Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2137 meningen)
Nuvaring (253 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (168 meningen)
Cerazette (minipil) (153 meningen)
Kyleena (122 meningen)

14-01-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ivm gebruik ursodeoxycholzuur moest ik iets anders kiezen dan de pil. Dit werd de oplossing en bevalt mij beter dan wat dan ook. Ik voel me beter dan met elke andere hormoonpil.
01-01-2019

Colitis ulcerosa

Ik ben overgestapt van de pil naar de Implanon. Dit was me aangeraden door mijn MDL arts i.v.m. darm problemen en betrouwbaarheid van de pil. Ik ben zeker 8/9 jaar aan de pil geweest, maar ik vind het een verademing om de Implanon te hebben. Ik heb m inmiddels dik 5 maanden en ik ben niet meer ongesteld, mijn hormonen zijn rustiger, ik ben een beetje afgevallen zelfs en ik[lees meer...] heb nog steeds zin seks (want sommige maken zich daar zorgen over). Als ik dit had geweten eerder, had ik de overstap al veel eerder gemaakt!
30-12-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

werkte eerste maanden goed na paar maand stopte mijn mentstruatie (bleek zwanger te zijn) na 1,5 maand miskraam gehad veel bloed verlies daarna rest van alle maanden door blijven vloeien verwijderd omdat ik er ijzer te kort van kreeg En het was onveilig omdat de afgifte steeds minder werd.
11-12-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Frustrerendd.. Ik heb hem kerst 2017 erin laten zetten. Het ging erg goed in het begin, voelde hem niet zitten en was weinig ongesteld. Toen na 4 maanden ging het mis, ik ben ongeveer 2,5 maanden ongesteld geweest, erg afwisselnd kwa hoeveelheid, maar door die onvoorspelbaarheid heb ik wel mijn hele ondergoed garderobe moeten vervangen. Ik wilde hem eruit laten halen maar [lees meer...]hij was te diep in mijn arm gezakt, in het ziekenhuis zou ik 1,5 maand moeten wachten tot hij eruit kon. Toen was de lange ongesteldheid even over, maar regelmatig nog ongesteld. Dus ik ben het nog even aan gaan kijken, nu half oktober begon de hel weer, bloed chagerijnig boos verdrietig pijn noem maar op, maar niks positiefs. Erg makkelijk tegen zwangerschap maar dat kan niet op tegen de vreselijke maanden die ik heb gehad. En het is ook onvoorspelbaar of het nog een keer gaat gebeuren. Ik ga weer proberen hem te laten verwijderen. Het verschilt per persoon hoe je erop reageert maar ik zou het niet aanbevelen.
09-12-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik was altijd enorm onregelmatig ongesteld en had veel moeite de pil regelmatig in te nemen. In eerste instantie spiraaltje geprobeerd, maar daar had ik enorm last van. Toen in overleg met de huisarts gekozen voor de implanon. De eerste keer erin zetten ging prima, ik ben nu aan mijn vierde. Het wisselen van de implanon geeft afhankelijk van de vaardigheden van de per[lees meer...]soon die het doet wel of geen problemen. Als hij prikt, dan weet ik dat hij te ondiep is ingebracht, als hij helemaal niet voelbaar is, dan zit hij te diep, en dan wordt het eruit halen een hele toer. Dan kun je erop wachten dat een onaangename ervaring is. Ik heb nu eigenlijk geen menstruatie, en dat vind ik heerlijk! Zo tegen het begin van het derde jaar komen er wat doorbraak-bloedingen, maar niets om over naar huis te schrijven. Op basis van mijn ervaringen zou ik het iedereen aanbevelen.
27-11-2018

