Kyleena

levonorgestrel

01-07-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Heb deze nu 2 jaar... Ik heb heel veel pijn sommige dagen naar mijn menstruatie, namelijk krampen ter hoogte van mijn baarmoeder. Ik voel me ook neerslachtig, hartkloppingen,…Vroeger had ik nooit last van mijn menstruatie, nu heb ik zeker vijf dagen erna krampen. Ik voel me ook heel snel opgejaagd en gestresseerd. Het enige wat de gynaecoloog zegt is als je er niet goed me[lees meer...]e bent dan moet je die verwijderen. Ze geloven de klachten precies ook niet.
27-06-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Op mijn veertiende ben ik begonnen met de pil. Al die jaren geen problemen mee gehad tot een halfjaar geleden en ik last had van tussenbloedingen. Gynaecoloog vertelde me dat het bloedverlies kwam doordat mijn slijmvlies zo dun is geworden door het gebruik van de pil. Op advies van de Gynaecoloog ben ik gestopt met anticonceptie voor 2,5 maand zodat mijn slijmvlies weer op[lees meer...] eigen kracht 'dik' kan worden. Na 2,5 maand weer op controle geweest en mijn slijmvlies zag er weer uitstekend uit. Gynaecoloog wees me er op om de Kyleena te gebruiken i.p.v. de pil omdat dit beter schijnt te zijn voor je slijmvlies. Afgelopen dinsdag heb ik deze laten zetten en ik vond het reuze mee vallen. Tijdens het plaatsen even kort een weeïg gevoel gehad maar thats it. Ik kon dit niet pijnlijk noemen. Ik had wel een uur vtv een ibuprofen ingenomen. Een paar uur na het plaatsen van de spiraal kreeg ik last van erge krampen, maar ik heb gewoon rustig in bed gelegen met pijnstillers en aan het einde van de dag waren de krampen zo goed als verdwenen en had ik nergens meer last van. Overigens heb ik de spiraal laten plaatsen tijdens mijn menstruatie. Normaliter ben ik 5 à 6 dagen ongesteld, maar nadat de spiraal geplaatst was, was mijn menstruatie de volgende dag zo goed als over. Ik heb geen bloedverlies meer gehad. Over de bijwerkingen kan ik nog niets zeggen aangezien ik hem net heb laten plaatsen. Maar ik ben tot nu toe zeer tevreden over de Kyleena en ik raad deze iedereen aan!
22-06-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Voor mijn zwangerschap had ik de mirena spiraal, heeel erg last van acne maar verder wel oke. Na mijn bevalling de kyleena laten plaatsen omdat ik ook niet meer zulk erge acne wou hebben. Nu een jaar verder merk ik steeds meer klachten. De moodswings zijn nu een week en voor mijn ongesteldheid en die zijn niet vrienselijk. Daarnaast ook nog steeds ongesteld wat ik bij de m[lees meer...]irena weer niet had. Ook kom ik steeds meer aan, in de afgelopen maand valt het zo op. Vind zo lastig wat ik nou moet gaan doen.
21-06-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb nu denk ik ca. 4 maanden de Kyleena. Na het stoppen met de pil, heb ik in eerste instantie een koperspiraal laten plaatsen. Dit viel erg tegen: 2 van de 4 weken was ik aan het bloeden/opgezwollen buik en krampen. Na het verwijderen raadde de huisarts de Kyleena aan, min hormonen en ongesteldheid. En dit klopt. Ik ben misschien 3 dagen ongesteld, eens per maand. Wel [lees meer...]heb ik meer last van puistjes gekregen. Verder niets aangekomen of afgevallen. Plaatsen was natuurlijk geen pretje, maar het was het waard. Ik ben tot nu toe tevreden.
20-06-2019

Zwangerschap

het zetten van de kylenaa deed heel veel pijn, ik heb zelf nog nooit kinderen gebaard maar het leek wel alsof ik door de grond ging. daarna nog 3 dagen heel veel buikkrampen gehad maar een warme kruik hielp me hier wel doorheen. ik heb zelf nog 3 maanden na het plaatsen last van spotting gehad (licht bloedverlies) en mijn menstruaties zijn wat langer en heftiger geworden n[lees meer...]aar mijn gevoel. ik ben zelf sowieso wat gevoelig voor acne maar sinds het plaatsen heel veel last gehad van puistjes tot het punt dat ik nu naar de schoonheidsspecialist ga om mijn huid te behandelen.
20-06-2019

Kyleena (levonorgestrel)

3mnd na de geboorte van mijn 2e kindje laten plaatsen. Het plaatsen verliep uitstekend, voelde er helemaal niets van. Helaas begonnen smiddags de klachten; continu aanhoudende buikkrampen (soort menstruatiepijn), continu verlies druppeltjes bloed, tijdens beweging kleine steken diep in de vagina, en heftigere emotionele pieken en dalen. Had door al deze effecten ook contin[lees meer...]u het gevoel/besef dat ik iets bij me droeg dat er niet hoorde. Ik werd er meteen al stapelgek van. Ik ben geen type die dit maanden gaat aankijken, dus na een week de spiraal laten verwijderen en voelde me direct beter. Krampen/bloedingen stopten direct en voelde me mezelf weer. Jammer dat het voor mij niet werkt want in basis is het een top anticonceptie methode!
17-06-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Mijn Kyleena zit er bijna een jaar. Het plaatsen was een hel, ik heb dan wel 2 kinderen maar jeetje ik dacht dat ik door de grond ging. (Er voor een myrena gehad) Maar ik merk dat ik heel erg last van moodswings heb de week voor en de week van de ongesteldheid. Nou heb ik alwel sneller last van puistjes, dus nu word het wel versterkt. En ik krijg steeds meer last van migra[lees meer...]ine aanvallen. Eerst was het wel eens in de ongesteldheid week, daarna week van te voren al en inmiddels maakt het niet meer uit welke week het is. De ongesteldheid is er vaak iets, dat komt ook wel door omdat ik altijd extreem ongesteld ben zonder anticonceptie dat is ook 1 van de redenen dat ik hormoonsoiraal heb, daarnaast ik wil voor nu nog niet weer zwanger raken. Maar eigenlijk zou ik gewoon volledig van de hormonen af willen.
09-06-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Eerste 3 maanden heel veel last van de hormonen, zeer depressief gevoel die 3 maanden. Na een jaar zelden nog menstruatie maar die is dan wel zeer pijnlijk. De pijn uit zich in buik naar heup en door naar mijn hele been. Verder geen last van andere bijwerkingen.
30-05-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik heb sinds maart mijn spiraal laten zetten en ik ben er in het algemeen best tevreden over. Hier voorheen had ik de pil, maar hierdoor gingen mijn emoties echt alle kanten op door de hoeveelheid hormonen en ik vergat de pil ook nog weleens. Kyleena leek mij dus een perfecte oplossing vanwege de lage dosering hormonen. Nou vond ik het laten zetten van het spiraal echt v[lees meer...]erschrikkelijk. Maar, ik moet er dan ook wel bij vertellen dat ik 17 ben en ook nog nooit kinderen heb gehad. Ik vond vooral het vastpakken van de baarmoedermond echt verschrikkelijk. Maar hoe snel als die pijn kwam, zo snel was hij ook weer weg toen ze klaar waren. Ik was niet duizelig en heb lekker chill met mijn vriend die avond een film gekeken. ‘s Nachts en de volgende dag wel hevige krampen gehad. Verder heb ik aardig lang gevloeid, circa zo’n 6 weken. Nu begint mijn cyclus weer aardig normaal te raken maar ik heb wel last van spotting af en toe. Mijn emoties zijn echter weer normaal en van de draadjes heb je na 2 weken ook geen last meer.
30-05-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Jaren aan de pil geweest en wilde hier graag vanaf ivm de hoeveelheid hormonen. Twee jaar geleden een mirena spiraal laten plaatsen bij de huisarts, helaas is dat niet fijn afgelopen en heb ik deze na een maand verwijdert omdat ik niets kon van de pijn. Het kon zijn dat me lichaam er niet tegen kon, of dat de huisarts hem niet goed had geplaatst.. Begin dit jaar samen met [lees meer...]de huisarts besloten om voor een Kyleena spiraal te gaan, deze zou ik echter bij de gynaecoloog laten plaatsen dit keer omdat hij dan gecheckt wordt met een echo. De spiraal is een maand geleden geplaatst, bij de Gyn- en het zetten was niet ‘fijn’ maar zo gebeurd en voelde me onwijs op mijn gemak gesteld. Sinds het zetten af en toe buikkrampjes en heel af en toe lichtjes bloedverlies, deze bijwerkingen zouden langzaam minder moeten worden. Ben tot nu toe ontzettend blij met deze spiraal. Iedere spiraal en elk lichaam is anders, laat je daarom niet afschrikken door horror verhalen maar laat je goed informeren door een huisarts en gynaecoloog!
