Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

somber voelen negatieve gedachten buikkrampen neerslachtig voelen stekend gevoel in de onderbuik bloedverlies

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1220 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (96 meningen)

01-08-2021 | Vrouw | 47
Overgang
Heftige bloedingen tijdens menstruatie waren mijn klachten. Nu met mirena mijn eerste menstruatie. En ik ben nu al blij. Dit had ik veel eerder moeten laten plaatsen. Het plaatsen is in Schijndel gedaan. Dit kan ik iedereen aanraden. De eerste dag flinke krampen en wat Spotting. Na een week Spotting en wat krampen ben ik toch feminax gaan slikken. 1 tablet per dag voor ee[lees meer...]n week lang. Al vrij snel van krampen af en geen bloeding meer. Daarna nu mijn eerste menstruatie wat absoluut geen naam mag hebben. Alleen mini tampons nodig. Ideaal. Wie weet gaat heel de menstruatie ook nog stoppen. Maar als het bij dit blijft dan is het al een groot succes. Verder totaal geen last van de hormonen in het spiraaltje of van de spiraal zelf. Zelfs mijn gewicht is nu onder controle. En ik kan eindelijk weer eens afvallen. Ik heb er zelf weer grip op.

04-07-2022 | Vrouw | 48
levonorgestrel (52mg)
Nu al derde Mirena laten plaatsen en super tevreden. Naast alle negatieve reacties dus ook een zeer positieve. Bij eerste spiraal werd ik nog wel ongesteld, bij tweede en derde niet meer. Heel fijn. Weinig last van andere maandelijkse hormonale ongemakken. Minder stemmingswisselingen en nauwelijks/geen hoofdpijn meer. En nooit meer aan een pil hoeven denken... ook fijn!

27-03-2024 | Vrouw | 49

bloedverlies

Hallo, ik heb ongeveer 4 weken mijn spiraaltje en ik hoop hier wat meer info te vinden, de eerste 2 weken was het bloedverlies te verdragen, maar nu de laatste paar dagen ziet mijn velletje toiletpapier heel erg rood van het bloed en heb ook een beetje stolsel s, kan iemand me helpen of dit ook normaal kan zijn, ik pieker me suf of ik nu niet te veel bloedverlies heb, miss[lees meer...]chien moet ik geduldig zijn, hoop op een antwoord

09-08-2023 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik beklaag me zo ontzertende ik dat ROTDING liet plaatsen. Reden was omdat ik heel veel bloedverlies had en cyclussen van 20 dagen. Gynaecologe stelde mirena voor. Ik gebruikt al 20 jaar geen anti conceptie. Dus ik weet wat ik voel. Vanaf ik ze kreeg, hoofdpijn. Elke stap ik verzette was bonzend voorhoofd. Rugpijn niet normaal dat ik amper kon ademenen en kon zitten. Op d[lees meer...]e koop toe zag ze een cyste zitten. Ik wou na 1 maand een extra controle. Ik liet me overhalen ze nog iets te laten zitten. Maar bloedverlies had ik 2 maand elke dag met mirena en de pijnen. Dus na 2 maanden eruit dat ding. Maar dan. Om bij te wenen. In plaats dat het iogelost is, neen EXTREEM HAARVERLIES. Niet een beetje, maar hele strengen. Dat duurt nu al 6 weken. Ik ben 49j blond lange haren, maar heel fijn haar. En nu heb ik kale plekken en zo uitgedund. Ik neem nu Alline een suplement met biotonine en zink extra. Ik hoop dat het stopt. Maar huisarts zegt geduld. Door dat spiraal kwam mijn haar in rustfase en dan valt uit. Zo erg. Mirena NOOIT MEER !!!!!

25-04-2023 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Voor nu de 5de keer een spiraal. En ik ben zeer tevreden. Ben er 25 jaar geleden mee begonnen ivm heftig bloedverlies. Nu nog 1 keer en dan hopen dat ik zo de overgang door fiets.

14-06-2022 | Vrouw | 50
levonorgestrel (52mg)
Gestart in 2003 na geboorte van de oudste. Inbrengen was geen probleem, iets gevoelig hooguit. Menstruatiec stopte vrij snel. Na verwijdering omdat we gezinsuitbreiding wilden na 3 maanden zwanger en in 2005 nummer 2 laten zetten. Inmiddels in 2010, 2015 en 2020 laten vervangen. Ik ben nu 50 dus dit zal mijn laatste wel zijn maar al die jaren hebben we er veel gemak v[lees meer...]an gehad. Geen menstruatie, geen klachten.

21-12-2021 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Ivm trombose gevaar was anticonceptie op andere wijze uitgesloten. Enige optie was de Mirena daar deze alleen plaatselijk hormonen afgeeft. Nu inmiddels 3 x een nieuwe gehad (iedere 4/5 jaar) en bevalt uitstekend! Het inbrengen is even vervelend en de eerste dag wat menstruatie achtige krampen maar prima te doen. Zo goed als geen last meer van menstruatie! Absoluut een aan[lees meer...]rader!

08-02-2024 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Heftige menstruatiepijn en heftig bloedverlies, pil doorslikken was niet voldoende, dus mirena erbij. Mirena alleen is ook onvoldoende. Door mirena al 4 jaar pijn onderbuik na opwinding of klaarkomen. Eerste half jaar tussentijds chronisch bloedverlies en buikpijn. 3 jaar chronische hoofdpijn en 4 jaar chronische overslagen hart.

20-05-2023 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Al jaren erge menstruatie met heftige buikpijn en ook Adenomyose Menstruatie werd erger vloeien stopte niet meer Was als de dood voor een spiraal maar uiteindelijk toch laten zetten met een roesje ivm gekantelde baarmoeder Heb moeten doorbijten was na het plaatsen bijna altijd ongesteld Maar eindelijk na 6 mnd niks meer af en toe een druppeltje maar dat is te verwaar[lees meer...]lozen Conclusie had het jaren eerder moeten doen

04-02-2023 | Vrouw | 53
Myoom
Het door een moeilijk te opereren vleesboom en de overgang, is het heftig en langdurig vloeien met het spiraaltje volledig weggebleven. De vleesboom zou ook kleiner worden, maar dat is nog niet bewezen. Voel het spiraaltje na 3 jaar nog steeds zitten, vooral bij krachtsinspanning.

08-10-2022 | Vrouw | 53
levonorgestrel (19,5mg)
Dacht dat mijn depressieve gedachten en stemmingsschommelingen een gevolg waren v mijn psychoses. Heb gedurende al die tijd medicatie hiervoor ingenomen en ermee leren leven en omgaan. Nu ben ik 53 jaar en heb ik een maand geleden mijn mirena spiraal definitief laten verwijderen omdat ik in de menopauze ben. En de dag na de verwijdering was ik herboren. Een heel ander men[lees meer...]s, opgewekt,energiek ,vrolijk. Kan t nog steeds nie vatten.

13-12-2021 | Vrouw | 53
levonorgestrel (52mg)
Ik heb de mirena nu in totaal 20 jaar gebruikt, een maal 3 jaar en 7 en 11 jaar. Na inbrengen de eerste dag wat krampen en bloedverlies. Bij de eerste Mirena had ik enkele maanden licht bloedverlies, maar was ook nog aan het Ontzwangeren. Ik vond het grootste voordeel van de Mirena dat ik geen menstruaties meer had, geen pijn en geen bloeding. Ik hen een tijdje pijn [lees meer...]met vrijen gehad door de spiraal, maar dat verdween nadar de gyneacoloog de spiraal wat verplaatste, Ik heb de spiraal laten zitten tijdens de ,menopauze omdat na 8 jaar er lichte bloedingen kwamen, met klachten van opvliegers etc. De spiraal gaf nog steeds wat hormoon af na zoveel tijd, zodat ik geen enkele heftige bloeding of zelfs nomale menstruatie meer heb gehad. Het heeft naar mijn idee de overgang veel makkelijker gemaakt.

06-03-2023 | Vrouw | 54
Menstruatiepijn
Ik had vreselijk last van menstruatie pijnen, lag ziek in bed elke maand weer, had zware bloedingen met doorlekken, en ook emotionele schommelingen en depressies. Mirena spiraal genomen op advies van de huisarts. De eerst dagen waren niet best, veel kramp en bloedingen. Dit werd steeds minder, en na drie of vier weken was het over en was het effect geweldig! Amper bloedv[lees meer...]erlies, nauwelijks pijn, ik kon gewoon doorwerken, en ook mijn depressie verminderde. Ik wou dat ik dit jaren eerder had ontdekt.

25-02-2023 | Vrouw | 54
levonorgestrel (19,5mg)
Na 15 jaar mirena, borstkanker ontwikkeld. Oncoloog gaf aan dat dit spiraal waarschijnlijk de oorzaak is van mijn type borstkanker, hormonaal. Zij zei dat het nog niet wetenschappelijk was aangetoond, maar wel statistisch. Vrouwen met een mirena spiraal hebben een grote kans op ontwikkeling van hormonale borstkanker. Haar advies was om het spiraal zsm te laten verwijderen.[lees meer...]

29-07-2021 | Vrouw | 56
levonorgestrel (52mg)
Ik ben 56 jaar en volgens de gynaecoloog zit ik in de overgang maar heb hele heftige menstruatie. Ik heb de Mirena laten plaatsen omdat mijn menstruatie periode soms 10 dagen of langer was en ook veel en hevig bloedverlies. 17 juni de Mirena laten plaatsen dit koste weinig moeite. vanaf dag 2 6 weken aan een stuk door zware bloedingen om gek van te worden. Ik nam ook med[lees meer...]icatie in tegen hevige bloedingen.Mirena eruit gehaald omdat ik dit niet had verwacht. Menstruatie heeft ruim 2 maanden daarna nog geduurd. Mirene valt mij tegen helaas zal ik geen andere anticonceptie gebruiken en mijn overgang uitzitten.

12-02-2023 | Vrouw | 58
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik was 40 jaar Na een lange periode van heel veel en lang bloedverlies tijdens menstruaties, het proberen van De Pil en Nuvaring die beiden enorme depressieve gevoelens veroorzaakten was mijn laatste mogelijkheid (voor de keuze tot verwijdering van m'n baarmoeder) het Mirena spiraal. Na een paar maanden nam het bloedverlies af tot 0. Na 7,5 jaar heb ik em laten verwisselen[lees meer...] voor een nieuwe en ben daarna ook menstruatieloos gebleven. Ik ben er zelfs de overgang mee ingerold. Na het verwijderen van de laatste Mirena die ook 7,5 jaar heeft gezeten ben ik nooit meer ongesteld geworden. Prima!!