ethinylestradiol / levonorgestrel

Menstruatiepijn (18 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (6 meningen)
Endometriose (5 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (3 meningen)
Bloedingen (1 mening)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585 meningen)
Yasmin (209 meningen)
YAZ 24+4 (139 meningen)
Marvelon (52 meningen)
Zoely (52 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

28-03-2022 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Van mijn 16e tot mijn 29e deze pil gebruikt. Toen gestopt om zwanger te raken. Gelijk voelde ik verschil in de toename van mijn libido. Na mijn zwangerschap weer gestart maar na een jaar mee gestopt omdat ik hormoon vrij wilde zijn. De verandering die ik toen heb doorgemaakt is een wereld van verschil. Ik was minder neerslachtig, had een positiever zelfbeeld en had het[lees meer...] gevoel al die tijd afgevlakt te zijn. Nu na 4 jaar geen anticonceptie te hebben gebruikt maar weer geprobeerd maar na 1.5 maand ben ik terug bij af. Voel me neerslagtig, onzeker, heb hoofdpijn en voel leeg/vlak. Heel snel stoppen en hopelijk voel ik mezelf snel weer de oude.

08-02-2022 | Vrouw | 53
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Van mijn 16e tot 28e deze pil gebruikt. Ik had regelmatig hoofdpijn. Plots kreeg ik op 28e hevige migraine rond de stopweek. Omdat ik dit vreemd vond dat iedere keer de migraine in de stopweek terug kwam, begon ik de pil te verdenken. Ik ben gestopt met de pil en de hevige migraine was direct weg. Wel bleef ik regelmatig hoofdpijn houden Nu ben ik 53 en in de overgang,[lees meer...] de hoofdpijn is weer overgaan in migraine. Ik ben er van overtuigd dat de pil iets iets stuk gemaakt heeft in mijn lichaam waardoor mijn hormoon balans nooit meer goed gekomen is. Het is troep, gebruik het niet!

16-05-2021 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
22 jaar gebruikt, nu 2 jaartjes niet ivm zwangerschap en borstvoeding, maar ik merk geen verschil tussen het wel en niet gebruiken van deze pil (behalve dan dat ik zonder de pil zwanger werd, wat de bedoeling ook was) Een aantal jaar terug door de verzekeraar op generieke variant gezet en in 2 maanden zwanger, ondanks ik dagelijks de pil slikte. Terug naar de Microgynon [lees meer...]en nooit weer "problemen" gehad.

04-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb een jaartje gebruik gemaakt van deze pil en ik ben toch weer overgestapt naar de koperspiraal. Ik kreeg hele erge klachten, van paniekaanvallen tot gewichtstoename en ik was vreselijk neerslachtig. Als je klachten ervaart van deze pil dan, zou ik zeker niet te lang wachten met switchen! Ik dacht eerst dat het tussen mijn oren zat en dat het misschien aan mij lag m[lees meer...]aar, aan de recensies te zien was ik niet de enige met hele ernstige bijwerkingen!

21-04-2021 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
8 jaar lang deze pil gebruikt, nu langer dan een halfjaar gestopt met de pil en ik kan met zekerheid zeggen dat ik deze pil aan NIEMAND aanraad. Door deze pil had ik dagelijks hartkloppingen, ernstige angstklachten en maandelijks, ook bij doorslikken, migraines met aura en dagelijks hoofdpijn. Ik had nooit verwacht dat dit door de pil zou komen. Maar helaas, toch wel. Nooi[lees meer...]t meer!

04-03-2021 | Vrouw | 34
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Overgestapt van Minulet naar Microgynon na best heftige hoofdpijnklachten in de stopweek. De hoofdpijnklachten komen nu veel vaker voor, zowel voor als in de stopweek. Wel minder heftig. Last van neerslachtigheid. Geen fijne pil

02-01-2021 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Prima pil, als je onzeker bent in de werking van conceptiepillen, is dit een goede pil om je vertrouwen te geven. Hij had voor mij weinig tot geen bijwerkingen. Of ik merkte het niet. Ik kwam niet aan, kreeg er geen depressie van en werd door regelmatig gebruik niet zwanger. Aanrader!

