Ervaringen met Kyleena

levonorgestrel

buikkrampen

25-06-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Wat een rot ding! Plaatsen was echt hells voor mij. Nooit zoveel pijn ervaren. Na 8 maanden dat ding in mn baarmoeder te hebben gehad bloedde ik nogsteeds dagelijks. Veel krampen ook tussendoor. Dokter wou in eerste instantie niks doen, moest het maximaal een jaar afwachten. Op en gegeven moment was ik er klaar mee en eiste ik een onderzoek en wou ik m eruit. Nu kon de dok[lees meer...]ter de touwtjes niet vinden en heeft het hoogstwaarschijnlijk een gat geboord in mijn baarmoeder. Leuk dat ik ook niet serieus genomen word door de dokter altijd. Mijn advies: begin er niet aan als je twijfelt. Ik ervaarde altijd extreme menstruaties en heb daarom voor de spiraal gekozen na advies, maar toch maar even lekker niet dus. Nu moet ik geopereerd worden, echt top. Natuurlijk voor iedereen anders, maar voor mij een dikke vette nee.

11-06-2022 | Vrouw | 33
levonorgestrel (19,5mg)
Ik gebruik nu ongeveer 4 maanden de Kyleena spiraal. Dit is mijn eerste keer. Het plaatsing was pijnlijk maar wel te doen. Ik heb geen last van bloedingen gehad, ook bij het ongesteldheid heb ik weinig tot geen bloedverlies. Als bijwerking heb ik beetje last van acne maar dit valt nog gelukkig ook mee. De afgelopen 4 maanden heb ik verschillende keren krampen/weeën. Deze v[lees meer...]oelt het zelfde aan net als tijdens en na de plaatsing toen de dokter heeft gezegd dat ik last kan hebben van weeën, alleen dit is veel erger dan tijden het plaatsen. Deze krampen duren kort( paar seconde) maar zijn ze wel enorm heftig. Het komt een keer of twee keer voor in de week of om de week, duurt ook maar kort en soms is maar een keer soms komt op een dag paar keer terug. Voor dat ik ongesteld zal moeten worden heb ik ook last van. Op dat moment denk ik altijd,, laat de spiral maar uithalen omdat dit is verschikkelijk,,. Ik heb nog nooit zo'n pijn gevoelt. De rest van de tijd merk ik nog niet eens dat ik een spiral hebt. Jammer van de krampende pijn maar gelukkig dat het niet te vaak voorkomt en dat het maar kort duurt. Verder ben ik tevreden met de spiraal. Vind fijn dat ik niet na hoef te denken heb ik vandaag mijn pil vergeten of niet. Ben gelukkig niet aangekomen en geen andere gekke bijwerkingen. Ik laat hem nog even zitten maar ik weet niet als ik het opnieuw zal laten plaatsen. Tegen de tijd misschien heb ik kinderwens.

04-06-2022 | Vrouw | 18
levonorgestrel (52mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn mening over deze spiraal is wel nodig. Sinds me 14de tor 17 aan de pil gezeten te hebben en daar niet mezelf hebben gevoeld, altijd misselijk door niet eten enzovoort leek het mij nodig om aan de spiraal te gaan. Spiraal sinds september, ging makkelijk met zetten. Uiteindelijk erachter gekomen dat draadjes niet te vinden waren maar naar binnen waren geklapt. Nu sinds [lees meer...]een paar weken een depressief gevoel hebben, sinds februari niet ongesteld zijn geweest maar alsnog een depressief gevoel hebben in mijn favoriete maanden.

03-06-2022 | Vrouw | 39
levonorgestrel (19,5mg)
Na jaren de pil geslikt te hebben nu na mijn zwangerschappen over gegaan op spiraaltje. Plaatsen deed bij mij geen zeer, eerder iets ongemakkelijk gevoel als bij een uitstrijkje. De eerste weken ineens wat last van puistjes, maar verder geen bijwerkingen. En het mooiste: geen menstruatie meer. Heerlijk!

19-05-2022 | Vrouw | 32
levonorgestrel (19,5mg)
Oktober 2020 de spiraal laten zetten. Helaas een pijnlijke ervaring omdat een maand daarvoor een mirena spiraal verkeerd was gezet en mijn baarmoeder behoorlijk gevoelig was. Na 5 jaar mirena dus over gestapt naar kyleena. 5 jaar nergens last van gehad. Nu, mei 2022, nog steeds veel buikkramp. Pijn tijdens of na de seks. En haargroei op kin en bovenlip. Ik laat de spiraa[lees meer...]l volgende maand verwijderen en ga daarna goed nadenken over welke anticonceptie nou wel fijn is, want de pil; Nuva ring: spiraal, allemaal overwegend slechte ervaringen mee. Andere ook last van Overbeharing op het gezicht? Ik lees veel over acne en haaruitval juist

17-05-2022 | Vrouw | 36
levonorgestrel (19,5mg)
Dag allemaal, vandaag heb ik met een beetje angst toch mijn spiraal laten plaatsen in het praktijk van mijn gynaecoloog. Ik heb 1 bevalling en 1 keizersnede gehad in het verlegen. Het plaatsen zelf was echter geen lachertje. Is door de litteken van mijn keizersnede zei mijn gyn. Eerst bet moeten van de baarmoeder, was zeer gevoelig. Ik begon al Ster'e buikpijn te krijgen ([lees meer...]reactie van mijn baarmoeder) daarna het steken van spiraal ervazrde ik als een scherpe pijn van drietal sec. Was snel gedaan maar de krampen verergerden wel. Dit zijn de samenstrekkingen van mijn baarmoeder en ik moet El zeggen dat dit 2 uur echt wel hevig was. Ik had voor het plaatsen 1g Dafalgan I genomen. Thuis aangekomen na een uur nog iets bij genomen omdat de pijn hevig was. Algemeen kan ik wel zeggen dat de plaatsing niet lang duurt maar volgende keer ga ik het toch onder narcose laten doen hoor.

25-04-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb nu een maand de Kyleena spiraal, tot nu toe ben ik in zijn algemeenheid zeker tevreden. Het plaatsen was geen pretje, maar de pijn ben je ook weer snel vergeten. De eerste dag heb ik nog flinke buikkrampen gehad, daarna de eerste week nog best heftig. Nu na een maand heb ik af en toe nog wel eens buikkrampen. Het enige vervelende is de bloedingen die ik nu heb, elke[lees meer...] dag heb ik kleine bloedingen. De huisarts vertelde wel dat dit 3-6 maanden kan duren. Ik hoop dat dit snel verdwijnt. Verder heb ik de eerst week last gehad van emotionele buien. Deze zijn nu opgehouden en ik kan zeggen dat ik mij super voel! Ik ben erg tevreden over het spiraaltje, ik voel er verder niks van en hoef ook nergens aan te denken.

21-04-2022 | Vrouw | 29
levonorgestrel (19,5mg)
Eerst ging het prima, na een maand of 5 steeds neerslachtiger en ongeveer gewichtstoename van 1.3 kg per week. Geen eetlust meer, honds vermoeid, dikker worden, lager libido, veel krampen, elke dag spotting en puisten. Huisarts zei dat hij bijna zeker was dat het door de Kyleena kwam, gewisseld naar koper spiraal en dit is echt perfect.

08-04-2022 | Vrouw | 35
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb ongeveer 2.5 jaar de kyleena spiraal gehad. Na 2 zwangerschappen ging het inbrengen makkelijk en heb ik weinig pijn ervaren. Eerste maanden nog wel bloedverlies na verloop van tijd werd dit minder tot nauwelijks meer een menstruatie. Helaas heb ik met de spiraal een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gekregen waarbij ik er heel laat achter kwam. Ik ben veel bloed v[lees meer...]erloren heb ben met spoed geopereerd om mijn rechter eileider te verwijderen en mijn buik te spoelen. Tijdens de operatie hebben ze veel moeite moeten doen om de spiraal te verwijderen. Ik ben erg onzeker geworden in het gebruik van anticonceptie.

07-04-2022 | Vrouw | 30
levonorgestrel (52mg)
Enkele maanden na mijn bevalling een Kyleena laten zetten. Het zetten zelf viel me erg mee (het zal wel hebben geholpen dat ik al eens bevallen was en baarmoedermond dus iets minder nauw). In eerste instantie blij mee. Echter, kwam ik er na een half jaar achter dat de spiraal niet meer in mijn baarmoeder te vinden was! Na onderzoek bleek dat hij de baarmoeder had geperfo[lees meer...]reerd (doorboort) en ergens anders zat. Bizar! Doordat de Kyleena kleiner is, schijnt dit ook makkelijker te kunnen Gelukkig had ik geen pijn, maar moest vervolgens wel middels een kijkoperatie verwijderd worden. Enkele dagen moeten herstellen. Ik snap dit dit gelukkig niet vaak gebeurt, maar ik had ook nooit verwacht dat dit bij mij zou voorkomen. Gelukkig niet zwanger geraakt! Maar voor mij, geen spiraal meer.

01-04-2022 | Vrouw | 30
levonorgestrel (19,5mg)
Wat een geweldige uitvinding, had ik dit maar 15 jaar eerder geweten! Na 15 jaar veel buikpijn te hebben gehad op de eerste dag van de menstruatie, heb ik nu helemaal geen last meer van pijn. Alleen de hoofdpijn is gebleven. Het plaatsen was een heel raar en naar gevoel. Dit is is gelukkig maar kort. Hierna veel last gehad van flinke bloedingen. Dit duurde een maand. N[lees meer...]a de volgende cylus stopte het bloeden en werd het weer als normaal. Maar met bonus dat het bloeden steeds minder werd en na een half jaar kan ik nu ook zeggen dat mijn menstruatie gestopt is!

24-03-2022 | Vrouw | 24
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb vandaag mijn spiraal laten plaatsen. Ik keek er heel erg tegenop door alle horror verhalen die ik heb gehoord. En natuurlijk lees je alleen die op het internet.. ik heb mijn spiraal bij de gyno laten zetten en het was goed te doen. Het deed eventjes een beetje pijn, maar niet de helsepijn die ik altijd heb gelezen in vorige reviews (geloof niet alles wat je leest) E[lees meer...]n heb ook nog nooit een onderzoek o.i.d. gehad bij mn vrouwelijk geslacht. Ik ben sinds mijn 17e aan de pil (ben nu 24) en kreeg toen ik aan mijn nieuwe strip begon ineens migraine met aura (wat ik normaal nooit eerder heb gehad) ik dacht de 1e keer dat ik blind werd, heel angstig was ik. Maar ik heb de strip afgemaakt, wat ervoor zorgde dat ik 4 migraine aanvallen (met overgeven en al) kreeg in 3 weken tijd. Dus hoe kan dit? De huisarts wilde medicijnen voorschrijven om de pijn te verminderen, maar ik wil de oorzaak oplossen. Dus gestopt met de pil. En quess what? Geen migraine meer gehad. Ik heb 1,5 tot 2 maanden geen anticonceptie gebruikt, alleen een condoom, maar dit vind ik niet safe genoeg. Ik heb nu de Kyleena laten zetten vanwege de lage hoeveelheid hormonen. Nu in de gaten houden of ik weer migraine krijg, anders wordt het de koper spiraal. Het was een heel gedoe, dus hopelijk heeft iemand hier iets aan die in dezelfde situatie zit 😊

19-02-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Super fijn! Ik hoef nooit meer ergens over na te denken. Mijn menstruatie is veel minder vaak. Plaatsing voel mij erg mee. Een aanrader.

18-02-2022 | Vrouw | 25
levonorgestrel (19,5mg)
Kyleena nu 8 maanden geleden laten zetten. Dit was echt pijnlijk en het ging na veel kloten eindelijk goed. Lag aan mijn nauwheid, niet aan de spiraal. Sinds de spiraal word ik gewoon iedere maand ongesteld, een week van te voren heb ik extreme behoefte aan chocolade, ik krijg krampen en mijn hormonen schieten door het dak. Met de pil had ik dit niet. Ook krijg ik extre[lees meer...]me acne (vooral op mijn kin). Ik was gestopt met de pil vanwege de slechte verhalen en omdat ik mij eigenlijk ook wel vrij vlak voelde qua emoties en een laag libido had. Maar nu begin ik te twijfelen of dat door de pil kwam of door corona en het leven.. haha. Mijn libido is wel wat omhoog gegaan sinds ik de spiraal heb.

11-02-2022 | Vrouw | 24
levonorgestrel (19,5mg)
Hierbij mijn review na 4 jaar Kyleena. Het zetten was extreem pijnlijk en het duurde wel echt een halfjaar tot mijn lichaam aan het spiraaltje was gewend, veel bloeden en pijn. Na ongeveer een jaar blijven mijn menstruaties zo goed als weg. Wel spotting soms. Over het algemeen was ik wel tevreden buiten dat ik last kreeg van haargroei op plekken waar dit voorheen niet z[lees meer...]o was. Helaas na 3,5 jaar zijn mijn menstruaties weer terug. Het bloedverlies is minder heftig maar wel veel langer dus echt 10 a 15 dagen per maand, erg vervelend. Ook voel ik me sinds een jaar neerslachtig en een laag libido, ik weet natuurlijk niet zeker of dit door het spiraaltje komt. Ik maak toch een afspraak om het te laten verwijderen. Al met al heb ik bij dit spiraaltje het minste last gehad van de hormonen vergeleken alle anticonceptiepillen die ik geprobeerd dus dat is wel een voordeel. Maar helaas blijft het zoeken. Ik denk toch dat geen enkele vorm met hormonen geschikt is voor mij.

31-01-2022 | Vrouw | 37
levonorgestrel (19,5mg)
Zetten van kyleena was pijnlijk. Sinds dat ie ingebracht is (januari 2021) vaak pijnlijke steek in linker lies. Na het zetten maanden af en aan ongesteld geweest. (2dagen wel, 2 dagen niet) sinds mei was dit over en helemaal niet meer ongesteld. Dit was een fijne bijkomstigheid. Verder kon ik niet in kleermakerszit zitten, want pijnlijke steek in linkerlies. Ik ben een fan[lees meer...]atiek krachtsporter, maar durfde niet meer voluit te squatten en te deadliften ivm steken en buikpijn tijdens sport. Sinds kyleena gemiddeld 2x per maand vaginale schimmel infecties gehad tot aan september, telkens moeten verhelpen met canesten gyno. In september kreeg ik ineens erge buikklachten. Ben naar huisarts geweest en bleek ik een baarmoederontsteking te hebben. Ik ben er doodziek van geweest 5 dagen. Ik kreeg een flinke ABkuur. Deze ontsteking was voor mij dan ook de druppel en heb ik de kyleena in oktober 2021 eruit laten halen. Sindsdien zijn alle klachten verdwenen! Jammer wel want het niet meer ongesteld zijn vond ik ideaal. Ook ben ik 5kilo (van 61kg naar 56kg) afgevallen met de kyleena zonder er veel moeite voor hebben doen. Helaas nu ik weer 3 maanden aan de pil ben zitten die 5 kilo's er weer bij op (en nee dit is geen spier, maar vetmassa) Voor mij duidelijk dat je van de pil wel degelijk 5kilo kunt aankomen. Ik ben niet anders gaan eten. Maar voor mij nooit weer een spiraal. Wat een ellende en duidelijk veel bijwerkingen!