categorie

Antibiotica - tetracyclines

Ziekte van Lyme

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - tetracyclines

23-05-2023 | Vrouw | 48
Ziekte van Lyme
In 2017 10 dagen gebruikt vanwege erythema migrans (em) tgv insectenbeet. De EM trok toen weg. Een paar jaar later kreeg ik flinke nekpijn en hoofdpijnklachten. Niet stilgestaan bij Lyme en de artsen - die ik destijds voor mijn klachten bezocht- eveneens niet. Klachten zijn door de jaren heen uitgebreid met neurologische-, spier- en gewrichtsklachten. Sinds kort weet ik [lees meer...]dat het de ziekte van Lyme is. Recent Doxycycline kuur van 30 dagen gehad met weinig effect. Het trillen nam wat af. Mijn lichaam reageerde in week 3 en 4 heftig op de gifstoffen tgv de afbraak van de bacterie. Klachten namen toe; Jarisch-Herxheimer reactie. Helaas nog steeds klachten tgv van Lyme en bezig met een andere kuur.

26-04-2023 | Vrouw | 34
Longontsteking

20-04-2023 | Vrouw | 58
Oorontsteking
Oorontsteking en kaakontsteking helpt binnen zes dagen

20-04-2023 | Vrouw | 43
Luchtweginfectie
Ik heb dit precies hetzelfde gehad. Uitslag eerst in mijn nek en hals maar later ook op mijn romp en benen. Antihistaminica hielpen niet. Heeft 2 weken geduurt. Inmiddels zijn die plekken verdwenen maar heb ik nog steeds roodheid, uitslag en jeuk mn bij gebruiken parfum stoffen (eau de toilette, bodylotion) geeft dezelfde roodheid en uitslag. Ik hoop dat dit nog over ga[lees meer...]at

18-04-2023 | Vrouw | 54
Ademhalingsproblemen
ik gebruik het nu 3 dagen op zich goed in te nemen last van erge hoofdpijn en vermoeid en erge droge mond en misselijk daarbij hoop ik dat dat snel weer overgaat tot nu toe geen resultaat

13-04-2023 | Man | 30
Ziekte van Lyme
Tijdens bezoek aan de sauna viel mijn vriendin op dat er een rode vlek op mijn bil zat. De huisarts heeft Doxycycline voorgeschreven tegen Lyme. Geen last van bijwerkingen en na 5 dagen is de vlek aanzienlijk lichter van kleur. Ik denk dat aan het einde van de kuur, de vlek verdwenen is.

12-04-2023 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Helpt tegen acné. Voor ongeveer 1,5 maand dit medicijn geslikt tegen acné. Verstoppingen blijven echter wel aanwezig. Alleen de ontstekingen verdwijnen. Wanneer je stopt met dit medicijn komt de acné binnen 2 weken weer (2x zo hard) terug. Ik heb aan dit medicijn blijvende zichtbare moedervlekjes in mijn gezicht en op mijn lichaam overgehouden. Toen ik hierachter kwam ben [lees meer...]ik accuut gestopt met het medicijn. Ik heb gelezen dat nog wat mensen hier last van hadden. Kijk dus uit met dit medicijn.

11-04-2023 | Vrouw | 43
Rosacea
Sinds enkele maanden heb ik behoorlijk wat rosacea in mijn gezicht. De plekken waren zo pijnlijk dat ik naar de huisarts ging. Nu een week bezig met de kuur, die zou ik 30 dagen moeten volhouden. Echter voel ik mij zo neerslachtig en lusteloos dat ik niet weet of ik hier mee doorga. De plekken in mijn gezicht zij veel minder aanwezig en niet meer pijnlijk. Al vind ik dat l[lees meer...]aatste minder erg om te hebben dan hoe ik mij nu voel.

31-03-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Een tijdje gebruikt voor acne, maar zodra ik stopte met de kuur kwam alles gelijk weer terug. 2x 3 weken gedaan, allebei onsuccesvol. Overgestapt naar isotretinoine en dat werkte geweldig!

15-02-2023 | Vrouw | 22
Rosacea
Een maand geleden begon ik voor het eerst last te krijgen van rosacea-symptomen. Hoewel ik al eerder last had van rode vlekken in mijn gezicht na een warme douche of een bezoek aan de sauna, waren de klachten nu een stuk ernstiger. Ik kreeg puistjes op mijn wangen en neus en de roodheid was constant aanwezig, niet alleen na triggers, maar ook overdag zag ik rode kringen op[lees meer...] mijn wangen en neus. Sinds ik de medicatie 15 dagen geleden begon te nemen, zijn de ontstekingen volledig verdwenen. Helaas is de roodheid nog niet veel verbeterd. Mijn neus en wangen kleuren nog steeds rood bij het minste. Ik hoop dat de roodheid afneemt naarmate ik de medicatie langer blijf gebruiken en ik terug op een normale manier zal kunnen douche etc. Ik neem de medicatie in combinatie met de Soolantra-crème. De bijwerkingen bij mij zijn; diarree en een vaginale schimmelinfectie, heel vervelend maar ik heb het er zeker voor over.

13-02-2023 | Vrouw | 51

09-02-2023 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik neem het tegen acne in gezicht en borstkas. Ik neem in de winter een kuur en in de zomer stop ik want dan heb ik geen last. Als ik het pilletje op een lege maag neem dan krijg ik maagpijn & laat ik veel niet-fijne boeren.

05-02-2023 | Vrouw | 43
Longontsteking
Slik deze kuur nu 3 dagen ivm een longontsteking en ervaar geen enkele bijwerking. Ik heb de smelt tablet en neem deze tijdens de maaltijd in. Ben nu 3 dagen verder en de klachten nemen af. Ben tevreden over deze kuur, slaat goed aan.

04-02-2023 | Vrouw | 35
Chlamydia
Ik wil toch even een tegenbericht geven. Ik werd nogal angstig nadat ik hier de ervaringen las van dit medicijn. Ik ben het met tegenzin gaan innemen. Maar goh, het valt reuze mee. Ik ben er net mee begonnen (2 pillen ingenomen), dus weet nog niet of het effectief is. Maar van de bijwerkingen heb ik totaal geen last! Dus geen misselijkheid, diarree, hartkloppingen, etcet[lees meer...]era. Over de bijwerkingen op langere termijn kan ik dus nog niks zeggen.

02-02-2023 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
Ik heb 7jaar dit middel geslikt.Tegen acne op rug,borst,haargrens en gezicht. Ik kreeg af en toe enkel 1 puistje op gezicht maar verder is mijn acne verdwenen.Alleen werd mijn haar steeds dunner(niemand weet of het hierdoor komt)Ben sinds 6maanden gestopt maar acne is terug.Niet meer of minder dan voor de tijd.Maar de vraag is wel of niet weer beginnen want stel je voor [lees meer...]dat mijn haar wel dunner werd van dit medicijn of dat het genetisch is bij mij.?

26-01-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Review Na het lezen van veel negatieve ervaringen en aangezien de kans heel erg groot is dat acne weer terug komt na de kuur wilde ik eigenlijk niet beginnen, maar toch gedaan om het in ieder geval geprobeerd te hebben. Ik heb behalve wat last van m'n darmen 0 bijwerkingen gehad, dus laat je daar niet door afschrikken, het is echt per persoon verschillend. 'S ochtends n[lees meer...]am ik het altijd met het ontbijt om bijwerkingen te voorkomen. Ik heb ook dagelijks Yakult gedronken voor m'n darmen, maar of dit echt wat deed weet ik niet. Na 6 weken moest ik beslissen of ik de kuur van 3 maanden zou afmaken. Ik zag na 6 weken nog niet echt verschil, maar toch doorgegaan. Na ongeveer 7/8 weken merkte ik duidelijk verschil en kreeg ik (bijna) geen ontstekingen meer (ik had het erg op mijn kin). Ik ben nu 1 maand klaar met de kuur en het is nog niet terug gekomen. Ik ben erg bang dat dit wel gaat gebeuren, en dit was ook de reden dat ik eerst niet wilde beginnen. Maar de kuur zelf heeft in ieder geval goed gewerkt!

14-12-2022 | Vrouw | 56
Keelontsteking
Hoest nog steeds...slijm wel wat makkelijker los te hoesten.

20-10-2022 | Vrouw | 52
doxycyline
Ik moest deze medicatie innemen ivm terugkomende ontstekingen aan de baarmoeder. Maar vanaf 2de dag hoofdpijn en druk achter ogen.

19-10-2022 | Vrouw | 27
Rosacea
Voorafgaand aan de kuur was ik erg sceptisch over het gebruik van antibiotica bij Rosacea, maar ik voelde me zo ongelukkig over mijn huid dat ik het toch een kans wilde geven. Mijn huid was rood (neus, wangen, kin), grove poriën, ontstekingen, oude littekens, hobbelige textuur, vocht arm/droog. Ik heb net de eerste week van mijn kuur gehad en ik merk al groot verschil. [lees meer...]Mijn huid is gladder en heeft minder ontstekingen. De oude ontstekingen helen en er komen amper nieuwe ontstekingen bij. De textuur van mijn huid is ook verbeterd. Het voelt steviger, minder kwetsbaar en minder poreus. Het ziet er gehydrateerd, rustiger en gezonder uit. Ik ben benieuwd wat het effect gaat zijn na 1 maand. Dan heb ik een evaluatiegesprek met mijn huisarts om te bepalen hoe verder. De eerste dagen van gebruik vond ik wel moeilijk. Ik voelde me erg vermoeid, duf en sloom. Ik sliep onrustiger, piekerde meer en was sneller emotioneel. Ik had buikpijn, voelde me misselijk en had weinig eetlust. Ik ben er probiotica naast gaan gebruiken. Na 4 dagen namen de bijwerkingen af, nu heb ik alleen last van vermoeidheid en onrustig slapen. Dit vind ik goed vol te houden.

