in mijn ledematen.Alsof de bloedsomloop verminderde, beetje tintelend gevoel in ledematen ook. Dezelfde nacht hartkloppingen waardoor ik niet kon slapen. NU dag 3, wakker geworden door hevig transpireren en hartkloppingen. Ben van plan naar de huisarts te gaan, dit lijkt erop dat het een allergische reactie betr[lees meer...]eft verder is erg vermoeid maar dat is meestal zo bij medicijngebruik.

12-07-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik gebruik deze antibiotica voor mijn acne. Ik slik het nu bijna 3 weken en ik zie groot verschil. Ik vind de smaak van het oplos tablet vies maar dat is niet zo erg. Ik zou het wel aanraden om er een probiotica bij te slikken, ik heb namelijk geen last van bijwerkingen (beetje suf soms). Ik smeer ook nog vitamine a zuur erbij zodat het extra effectief is.

05-07-2021 | Vrouw | 84
Luchtweginfectie
Mijn ervaring met doxycycline Ria: moe, lusteloos, jeukende oren, veel plassen en darmen die slecht werkten. Volgende keer geen doxycycline meer.

21-06-2021 | Vrouw | 50
Tekenbeet
Drie weken geleden gebeten door een teek. Plek ging zwellen, met rode rand en gele stip in midden. Voelde ook warm aan. Ik had er geen pijn aan.

Minocin

19-06-2021 | Man | 46
Rosacea
Na jarenlang redelijk vaak last van een vettig voorhoofd kwamen er nu ook grote bulten en puistjes op mijn voorhoofd. De dokter schreef deze antibiotica voor. Vettig huid en grote bulten waren binnen enkele dagen weg. Eerste week de pillen 2 maal daags daarna 4 weken 1 maal daags. Echter na een paar dagen had ik een wat opgeblazen gevoel. Daarnaast kreeg ik ook wat last va[lees meer...]n mijn hand. Dit werd elke dag erger. Na het lezen van de bijwerkingen zie ik deze klachten er ook bij staan. Nu na 11 dagen zoveel pijn dat ik maar stop met deze behandeling.

08-06-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Ik gebruik het voor een chronische ontsteking van mijn ooghoek. De hoofdpijn na liggen is niet te harden. Ik ga ermee stoppen. Ik zag op Pharmaseutisch compas dat het in zeldzame gevallen verhoogde hersendruk kan zijn. Ik ga vandaag de arts raadplegen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5771)
Anticonceptie - overig (4246)
Cholesterol (3107)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2676)
Pijn - morfine-achtigen (2414)
ADHD - psychostimulantia (2371)
Verslavingsziekten (2169)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1505)
Angststoornissen (1417)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1416)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1136)