nitrofurantoine

Blaasontsteking (446 meningen)
Urineweginfectie (48 meningen)

02-10-2020 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Tijdens mijn zwangerschap bleek ik blaasontsteking te hebben. Zit nu 4 dagen aan dit medicijn en heb geen bijwerkingen. Als ik de verhalen hier lees komt dit mij absoluut niet bekend voor

09-07-2020 | Vrouw | 47
Urineweginfectie
middel werkt prima tegen blaasontsteking, maar jongens wat een bijwerkingen.

26-02-2020 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Tijdens mijn vakantie, ik was alleen, ben ik ongelofelijk ziek geworden.Ik werd heel erg angstig en ik had vreselijke jeuk over mijn gehele lichaam.ik kreeg koorts en durfde amper naar buiten. Mijn haar viel uit en is een jaar na dato nog niet terug. Niet helemaal. Ik heb nooit de link helemaal gelegd maar nu ik dit ook van andere patienten lees weet ik dat ik allergisch b[lees meer...]en voor dit middel. Ik heb twee kuren achter elkaar gehad destijds, na de eerste kwam het snel weerterug. Mijn advies is neem dit middel gewoon niet.erzijn zat alternatieven.

21-11-2021 | Vrouw | 38
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Geen enkele last van bijwerkingen en heel snel na het starten van de kuur namen de klachten van de blaasontsteking al af. Ben heel tevreden.

15-10-2021 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Zowat meteen na de inname van de 3de pil zat ik ineens onder de uitslag van top tot teen en jeuk, ik ben er vast allergisch voor,

03-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Zit nu op pil 3, geen bijwerkingen tot nu toe. De verhalen hieronder zijn heftig maar hoeft niet altijd zo te zijn!

12-03-2021 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik had al een week last van een blaasontsteking neem nu furabid, 5 dagen, 2x per dag slikken. Morgen ochtend ben ik klaar met de kuur. Naa 24 waren mijn klachten al minder en in de loop van de volgende dag weg. Ik maak nu de kuur af en hoop dat het zo goed blijft. Sinds dag 2 heb ik een bittere smaak in mijn mond. Ik word een bewtje misselijk klrt na de pil in te nemen,en [lees meer...]als ik er niks bij eet heel erg misselijk. Licht last van mijn darmen maar niks ernstigs. Ben blij dat het helpt, ik wou een nierbekontsteking vorkomen.

24-02-2021 | Vrouw | 51
Helpt helaas niet

28-01-2021 | Man | 85

29-12-2020 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
100% tevreden. Geen enkele bijwerking gehad en snel van mijn klachten af. Top!

28-11-2020 | Vrouw | 39
Urineweginfectie
Na dagen hoge koorts en zelfs bezoek seh waar ze urine controleerde, troffen ze niets aan. Eigen huisarts laten controleren, ook niets. Toevallig moest ik voor een second opinion in een ander ziekenhuis zijn waar ze ook alles controleerde, bloed, urine, echo van alle organen. De arts belde in de avond dat er wel een infectie was gevonden en schreef deze kuur voor 5 dagen v[lees meer...]oor. De eerste capsule na het avondeten genomen. In de ochtend na ontbijt met yoghurt zoals voorgeschreven, toen heel erg duizelig geworden. De dagen erna geen last meer van gehad. Op de helft van de kuur begon de heftige pijn in mijn rechterflank minder te worden, de koorts ging weg en ik voel mij nu aanzienlijk beter. De kuur heeft bijwerkingen maar die staan bij mij absoluut niet in verhouding tot de klachten waarvoor ik het heb gekregen. Heel tevreden!

27-10-2020 | Man | 55

21-10-2020 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Na eerst 3 andere AB kuren voorgeschreven te hebben gekregen die niet voldoende hielpen en/of ernstige bijwerkingen gaven uiteindelijk Furabidcapsules met gereguleerde afgifte voorgeschreven gekregen. Capsules zijn gemakkelijk in te nemen met wat yoghurt en hier krijg ik gelukkig geen vervelende bijwerkingen van. Blaasontsteking is nu bijna over (dag 7 van kuur voor 10 dg[lees meer...]n). Ik wil voortaan niets anders meer!

02-09-2020 | Vrouw | 31

31-07-2020 | Vrouw | 56
Niet / weinig plassen
Ivm het totaal niet kunnen plassen, pijn in onderbuik en onderrug, is door de HA Furabid voorgeschreven. Werkte snel, geen enkele bijwerking gehad.

26-04-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Furabid helpt al enkele uurtjes na de inname van de eerste capsule, ik ben dan meteen van mijn vervelende klachten af, geen urine-aandrang meer, geen buikpijn meer. Heb al sinds mijn 15 e levensjaar last van steeds terugkerende blaasontsteking, bij uroloog hiervoor onderzocht, uitslag: honeymoon-cystitis, dus blijf hier last van houden.. Gaat vaak een paar maanden goed en [lees meer...]dan is het weer raak na een keer seks te hebben gehad, heel erg vervelend...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum