Microgynon '30'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Menstruatiepijn (17 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (6 meningen)
Endometriose (5 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (3 meningen)
Bloedingen (1 mening)

29-10-2018

21-02-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Echt de meest verschrikkelijke anticonceptie pil die ik ooit heb gebruikt!! Van de zomer kreeg ik ineens veel bulten op mijn rug en op mijn borst, toen dacht ik dat het zonnenallergie was maar dat was het dus niet. Ik kwam erna achter dat het zware acne was, het trok ook door naar mijn kaaklijn en mijn nek waardoor ik helemaal onder zat met acne. Veel stemmingswisselingen [lees meer...]en continu een opgeblazen gevoel plus veel aangekomen. Toen dacht ik in november ik stop eens een maand kijken wat het doet. De acne werdt gelijk een stuk minder, paar kilo afgevallen en ik voelde me weer echt mezelf. Terug gegaan naar de dokter en toen kreeg ik weer de microgynon 30 en na 3 weken krijg ik alles weer helemaal terug. Ik zit weer helemaal onder met acne, heb een opgeblazen gevoel en ben weer een paar kilo aangekomen. Ik ga dalijk terug om weer te vragen of ik asjeblieft weer de Yazmin pil mag, want dit vind ik echt 10000 keer niks!
26-04-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Goeie pil, niet zwanger geraakt nochtans veel geprobeerd.
09-06-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Na deze medicatie ongeveer 4 jaar geslikt te hebben, zonder enige bijwerkingen, wou ik plots overstappen op een koperspiraal. Dit was echter geen succes, ineens veel bijwerkingen, hormonaal totaal in onbalans enzovoort. Na de spiraal verwijderd te hebben gelijk terug overgestapt op deze pil. Ik voelde direct terug verschil mijn lichaam is terug in balans, mijn acne verdwee[lees meer...]n. Het enige dat ik ervaren heb bij de opstart was lichte hoofdpijn en vooral grotere borsten. Deze worden op korte tijd zo groot dat men vermoedde dat ik zwanger was :) gelukkig was dit negatief en heb ik nu mooi men eerste menstruatie na 4 dagen in de stopweek te zitten. Van een B naar C cup, vind ik ergens wel wat minder vermits ik kleiner gewend ben, voor de rest ben ik super tevreden!
04-10-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Goede pil, jarenlang gebruikt totdat ik in de stopweek last van migraine kreeg, al was dat pas na 7 jaar gebruik zonder bijwerkingen. Ik moet wel zeggen dat ik het merk Bayer had en niet een of ander huismerk.
02-11-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Met deze pil begonnen omdat ik van de derde generatie pil af wou, de dokter raadde me deze 'standaard' pil aan. Slechtste keuze uit mijn leven ooit. Na een maand merkte ik dat ik me depressief en paniekerig voelde, had een soort van dwanggedachtes en zeer onaangename gedachtes. Ik zat totaal niet lekker in mijn vel en toen ik weer terug ging naar mijn vorige pil (Yasmin) m[lees meer...]erkte ik meteen weer verschil. Voel me langzamerhand weer steeds beter. Ik weet dat er mensen zijn die totaal geen last van deze pil hebben maar mocht je je dus zo voelen, het kan door de pil komen. Overleg dan met de dokter!
18-09-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb het afgelopen jaar de microgynon 30 gebruikt als anticoncptie. Hiervoor had ik de Yasmin pil. Ik gebruik al 10 jaar de pil (verschillende). Ivm nieuwe medicatie voor een andere aandoening moest ik een sterkere anticonceptie. Ik ben daarom net overgestapt op de prikpil. Ik voel me vele malen beter dan met de 'slik'pil. Mijn darmklachten zijn over, ik ben niet meer ch[lees meer...]agrijnig, ik heb bijna geen puistjes meer, mijn borsten doen geen zeer. Al met al komt nu pas de ontevredenheid van de microgynon aan het licht.
10-06-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben zeer ontevreden over de pil. Ik werd er misselijk van, werd ruim 10 kilo dikker en hield veel vocht vast. Ik kreeg een permanente rode gloed en m'n benen kregen spatadertjes. Ik ben inplaats van de pil overgestapt op een spiraaltje, die raad ik iedereen aan.
08-04-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Heel tevreden! Sinds mijn trouwen begonnen met deze pil. De eerste twee weken een klein beetje hoofdpijn gehad en sinds ik de pil gebruik, heb ik meer eetlust. Geen last van bijwerkingen. Bovendien is menstruatie veel minder pijnlijk. Deze pil werkt prima en ik zou hem zeker aanraden.
04-07-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik had er niet genoeg aan. Zwanger met de pil (zeer correct gebruik, geen ziekte), gewichtstoename, slechte huid, zware menstruatie nog steeds en dus overgestapt naar mirena (ook hier niet tevreden over en gereviewed).
23-05-2018

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben vanaf mijn 18e een anticonceptiepil beginnen slikken. Ik heb er eerst enkele geprobeerd en de definitieve was Microgynon 30. Ik heb deze geslikt van maart 2011 tot juli 2013. In het begin verliep dit allemaal heel goed, maar naarmate er maanden en dan 2 jaar voorbijgingen, werd ik enorm depressief, ik was ook ongeveer 10 kg bijgekomen ook al sportte ik toen, terwijl[lees meer...] ik van mezelf eerder een slank persoon ben met een snel metabolisme die bij wijze van spreken niets moest doen om een slanker figuur te behouden. Ook kreeg ik van deze pil enorme zware acne en een vette huid, hiervoor had ik daar ook nooit erg last van en was ik ook 'gezegd' met een redelijk goede huid. Ik voelde me met deze pil een opgeblazen, depressieve en lelijke walrus, een wandelende ton. Tijdens mijn stopweek voelde ik me enorm goed en tijdens het slikken heel slecht. Tot ik me dat begon te realiseren, ben ik gestopt in juli 2013. Enkele maanden na het stoppen was ik al 5 kg vermagerd en bleef alles wat ik at er ook al niet meer aanplakken. Ik voelde mij mentaal op slag beter, een andere en positievere persoon, terwijl ik bij de pil bleef hangen in heel erg negatieve emoties. De acne is eigenlijk altijd gebleven, ook nu moet ik nog zien wat ik doe. Ik heb pas sinds dit jaar goede producten gevonden die het een beetje in toom weten te houden, antibiotica ook geprobeerd en ik ben 26 met een vette huid. In 2016 heb ik besloten om een koperspiraal te laten zetten, omdat ik het echt gehad had met hormonen. Ik moet zeggen dat ik met de koperspiraal wel beter af ben op vlak van me goed voelen, niets bijkomen, maar ik had zonder pil mijn menstruatie nooit enorm enorm erg, wat ik nu met de koperspiraal wel heel heftig heb, zo heftig dat ik soms moet thuisblijven. Vandaag bij de gynaecoloog geweest, het probleem uitgelegd van mijn enorm heftige menstruaties (grootste tampon + groot maandverband en na een uur al doorlekken), zij heeft mij aangeraden om ondanks mijn schrik toch misschien dan terug over te schakelen op hormonale anticonceptie (mirena of minipil wegens minder hormonen), maar na het lezen van enorm veel reviews, heb ik toch beslist dat ik liever mezelf blijf met heftige menstruaties dan een persoon met minder of geen menstruatie die bijna zelfmoordneigingen heeft.
20-10-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

2 maanden deze pil gebruikt. Voelde me er in eerste instantie goed bij, werd ook wat stabieler en geen last van ernstige bijwerkingen. Maar mijn huid! 2 maanden later en ik lijk wel een 16 jarige puber onder de acne. Ik vind het verschrikkelijk, want heb normaal best een gladde huid zonder al te veel puistjes. Nu heb ik gewoon rode vlekken in mijn gezicht en zit onder de p[lees meer...]uisten... Sinds deze week dus overgestapt op de Yasmin, en hoop dat mijn huid snel weer de oude is.
25-01-2017

12-09-2016

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Heeft jarenlang mijn ernstige migraine veroorzaakt. Nooit meer deze anticonceptie voor mij!!nu gestopt en geen één keer migraine gehad... Ik heb mijn leven weer terug.
09-09-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Anticonceptie is vreselijk. Door deze pil alsnog zware menstruatie met kramp en hoofdpijn. Door de pil extra last van PDS met winderigheid en een opgeblazen gevoel. Gestopt met de pil en sinds kort weer begonnen. Spijt ervan! Ga naar wat anders op zoek.
27-01-2017

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Deze voorgeschreven na bevallen te zijn 6 weken geleden. Slikte vroeger (5 jaar geleden gestopt) de diane35 zonder problemen, generieke versie daarvan leidde binnen een dag al tot zware hoofdpijn gevolgd door migraine attacks. Met deze hoopvol gestemd begonnen maar na de eerste zware hoofdpijn de volgende dag, fijn met een pasgeborene. Vandaag misselijk, apathisch, lustelo[lees meer...]os, duizelig, depri en nog steeds enorme koppijn neigende naar migraine. Zorg voor m'n dochter is vandaag zo goed als onmogelijk, durf haar door de duizeligheid amper uit bed te halen om te verschonen en vanwege de hoofdpijn is elk huiltje te veel (en ze heeft krampjes dus huilen is gegarandeerd) ik kijk dit geen 3 maanden meer aan, in overleg met m'n man kap ik hier mee. Wat een zooi, dan maar alleen condooms!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum