Ervaringen met Cerazette (minipil)

desogestrel

acne onregelmatige menstruatie

18-04-2024 | Vrouw | 30

onregelmatige menstruatie

Van de microgynon kreeg ik altijd migraine aanvallen, bijna altijd einde strip. Bij de minipil is dit helemaal weg. Alleen de eerste maanden onregelmatig ongesteld, daarna niet meer ongesteld. Heerlijk!

29-03-2024 | Vrouw | 37
desogestrel (0,075mg)
Na veel anticonceptie pillen geprobeerd te hebben i PMS, deze gaan gebruiken op advies van de gynocoloog. Dit, ivm PMS. Veel geprobeerd door de jaren, niets bood verlichting. Omdat ik van andere pillen meer klachten kreeg (waar oestrogeen in zit) dacht de arts aan een progestoron tekort en zodoende deze pil gaan slikken. Geen huilbuien meer. Depressieve & boze gevoelens zi[lees meer...]jn als sneeuw voor de zon verdwenen. In de eerste weken al. Lichamelijke klachten & hersenmist tijdens "stopweek" nog wel aanwezig maar dat ik eindelijk van de mentale hormonale klachten af ben (pms) is mij alles waard. Geen bijwerkingen van deze pil.

23-09-2023 | Vrouw | 43
Endometriose
Ik slik nu ruim 18 maanden Cerazette de minipil tegen ernstige endometriose klachten. Het werkt werkelijk fantastisch. Geen stopweek. Dat mocht wel, maar hoefde niet zei de huisarts. Heel af en toe heb ik nog lichte pijn, rondom waar normaal gesproken de menstruatie maar ook eisprong zou plaatsvinden. Maar niet noemenswaardig vervelend. Kan iedereen met endometriose de[lees meer...]ze pil aanraden. Het werkte ook direct, dus zeg maar nadat de eerste menstruatie gelijk uitbleef.

02-09-2023 | Vrouw | 43
desogestrel (0,075mg)
Ik had vanaf mijn 18e zware migraine aanvallen iedere keer rond mijn menstruatie. Ik slik nu ongeveer 8 jaar de minipil en heb geen migraine aanvallen meer! Echt bizar.. ik heb zolang zoveel pijn gehad en het werd van kwaad tot erger omdat ik de triptanen voorgeschreven kreeg. Ik heb sporadisch dus misschien 1 a 2x per jaar een migraine aanval maar dat is dan vanwege [lees meer...]een voedsel trigger en/of vanwege het weer. Wat een geluk en een opluchting niet meer ongesteld.. geen migraine meer! Liefst slik ik niets.. van alles geprobeerd maar cerazette heeft echt mijn levenskwaliteit verbeterd!

19-02-2023 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Ik heb 10 jaar lang de 'normale pil' geslikt, met oestrogenen. Ik ben tijdens corona in het crisiscentrum opgenomen en daar bleek dat mn leverwaarden verhoogd waren. Aangezien oestrogenen worden gelinkt aan leveradenomen ben ik er gelijk mee gestopt. Helaas heb ik een zeer pijnlijke menstruatie waardoor ik elke maand doodziek ben. Echo gemaakt en er is geen sprake van endo[lees meer...]metriose, gewoon pure pech. Ik wilde dus weer aan de anticonceptie, maar wist niet welke. Deze pil heeft maar één hormoon en dus sprak deze me aan. Beste keuze ooit! Tijdens de tweede strip ben ik nog 1 keer flink ongesteld geweest voor een week lang. Nu bij de 3e strip een beetje een doorbraakbloeding maar verder geen last. Geen pijn meer, geen PMS meer en ook geen andere bijwerkingen! Helemaal gelukkig met deze pil!!

14-02-2023 | Vrouw | 37
desogestrel (0,075mg)
Mijn lijf had enige tijd nodig aan dit middel te wennen. Was in het begin nog wel ongesteld en ook erg onregelmatig. Maar gewoon even doorgezet en na 6 maanden geen pms en migraine meer. Ook geen menstruatie meer. Voel mij erg goed bij deze pil. En ben niet meer maandelijks ziek wegens die hormoonschommelling. Het is voor mij een super pil!

16-05-2022 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na bloedarmoede te hebben gekregen van mijn hevige menstruatie Ben ik op deze pil gegaan Delamonie . In het begin 3maanden lang bloedverlies heel erg lastig maar nog altijd beter dan hevig.Naar pas 3maanden kwam langzaam de boel tot rust .De op vliegers en hevige bloedingen waren eindelijk over.de ijzer tabletten hebben de bloedarmoede ook weg gekregen.Ben erg blij met dez[lees meer...]e pil omdat ik geen hevige bloeding meer heb er is wel niet veel regelmaat maar daar is prima me te leven.

10-02-2022 | Vrouw | 36
desogestrel (0,075mg)
Dankzij deze pil heb ik veel minder last van migraine.

11-01-2022 | Vrouw | 35
desogestrel (0,075mg)
Ik slik de minipil nu 5 maand en ik ben erg tevreden! Ik heb ook alle ervaringen hier gelezen en wat mij opvalt is dat veel vrouwen veel te snel weer stoppen, je kan niet na 1 week al denken dat het voor jou niet werkt. Je lichaam moet wennen! De HA gaf dat bij mij ook aan dat je het minimaal 3 maand, het liefst 6 maand moet proberen. Het is ook enorm belangrijk dat je beg[lees meer...]int op de eerste dag of tijdens je menstruatie! En elke dag rond hetzelfde tijdstip innemen. Dan heb je minste kans op bijwerkingen. Ik ben begonnen op dag 1 en ik ben ongeveer 2,5 week ongesteld geweest (eerste week zoals normaal, daarna werd het bloedverlies steeds iets minder) en daarna stopte het. Tot nu toe heel af&toe een paar druppels bloedverlies gehad maar niet noemenswaardig. De eerste maand had ik wel een vettere huid maar ook dat is nu niet meer zo, verder had ik de eerste 2-3 weken last van de hormonen (stemmingswisselingen) omdat ik moest wennen. Ook daar heb ik nu geen last meer van. Ik voel mij zelfs beter! De pil is, net als veel medicijnen, ook verkrijgbaar onder een andere (goedkopere) naam maar ik wil echt de merkvariant. Dat kan ook veel schelen en voor mij is deze pil echt top.

04-12-2021 | Vrouw | 22
desogestrel (0,075mg)
Hiervoor slikte ik al jaren een andere pil en voor elke stopwerk was het raak en de gehele week hoofdpijn niet lekker in m’n vel zitten en die week van m’n menstruatie ook. Toen slikte ik de pil een paar keer door en had ik alsnog last van doorbloedingen.. Totdat ik laatst iemand op facebook iets zag delen over de minipil, ik heb mijzelf erin verdiept en een afspraak gemaa[lees meer...]kt bij de huisarts. Ik slik de pil nu al vanaf eind september / begin oktober de minipil en voel mezelf zo anders. Zit zoveel lekkerder in m’n vel, geen last van migraine door menstruatie en de 2 hormonen die in de andere pil zitten, geen menstruatie meer. Echt een top pil!

19-01-2021 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Minimaal 3 maanden proberen, dan zullen de meeste klachten ophouden! Na jaren lang zoeken naar de juiste pil heb ik hem eindelijk gevonden. Ik heb zeer hevige menstruaties waardoor ik alleen de dag door kwam met zware pijnstillers en stollingsmedicatie. Ik heb diverse pillen geprobeerd, maar van allen kreeg ik depressieve klachten. Bij de minipil geen enkel probleem gehad.[lees meer...] Ik voel me erg goed, stabieler juist dan normaal. Mijn PMS-klachten zijn veel minder geworden en ik bloed niet meer. De eerste drie maanden was zwaar, want ik heb maar 14 dagen in totaal gehad waarop ik niet bloedde.. Soms heviger dan andere dagen, maar nooit zo heftig als mijn normale menstruatie. Vlak voordat de derde maand zou ingaan stopte het bloeden en het is niet meer gestart. Heerlijk dat ik niet meer om mijn menstruatie hoef heen te plannen, en me ook nog eens goed voel! Wat een verademing.

11-01-2021 | Vrouw | 33
desogestrel (0,075mg)
Voor mij de beste pil die ik heb gehad. Ik ben ooit overgestapt omdat ik last had van melasma (en volgens de dermatoloog ligt de pil aan de basis van het probleem), maar ik wilde graag orale anticonceptie blijven gebruiken. De minipil bevat minder hormonen dus ik dacht dat dat misschien een goede tussenoplossing kon zijn. De melasma is niet verergerd (en ook verbeterd,[lees meer...] maar dat kan ook door de dermatologische behandeling zijn), en voor de rest had ik gewoon géén klachten. Helemaal in het begin misschien wat spotting, maar daarna geen bloedverlies meer. Ik neem deze pil nu 3 jaar en ik heb nooit een betere gehad. Heb ook een aantal vriendinnen die hier ongelooflijk tevreden over zijn. Aanrader.

23-12-2020 | Vrouw | 19

17-12-2020 | Vrouw | 36
Endometriose
Ik was bang voor de bijwerkingen zoals stemmingswisselingen. Gelukkig alleen maar stabieler geworden sinds gebruik van deze pil. Niet meer van die enorme ups en daarna weer downs. Buikpijn stuk minder geworden. Alleen wel onregelmatig bloedverlies. Maar dat is niet heel schokkend. En niet zo erg dat je tampons op zak moet hebben. Eerste 3 maanden licht hoofdpijn, wat meer [lees meer...]acne en wat slechter slapen. Daarna geen last meer. Ben erg tevreden

08-12-2020 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Ik heb echt helemaal geen klachten, Ik slik hem elke ochtend zelfde tijd.zou het echt gaan proberen en dan zie je het wel, succes en komt echt wel goed.

05-12-2020 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Ik ben super tevreden over de cerazette pil, Ik heb echt alles geprobeerd ben nu 40 en was heel sceptisch,maar wou toch de pil zonder oestrogeen een kans geven, de eerste strip zit erop dus ga weer positief door met de tweede, libido is hardstikke prima, geen stemmingen geen hoofdpijn of andere klachten, menstruatie was vanaf mijn 11de al heftig pijnlijk en na de spiraal[lees meer...], nuvaring,pleister en 8 verschillende pillen later,en voelde ik me gelijk al slecht met stemmingen en niet mezelf voelen , ben ik echt blij verrast.2 kinderen later en een gezond leven met sporten en voeding ,helpt ook veel, succes dames en met iets, ben je toch een stuk meer onafhankelijk en vrij, dat vind ik:)