28-05-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Hallo meiden! (of jongens die nieuwschierug zijn) Even een positieve ervaring met de kyleena. Ik slikte altijd de pil. maar werd daar zo somber door. Geen seks drive en kwam er van aan. De kyleena bevat heel weinig hormonen wat mij enthousiast maakte. Ik heb hem 2 uur geleden laten zetten. Vond het heel eng door alle horror verhalen. Heb het gewoon bij de huisarts laten ze[lees meer...]tten. Eerst de eendenbek. Helemaal niet erg. toen werd er een tang op je baarmoeder mond gezet. Dat was wel een prikje maar kan het niet pijn noemen. Toen het opmeten. Nou dat had ik niet eens door! En bij het zetten van het spiraal zelf had ik een krampje als met je menstruatie, maar ook dat mag geen naam hebben en is echt niet erg. Ik was echt aan het stressen, maar girls. No worries :) Wel is elk lichaam anders en kan ik niet voor andere spreken. Maar voor mij wat het echt te doen! Nu wel nog krampjes zoals de menstruatie, maar ach 5 jaar rust heb ik ervoor over ;) Maar over bijwerkingen kan ik natuurlijk nu nog niks zeggen. houd jullie op de hoogte!
26-05-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Ik ben heel tevreden over de Kyleena! Voor mijn zwangerschap heb ik de Mirena-spiraal gebruikt, maar die heb ik na 3 maanden weer laten verwijderen vanwege de bijwerkingen. Na vrijwel alles geprobeerd te hebben in de afgelopen jaren (van zware tot lichte pillen, vaginale ring of prikpil.. ://) kwam de Kyleena op de markt. Omdat deze spiraal heel weinig hormonen afgeeft e[lees meer...]n kleiner is besloot ik het te proberen. Want een spiraal is makkelijker dan de pil die je kunt vergeten of die niet goed werkt als je ziek bent. Het zetten heb ik niet gevoeld en het laten verwijderen ook niet. Met de Mirena was dat wel anders. Tijdens het gebruik heb ik mijn normale menstruatie-dagen gehad, maar veel lichter. Tijdens vrijen merk je er niks van. Eigenlijk heb ik helemaal geen klachten over de spiraal. De eerste weken wel wat buikpijn en wat hoofdpijn, maar dat is voorbij gegaan. Ik zou de spiraal echt van harte aanraden!
24-05-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Om te laten weten dat het ook heel goed kan gaan, wil ik mijn positieve ervaring delen met de Kyleena spiraal. Ik heb altijd de anticonceptiepil (microgynon 20) gebruikt zonder bijwerkingen te ervaren. Omdat ik hem soms vergat, besloot ik over te gaan op een spiraal. De kleinere Kyleena met minder hormonen dan de Mirena sprak mij aan. Het plaatsen zelf (bij de huisarts) de[lees meer...]ed wel even pijn, maar gelukkig was het snel voorbij. Vooraf heb ik 1000mg paracetamol en 400mg ibuprofen ingenomen. Dezelfde dag heb ik nog baarmoederkrampen gehad (ik heb deze dag in bed gelegen), maar de volgende dag had ik nergens last van. De eerste 1-2 weken heb ik nog wat afscheiding en licht bloedverlies gehad, maar sindsdien heb ik geen menstruatie meer gehad. Ik was 1-2 weken na het plaatsen van de Kyleena zonder reden met vlagen extreem emotioneel met spontane huilbuien, maar het is moeilijk te zeggen of dit een direct verband met elkaar had. Dit heb ik daarna niet meer gehad. Sinds ik overgestapt ben van de anticonceptiepil naar een spiraal heb ik een hoger libido en kan ik meer genieten van seksuele intimiteit. Een opvallende bijkomstigheid die, naar mijn mening, veel te weinig besproken wordt. Hoewel dit aspect in eerste instantie voor mij geen reden was om de spiraal te nemen, merk ik nu pas hoeveel verandering er heeft plaats gevonden. Bij mij rest nu natuurlijk de vraag of de anticonceptiepil gedurende 8 jaar mijn libido heeft onderdrukt. Ik ben zeer tevreden met de Kyleena.
21-05-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Zetten geen last van gehad. Eventjes gevoeld, maar niet pijnlijk. Twee weken daarna wat kramp, dat werd snel minder. Na vier maanden begonnen de eerste klachten. Continue spotting, 3 dagen op, dan weer 2 dagen af enz. Tegen menstruatieperiode extreme krampen in rug en buik, in die periode ook twee á drie dagen depressieve gevoelens. Heb soms het idee, eens even goed ongest[lees meer...]eld worden en dan is de spotting over. Maar het blijft voortkabbelen met spotting. Twee keer bacteriële vaginose gehad, daarvoor nog nooit. Op de dagen dat ik geen last heb vind ik het heerlijk! Daaromheen geen stemmingswisselingen, alleen spotting. Ben niets aangekomen, ook geen toename van honger of puistjes. Inmiddels heb ik heb nu bijna een jaar.
15-05-2019

Menstruatiepijn

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden de Kyleena laten zetten. Na jarenlang de pil gebruikt te hebben waar ik niet goed op reageerde (tussentijds bloedverlies, hevige menstruaties, krampen vermoeidheid etc) hoopte ik dat de Kyleena spiraal waar veel minder hormonen in zitten dan in het zusje Mirena en de anticonceptiepil die ik gebruikte voor mij misschien wel eens de oplossin[lees meer...]g kon zijn. Het zetten zelf vond ik niet echt pijn doen, Ik voelde een beetje ongemak maar dat was alles. Helaas heb ik sindsdien elke dag last van bloedverlies, buikkrampen , vermoeidheid, en voel ik me op momenten echt ziek. Was twee weken geleden bij de ha om de spiraal te laten verwijderen, zo klaar ermee was ik om me zo te voelen. Heb in overleg eerst een echo laten maken en de spiraal zit goed, het kan nog wel even duren zeggen ze misschien zelfs wel een half jaar tot een jaar maar daarna heb je er profijt van.. Ik weet niet of ik zo lang wil wachten.
12-05-2019

Kyleena (levonorgestrel)

Vaak worden alleen negatieve ervaringen gedeeld omdat je als het goed gaat niet meer gaat googlen en dus ook geen reactie achterlaat. Toen ik informatie zocht over kyleena had ik graag ook wat meer succesverhalen gelezen om mijn twijfels weg te nemen, dus plaats ik mijn positieve ervaring met kyleena om hopelijk iemand anders te kunnen helpen met de keuze. Na jaren pil[lees meer...]gebruik en steeds weer meer bijwerkingen (eerst Microgynon 30 en daarna merkloze variant) was ik twee jaar geleden helemaal klaar hiermee. Een spiraal leek een goede oplossing, het werd mirena omdat kyleena toen nog net niet verkrijgbaar was. Dit was vreselijk en na 6 weken is deze verwijderd. Nooit meer dacht ik en heb na een tijdje zonder anticonceptie weer een recept gekregen voor Microgynon. Net als eerder werder hier in de loop van de tijd de bijwerkingen juist meer. En voelde me ook weer minder mezelf, alsof overal een filter over heen gaat en al het negatieve wordt versterkt. Een beetje ten einde raad uiteindelijk toch een afspraak gemaakt om de kyleena te proberen. Het plaatsen is niet fijn, maar het is zo snel gebeurd, niet iets om je echt druk om te maken. (tip: ontspan zo goed mogelijk en focus op je ademhaling) Ik heb een halfuurtje een zeurderig gevoel gehad in mn buik, maar daarna nergens meer last van gehad, geen buikpijn, geen hoofdpijn, geen bloedverlies. Ik voel me weer meer mezelf, zonder filters, minder gestrest en angstig, de kyleena bevat ook t.o.v. de mirena of de pil zoveel minder hormonen, erg fijn. Het is nooit een probleem geweest voor mij om dagelijks de pil te slikken maar vind het wel een groot pluspunt dat ik daar nu niet meer aan hoef te denken. Tot nu toe ben ik alleen nog maar positief! Iedereen is anders, maar ook elk spiraaltje kan anders uitpakken blijkt maar weer. Laat je niet afschrikken door negatieve verhalen, als het wat voor je is is dat heel fijn, als het niks blijkt kan een spiraaltje ook heel snel weer verwijderd worden, loop vooral niet te lang door met vervelende klachten.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum