Ervaringen met Kyleena

levonorgestrel

buikkrampen

15-06-2021 | Vrouw | 20
levonorgestrel (19,5mg)
In oktober 2020 heb ik mijn eerste spiraaltje laten plaatsen, na al sinds mijn 14e aan het rommelen te zijn geweest met verschillende anticonceptie. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een anticonceptie met continue afgeving van hormonen het beste bij mij zou passen. Waarbij ik bij andere anticonceptie methodes enorm last van neerslachtigheid en stemmingswisselingen,[lees meer...] valt dat bij de Kyleena echt heel erg mee. Ik merk wel iets meer last van huilerigheid, maar het valt me echt mee. Het plaatsen (heb hem twee keer laten plaatsen) deed bij mij wel erg veel pijn. De eerste keer had ik ook langdurig last van krampen na het plaatsen, maar de tweede keer was het na 2 dagen over. Wel heb ik een raar soort pijn in mijn bovenbenen sinds dit spiraaltje. Ik heb deze bijwerking nog niet eerder gehoord bij iemand anders, dus ik heb een afspraak hiervoor gemaakt bij de huisarts. Al met al blijft een hormonale anticonceptie voor mij niet een fijne optie, maar de Kyleena spiraal is echt de beste optie wat mij betreft.

13-06-2021 | Vrouw | 21
levonorgestrel (52mg)
Te choatiscj voor de pil

09-06-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb gedurende 5 jaar de pil genomen, en ben toen overgestapt op de kyleena spiraal. Het plaatsen was wel vrij pijnlijk en ik had gedurende 7 dagen nog (licht) bloedverlies daarna. Ondertussen heb ik de spiraal al 6 maanden. Ik heb wel enorm veel last gekregen van haaruitval en acne op mijn schouders/rug. Maar geen bloedverlies, moet nergens meer aan denken, je voelt het[lees meer...] niet zitten, geen moodswings, niet verdikt, ... Af en toe nog wel eens een pijnlijke menstruatiekramp maar echt vééél minder dan vroeger. Dus ondanks enkele vervelende bijwerkingen ben ik er wel erg tevreden over! Hopelijk zal het haarverlies en de acne afnemen na verloop van tijd.

06-06-2021 | Vrouw | 23
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb altijd de pil geslikt maar hier kreeg ik erge migraine van en was mezelf niet meer. Toen was ik bang om weer anticonceptie te gaan gebruiken totdat ik op aanraden van de huisarts de Kyleena spiraal moest gaan proberen aangezien hier weinig hormonen inzitten en 'plaatselijk' worden afgegeven. In het begin had ik dagelijks heftige krampen waardoor ik echt moest gaan l[lees meer...]iggen van de pijn. Dit hield zich aan het is nu minder maar soms nog last hiervan. Regelmatig uitvloeiing of een blaasontsteking en onverklaarbare pijnen. Ook ben ik veel meer moe, ben erg somber, moet veel huilen waarvan ik soms niet eens weet waarom. Allemaal sinds dat ik hem heb laten zetten. Heb hem nu een halfjaar, vind het fijn omdat je niet volledig meer ongesteld word en je hoeft niet na te denken of je zwanger kunt zijn. Maar het geeft mij zoveel bijwerkingen dat ik aan het overwegen ben hem te laten verwijderen.

05-06-2021 | Vrouw | 21
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb nu 5 weken de kyleena spiraal. Na alle horrorverhalen en lang uitstellen, toch 1 laten plaatsen. Hiervoor slikte ik de pil, verschillende merken en sterktes. Bij hoge sterktes kreeg ik last van een rode huid en bij lage sterktes had ik continu last van doorbraak bloedingen. Dus overgestapt naar een Kyleena. Het plaatsen viel mij reuze mee. Alleen het uitklappen van [lees meer...]het spiraaltje voelde ik even, maar dit was goed te doen. Dezelfde dag nergens last meer van gehad. Een week na de plaatsing iets last van spotting, dit is na 5 dagen weer weggegaan en was minimaal. Tot nu toe erg tevreden!

29-05-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb op 30 april de Kyleena laten plaatsen. Na alle horror verhalen was ik onwijs bang. Het zetten viel mij zo mee. Dat ze met een tang je baarmoedermond vast pakken voelde ik niet. Mijn huisarts vroeg mij om te hoesten en ik voelde 0.00. Toen de baarmoeder opgemeten weten voelde dat als een menstruatie kramp die even aanhield maar heel goed te doen. Nadat het was opgeme[lees meer...]ten werd de Kyleena geplaatst, dat voelde ik minder dan het opmeten gezien die wat dunner is dan het meet instrument. Daarna nog wat krampjes gehad maar het viel mij zo mee! Dus laat je echt niet gek maken door alle horror verhalen. Nu heb ik de spiraal 4 weken en moet ik over 2 weken op controle. Ik heb wel heel licht bloedverlies gehouden maar heel minimaal. Een inlegkruisje was genoeg en soms hoefde dat ook niet. Afgelopen week ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden. Ik hoop dat het niet langer duurt dan normaal en het uiteindelijk uitblijft. Je lichaam moet nog wennen dus tot nu toe ben ik tevreden met deze spiraal!

11-05-2021 | Vrouw | 25
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb de Kyleena genomen na de pil en nuvaring te hebben gehad, ik wilde namelijk graag af van de vele hormonen omdat ik mij daardoor afgevlakt ging voelen. Hoewel ik hem vandaag heb laten plaatsen, wil ik in ieder geval zeggen dat het plaatsen goed te doen was. Het waren een paar scherpe ongesteldheidssteken en het was vervelend, maar ik vond het zeker niet ondraaglijk z[lees meer...]oals ik in sommige reacties lees. Kortom, laat je hier niet door afschrikken! Online worden relatief vaker slechte ervaringen gedeeld dan goede. Aldus, aanrader, zeker door de weinige hormonen!

26-04-2021 | Vrouw | 20
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb al bijna elke anticonceptie geprobeerd. Van de pil, minipil, Nuvaring tot Implanon. Allemaal tevergeefs. Op mijn 15e begon ik met het slikken van de pil, maar hierdoor kreeg ik al gauw pijn aan mijn scheenbenen en kreeg ik onverklaarbare knobbels. Echo laten maken, maar hier was niets op te zien. Dus overgestapt naar de minipil. Minipil geslikt tot mijn 19e, maar wo[lees meer...]u om gebruiksgemak iets anders. (Had ook meer afscheiding door de pil, waardoor ik bijna niets voelde tijdens het vrijen). Pil = uitgesloten Daarna een Implanon laten zetten, maar die heb ik na 6 maanden laten verwijderen. ERGSTE ERVARING OOIT! Van de Implanon kreeg ik paniekaanvallen, hartkloppingen, slapeloze nachten, 6 maanden lang zeer pijnlijke borsten (waren ook 2 cupmaten groter), 3 weken lang ongesteld etc etc... het werd zo heftig dat ik dacht dat ik dood ging. Na de Implanon heb ik de Nuvaring geprobeerd, maar werd hier heel duizelig van en vond het qua gebruik niet fijn. Het idee dat ik 2 hormonen in mijn lijf stak maakte me ook weer bang. Uiteindelijk heb ik 6 maanden niets gebruikt van anticonceptie en toen ging het 100x beter. Ik heb een relatie van 2 jaar dus ik wou wel extra beschermd blijven. Om deze reden heb ik de Kyleena 3 maanden geleden laten plaatsen. Het plaatsen doet pijn, maar de volgende dag had ik al geen last meer. Mijn maandstonden duren langer (ong 2 weken), maar dat lijkt me logisch aangezien je lichaam moet wennen aan een vreemd object. Ik heb gelukkig geen paniekaanvallen of hartkloppingen meer en mijn borsten doen alleen pijn als ik mijn regels krijg. Wel heb ik soms last van erge buikpijn en krampen, soms zo fel dat zitten en draaien in bed ENORM veel pijn doet! Als laatste heb ik nog 1 vervelende bijwerking die niemand blijkt te hebben: ik heb sinds mijn spiraaltje vreemde tintelingen en precies een verlamd gevoel aan mijn perifere zenuwstelsel. Het is altijd aan de linkerkant en straalt vanaf mijn schouderblad uit tot aan mijn arm. Soms verlies ik kracht in mijn arm. Laat een reactie achter als je deze bijwerking ook heeft. (Of iemand die je kent) Ik vind het heel vreemd dat ik deze bijwerking niet terugvind, het is ook begonnen toen ik het spiraaltje heb laten plaatsen.

23-04-2021 | Vrouw | 23
levonorgestrel (19,5mg)
Na jaren de pil te nemen ben ik overgeschakeld naar Kyleena spiraaltje omdat ik het beu was om elke dag een pil te nemen en de dosis in hormonen groter is. Het plaatsen viel best goed mee bij mij! Had me op het ergste voorbereid, maar eigenlijk maar letterlijk 2 seconden last gehad. Nu zijn we 5 weken verder en wil ik het laten verwijderen. Ik heb elke dag ontzettend vee[lees meer...]l pijn, die pijn komt telkens in weeën waar ik echt van begin te puffen en roepen soms als het héél intens is. Ik kan heel veel pijn verdragen, maar word nu de laatste 3 weken elke nacht meermaals wakker van de pijn. Volgens de gynaecoloog zit alles op zijn plaats en is er niks mis. Ik vind het super jammer dat ik het nu al laat weghalen, maar de pijn die ik elke dag voel weegt niet op tegen de voordelen.

19-04-2021 | Vrouw | 21
levonorgestrel (19,5mg)
Sinds mei 2020 het kyleena spiraaltje. Plaatsen was niet prettig, maar wel te doen om erna 5 jaar vanaf te zijn. Elk lichaam reageert anders dus het is het proberen waard. Nadat ik het spiraaltje geplaatst had had ik erge buikpijnen. Dit is na 3 maanden weggetrokken. Nu merkte ik dat ik continue wanneer ik gemeenschap had, blaasontsteking kreeg. Minimaal 10 keer in een jaa[lees meer...]r nu al. Dit is de reden dat ik het eruit laat halen. De menstruatie is wel een heel stuk minder geworden wat ik als pluspunt ervaarde. Ik heb er een fijne tijd aan beleefd van ‘n jaar, maar de blaasontstekingen maakte mij zo angstig dat ik het nu niet meer wil.

19-04-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
In december 2020 de kyleena spiraal laten plaatsen bij de huisarts, dit was erg pijnlijk. Tot 4 weken daarna erg veel buikkrampen gehad, maar daarna geen last meer van gehad. Voorheen had ik een implanon, maar door het vele spotten (bloedverlies) de implanon laten verwijderen in maart 2020. Tussen maart en december geen anticonceptie gebruikt. Sinds ik de kyleena spiraal h[lees meer...]eb, heb ik ontzettend veel last van puistjes en acne in mijn gezicht. Ik heb heel mijn jeugd geen last hiervan gehad en baal hier ontzettend van. Ik weet niet 100% zeker of het door de spiraal komt, maar dit zou bijna een reden zijn voor mij om de spiraal te laten verwijderen en toch te kiezen voor een andere anticonceptie.

09-04-2021 | Man | 16
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb 2 maanden geleden een Kyleena spiraaltje laten plaatsen. Het plaatsen deed erg veel zeer en moest er ook wel even van bij komen. Sindsdien elke dag last van spotting (doorbloedingen). Ik weet nog niet helemaal of de Kyleena spiraal echt iets voor mij is.