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

In 2016 is er bij mij PCOS geconstateerd en samen met de gyneacoloog heb ik besloten om een implanon te nemen. Ook omdat ik steeds mijn pil vergat. Eenmaal thuis begon ik me in te lezen en er kwamen echte horror verhalen voorbij waardoor ik eigenlijk niet meer zo goed durfde. Toch maar gedaan, en serieus ik heb er nog geen seconde spijt van gehad! Ik heb sinds die tijd gee[lees meer...]n menstruatie meer gehad en dus ook geen pijn. Wel wat meer last van pukkeltjes, maar ach dat nemen we dan maar voor lief toch? Als dat alles is...
20-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Wat een nachtmerrie!! Het begon als een feestje, ik was 2 weken niet ongesteld en vertelde iedereen doodleuk dat ik de komende 3 jaar lekker niet meer ongesteld zou gaan zijn. Maar het tegendeel bleek. Na die twee weken kreeg ik mega hevige bloedingen met heftige rug en buikpijnen. Ook werd ik ineens meegesleurt in een paar heftige depressieve paar maanden. Zeer neerslach[lees meer...]tig en elke dag ongesteld. Ook voelde ik dat ding vaak steken in mijn arm. Mijn vriend wilde hem er het liefst uit rukken, maar ik wilde doorzetten, wie weet kwam het nog wel een keertje goed. Maar toch besloten om dat ronding eruit te laten halen. 180 euro lichter. En een vreselijke ervaring rijker. Voel me veel beter nu. Stik jaloers op de mensen die hier tegen kunnen, maar dit voor mij nooit meer.
17-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Super gemakkelijk. 3 jaar lang niet meer hoeven denken aan de pil. Ik wordt echt te gemakkelijk zwanger. 1 x zwanger geraakt na de buikgriep en gebruik van de pil. 1 keer na 1 x pil vergeten, gemeenschap gehad.... volgende dag een morning-afterpil gehaald.... en toch zwanger! Dus vond dit een ideaale oplossing. Werkt goed tegen zwangerschap. Maar..... ik was altijd super g[lees meer...]oed gereguleerd ongesteld.... gewoon natuurlijk.... maar sinds ik de implanon heb ben ik onregelmatig, soms ben ik 2 maanden niet ongesteld, dan 2 weken achter elkaar... dan 3 maanden niet, dan wat spotting, of ik ben gewoon 5 weken achter elkaar ongesteld.... alles kan. Toch weegt het gebruiksgemak voor de ongemakken. Tuurlijk, als je continu ongesteld bent dan werkt dat inderdaad ontzettend goed tegen het voorkomen van een zwangerschap, je sexleven is totaal dood dan.....
15-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Op 8/5/18 heb ik een implanon laten inbrengen. Nadat het spiraal twee keer bij mij is mislukt( verschoven). Eerste maand na het inbrengen van het implanon had ik geen menstruatie. In juni begon ik elke veel bloedverlies te krijgen. Ik dacht het zou ophouden maar het hield niet op. Elke dag was in ongesteld. Toen de gyneacoloog gebeld en die gaf aan dat het normaal is. En [lees meer...]dat als het niet over is in 5 maanden dat ik terug moet komen. Dus vandaag ga ik het verwijderen. Want 6 maanden ongesteld is wel heel erg
13-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Wat een verschrikkelijk ellende dit, ik had het precies 1 jaar toen het net geplaats was had ik de eerste 3 maanden zeer weinig menstruatie. Na drie maanden begon de ellende tussen de 3 tot 7 weken hevig bloedverlies tijdens mijn menstruatie. Ik keek dit even aan, want ik dacht hoort erbij, maar merkte ook veel last van hoofdpijn, stemmingswisselingen, neerslachtigheid en [lees meer...]gewichtstoename. Dus gisteren meteen laten verwijderen wat een opluchting en dit dus nooit meer.
29-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op maandag 14 mei 2018 is bij mij de Implanon geplaatst. Ingreepje van niks maar naderhand toch wel wat last gehad. Enorm blauwe plek en ik voel het staafje nog steeds redelijk goed zitten. De eerste weken na plaatsing niet ongesteld geworden, heb zelfs een overweging gemaakt om een zwangerschapstest te doen. Dit omdat ik pijnlijke borsten had en ze groeiden ineens weer. [lees meer...]Maar na een tijdje werd ik toch ongesteld, gelukkig. Helaas spreek ik nu niet meer van gelukkig zijn met mijn menstruatie. Ik werd het 2 oktober j.l. en dat heeft 21 dagen geduurd. Ik kijk het nog een aantal maanden aan maar als het niet beter wordt (dat wil zeggen dat ik minder menstrueer) dan laat ik de Implanon eruit halen. Ik lees ook veel over gewichtstoename, daar heb ik geen last van gehad. Wel heb ik maandelijks, meestal vlak voor de menstruatie los barst, een paar enorme pukkels...
08-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Verschrikkelijk! Ik kreeg na een half jaar opeens enorme last van mijn hormonen, dat heb ik nooit gehad, ik voelde het gewoon door mijn lichaam gieren dag en nacht. Last van zenuwen, enorme buikkrampen alsof ik continu ongesteld moest worden, rugpijn etc. We hebben alles uitgesloten bij de huisarts (wellicht stress of andere gezondheidsproblemen) maar ik heb nergens last v[lees meer...]an. Het moest dus wel de implanon zijn en heb hem laten verwijderen. Overigens werd ik helemaal niet meer ongesteld ervan.
08-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Een jaar geleden werd de Implanon door de huisarts in mijn bovenarm ingebracht. Na een paar dagen voel je hem niet tot nauwelijks meer zitten. Er zijn geen heftige bijwerkingen bij mij (eerst lang ongesteld met weining bloedverlies, later geen menstruatie of heel af en toe met weining bloedverlies, niet meer acne vorming dan normaal, soms wat pijnlijke borsten) en over tw[lees meer...]ee jaar hoop ik opnieuw een implanon te laten zetten.
07-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Plaatsen was niet pijnlijk. Het moet even helen in je arm. Dat merk je daarna. 3 jaar lang, in mijn geval zelfs 2 keer dus 6 jaar, plezier van gehad. Amper ongesteld. 1 keer in het jaar een beetje. Tegen het einde van de 3 jaar wat vaker. Wat niets zegt over de werkzaamheid. Geen hormoon schommelingen meer. Geen menstruatie klachten. Rust in mijn lijf. Heerlijk. Geen g[lees meer...]ewichtstoename. Uit halen voel je niet. Wordt verdoofd. Even gepruts dat wel. Staafje is glad en wat lastig te pakken voor de arts. Geen pijn of last van gehad. Aanrader!
19-09-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Op de 2e dag van menstruatie laten plaatsen, wat erg makkelijk ging. Menstruatie werd direct minder ( was altijd vrij heftig ongesteld )... toen nog 3 dagen matig ongesteld gebleven , zoals gewoonlijk. De keer erop werd ik precies weer ongesteld op de datum dat ik het had verwacht , maar ben toen 7 weken ongesteld gebleven. Ben nu op het punt dat ik me erg neerslachtig vo[lees meer...]el, dit is ook waar ik al bang voor was. Morgen maar eens de huisarts overleggen! Voel me niet meer opgewekt en mijzelf. Heb nergens zin meer in en heb een kort lontje . Ben er 100% zeker van dat dit door dr implanon komt
19-09-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Wat een hel. Constant ongesteld geweest die 3 jaar. Ontzettend veel pijn dat ik bijna niet kon lopen. Voorgeschreven gekregen omdat ik al veel pijn had en meer ongesteld was dan niet. Nou dit werd alleen maar erger.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum