Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

buikkrampen neerslachtig voelen stekend gevoel in de onderbuik

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1219 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (95 meningen)

02-08-2021 | Vrouw | 17
levonorgestrel (19,5mg)
Super tevreden over de mirena spiraal. Laten zetten omdat ik van de pil af wilde. Door alle verhalen had ik me op het ergste voorbereid bij het plaatsen van de spiraal. Maar achteraf vond ik echt heel erg meevallen. Ik kan het niet beter omschrijven als een “vervelende menstruatie steek van 3 seconden”. Na 5 minuten was ik de kamer alweer uit. Nu heb ik totaal geen moodswi[lees meer...]ngs meer, mijn libido is hoger en zelfs mijn menstruatie is helemaal gestopt. Enige wat ik jammer vind is door het stoppen met de pil mijn boezem en billen wat kleiner zijn geworden. Ongeveer 5 kilo afgevallen. Als je nog twijfelt? Ik raad het je aan!

05-10-2021 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Verschrikkelijk. Ik snap dat het bij sommige mensen goed helpt maar bij mij absoluut niet. Het deed me zoveel pijn. Heb de spiraal 6 maand gehad om het nog wat tijd te gunnen maar heb me 6 maanden niet als mezelf gevoeld. Kots misselijk elke dag. Na het eruit halen was het zo’n opluchting! Gelijk beter

02-08-2021 | Vrouw | 18
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb 1,5 jaar geleden de spiraal laten zetten, dit viel reuze mee alleen die dag zelf wat buik krampen, na ongeveer 3/4 jaar af en toe wat bloedverlies maar dit was heel weinig, bleef de menstruatie uit! Dit is voor de rest ook gebleven. Wel merktte ik dat mijn huid een stuk onrustiger was en dit kreeg ik ook niet weg door behandeling van een schoonheidsspecialiste. Ook [lees meer...]had ik heel vaak stemmingswisselingen wat mij zelf in de weg zat. En had ik vaak last met geslachtsgemeenschap omdat het spiraaltje tegen een eierstok aan zat (zei de dokter) dit was niet fijn en na 1 jaar was dit bijna altijd van de orde. Toen besloten het spiraaltje te verwijderen

07-02-2022 | Vrouw | 19
levonorgestrel (52mg)
De mirena spiraal laten plaatsen in het ziekenhuis , verder geen last van de plaatsing gehad. Maar nu na een half jaar toch ineens extreme buikkrampen , opgezwollen/harde buik. Een pijn die ik niet kende. Onderzoeken gehad naar verschillende dingen. Toch uiteindelijk na 3 huisarts bezoeken doorgestuurd. Echo laten maken en er zat dus een cyste van 8 cm, die nu ook in he[lees meer...]t ziekenhuis eruit gehaald moet worden. Ik ben 19 jaar en het is dus abnormaal dat dat er groeide, t werd mij nou pas verteld dat dit vaak een bijwerking was van de mirena spiraal.. beetje laat

13-01-2022 | Vrouw | 19

18-11-2021 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
verschrikkelijk, ten eerste was het inbrengen heel moeilijk. en dan begonnen al gauw de klachten. zo misselijk heel de dag door. en dikker worden vond ik ook niet bepaald leuk. ik lag haast elke avond huilend in bed omdat ik me zo beroerd voelde. ik voelde de spiraal ook zitten. het voelde zo raar in mijn onderbuik, alsof iets niet goed zat. na 6 maanden zouden de klachte[lees meer...]n verminderd moeten zijn maar dat hielp niet bij mij. dus eruit laten halen. gelijk voelde ik een opluchting

06-10-2021 | Vrouw | 19
Plaatsen spiraal
Ik heb 10 september 2020 mijn spiraal laten zetten (jaar geleden) Mijn beste vriendin had hem al een half jaar en had 0 klachten, niet ongesteld meer en geen pijn of afscheiding. Ik heb daarentegen 10 maanden lang elke dag gebloed. Zo erg dat ik elke dag een tampon in moest. Dan had ik geen vriend of iets. De huisarts zei dat het kwam omdat ik een al dunne baarmoeder wand [lees meer...]had die door de spiraal nog dunner was geworden. Ik moest aan de pil voor een maand om “hem wat aan te dikken”. Wat niet werkte. Ik werd daar weer erg depressief van en vind het jammer omdat ik ook prikangst heb en niet een staafje in mijn arm zou willen. Na 10 maanden stopte het dagelijks bloeden maar nu heb ik elke dag enorme hoeveel afscheiding en letterlijk water (geen plas) dat uit me loopt…. Waardoor ik dus alsnog elke dag een tampon in moet. Nu heb ik een vriend en ga ik oud bloed bloeden tijdens gemeenschap…. Ik weet niet wat ik er mee aan moet.

20-03-2023 | Vrouw | 20
levonorgestrel (19,5mg)
De plaatsing deed heel veel pijn. Ik heb 3 dagen plat gelegen en kon ook niet lopen. Ben zittend gaan douche etc. Hierna heb ik een tijd niet kunnen sporten omdat als ik dit deed ik de hele dag buikpijn had. Ik ben in de 2 jaar dat ik hem had 30 kilo aangekomen. Het gewicht kwam iedere week weer omhoog, terwijl ik normaal bleef eten en zelf wel eens weken heel gezond at. I[lees meer...]k was ernstig moe en had niet veel energie. Geen libido en veel chagrijnig en boos, dit ging vaak richting mijn partner. Ik werd door de spiraal ook erg autistisch. Ik moest alles plannen, had 3 verschillende agenda’s, als iets niet liep zoals ik dat wilde kon ik erg kwaad worden. Ik was continu in mijn hoofd bezig met tijden. Conclusie: bij mij heeft hij meer kwaad aangericht dan goeds ik raad aan voor jezelf te kiezen en het eerst gewoon met condoom te proberen want dat is echt een prima optie. Verder is het je eigen keus en moet je kijken hoe jou lichaam erop reageert

06-10-2022 | Vrouw | 20
levonorgestrel (19,5mg)
Jaren lang heb ik de pil geslikt met name omdat ik altijd al erg veel last heb gehad van acne. Toch besloot ik vorig jaar om iets anders te gaan proberen. Het mirena spiraaltje. Het zetten ging erg goed. Het was zeker wel even pijnlijk. Tip; trek losse kleding aan, neem van te voren pijnstillers en nog beter neem een dagje vrij! Ik ben na het zetten nog gaan werken en daar[lees meer...] had ik toen al snel veel spijt van. Na het zetten kwamen eerste bijwerkingen al snel. Veel stemmingswisselingen, overmatig acne (nog erger dan dat ik het ooit heb gehad), een laag libido. Ik wordt af en toe nog ongesteld maar zo goed als niet mee nu in een jaar tijd ben ik denk ik 3 keer ongesteld geweest. Na het ongesteld zijn. waren er ook een aantal bijwerkingen die telkens weer opnieuw voorkwamen. Bijvoorbeeld: hele dikke afscheiding, vaginale schimmel infectie(2x) en de 1e week na het ongesteld zijn stinken.... Toevallig heb ik deze week een afspraak om m'n spiraal weer te laten checken. Inmiddels heb ik mijn spiraal bijna een jaar, en ben er op dit moment best wel blij mee. Heb zo goed als geen last mee van acne. Alleen zijn af en toe die bijwerkingen erg vervelend.

07-04-2023 | Vrouw | 21
levonorgestrel (19,5mg)
Van de pil (elke soort geprobeerd) moest ik elke ochtend overgeven. Dus na veel overleg besloten om een spiraal te laten plaatsen. Bij het plaatsen was ik flauwvallen. De pijn overviel me, ondanks dat ik echt wat ben gewend van mijn hevige menstruatiepijn. Na de plaatsing had ik elke dag hevige buikkrampen en bloedingen wat ik 8 maand heb volgehouden. De krampen waren verg[lees meer...]elijkbaar met die van mijn menstruatie. Echo gehad om te checken of hij wel goed zat, maar alles was in orde. Na 8 maand toch besloten om spiraal te laten verwijderen. Daarna was ik weer helemaal mezelf en had ik direct een normale cyclus. Ik gebruik nu alleen een condoom tijdens seks en dat is prima. Zonder hormonen voel ik me zoveel beter; ik heb meer energie, voel me meer mezelf en ben afgevallen.

05-02-2023 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
sinds de mirena plaatsing kreeg ik last van erge buikpijn, steken in me onderbui, en enorm depressieve gevoelens, ook bleef ik spotting houden en bloedingen, en een sterke vreemde geur afscheiding, na veel klachten en aanhoudende depressieve gevoelens besloten het spiraal er na 1 maand al uit te laten halen, de stemmingsklachten waren te extreem. voor mij nooit meer een[lees meer...] mirena spiraaltje

15-05-2022 | Vrouw | 21
levonorgestrel (19,5mg)
Het plaatsen viel mij heel erg mee. Ademhalingsoefeningen doen tussendoor en dan is het zo voorbij. De eerste week ging het prima, had ik nergens last van. Toen begon ik met hevig bloeden en kreeg ik hele heftige pijn. Dit hield 2 tot 3 weken aan. Nu (2 maanden na plaatsing) voel ik me top en ben ik blij met mijn keuze. Je moet er dus even doorheen, maar nu is het heerlijk[lees meer...]!

03-04-2022 | Man | 21
levonorgestrel
Sinds er veel horror verhalen tussen staan wou ik mijn positieve ervaring delen. Ik heb ervoor gekozen om een mirena te laten zetten omdat ik al jaren aan de anticonceptie pil zat en problemen had met het slikken hiervan (vergeten) + het idee dat menstruatie erg verminderd/weg blijft ook erg aantrekkelijk was ( mede sinds ik transgender ben). Ik was erg nerveus voor het [lees meer...]zetten omdat ik super veel verhalen had gehoord over hoe veel pijn het deed. Had allemaal filmpjes gekeken om te weten hoe het zal gaan enzo. Ik moet zeggen dat het zetten totaal geen pijn deed voor mij, het enige wat wel echt vervelend was was het tangetje waarmee ze je baarmoedermond mee vast pakken. Als je ooit een piercing hebt gehad is het ongeveer dat soort sensatie. Voelde me ook wel een beetje weeïg de rest van de dag, en extra moe de dag erna maar voor de rest totaal niets van gemerkt. Heb m nu al paar maanden en heb rond m’n normale menstruatie echt maar een paar druppels. Dus ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt!

26-12-2021 | Vrouw | 21
levonorgestrel (52mg)
Ik voel het spiraaltje ook soms zitten! Vooral als ik op bed lig en van houding verander. Het is een beetje een vreemd gevoel in mijn onderbuik omdat ik het niet gewend ben. Ik zou het het liefst niet hebben maar het is niet super vervelend. Ik dacht dat dat gekke gevoel er gewoon bij hoorde maar vier vriendinnen van mij hebben daar geen last van. Nu ik het hier lees denk [lees meer...]ik dat misschien sommige mensen het wel voelen en andere niet. Verder ben ik ook nog niet ongesteld geworden sinds ik hem 4 maanden geleden heb laten zetten, heel erg fijn.

14-09-2022 | Vrouw | 22
Plaatsen spiraal
Ik heb mijn spiraal laten zetten omdat ik een vaste relatie had waar ik zeker wilde zijn van zwangerschapspreventie en niet goed tegen de pil kon. Het zetten zelf was echt naar. Ik had meer medicatie gewild voor de eerste 12 uur. Daarna de eerste paar maanden constant licht gebloed, dit was niet perse vervelend. Tot 1,5 jaar last gehad van steken in m'n baarmoeder, [lees meer...]dit was wel echt naar. Gelukkig heb ik hier ondertussen geen last meer van, heel af en toe op basis van mijn cyclus. Verder geen menstruatie meer, alleen emotioneel gezien. Ik zou over een paar jaar als hij eruit moet een nieuwe overwegen, maar alleen als ik in een vaste relatie zit. Anders vind ik het de pijn niet waard!

16-06-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb 1.5 jaar de Mirena gehad. Leek eerst allemaal goed te gaan, menstruatie is ook altijd uitgebleven dus dat was super fijn. Na verloop van tijd echt depressieve gedachten gekregen en enorme mood swings. Daarnaast kreeg ik enorm vervelend ruikende en grote hoeveelheid afscheiding, waar ik heel onzeker van werd. Ook veranderden mijn borsten enorm: het borstweefsel werd [lees meer...]keihard en spatte zowat uit m’n borsten. En daarnaast verloor ik ook nog eens mijn libido voor 100%. Ook veel zeer pijnlijke steken in baarmoeder. Al met al: de spiraal is er nu 4 maanden uit en ik voel me lichamelijk en mentaal ein-de-lijk weer mezelf. Weg met die rotzooi.