Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2137 meningen)
Nuvaring (253 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (168 meningen)
Cerazette (minipil) (153 meningen)
Kyleena (122 meningen)

14-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben nog best jong (15) maar misschien ligt het daar aan hoor. Maar ik wordt dus niet meer ongesteld.. of eigenlijk krijg ik de krampen nog wel maar ik bloed niet meer. Nou las ik dat veel vrouwen helemaal niet meer ongesteld werden. Nu vondt ik het toch wel raar dat ik nog wel de 'echte' menstruatie krampen kreeg.. na het plaatsen van de inplanon heb ik wijnig veranderi[lees meer...]ngen gehad. Vooral was ik de eerste maand heel moe na het einde van de dag en snel geïriteerd en chagerijnig. Nu (3 maanden later) heb ik alleen nog last van het snelle iriteren aan mensen. Maar verder niks eigenlijk. Het werkt wel prima naar wens ;p ik zou het zeker aanraden! Maar niet schrikken als je niet meer ongesteld wordt, dat deed ik namelijk wel. Ik met mn domme kop dacht natuurlijk dat ik zwanger was. Maar voor de rest wel erg blij mee!
02-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Overgestapt van de pil naar Implanon omdat ik iedere maand in de stopweek migraine had. Daartussen in vaak hoofdpijn en duizeligheid. Nu 4 mnd al geen migraine en geen hoofdpijn gehad! Ben zo blij! Alleen de eerste week na het zetten ongesteld geweest en verder niet meer. Enige bijwerking is dat het rond het staafje jeukt en ik soms uitslag heb. Maar als dat het ergste is [lees meer...]...
02-01-2018

Bloedarmoede

Mijn ervaring met de implanon: De dokter raadde me dit aan voor mijn regels wat te verminderen aangezien ik veel bloedarmoede had/heb. Begin mei geplaatst en had er 1 maand geen last van. Geen maandstonden, geen bijwerkingen... begin juni kreeg ik mijn maandstonden terug en dacht dat dit misschien normaal kon zijn, maar de bloeding was evenveel als voor de implanon, w[lees meer...]at niet de bedoeling was. Ik heb sindsdien een halfjaar mijn maandstonden elke dag aan een stuk gehad. De ene dag wat feller als de andere, maar dit was ongelofelijk vervelend. Ik ben na 3 maanden van mijn bloedingen naar de huisarts gegaan die me vertelde dat het normaal was om de eerste 3 maanden bloedingen te hebben. We zijn meer als een halfjaar verder en heb er nog steeds last van. Buiten bloedingen heb ik extreem last gehad van gedragsveranderingen. Mijn vrienden, familie etc herkende me niet meer omdat ik een heel ander persoon werd, en niet positief bedoelt. Ben vrijwel zeker dat dit ook te maken heeft met de implanon. Ten slofte krijg je er nog eens een mooi(!) litteken bovenop! Geen goede ervaring dus, en ik raad het zeker niet aan want je weet niet hoe je lichaam hierop zal reageren. Morgen ben ik er eindelijk van verlost, dan kan mijn jaar wat mooier beginnen.
27-12-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben overgestapt naar de Implanon omdat ik niet tegen de pil kon. Ik werd telkens misselijk en moest soms overgeven na 5 verschillende pillen hebben gebruikt werd ik het zat en ging ik over na de Implanon. Dit beviel mij de eerste maanden heel erg, ik merkte wel altijd dat ik erg veel last had van moodswings, dan ben ik blij, dan ben ik verdrietig, dan ben ik boos. Ik be[lees meer...]n soms een half jaar niet ongesteld dan opeens twee dagen en maand niet dan opeens 10 dagen wel. Het is erg afwisselend. Ik ben laatste halfjaar aangekomen maar komt eerder door mezelf omdat ik gestopt bent met hockeyen. Ik ben tevreden want ik kan de pil niet gebruiken, maar als ik de keus had koos ik wel voor de pil omdat ik meer van structuur houd. Ik heb mij nooit echt verdiept in alternatieve anticoncepties omdat mijn moeder doktersassistent is van de gynaecologe en vond dat deze anticonceptie het best bij mij past. Ik heb wel meer haaruitval. Ik ga als deze 3 jaar om zijn (zit nu 1,5) wel weer de pil proberen en anders weer terug naar de Implanon. Ik ben wel tevreden maar vind het jammer dat ik mijn gevoelens niet in bedwang kan houden en dat het erg onregelmatig is.
16-12-2017

Menstruatiepijn

Ik had heel erg last van menstruatiepijn. Elke maand lag ik weer op de badkamervloer pijn de lijden en flauw aan het vallen. Ik kon niet tegen de pil door de bijwerkingen. Toen maar een Implanon geprobeerd. Het zit er al een half jaar in en ik ben zeer tevreden! Bijna geen bijwerken, wel iets meer last van acne, haarverlies en afscheiding. Maar dat neem ik voor lief na a[lees meer...]lle pijn die ik heb ervaren met de menstruatie. Ik ben niet meer ongesteld geworden na het plaatsten dus ook geen pijn meer ervaren, Super!
15-11-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Mijn zin in sex, fysieke betrekingen (de reden van het gebtuik van dit product zeg maar) ging naar frosty -2. Als ik erover sprak met vriendinen dan bleken die hetzelfde probleem. Dus geen zin meer in betrekkingen, zeer snel na inplanting en ik kwam van een vrij hoog libido eigenlijk. Heb moeten operatief laten verwijderen, was te diep gezet en was niet meer te vinden toen[lees meer...] het eruit mocht.
31-10-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het werkt prima! Ideaal voor mijn lichaam. Een aanrader om te proberen.
25-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb voor de implanon gekozen omdat het zeer gebruiksvriendelijk is. Je kunt het niet vergeten en beschermt heel goed. Het heeft zeker zijn werk gedaan. Ik ben weinig ongesteld geweest, das was fijn. Ik merkte echter steeds meer klachten. Depressie, droge vagina, laag libido, af en toe langere perioden van spotting. Waarschijnlijk ook een drogere huid en eczeem (maar d[lees meer...]at moet de tijd nog uitwijzen). Ik was echt mezelf niet meer; minder sociaal, angstiger, laag zelfbeeld, niet meer opgewonden raken, niet meer enthousiast raken voor dingen. Ik heb het een maand geleden eruit laten halen omdat de nadelen niet meer opwogen tegen de voordelen. We hebben nu ook voldoende geld om evt een kind te krijgen. Nu over op natuurlijke anticonceptie methodes.
25-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Sinds 2012 gebruik al de implanon. De eerste heb ik er na 1.5 jaar uitlaten halen door de hormoon overvloed en ik was totaal niet te genieten. Besloten om in okt 2014 de inplanon opnieuw te plaatsen met als reden dat ik ziek werd van andere anticonceptie. Ik ben nu 3 jaar verder en hij wordt morgen 26/09/17 verwijderd. Mijn ervaringen tot nu zijn: Als bijwerking is mijn [lees meer...]Libido echt ergens onder het vriespunt beland en nu heb ik nog geen vriend/man dus niet heel erg. Maar in de tijd dat ik wel een vriend had was het niet erg fijn. Omdat ik voor de implanon er van kon genieten. Ik ben echt een hormoonbom, stemmingswisselingen van hier tot Tokio... het is niet te geloven.. ik kan zo uit mn slof schieten maar ook in eens in een hoekje duiken en niemand meer willen zien.. of Janken tot ik er bij neer val om echt werkelijkwaar helemaal niks.. dit ben ik niet zelf.. Het zwaarder worden is nog een twijfelkwestie.. de HA in Oss zei van wel.. de HA in Andijk zei van niet.. Zou ik hem een derde keer laten plaatsen? Geen idee.. Hij gaat eruit.. en ondanks ik in een nieuwe relatie ga stappen wil ik mijn lichaam rust geven.. is dat iets. Je lichaam rust geven na 3 jaar hormoonovervloed?
18-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb in februari 2017 een Implanon laten zetten. Ik ben tot nu toe 1 keer ongesteld geweest dus dat is wel heel fijn. Verder heb ik wel veel last van puistjes en slaap ik slecht. Ik ben de hele dagen zo moe dat ik soms wel 12 uur lang slaap, maar wel heel vaak wakker word. Ook heb ik het idee dat ik weer paniekaanvallen en hyperventilatie krijg wat ik hiervoor nooit mee[lees meer...]r heb gehad maar sinds de Implanon heb ik ze weer. Ook ben ik 7 kilo aangekomen ondanks dat ik een zwaar beroep heb (verpleeghuis) en 2 x per week sport. Het enige voordeel is dus dat ik helemaal niet meer ongesteld word, maar ik weet niet of ik de inplanon wel wil houden ivm de andere bijwerkingen.
16-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na de gewone pil te hebben geslikt (een depressieve tijd en veel nare dingen verder) besloten te stoppen met de pil. Toen een jaar ontpild, ik wilde uiteindelijk toch een alternatieve manier van conceptie in plaats van alleen een condoom. Toen kwam ik toevallig achter de implanon en ik ben er erg tevreden mee! Ik heb weinig tot geen last bijwerkingen en ben minder vaak ong[lees meer...]esteld. Voorgeschreven door de huisarts en geplaatst door een gynaecoloog. Je kunt hem in principe niet vergeten, als je moet overgeven etc. ben je nog steeds beschermt, je krijgt een veel lagere en geleidelijke hormoon afgifte en er hoeft ook niemand in je baarmoeder te zitten om het te plaatsen , wat bij een spiraal wel het geval is.. Je krijgt een verdoving, het staafje wordt in je arm geschoten en klaar voor de komende 3 jaar! Ik heb hem nu 8 maanden en ik vind het ideaal!( Voor mij dan in ieder geval..)
13-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Gekozen voor implanon omdat een spiraal tot twee keer toe niet bleef zitten en ik de pil wel eens vergeet. Het liefst zou ik zonder hormonen willen, maar koperspiraal werkte niet (viel uit na twee weken) en plaatsen van Mirena ging niet goed. Plaatsen van implanon ging prima, had wel extra verdoving nodig en wat blauwe plekken, maar verder geen last van. Heb eerst twee maa[lees meer...]nden de werkzame stof in pilvorm gebruikt om te kijken hoe het beviel. Die periode niet ongesteld geweest. Voelde me sterk en goed! Geen last van bijwerkingen. Daarna laten plaatsen en de eerste drie maanden waren heerlijk. Nauwelijks ongesteld geweest. Daarna begon de ellende. Soms tot 14 dagen aaneengesloten hevig bloeden, de paar dagen daarvoor echt zeer pijnlijke borsten en buikpijn. Als ik niet bloedde dan had ik wel last van veel en ruikende afscheiding, echt niet prettig wanneer je net een nieuwe relatie hebt. Daarnaast heel veel last van stemmingswisselingen. Soms nergens zin in, zelfs niet in sex. Ik laat hem binnenkort verwijderen, ben er helemaal klaar mee.
11-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na inbrengen van de het implantaat (de eerste dag rondgelopen met 2 implantaten) binnen 1 week last gekregen van bijwerkingen. De bijwerkingen zijn: haarverlies; neerslachtigheid; depressie; suïcidale gedachten; emotionele labiliteit; puistjes; acne; gewichtsverlies; geïrriteerdheid; gewrichtspijn; rugpijn; gevoelige en pijnlijke borsten; duizeligheid; zenuwachtigheid; min[lees meer...]der eetlust; griepachtige verschijnselen; vermoeidheid; pijn op de inbrengplaats; huidreactie op de inbrengplaats; jeuk; huiduitslag; slapeloosheid; slaperigheid; diarree; koorts; keelpijn/keelontsteking. Na het lezen van de bijwerkingen viel alles een beetje op zijn plaats. Ik had al jaren last van paniekaanvallen, maar had hier al een lange tijd geen last meer van. Door de verstoring in mijn hormonen kwamen de angstgevoelens en de paniek terug in ongekende proportie. Zo erg dat ik er suïcidale gedachten van kreeg, welke ik nooit eerder heb gehad. Ik ben genetisch belast met depressieve stoornissen, en heb reeds eerder (bij andere medicatie) de psychische bijwerkingen gehad. Voor mensen die hier gevoelig voor zijn adviseer ik het sowieso niet om staafje te laten plaatsen, maar ik zou het risico op die psychische klachten niet willen lopen.
05-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb een vraag, ik heb nu sinds 29 januari het inplanon buisje in mijn arm. Ik ben daarna af en toe ongesteld geweest, maar nu ben ik het al 3 maanden lang vol time. Moet ik hier mee naar de huisarts ? Ik lees veel dingen van meiden die dit ook hebben, maar het is vreselijk irritant. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.
18-08-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Na jaren de pil gebruikt te hebben kreeg ik doorbraakbloedingen. Omdat andere pillen niet hielpen ben ik geadviseerd om de implanon te proberen. Ik heb de implanon een half jaar gehad en vanaf het begin tot eind ongesteld geweest, met hooguit 3 dagen geen bloed verlies en dan begon het weer. Na 2/3 maanden kreeg ik grote ontstekingen op mijn gezicht en rug, zo dik als een [lees meer...]knikker onder de huid. Deze waren erg pijnlijk en het duurde minimaal 2 weken voordat ze weg waren. Helaas kwamen er dan weer nieuwe voor in de plaats. Ik heb altijd een egale huid gehad en nooit last van puistjes of ontstekingen en ben daarvoor doorgestuurd naar de dermatoloog. Deze heeft helaas ook bevestigd dat dit door de implanon komt. Ik zit nu met blijvende littekens op mijn gezicht en rug. Zou de implanon iedereen afraden!!
27-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Mijn huisarts adviseerde mij de implanon, omdat ik rook. Bij de andere anticonceptie middelen kunnen er sneller bloedpropjes vormen bij roken en anticonceptie. Bij de implanon kan dit niet gebeuren. Ik ben voor de implanon nooit aan een andere anticonceptie geweest. Ik heb mijn implanon nu iets meer dan een jaar en ben er erg tevreden over. Als mijne er uit moet over 2 jaa[lees meer...]r laat ik ook weer een nieuwe zetten. De enige bijwerking die ik verneem is meer prikkelbaar en stemmingswisselingen. Maar aankomen en meer pukkels ect heb ik totaal geen last van. Mijn huisarts vertelde mij dat bij het gebruik van de implanon de ongesteldheidscyclus hetzelfde zou blijven. Gewoon elke maand ongesteld dus. Maar na het zetten van mijn implanon ben ik misschien 4 van de 14 keer ongesteld geweest. Ik twijfelde hier wel aan maar mijn huisarts vertelde mij dat dit kon gebeuren. Ook dit vind ik fijn aan de implanon. Toen ik een relatie kreeg en regelmatig seks had, werd ik wel vaker ongesteld. Maar nu het uit is en ik al een tijd geen seks heb gehad, ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik denk dat het te maken heeft met hormoon verandering. De relatie duurde niet erg lang dus ik weet helaas niet of het iets blijvends is. Want het is natuurlijk erg vervelend als je elke week ongesteld bent in een relatie. Ik raad de implanon zeker aan! Ik ben erg blij met mijn keuze om hem te nemen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum