Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2137 meningen)
Nuvaring (253 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (168 meningen)
Cerazette (minipil) (153 meningen)
Kyleena (122 meningen)

16-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Het is een perfect middel als je wel eens je pil vergeet en nog geen kinderen wilt. Dit is inmiddels als mijn tweede implanon. Mijn eerst heb ik 3 jaar erin gehad. De tweede implanon heb ik nu inmiddels 1 jaar. De bijwerkingen bij mij zijn goed te merken. Vooral ernstige buikkrampen die ik heb. Deze buikkrampen houden 1 week aan en gaan daarna wel tijdje weg, bij mij voor [lees meer...]ongeveer 2 maand. Wat ik verder merk is dat ik erg ben aangekomen terwijl ik precies zelfde hoeveelheden eten en net zo veel sport als eerst. Ben in afgelopen jaar weer 5 kg aangekomen. Totaal zeker wel 10’kg... verder merk ik dat mijn humeur erg wisselt, maar dat is wellicht bij elke anticonceptie. Al met al is het een goed middel wat super werkt als je voorkomt wilt dat je ongewenst zwanger wordt, maar houd er wel rekening mee dat je wat kilo’s aan gaat komen en misschien net als ik te maken krijgt met ernstige krampen. P.s. Mocht het niet bevallen kun je hem makkelijk laten verwijderen door je huisarts.
13-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

sinds 2 jaar in het bezit van dit staafje in mijn arm. Het gebruiksgemak staat voorop. Nooit meer na hoeven denken om de pil te nemen. Maar sinds het implantaat heb ik al 2 jaar lang doorbraakbloedingen. Ook ben ik sinds het gebruik een aantal kilo aangekomen. Het libido is ook erg laag geworden (dus in deze gevallen werkt de anticonceptie zeker ook! ;) ) funest voor je se[lees meer...]ksleven! continu ongesteld en absoluut geen zin meer in seks.
10-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na nu toe te zijn aan mijn 7 e implanon heb ik ervoor gekozen om niet een nieuwe te laten zetten. Ik ben nu 20 jaar aan dit AC en de bijwerkingen beginnen nu toch wel de verstorende factor te worden. De voordelen? Met name het gemak, het snelle en pijnloze inzetten en uithalen bij mijn huisarts en de effectiviteit. Nadelen? Nu ik 38 ben ben ik klaar met de onregelmatige bl[lees meer...]oedingen die maar aan bleven houden en de pijnlijke hormonale acne waar ik bijna een dwangneurose van krijg door er steeds maar aan te willen zitten. Libido is schokkend laag. Dacht op een gegeven moment dat er iets met me aan de hand was maar nu ik 2 dagen zonder ben ervaar ik direct het verschil...ik lees veel ervaringen van dames die 1-3 jaar ervaring hebben en vond het ook goed om die van mij te delen die een wat langer tijdspad hebben. De eerste jaren had ik minder last van de bijwerkingen dan de laatste 10 jaar met als absolute dieptepunt de afgelopen 3 jaar. Misschien is het de leeftijd? Ik stap nu over op een niet- hormonale A-C. Ben benieuwd.
12-04-2018

Uitstellen van menstruatie

Vandaag de implanon laten verwijderen. Juni 2017 is hij geplaatst, dus ik heb hem ongeveer 10 maanden gehad. De eerste twee maanden had ik continu wat bruinvrlies, maar na die maanden ben ik niet meer ongesteld geweest. Dat was dan ook meteen het enige voordeel aan de implanon. Ik ben ruim 15 kg aangekomen terwijl ik juist enorm veel op mijn eten let en veel beweeg. En w[lees meer...]at ik ook deed; er ging geen grammetje van af! Ik pas mijn kleren niet meer en het brengt zelfs wel een gevoel van schaamte met zich mee omdat alles zo snel is gegaan. Ik ben van maat 36 naar maat 40/42 gegaan!!!! Ook heb ik het gevoel dat ik vaker ziek ben en voel ik mij eigenlijk nooit fit. Veel migraine en extreme vermoeidheid. Ook heb ik continu verhoging/koorts na inspanning. Eerst natuurlijk mijn bloed laten testen, maar daar kwam (gelukkig) niets uit. Toen schoot mij te binnen dat dit met de implanon te maken kon hebben. Ik kan mij namelijk nog wel herinneren hoe goed ik mij voelde toen ik even niet aan de pil zat. Voor mij dus geen anticonceptie op basis van hormonen meer!!
10-04-2018

Stemmingswisselingen

Ik heb vanaf mijn 14e aan de pil gezeten en nooit een probleem mee gehad tot 2 jaar geleden. In mijn stopwerk had ik zoveel stemmingswisselingen dat ik aan het eind van de dag klaar was om het uit te maken met m’n vriend en te stoppen met m’n opleiding en dan werd ik de volgende dag wakker en dan had ik geen idee wat mijn probleem was geweest. Sinds de implanon heb ik geen[lees meer...] abnormale stemmingswisselingen meer. Heerlijk! Ik ben na 2 weken voor het eerst ongesteld geworden en dat houd nu een week vol ik hoop dat het bijna klaar is. Het mindert wel en ik heb de hele periode amper pijn gehad em dus ook geen stemmingswisselingen meer. Zo vind ik het niet zo erg om ongesteld te zijn. Vingers gekruist dat het snel afgelopen is.
09-04-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na veel research te hebben gedaan en met de huisarts gesproken te hebben, heb ik gekozen voor de implanon. Het inbrengen in de arm was gemakkelijk en pijnloos. Helaas heb ik wel erg veel last van bijwerkingen. Naast de vele bijwerkingen kon helaas geen enkele specialist mij goed informatie geven betreft de implanon wat ik echter zeer vervelend ervaarden. Ik kreeg naast da[lees meer...]t ook nog eens tegenstrijdige antwoorden van de verloskundige. Waar er in de bijschrift duidelijk de bijwerkingen staan geven hun echter aan dat het niet eens bij de implanon voorkwam. Zeer vervelend. Ik ga het nu gelukkig binnenkort eruit laten halen en implanon is voor mij helaas niet de juiste keuze.
24-03-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb ander half jaar geleden een implanon laten zetten. Sinds ik de implanon heb ben ik iedere dag ongesteld. ik heb heel veel last van de bijwerkingen en hormonen ook heb ik veel pijn tijdens het ongesteld zijn en dat had ik daarvoor niet ook heb ik veel last van stemmingswisselingen. Dus snel een afspraak maken bij de dokter om hem te verwijderen. Het valt mij i[lees meer...]edereen anders dit is mijn ervarinf
19-03-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Sinds een paar maanden heb ik mijn implanon. Het staafje laten zetten is vrijwel pijnloos. Hij zat er binnen 2 minuten in. Ik ervaar geen bijwerkingen ermee. Het voordeel eraan is dat ik niet meer ongesteld wordt. Ook heb ik geen bijwerkingen meer , zoals die ik bij de anticonceptiepil had.
05-03-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ging 2 maanden geleden naar de huisarts om het te hebben over anticonceptie. Ik had al veel gelezen over de implanon en dat veel vrouwen nauwelijks nog ongesteld worden en dat leek me wel wat. Ik heb hem laten zetten toen ik ongesteld was, zodat hij meteen zou werken. De eerste 2 weken merkte ik er weinig van, maar toen werd ik ineens alweer (licht) ongesteld. Vanaf d[lees meer...]ie tijd tot nu eigenlijk continu heel licht ongesteld. Het is niet heel heftig en ik heb ook totaal geen last van krampen, maar het is wel vervelend dat ik de hele tijd tampons bij me moet hebben. Voor mijn seksleven is het ook niet heel bevordelijk, omdat de rode vlag al bijna 2 maanden omhoog staat. Ook merk ik dat ik een stuk emotioneler ben dan voorheen. Ik huilde laatst al omdat ik geen kaas in mn koelkast had liggen voor een tosti, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het ene moment ben ik verdrietig, heb ik nergens zin in en het andere moment ben ik heel erg blij. Ik hoop dat dit gewoon kwaaltjes zijn omdat mijn lichaam moet wennen aan de hormonen, ik heb hiervoor 3 jaar totaal geen anticonceptiemiddel tot me genomen, dus hopelijk went mijn lichaam er nog aan.
23-02-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

ik ben de implanon gaan gebuiken omdat ik de pil niet met regelmaat nam en hem na een tijdje steeds vergeete. na verschillende mogelijkheden onderzocht te hebben leek deze me het makkelijkste. het plaatsen was niet dat je zegt heel pijnlijk. was wel de eerste tijd wennen dat er wat in mn arm zat maar nooit storend als in pijn of iets dergelijks. gelijk vanaf het begin is [lees meer...]mijn periode totaal onregelmatig geworden en geen pijl meer op te trekken. vaak ook meer dan een week aan het vloeien. na twee keer een hormoon boost die dan weer voor een maand of twee drie hielp begon het weer van voor af aan. nu in overleg met de huisarts aan het kijken voor een alternatief. dat wat hij moet doen, zorgen dat je niet zwanger raakt doet hij voor mij. de rest ben ik niet over te spreken.
20-02-2018

25-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na jaren dramatische menstruaties (zeer pijnlijk ivm endometriose) heb ik na de bevalling van mijn tweeling in januari 2012 de eerste implanon gekregen. Wat een verademing! Deze week krijg ik mijn derde implanon (2012 de eerste, 2015 de tweede en 2018 de derde). Ik ben na mijn zwangerschap geen een keer meer ongesteld geworden. En dus ook geen pijn meer gehad. Ik zou nooit[lees meer...] meer iets anders willen!
24-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb in november de implanon in mijn arm laten zetten. Dit verliep vrijwel pijnloos. Je krijgt en verdovingsprikjd en binnen 5 minuten zit ie er in. Sindsdien ben ik elke maand maar 1 dag ongesteld en dat valt eigenlijk niet eens ongesteld te noemen ik heb een kleine doorbloeding dan. Ik zit nu een stuk lekkerder in mijn vel. Ik heb veel minder stemmingswisselingen. [lees meer...]Ook mijn vreetbuien zijn afgenomen. Sinds de implanon ben ik 4 kilo kwijt terwijl ik niet per se op mijn eten ben gaan letten of meer ben gaan sporten. Merkte alleen dat mijn eetlust beetje afnam. Ik vind het dus echt een aanrader.
20-01-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

10 jaar lang kampte ik ben zware PMS klachten en heftige menstruatie Het was zo heftig dat ik 3 van de 4 weken bezig was met het fenomeen ongesteld Begon eigenlijk met de eisprong .. Drama kon 2 dagen niet normaal zitten van de pijn Daarna was ik een week klachten vrij .. Na die week begon alle ellende opnieuw .. Een week voor mijn ongesteldheid zware rugpijnen [lees meer...]Vreselijke buikpijnen Migraine Zere ogen was op iedereen boos een emotioneel wrak zo voelde ik me 10 dagen heftig vloeien 4 pakken maandverband gingen er doorheen .. Heeft lang geduurd voordat ik de stap nam om naar de HA te gaan .. Ik had altijd zoiets tja het hoort bij het vrouw zijn .. Na mijn nieuwe baan was ik er zo klaar mee .. Dat ik besloot de gok te wagen .. Heb zelfs overwogen om de binnen boel eruit te laten halen .. Kon niet meer normaal functioneren .. HA adviseerde de Mirena .. Maar zelf wil ik geen gerommel aan de onderkant .. Dus vroeg ik een consult bij de gynaecoloog. Zij adviseerde om de Implanon eens te proberen .. Geen eisprong en ze zei dat het de pms klachten aanpakte .. Tijdens mijn ongesteld ben ik gegaan want dan ben je gelijk veilig .. Het inbrengen stelt niks voor en ik stond ook zo weer buiten .. Nog 2 weekjes een lichte spotten gehad .. Daarna niet meer ongesteld geweest .. Mijn zware pms klachten zijn verdwenen .. Ik weet werkelijk niet wat mij overkwam .. Wat een opluchting .. Heel veel spijt dat ik dit niet eerder gedaan heb .. Ik ben een ander mens .. Bijwerkingen heb ik nauwelijks gehad ..
18-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Per ongeluk zijn er twee implanons geplaatst. De volgende dag is 1 van de 2 verwijdert. Binnen een week begonnen de bijwerkingen en viel ik vrij snel in een depressie. Na een maand gepaard met hevige paniekaanvallen en de drang om zelfmoord te plegen. Vanwege de lichamelijke en psychische veranderingen vrij snel besloten de overblijvende implanon te verwijderen. Een paar m[lees meer...]aanden hormoonloos en nog steeds moeite met psychische klachten, in december opnieuw gestart met de pil en de klachten nemen nu ook af. Sinds mijn 12de aan de pil geweest, dus nooit echt een eigen hormoonbalans gehad.
15-01-2018

Afslanken - overgewicht

ik heb de implanon 2 van de 3 jaar gehad i.v.m extreme bijwerkingen. sinds de dag dat ik de implanon heb laten zetten ben ik extreem onregelmatig ongesteld. de eerste 3 maanden ben ik aan een stuk ongesteld geweest. daarna was het 3 weken lang ongesteld dan weer maar 2 weken soms zelfs maar 1 week. het klopte helemaal niet. daarbij ben ik ook nog eens ongeveer 20 kg aangek[lees meer...]omen. eerst woog ik altijd rond de 54 kg en nu iets van 77 kg. donderdag gaat de mijne eruit en ga ik over op de pil pleister. en ik heb al verhalen rondom gehoord van andere meiden dat ze al van de dag dat de implanon eruit was er meteen een aantal kilo's vanaf gingen. dus ik sta erop te wachten. ik raad jullie de implanon niet aan, maar het blijft natuurlijk jullie eigen keuze.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum