categorie

Antibiotica - tetracyclines

Ziekte van Lyme

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - tetracyclines

08-06-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Ik gebruik het voor een chronische ontsteking van mijn ooghoek. De hoofdpijn na liggen is niet te harden. Ik ga ermee stoppen. Ik zag op Pharmaseutisch compas dat het in zeldzame gevallen verhoogde hersendruk kan zijn. Ik ga vandaag de arts raadplegen.

26-05-2021 | Vrouw | 20
Chlamydia
Voordat ik begon met deze kuur van 7 dagen, heb ik eerst de ervaringen gelezen die mensen op deze site hebben geplaatst. Hierdoor zag ik op tegen het gebruik van dit medicijn. Uiteindelijk heb ik 1x hoofdpijn gehad en was ik 1 dag erg misselijk toen ik het tablet zonder eten had ingenomen. Dit viel dus erg mee. Hetgene wat ik als een vervelendere bijwerking heb ervaren, wa[lees meer...]ren de nachtmerries. Ik heb van de 6 nachten 5 nachten enorm raar gedroomd. Al met al is het me allemaal toch meegevallen.

19-05-2021 | Vrouw | 59
minocycline
Door de dermatoloog kreeg ik Minocycline voorgeschreven om de ontstekingen in de haarvaatjes tegen te gaan. Ik gebruik het nu ruim 3 maanden en het effect is minimaal. Ik heb nu een ontzettend irritante piep in mijn oren, een bijwerking van de Minocycline. Na overleg met de dermatoloog moet ik stoppen met deze medicijnen.

18-04-2021 | Man | 63
Rosacea
Ik ben een man van63 waar acne rosasea geregeld de kop opsteekt Dan heb ik strak gespannen gezicht dooronderhuidse bobbels als het me te erg word neem ik minocycline na 3dgn merk je al sterk verschil ik neem hetechter zo min mogelijk maar als het weer eens uit de hand loopt is dit een super middel!

09-04-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik gebruik dit nu drie weken maar acne is alleen maar verergerd. Grote ontstekingen zijn ontstaan, een stuk ernstiger dan ervoor. Hopelijk dat de antibiotica snel wel gaat werken..

Tetracycline

09-04-2021 | Vrouw | 25
tetracycline
Aangezichtspijn
Door het gebruik van een nieuw schoonheidsproduct had ik een allergische reactie in mijn gezicht gekregen. Deze was zo heftig dat mijn huid volledig geïnfecteerd was. Ik heb dan gedurende een maand diverse zalfjes van de dokter gekregen maar niets hielp. Uiteindelijk naar een dermatoloog doorverwezen geweest. Deze schreef Tetracycline voor. Na 2 dagen was mijn huid niet e[lees meer...]nkel geïnfecteerd, maar stond ik ineens ook vol puisten! Direct contact opgenomen met de dermatoloog maar deze gaf aan dat dit niet kon. Maar mijn reactie in mijn gezicht liegt niet. Uiteindelijk heb ik dit nog 3 weken volgehouden, maar ik ben dan erna gewoon gestopt met het vergif. Puistjes trokken stilletjes aan ook terug weg en de huidinfectie heb ik kunnen genezen mbv een stamcel cerium. 1 woord: vergif!!! Daarnaast had ik ook bijwerkingen zoals duizeligheid, wazig zien soms, misselijkheid, pijnlijke slokdarm en schimmel in mijn mond.

Tetracycline

05-04-2021 | Man | 37
tetracycline
Aangezichtspijn
Aangezichtspijn en huiduitslag op de wangen

28-03-2021 | Man | 18
Acne/puistjes
Kreeg het toegeschreven als proefmedicatie voor een maand om te kijken wat de reactie van mijn huid zou zijn, eerste week dagelijks innemen namen de ontstekingen/acne sterk toe, en begon ik ook puisten op mijn rug/schouders te krijgen, op advies van huisarts moest ik her recept aanhouden voor een maand om te kijken wat er zou gebeuren, uiteindelijk bleef de acne op mijn ge[lees meer...]zicht toenemen, en ben ik van gezichtsacne probleem nu ook naar rug/schouder acne probleem gegaan

16-03-2021 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Prima medicijn! Na mijn idee kan ik slechter naar het toilet door het gebruiken van de medicatie? Ik weet niet zeker of dit hier mee te maken heeft maar kan er niks anders achter vinden.

10-03-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Doxyxiline 3 maanden gebruikt vanwege hidradenitis. Het werkt goed tegen de ontstekingen. De bijwerkingen zorgen voor ongemak. Ook het innemen is lastig, de tablet moet opgelost in water doorgeslikt worden. De smaak is echt walgelijk. Bijna onmogelijk om door te slikken. Na 3 maanden is mijn hidradenitis wel heel rustig geworden maar ik stap toch weer over op de lo[lees meer...]kale antibiotica Clindamycine

03-03-2021 | Vrouw | 70
COPD
Ik slik doxycycline voor onderhoud medicijn om de winter door te komen zo dat ik niet zulke heftige longinfecties krijg. dat helpt inderdaad heel goed voor mij . Maar de bijwerkingen zijn zo erg dat ik nu na 4 maanden ben gestopt. Ontzettend moe , haast geen energie , elke dag buikkramp en diarree . ook veel maagpijn , ondanks dat ik een maagbeschermer slik .

27-02-2021 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

20-02-2021 | Vrouw | 25
Chlamydia
Heb Doxycycline gekregen nadat ik een resistentie had voor Athromycine. De bijwerkingen heb ik bijna geen last van gehad. Ik moest het tablet oplossen in water, in de ochtend en de avond. Als ik wat bij at, werd ik ook niet misselijk. Heb maar 1x hoofdpijn gekregen, maar met paracetamol was dat ook na een uurtje weg. Al met al geen bijwerkingen. De symptomen duurde ech[lees meer...]ter wat langer, waardoor ik een beetje in de stress raakte. Moest tot 3-4 dagen nadat ik het laatste tablet op had, nog steeds heel vaak kleine beetjes plassen. De buikpijn was er nog steeds en afscheiding was sporadisch nog steeds heel/groen. Kan nu zeggen dat 6 dagen na het stoppen de symptomen weg zijn. Alleen soms nog wat buikpijn alsof je ongesteld moet worden, maar schijnt dat dat binnen een paar weken ook weg zal gaan. Schrik er dus niet van als je symptomen wat langer aanhouden. Over twee weken opnieuw een test of alles ook daadwerkelijk Opgeklaard is.

18-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Het heeft niet geholpen. Ik moest dit zes weken slikken en na de kuur kwam het keihard terug.

05-02-2021 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Zit nu aan m’n 2e week, en moet ongeveer 3 maanden als het goed is. Geen last van bijwerkingen, nou geen erge. Ik heb soms hoofdpijn, buikpijn en sneller moe maar niet heftig. Ik sport we gewoon doe alles gewoon heb veel energie alleen in de avond een stuk minder, maar gewoon op tijd naar bed. Ik zie dat het nu wat erger is geworden maar heb er ook differin gel 1mg bij dus[lees meer...] dat zou daar ook door kunnen. Komen, merk wel dat m’n huid wat droger is hier en daar wat schilfers. Ben ik wel blij mee want eerst was mijn huid super vet. Ik ben heel bang voor haarverlies door medicijnen, daardoor let ik er enorm op en kijk ik naar elke haar die uitvalt ( niet slim natuurlijk ) en ik denk dat het veel lijkt omdat ik erop let maar trek dr som gwn 4 haren ofzo uit. Iemand hier ervaring mee gehad gewoon voor de zekerheid haha. Maar verder wel tevreden heb er vertrouwen in

02-01-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

19-11-2020 | Man | 37
Tekenbeet
Naar verwachting een teekbeet. Puntje met rode kring er omheen. Ik was de laatste tijd al snel moe.. 10 dagen 2x daags na het eten 100mg en uit de zo’n blijven is het advies van de doc. Vooral erg moe, rond 20:00 begint het al. Wel gewoon aan het werk. Eerste dagen kan het erger worden door het afsterven van de bacteriën en door hen aangemaakte toxinen. Nu halverwege[lees meer...] de kuur maar voel me nog niet echt beter.. dat kan natuurlijk ook de antibiotica zijn...

08-11-2020 | Vrouw | 28
Longontsteking
Kuur van 10 dagen gekregen voor longontsteking. Ik ben allergische voor Amoxicilline vandaar deze kuur. Over het algemeen fijne antibiotica. Lichte misselijkheid kort na innamen( ik raad aan om het staand op te drinken ,met nog een extra glas water erachteraan) dan heb je er minder last van. Ik Had meestal 2 uur na innamen beetje last van zware ogen en licht duizelig[lees meer...]. Maar geen heftige bijwerkingen.

25-10-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik gebruik nu 2,5 maand minocycline voor mijn acne. Eerst 100 mg en nu sinds 2 weken 50 mg per dag. Ik had na 1,5 maand nog steeds last van mijn acne en wilde daarom nog doorslikken. De eerste week heb ik last gehad van duizeligheid en ben ik 1 keer bijna flauw gevallen. Ik heb geen moment last gehad van mijn darmen, ik gebruik kefir als probiotica (al jaren), wellicht[lees meer...] heeft dit een positieve invloed. Ik drink soms alcohol en merk dat ik er minder goed tegen kan, ook heb ik de volgende dag vaak maagpijn. Verder begint de minocycline nu echt aan te slaan, ik heb in jaren niet zo een mooie huid gehad en ik ben ontzettend blij dat ik het ben gaan slikken. Ik was eerst erg bang dat het niet zou aanslaan, ik ben benieuwd hoe mijn huid is als ik ga stoppen met de antibiotica.

12-10-2020 | Vrouw | 61
doxycyline
Slecht ervaren, krampen in buik en diarree !

12-10-2020 | Vrouw | 20
Ziekte van Lyme
Na de 2e pil extreem veel huiduitslag met rode bultjes, brand en jeukt heel erg. Gelijk ermee gestopt

07-10-2020 | Vrouw | 41
doxycyline
Dit vind ik de fijnste antibiotica, helpt goed en nooit bijwerkingen gehad en dat heb ik bij andere wel. Bij voorhoofdholteontsteking

27-08-2020 | Man | 55
doxycyline
Een week geleden werd de Borrelia bacterie gevonden in mijn bloed. Al een 2 tal jaar heb ik last van lichte tinteling, tot lichte verlamming aan de linkerkant van mijn lichaam. Vooral in het aangezicht is dit zeer beangstigend. Nu ben ik 2 dagen (5 pillen) genomen van dit medicament. Voorlopig nog geen bijzondere bijwerkingen.

30-07-2020 | Man | 23

26-07-2020 | Vrouw | 19
Eczeem
Slik dit twee maanden, word na innamen ontzetten misselijk en moet overgeven. Het werkt wel goed maar de bijwerkingen zin heftig

09-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Wat ik persoonlijk doe is, een week voor mijn menstruatie 1 pil om de dag inslikken waarmee ik de rest van de maand clean ben van puistjes. Echter op het begin toen ik het medicijn nam heb ik meer moeten innemen voor resultaat, en dat heb ik door de maanden heen afgebouwd gezien ik ook echt merkte dat het niet meer nodig was.

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Doxycycline is een fijn medicijn tegen acne zonder bijwerkingen en je ziet al snel resultaat.

07-06-2020 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Ik begon in Februari met het gebruik van Doxycycline voor 3 maanden voor acne op mijn gezicht, borst en rug. De acne was erg vervelend en ik moest altijd dichte shirts dragen. De eerste paar dagen nam ik het medicijn zonder eten maar dat is snel veranderd naar met eten omdat ik er van moest overgeven. Als ik eerst wat at dan ging het wel stukken beter en had ik eigenlijk w[lees meer...]einig last. Mijn acne is langzaam aan minder geworden maar nooit helemaal weg gegaan. Mijn acne was voor het gebruiken van Doxy wel heel erg onrustig en rood, en dat was gelukkig weg na het gebruik. Maar, ik kan nog steeds geen badpak aan doen om samen met anderen te gaan zwemmen. Van bijwerkingen had ik eigenlijk weinig last. Ik ben niet in de zon geweest en ben daardoor niet vaak verbrand (was op school wel een paar keer verbrand). Ik kreeg verder een droge huid (vooral in mijn nek waardoor ik rode plekken kreeg). Ik heb daar flink veel creme op gesmeerd en toen ging het wel ietsje beter. Nu ik ongeveer een maand klaar ben wordt mijn huid langzaam aan minder droog. Ook kan ik weer fijn in de zon zitten. Bij veel mensen komt de acne langzaam aan weer terug, maar ik hoop erg dat dat bij mij niet het geval wordt (of in ieder geval niet zo erg als het was).

21-05-2020 | Vrouw | 40
Astma

01-05-2020 | Vrouw | 20
Chlamydia
Ik had hiervoor een behandeling van azitromycine die niet werkte. Uiteindelijk na een paar weken deze behandeling gekregen voor 7 dagen. Ik was best nerveus door de verhalen hier. Ik werd steeds na de inname misselijk, maar heb wel steeds aan de dosering gehouden. Kreeg ook in de loop van de week huidirritatie en hoofdpijn ‘s avonds. Best nare bijwerkingen, maar alles om e[lees meer...]rvan af te komen..

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5404)
Anticonceptie - overig (3961)
Cholesterol (2980)
Depressie - antidepressiva overig (2814)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2486)
Pijn - morfine-achtigen (2283)
ADHD - psychostimulantia (2204)
Pijn (2065)
Verslavingsziekten (2049)
Bloeddruk - betablokkers (1740)
Maagzuur - protonpompremmers (1612)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1568)
Anticonceptie - eenfase (1446)
Angststoornissen (1274)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1232)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1195)
Depressie - antidepressiva TCA (1083)
Antibiotica - urineweginfectie (1015)