29-03-2021 | Vrouw | 18
levonorgestrel (19,5mg)
Na het lezen van alle horror verhalen op het internet heb ik besloten om toch de Kyleena toch te laten plaatsen, omdat ik wilde stoppen met de pil. Ik merkte dat ik me lichtelijk depressief aan het voelen was naarmate ik de pil al 1 jaar slikte het steeds slechter met mij ging voornamelijk emotioneel. Het voelde alsof ik mezelf verloren was en ik was naar een vrouw geweest[lees meer...] om erover te praten in de alternatieve geneeskunde en zei zij dat het door de pil kwam. Ik heb er zelf nooit over na gedacht een spiraal te plaatsen totdat zij het opbracht. Ik zag er erg tegenop het te plaatsen, want ik las overal dat het zon pijn deed. De waarheid: ja het is echt geen prettig gevoel en het deed pijn , maar dit is voor 20 seconden en dan ben je er voor 5 jaar vanaf! Ik heb van te voren 800 mg ibuprofen ingenomen (2 x neurofen) want wij hadden thuis niks anders... de arts raadde aan 600 mg ibuprofen te nemen, maar ik kan je vertellen meer kan zeker geen kwaad. Na het plaatsen voelde ik er weinig meer van ik ben in de middag overal nog naartoe geweest in de avond deed het meer pijn, maar de volgende ochtend had ik er al geen last meer van. Na 2 dagen heb ik seks gehad met mijn vriend en dat deed helemaal geen pijn en ik voelde de spiraal niet zitten. Hij voelde de draadjes wel, die gaat de arts na 6 weken korter knippen en dan zou dat ook niet meer moeten gebeuren. Doe asjeblieft waar je jezelf het prettigst bij voelt en laat je niet gek maken door al deze horror verhalen.

25-03-2021 | Vrouw | 28
levonorgestrel (19,5mg)
Zo'n 2,5 jaar geleden heb ik de Kyleena spiraal laten zetten. In eerste instantie was ik er toch zenuwachtig voor vanwege de verhalen die ik hoorde over het plaatsen. Er uiteindelijk toch voor gekozen omdat ik niet geen pil meer wilde slikken. Mij werd verteld dat de Kyleena een kleinere spiraal was die minder pijn zou doen bij het plaatsen en met de minste hormonen. N[lees meer...]u deed het plaatsen bij mij ontzettend veel pijn, ik werd er misselijk van en moest er echt even van bijkomen. Ontzettend veel last gehad van krampen in mijn buik. Zelfs nog bij de gynaecoloog geweest na een maand om te kijken of hij wel goed was geplaatst. Dit bleek wel goed, dus het wel de kans gegeven. Eigenlijk ook uit angst voor het laten verwijderen, heb ik de spiraal nog steeds. Het eerste jaar heb ik heel veel last gehad van de spiraal en eigenlijk nog steeds. Voorheen nooit menstruatiepijn gehad en nu standaard elke maand, ook word ik nog steeds elke maand ongesteld. De klachten zijn best heftig, waarbij ik me soms geen houding weet te geven van de pijn. Zelf zou ik na deze spiraal nooit meer een spiraal laten zetten. Hopelijk is er tegen die tijd iets wat onze mannelijke medemens kan innemen om een zwangerschap te voorkomen!

22-03-2021 | Vrouw | 21
levonorgestrel (19,5mg)
Na 2 verschillende anticonceptiepillen met nare bijwerkingen (acne, depressieve gevoelens, bloedingen) ervoor gekozen de kyleena te proberen omdat deze de minste hoeveelheid hormonen in mijn lichaam zou brengen. Het zetten van de spiraal viel me mee, en na een dag was de buikpijn weg en had ik weer seks met mijn vriend. Ik ben ontzettend blij met de kyleena! Mijn acne is z[lees meer...]o goed als weg, mijn libido is op dezelfde hoogte gebleven, ik ben niet meer ongesteld en heb alleen eens in de maand een paar off-daagjes waarin ik veel zin heb in chocola en ik een paar pukkeltjes erbij krijg. Ik heb hem op mijn 19e laten zetten en ben er nu bijna 2 jaar erg tevreden mee :)

20-03-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Hiervoor heb ik 8 jaar lang de pil geslikt. Langere tijd heb ik last gehad van migraine. Na het bijhouden van de migrainemomenten, kwam ik samen met mijn huisarts erachter dat het te maken had met de pil (veel hormonen). Omdat de Kyleena minder hormonen afgeeft en het prettiger wordt ervaren voor vrouwen die nog niet zijn bevallen, heb ik gekozen voor deze spiraal. Het p[lees meer...]laatsen was zeker geen pretje. Het deed kort pijn en de gehele dag heb ik last gehad van krampen. 3 dagen na het plaatsen heb ik nog last gehad van lichtere krampen. Deze krampen kan je vergelijken met menstruatiekrampen. Hierna waren de krampen over en heb ik geen last meer ervaren. Over het algemeen dus zeker tevreden!