levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1161 meningen)
Menstruatiepijn (209 meningen)
Plaatsen spiraal (86 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

04-10-2020 | Vrouw | 43
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb het spiraal laten zetten ivm overgangs klachten waaronder heel veel bloedverlies door 2x per maand menstrueren. 12jr hormoonvrij geweest dus zag dit totaal niet zitten maar na 8maanden 2x per maand heel heftig ongesteld te worden moest er wat gebeuren.. want Ik was een wandelende tijdbom qua hormonen in mijn lichaam. Koperspiraal verwijderen was een hel en het pla[lees meer...]atsen van de mirena was ook geen pretje daardoor. 1e wk elke dag bloedverlies gehad maar veel minder dan dat ik gewend was. 2e tm 5e wk nog vaak spotting per dag maar nam na 3e week af en is alleen nog met plassen iets zichtbaar en als ik teveel gedaan heb qua tillen of sporten dan bruin bloedverlies. Wel nog regelmatig kramp gevoel in mijn buik en rug maar houdt even aan en verdwijnt. Wel erg weinig vaginaal vocht wat weer irritatie oplevert.. Maar geen hormonale overgangs trekjes meer, lekker weer rustig. Wel aangekomen terwijl ik op dieet ben en sport (buik bovenbenen,billen en vooral de borsten die zijn vaak opgezwollen) 1e menstruatie ook weer 1x pm en was vrij normaal.. nu wachten op de volgende. Wel vaker hoofdpijn lijkt het

02-10-2020 | Vrouw | 42

04-08-2020 | Vrouw | 41

01-08-2020 | Vrouw | 42
levonorgestrel (19,5mg)
Na 25 jaar overgegaan van de pil naar spiraal...ik had last van depressies en migraine. De mirena spiraal zou mij wellicht kunnen verlichten van deze klachten. Nu heb ik m een klein jaar. Wat een pijn met plaatsen...brrr. verder v9een last van mijn buik...maar ik merk van alles aan mijn lichaam. Opgezette buik..borsten. moe gezicht..vochtwallen. moe. Haaruitval. Mijn ei[lees meer...]gen lichaam voelt anders en irriteert me. Weet niet of dit toeval is maar herkent iemand dit misschien?

01-07-2020 | Vrouw | 47
Premenstrueel syndroom (PMS)

23-04-2020 | Vrouw | 31
levonorgestrel (0,02)
Na 15jaar de pil te hebben gebruikt was ik er niet meer tevreden er over . Dus heb vanochtend een mirena spiraal laten plaatsen. Was super zenuwachtig. Maar het viel reuze mee deed geen pijn vond ik. Was even vervelend. De dokter had me wel naproxen voorgeschreven en advies om 1uur van te voren in te nemen. En heb al 2 kindjes dus de baarmoedermond heeft al wat moeten door[lees meer...]staan misschien dat dat scheelt. Nu heb ik wel last alsof ik ongesteld moet worden. Voor de rest niks op aan te merken tot nu toe. Hopelijk blijft het de komende 5 jaar zo.

12-04-2020 | Vrouw | 40
levonorgestrel (19,5mg)
Ik ben zeer tevreden met de mirena spiraal. Ik heb hem nu 3 maanden. Het plaatsen heb ik ervaren als 'even vervelend', maar dat was met een paar minuten voorbij. Ik heb de eerste 2 weken lichte kramp gevoeld, maar dat voelde ik alleen in ruststand. Nu voel ik er helemaal niks meer van. Wel heb ik een week na het plaatsen een hevige menstruatie gehad, die 2,5 week duurde. [lees meer...](normaalgesproken stelde mijn menstruatie niks voor, dit was enorm!) Maar dit bleek eenmalig. Want ik ben niet meer ongesteld geweest sindsdien. Ook geen last van stemmingswisselingen zoals ik eerder in reviews wel eens las. Ik vind het ideaal. Ik slikte voor ik kinderen kreeg de pil, maar ik vond het veel gedoe. Nu hoef ik er 5 jaar niet aan te denken. En mooie bijkomstigheid dat ik geen menstruaties meer heb. Ik heb de koperspiraal nog overwogen, vanwege de reden dat daar geen hormonen in zitten. Maar de mogelijk (zwaardere) menstruaties hebben me toch voor de mirena doen besluiten. Het beval minder hormonen dan de pil of prikpil, dus ik vond het 't proberen waard. Ik lees gemengde reviews en ik heb er daardoor destijds ook wel even over getwijfeld. Maar mij bevalt het erg goed dus ik dacht, ik laat even een positief bericht achter!

28-02-2020 | Vrouw | 56
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb een maand geleden de vijfde mirenaspiraal laten verwijderen ivm 20 jaar gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Even pijn bij het inbrengen en eruit halen en daarna geen klachten meer gehad. Nu op een leeftijd dat ik geen nieuwe meer nodig heb. Altijd heftige menstruaties gehad voor mij was mirena DE oplossing.

27-02-2020 | Vrouw | 32
levonorgestrel (19,5mg)
Nu voor de 3e keer een Mirena laten plaatsen. Ik heb alle keren geen pijn of last gehad met inbrengen of verwijderen en geen bijwerkingen gehad. Soms licht bloedverlies maar mag het eigenlijk geen menstruatie noemen.

16-02-2020 | Vrouw | 24
levonorgestrel (52mg)
Aangezien ik slecht tegen de pil kan, heb ik 5 jaar geleden besloten een Mirena te laten plaatsen. Het voordeel, je hoeft niet bang te zijn dat je de pil vergeet en ook tijdens gemeenschap hoef je nergens aan te denken. In menstureerde gewoon, maar dat is niet erg. Echter de laatste 2 jaar is dat on regelmatiger geworden, ook heb ik veel meer acne gekregen, afgelopen week [lees meer...]heb ik de spiraal eruit laten halen omdat ik een kinderwens heb. Mijn acne is binnen 4 dagen ontzettend opgeknapt en ook voel ik mij energieker en vrolijker. Echter nu wel last van heftige menstruatie (terwijl ik dat vorige week nog had) dus ik vermoed dat mijn lichaam alles probeert schoon te maken. Ik heb ook een grote hoeveelheid baarmoederslijmvlies uitgedreven wat lijkt op een deciduaal weefsel. Ik denk dat als ik weer anti conceptie wil, ik niet weer kies voor de mirena. Het geeft mij achteraf toch teveel bijwerkingen.

14-01-2020 | Vrouw | 49
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb inmiddels mijn derde mirena. Mijn pms klachten zijn duidelijk verminderd en nu kan het me helpen bij mijn overgang waar ik nog weinig last van heb. Het plaatsen is kort even pijnlijk, maar na paar uur vrolijk op de fiets. in de eerste maanden heb ik 2 a3 x migraine, daarna niet meer. ik verlies cyclisch bloed maar dat is een paar inlegkruisjes kortom heel tevred[lees meer...]en

29-12-2019 | Vrouw | 24
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb deze 5 jaar geleden laten zetten omdat ik niet consequent de pil slikte en hevige buikpijn had met ongesteld zijn. Het plaatsen van de spiraal vond ik niet echt pijn doen, wel apart gevoel. Kon daarna gewoon weer alles doen. Heb daarna nog 2 dagen gebloeid, daarna nooit meer in 5 jaar. Soms kon ik wel merken als ik in mijn periode zat, dan had ik meer trek in sno[lees meer...]epen. Zeer tevreden!

21-11-2019 | Vrouw | 48
levonorgestrel
Er zijn zoveel negatieve verhalen over de Mirena spiraal.Ik heb het door een gynaecoloog laten zetten,5 en 1/2 jaar geleden.Het deed een beetje pijn inderdaad,maar eigenlijk viel het reuze mee.Daarna begon ik meteen hevig te bloeden,1 week lang heftige menstruatie gehad.Daarna 1 week niks,daarna weer 3 dagen wel,dan weer niet...Ik begon al goed zat te worden,dus na 4 maand[lees meer...]en ging ik terug na de gynaecoloog.Ik wilde het laten verwijderen.Hij heeft toen gezegd dat ik nog een maandje moest proberen , als ik dan nog bloed dan doet ie het direct,en dat ik nog een beetje geduld moet hebben.Ik heb idd nog een maand gewacht,en mijn bloedingen waren gestopt,,,,ik ben nu 5 jaar verder ,nooit meer ongesteld,nooit een druppel bloed ,geen buipijn niks.Ik kan zeggen,dat ik blij ben dat ik nog een maand geduld kon opbrengen,en ik ben er zeer tevreden met Mirena.Langzamerhand moet ik al een nieuwe hebben,maar volgens mijn gynaecoloog mag ik gerust na 7 jaar terugkomen.Dus ..iedereen die hier enge verhalen leest over verschrijkkelijke pijn bij t zetten van Mirena,doe het gerust,een bevalling doet veel meer pijn..

12-10-2019 | Vrouw | 46
Overgang
Last van hormonale migraine en constant bloedingen. Na het plaatsen van de Mirena heeft het circa 6 maanden geduurd voordat ik geen last meer had van krampen, bloedingen en de hoofdpijn is nu draaglijker. Na 5 jaar is er weer een nieuwe ingebracht die er inmiddels 2 jaar inzit. Zeer tevreden over het spiraal.

09-10-2019 | Vrouw | 20
levonorgestrel (19,5mg)
3 jaar geleden inlaten brengen door de huisarts, het was even wat gevoelig maar daarna dezelfde dag bijna geen last meer van gehad. Ik ben daarna nooit meer ongesteld geworden, een enkele keer een druppel bloed. Het inbrengen viel reuze mee, na alle horrorverhalen gehoord/gelezen te hebben. Ik was toen 17 en had nog geen bevalling gehad, dus het zou allemaal extra pij[lees meer...]nlijk zijn. Ik ben zeer blij dat ik het wel gedaan heb, want het viel reuze mee en ik hoef gelukkig niet aan anticonceptie te denken + ik word niet ongesteld. ik vind het een aanrader!

19-08-2019 | Vrouw | 27
levonorgestrel (52mg)
Hallo, Ik lees hier heel veel horror verhalen. Mijn ervaring; Mijn spiraaltje heb ik donderdag laten plaatsen. Na bijna 1,5 jaar geen spiraal te hebben gehad. 2 maanden geleden ben ik gestopt met de pil werd er echt niet goed van! En van De prikpil kwam ik letterlijk van aan! Ja het is even een rot gevoel Ja ik heb even een gil gegeven, Ja je hebt e[lees meer...]en aantal dagjes wellicht last alsof je menstruatie heftig is! Mijn buikje is nog een beetje opgezet. Ja . Je denkt bij iedere scheet het valt eruit! Nee, ik kon heel moeilijk ontspannen! Maar goed dat ben ik! Kruik! Paracetamols! Maar oh my god, wat ben ik blij dat het er weer in zit. En ja je zal een paar daagjes een rot humeur hebben Maar goed, de vorige heeft er 3 jaar lang in gezeten zonder problemen. Alleen mijn lichaam dacht na 3 jaar “ nu is het tijd om ongesteld te worden””! Ik heb zelf verder alleen puistjes gehad maar , na 1 maand of 2 gingen die ook weg en een ramp was het niet! Dokters hebben daar ook wondermiddelen voor! Groetjes! Naomi