04-06-2020 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Heb deze pil ongeveer 3 jaar geslikt. Ik begon toen ik 15 was en had tot mijn 18e geen klachten. Behalve neerslachtigheid. Toen ik 18 werd kreeg ik opeens heel erg veel last van acne. Echt dikke onderhuidse puisten. Heb hier een halfjaar mee rond gelopen niet wetende dat de pil de oorzaak was. Uiteindelijk gestopt en mijn huid klaarde op. Voel me ook zoveel vrolijker en mi[lees meer...]nder labiel. Echt ik wist niet dat ik zo was. Heb nu een koperspiraal maar ook daar weer klachten bij... zit het liefst zonder anticonceptie, maarja ik heb een vriend en die houd niet van condooms.

08-05-2020 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Eerder gebruikte ik Microgynon 20. Na m'n zwangerschap schreef m'n gynaecoloog echter Noranelle voor. De generische variant werd Levorichter 30 (wat gelijk is aan Microgynon 30). Ik voelde me gedurende die periode erg neerslachtig en kreeg bovendien acne. Nieuwe gynaecoloog schreef me onlangs Desorelle 20 (150/20) voor. Ik voel me terug mezelf (die golven van neerslacht[lees meer...]igheid en negatieve emoties zijn gelukkig voorbij).

02-02-2020 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb alle soorten anticonceptie wel gehad. Ook deze meerdere periodes. Uiteindelijk werd me wel heel goed duidelijk dat ik vooral bij het gebruik van deze pil veel last kreeg van heftige stemmingswisselingen

18-11-2019 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Met de jaren steeds meer last van acne, diepe grote onderhuidse ontstekingen met name op kin. Verder stemmingswisselingen, af en toe depressief, emotioneel gevoel en woede uitbarstingen. Dit heeft mijn leven negatief beïnvloed.

04-10-2019 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Goede pil, jarenlang gebruikt totdat ik in de stopweek last van migraine kreeg, al was dat pas na 7 jaar gebruik zonder bijwerkingen. Ik moet wel zeggen dat ik het merk Bayer had en niet een of ander huismerk.

09-09-2019 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Anticonceptie is vreselijk. Door deze pil alsnog zware menstruatie met kramp en hoofdpijn. Door de pil extra last van PDS met winderigheid en een opgeblazen gevoel. Gestopt met de pil en sinds kort weer begonnen. Spijt ervan! Ga naar wat anders op zoek.

14-08-2019 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb deze pil bijna 20 jaar geslikt en had geen idee dat de klachten die ik had werden veroorzaakt door deze pil. Dankzij een bezoek aan de hormoonspecialist werd mij duidelijk dat deze pil zeer ongeschikt voor mij is, gezien mijn hoge bloeddruk, hoofdpijn, menstruele migraine en inmiddels bereikte leeftijd van 35 jaar. Door een slechte huisarts was mij dit niet eerder b[lees meer...]ekend gemaakt. Na het stoppen van deze pil en overstappen naar de minipil op advies van de hormoonspecialist was mijn bloeddruk binnen 1,5 maand gezakt van 145 naar 115 en de menstruele migraine heb ik tot op heden niet meer gehad. De dokter wilde al betablokkers voorschrijven, de hormoonspecialist zei: 'het is logischer om de veroorzaker van de hoge bloeddruk weg te nemen.' Ik hoef deze pil nooit meer! Een hoge bloeddruk kan leiden tot hart- en vaatziekten!

04-07-2019 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Ik had er niet genoeg aan. Zwanger met de pil (zeer correct gebruik, geen ziekte), gewichtstoename, slechte huid, zware menstruatie nog steeds en dus overgestapt naar mirena (ook hier niet tevreden over en gereviewed).

09-06-2019 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Na deze medicatie ongeveer 4 jaar geslikt te hebben, zonder enige bijwerkingen, wou ik plots overstappen op een koperspiraal. Dit was echter geen succes, ineens veel bijwerkingen, hormonaal totaal in onbalans enzovoort. Na de spiraal verwijderd te hebben gelijk terug overgestapt op deze pil. Ik voelde direct terug verschil mijn lichaam is terug in balans, mijn acne verdwee[lees meer...]n. Het enige dat ik ervaren heb bij de opstart was lichte hoofdpijn en vooral grotere borsten. Deze worden op korte tijd zo groot dat men vermoedde dat ik zwanger was :) gelukkig was dit negatief en heb ik nu mooi men eerste menstruatie na 4 dagen in de stopweek te zitten. Van een B naar C cup, vind ik ergens wel wat minder vermits ik kleiner gewend ben, voor de rest ben ik super tevreden!

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum