Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

buikkrampen somber voelen neerslachtig voelen pijn bij zitten negatieve gedachten stekend gevoel in de onderbuik bloedverlies acute hoofdpijn

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1221 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (96 meningen)

08-10-2022 | Vrouw | 53
levonorgestrel (19,5mg)
Dacht dat mijn depressieve gedachten en stemmingsschommelingen een gevolg waren v mijn psychoses. Heb gedurende al die tijd medicatie hiervoor ingenomen en ermee leren leven en omgaan. Nu ben ik 53 jaar en heb ik een maand geleden mijn mirena spiraal definitief laten verwijderen omdat ik in de menopauze ben. En de dag na de verwijdering was ik herboren. Een heel ander men[lees meer...]s, opgewekt,energiek ,vrolijk. Kan t nog steeds nie vatten.

06-07-2022 | Vrouw | 35
Menstruatiepijn
Na langdurig gebruik van de pil ben ik overgestapt op het spiraal. Ik had altijd hele zware menstruatie's waar ik elke maand ziek van was. Door de spiraal wordt ik niet meer ongesteld. Een keer in de 4 maanden een beetje bloedverlies 1 dag dat is alles. Ik ben heel tevreden!

04-07-2022 | Vrouw | 48
levonorgestrel (52mg)
Nu al derde Mirena laten plaatsen en super tevreden. Naast alle negatieve reacties dus ook een zeer positieve. Bij eerste spiraal werd ik nog wel ongesteld, bij tweede en derde niet meer. Heel fijn. Weinig last van andere maandelijkse hormonale ongemakken. Minder stemmingswisselingen en nauwelijks/geen hoofdpijn meer. En nooit meer aan een pil hoeven denken... ook fijn!

14-06-2022 | Vrouw | 50
levonorgestrel (52mg)
Gestart in 2003 na geboorte van de oudste. Inbrengen was geen probleem, iets gevoelig hooguit. Menstruatiec stopte vrij snel. Na verwijdering omdat we gezinsuitbreiding wilden na 3 maanden zwanger en in 2005 nummer 2 laten zetten. Inmiddels in 2010, 2015 en 2020 laten vervangen. Ik ben nu 50 dus dit zal mijn laatste wel zijn maar al die jaren hebben we er veel gemak v[lees meer...]an gehad. Geen menstruatie, geen klachten.

26-04-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel (52mg)
Ik heb een erg goede ervaring met mijn Mirena spiraal. Ik heb hem inmiddels bijna 4 jaar. Fijn dat ik er niet aan hoef te denken. Ook fijn dat ik niet/nauwelijks meer ongesteld word. Ik heb geen bijwerkingen ervaren van de spiraal, behalve de eerste dagen na plaatsing wat buikpijn. Daarnaast ook de eerste weken na plaatsing continue een klein beetje bloedverlies, maar di[lees meer...]t verdween na verloop van tijd.

03-04-2022 | Man | 21
levonorgestrel
Sinds er veel horror verhalen tussen staan wou ik mijn positieve ervaring delen. Ik heb ervoor gekozen om een mirena te laten zetten omdat ik al jaren aan de anticonceptie pil zat en problemen had met het slikken hiervan (vergeten) + het idee dat menstruatie erg verminderd/weg blijft ook erg aantrekkelijk was ( mede sinds ik transgender ben). Ik was erg nerveus voor het [lees meer...]zetten omdat ik super veel verhalen had gehoord over hoe veel pijn het deed. Had allemaal filmpjes gekeken om te weten hoe het zal gaan enzo. Ik moet zeggen dat het zetten totaal geen pijn deed voor mij, het enige wat wel echt vervelend was was het tangetje waarmee ze je baarmoedermond mee vast pakken. Als je ooit een piercing hebt gehad is het ongeveer dat soort sensatie. Voelde me ook wel een beetje weeïg de rest van de dag, en extra moe de dag erna maar voor de rest totaal niets van gemerkt. Heb m nu al paar maanden en heb rond m’n normale menstruatie echt maar een paar druppels. Dus ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt!

08-02-2022 | Vrouw | 43
levonorgestrel (52mg)
Absoluut geen pijn ervaren tijdens het plaatsen bij de huisarts. Geeft een stabiel gevoel en geen menstruatie meer. Bij twijfel zeg ik doen! Het is het proberen waard en eruit halen kan altijd.

28-01-2022 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Vanaf het moment van ongesteld worden altijd een zware menstruatie gehad diverse pillen gebruikt, koperspiraal en nuvaring. Sinds 2012 al meerdere mirena spiralen gehad, wat een verademing. Geen stemmingswisselingen, elke maand ongesteld (2-4 dagen Max) met licht verlies, geen gewichtstoename of verdere bijwerkingen. Het plaatsen is altijd even rot (geen kinderen) maar na [lees meer...]een uur ook weer gezakt. Iedere ervaring is anders, maar voor mij nooit meer anders!

20-01-2022 | Vrouw | 37
Plaatsen spiraal
Ik heb zojuist de Mirena spiraal laten plaatsen bij de huisarts. Het plaatsen ging goed en ja het doet wel wat pijn maar de huisarts geeft aan wanneer dit gebeurd en het is een korte pijn die daarna weer over is. Het was een goede ervaring. Het viel echt heel erg mee. Geef ook aan dat je het eng vind. Conclusie als je twijfelt snap ik heb ik ook gedaan maar ik kan ze[lees meer...]ggen gewoon over je heen laten komen en dan komt het wel goed. En het is niet eng en prima te doen.

03-01-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
AANRADER! Mijn natuurlijke menstruatie was jarenlang 10 van de 30 dagen in de maand met veel gewricht-, spier- en buikpijn en vermoeidheid. Anticonceptiepil vergat ik vaak. De mirena biedt uitkomst voor beiden. Het zetten was pijnlijk, maar daar tegenover staat zeker 5 jaar babyloos seks en geen omkijken meer naar anticonceptie. Dat is het voor mij absoluut waard. Natuurl[lees meer...]ijk geen SOA-bescherming. En nog beter - mijn huidige menstruatie: ik ben nog amper ongesteld, merk het alleen aan een beetje lichtroze bloed in mijn ondergoed een paar dagen per maand en dat is er zó uitgewassen.

23-12-2021 | Vrouw | 45
Menstruatiepijn
Laten plaatsen ivm extreme menstruatie pijn en bloedverlies. Daarnaast beginnende overgangsklachten. Eerste weken echt moeten doorbijten. Onregelmatig bloedverlies en veel buikpijn. Na 3 maanden zeer tevreden. Wel menstruatie maar prima te doen zonder pijnstilling. Stemming stabiel, opvliegers verdwenen.

21-12-2021 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Ivm trombose gevaar was anticonceptie op andere wijze uitgesloten. Enige optie was de Mirena daar deze alleen plaatselijk hormonen afgeeft. Nu inmiddels 3 x een nieuwe gehad (iedere 4/5 jaar) en bevalt uitstekend! Het inbrengen is even vervelend en de eerste dag wat menstruatie achtige krampen maar prima te doen. Zo goed als geen last meer van menstruatie! Absoluut een aan[lees meer...]rader!

13-12-2021 | Vrouw | 53
levonorgestrel (52mg)
Ik heb de mirena nu in totaal 20 jaar gebruikt, een maal 3 jaar en 7 en 11 jaar. Na inbrengen de eerste dag wat krampen en bloedverlies. Bij de eerste Mirena had ik enkele maanden licht bloedverlies, maar was ook nog aan het Ontzwangeren. Ik vond het grootste voordeel van de Mirena dat ik geen menstruaties meer had, geen pijn en geen bloeding. Ik hen een tijdje pijn [lees meer...]met vrijen gehad door de spiraal, maar dat verdween nadar de gyneacoloog de spiraal wat verplaatste, Ik heb de spiraal laten zitten tijdens de ,menopauze omdat na 8 jaar er lichte bloedingen kwamen, met klachten van opvliegers etc. De spiraal gaf nog steeds wat hormoon af na zoveel tijd, zodat ik geen enkele heftige bloeding of zelfs nomale menstruatie meer heb gehad. Het heeft naar mijn idee de overgang veel makkelijker gemaakt.

08-09-2021 | Vrouw | 42
levonorgestrel (52mg)
Ik heb al 11 jaar een mirena. In juni een wissel gehad van de mirena. Dit keer bij de gynaecoloog. In verband met een spastische linkerbeen. Het was pijnlijker dan bij de huisarts. Raar maar waar. Ook ging ik bijna van mijn stokje. Na 6 weken een echo gehad. Helaas was de mirena verschoven. Dus het moest weer overnieuw. Vandaag was het weer zover. Gelukkig viel het nu me[lees meer...]e met de pijn. Ook een echo gemaakt en nu zat hij goed. Over 6 weken weer een echo. Ik hoop dat het goed blijft zitten.

01-08-2021 | Vrouw | 47
Overgang
Heftige bloedingen tijdens menstruatie waren mijn klachten. Nu met mirena mijn eerste menstruatie. En ik ben nu al blij. Dit had ik veel eerder moeten laten plaatsen. Het plaatsen is in Schijndel gedaan. Dit kan ik iedereen aanraden. De eerste dag flinke krampen en wat Spotting. Na een week Spotting en wat krampen ben ik toch feminax gaan slikken. 1 tablet per dag voor ee[lees meer...]n week lang. Al vrij snel van krampen af en geen bloeding meer. Daarna nu mijn eerste menstruatie wat absoluut geen naam mag hebben. Alleen mini tampons nodig. Ideaal. Wie weet gaat heel de menstruatie ook nog stoppen. Maar als het bij dit blijft dan is het al een groot succes. Verder totaal geen last van de hormonen in het spiraaltje of van de spiraal zelf. Zelfs mijn gewicht is nu onder controle. En ik kan eindelijk weer eens afvallen. Ik heb er zelf weer grip op.

07-07-2021 | Vrouw | 43
levonorgestrel
Ik gebruik dit spiraal nu meer dan 10 jaar. Plaatsing en verwijdering ging steeds zonder problemen of noemenswaardige pijn of ongemak. Geen horrorverhaal hier ;-) Mijn eerste spiraal werd geplaatst 2 jaar na de zwangerschap en gaf nu en dan wat bloeding in de eerste maanden. Wel had ik last van moodswings die vooral door mijn partner werden opgemerkt. Na een klein jaar[lees meer...] is dit gestabiliseerd. Ik werd niet meer ongesteld, wat een enorme luxe is. Mijn tweede spiraal gaf nauwelijks tot geen bijwerkingen meer na plaatsing. Hoogstens heb je om de 3 à 4 maanden een klein beetje spotting, zelfs geen bloeding. Over het algemeen ben ik er heel erg tevreden over !