08-10-2022 | Vrouw | 39
Ziekte van Lyme
Na tekenbeet risico op de ziekte van Lyme wegens huiduitslag. Vrij snel na inname van het pilletje licht duizelig en misselijk. Als ik het i neem bij het eten zoals ze adviseren is dit minder. Wel paar uur na inname steeds heel erg moe. Alsof ik al paar nachtjes amper geslapen heb. Verder, tot op heden, geen bijwerkingen. Irritatie tekenbeet nog niet weg. We zitten ook nog[lees meer...] maar aan de 3e dag van de 10.

10-09-2022 | Vrouw | 22
Chlamydia
7 dagen 2 keer per dag geslikt. Helemaal geen bijwerkingen gehad.

06-09-2022 | Man | 60
Ziekte van Lyme
5 weken na beet van teek een rode vlek die erg warm werd en ik was heel erg moe. Huisatrs schreef dit voor en na een dag of 6 was de rode vlek weg. Medicatie leidde wel tot een behoorlijk verstoorde stoelgang, meerdere keren per dag ipv 1 x per dag. Wel veel buiten geweest met pet, geen zonnebrandcreme maar geen last van verbranding.

14-08-2022 | Vrouw | 49
Ziekte van Lyme
Ik had sinds 3,5 week een Erythema Migrans. Ik had geen andere klachten. Mijn conditie was super. De Doxycicline is goed bevallen. Ik heb alleen lichte bijwerkingen. Bijwerkingen zijn: vermoeidheid, onplezierig zwaar gevoel in de maag tot zeker een uur na inname, vanaf de tweede dag wat dunnere ontlasting (geen waterige diarree). Tijdens wandelingen ging mijn hartslag naa[lees meer...]r 120 - 146 hartslagen per minuut, waar dat normaal 75 -85 is. Om die reden ben ik even gestopt met intensief sporten. Na 4,5 dag was de rode vlek weinig. Mijn hartslag tijdens wandelingen is sindsdien ook weer normaal. Sinds die dag ben ik niet meer moe en heb ik ook nauwelijks nog last van de andere bijwerkingen. Ik heb me heel strikt aan het advies gehouden de zon te mijden. We zitten midden in een hittegolf en de zon heeft vrij spel. De UV-intensiteit is 5 a 6 op een schaal van 8. Ik blijf de hele dag binnen en ga pas een uur voor zonsondergang wandelen, ingesmeerd met zonnebrandcrème. Misschien is dat iets te strikt, maar better safe than sorry. Ik hoop dat met het verdwijnen van het erythema de ziekte van Lyme in de kiem gesmoord is.

25-07-2022 | Man | 31
Ziekte van Lyme
30 dagen doxycycline 100mg 2 x per dag vanwege verlate (onbehandelde) lymeziekte na ACA op het been. Na ongeveer 7 dagen erge last van de volgende bijwerkingen: algehele malaise, ernstige vermoeidheid, droge mond en hoofdpijn. Na een aantal uren geconcentreerd werken is mijn batterij leeg. Hopelijk snel voorbij na afloop van de kuur.

18-07-2022 | Vrouw | 41

13-07-2022 | Vrouw | 32

11-06-2022 | Vrouw | 35
Ziekte van Lyme
Door een grote rode kring op mijn been, en een wit bultje in het midden bij de huisarts terecht gekomen. Vermoeden was een tekenbeet, alhoewel ik de teek nooit gezien heb. Door met name de rode uitbreidende kring is er Lyme ziekte geconstateerd. Andere (lichte) klachten waren hoofdpijn, vermoeidheid, griepachtig. Meteen na de constatering van de grote rode vlek, 10 dagen d[lees meer...]oxycycline geslikt, 2x per dag, 100mg. Tijdens slikken een aantal bijwerkingen, zoals extra vermoeidheid, niet goed tegen fel licht kunnen, droge mond. In de zon staan of kijken was echt ongemakkelijk. Nu 2 dagen van de kuur af, nog steeds moe en last van fel licht. Hopelijk gaan deze bijwerkingen snel weg en ben ik af van de ziekte van Lyme.

07-03-2022 | Man | 37
doxycyline
4 jaar lang moeten slikken voor de ziekte van whipple te onderdrukken, uiteindelijk resistent geworden.

05-03-2022 | Man | 17
Acne/puistjes
Werkte voor mijn gezicht wel goed, maar bij de rug bijna geen verschil.

21-02-2022 | Vrouw | 53
doxycyline
Hallo, Ik heb dermatitis perioalis. Ik gebruik nu doxycicline 100 mg dispers, 1x1 ik slik het nu 5 dagen. Heeft iemand enig idee wanneer je het kunt gaan merken dat het effect krijgt?' groeten

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6057)
Anticonceptie - overig (4362)
Cholesterol (3195)
Depressie - antidepressiva overig (3010)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2775)
Pijn - morfine-achtigen (2464)
ADHD - psychostimulantia (2449)
Verslavingsziekten (2236)
Pijn (2200)
Bloeddruk - betablokkers (1875)
Maagzuur - protonpompremmers (1722)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1643)
Anticonceptie - eenfase (1539)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1536)
Angststoornissen (1520)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1390)
Antibiotica - urineweginfectie (1206)
Depressie - antidepressiva TCA (1195)