formoterol/beclometason

Trimbow (31 meningen)
Relvar (19 meningen)

12-02-2016 | Vrouw | 46
Astma
Op advies van allergoloog 2 maal daags Foster Nexthaler gaan gebruiken. Ik kreeg dikke wallen onder mijn ogen en een paar weken later raakte mijn ogen ook ontstoken. Mijn luchtwegen waren geïrriteerd, kreeg het steeds benauwder, was erg moe en hoestte de hele dag door. Gebruik nu 2 maal daags Symbicort en de problemen zijn voorbij. Nooit meer Foster voor mij dus!

19-03-2020 | Man | 45
formoterol/beclometason (100/6mg)
Benauwdheid
Ik heb mijn hele leven al astma: overgevoelig voor grassen, boompollen, katten, in mindere mate honden en huisstofmijt. In mijn jonge jaren Lomudal gebruikt en vanaf mijn 20 ste incidenteel Ventolin (salbutamol). Sinds ongeveer mijn veertigste werd ik vrijwel elke nacht wakker van benauwdheid en ging ik daardoor steeds meer Ventolin gebruiken. Na overleg met de huisarts h[lees meer...]eb ik Symbicort gekregen. Dit werkte prima als ik het voor het slapen gebruikte, maar hiervan kreeg ik waarsc last van schimmelinfectie in mijn keel, omdat ik veel hoestte door een 'brok' in mijn keel. Daarom kreeg ik Foster in de plaats, met voorzetkamer. Ik gebruik het nu al vijf jaar probleemloos, zonder bijwerkingen. Ik moet wel goed de mond spoelen na gebruik en opletten dat ik niet óp, maar óver de tong inhaleer.

03-03-2019 | Man | 45
Ademhalingsproblemen
Makkelijk te gebruiken, maar wel meer bijwerkingen dan Seretide/Ventolin combi. Na hevige luchtweginfectie tezamen met bronchitis, over moeten gaan op dit medicijn, daar de vorige niks meer deden voor me. Jammer, want daar had ik nooit geen bijwerkingen van.

04-05-2016 | Man | 45
Astma
Heb nare ervaringen met ander Astma medicijnen in puf-vorm tot een longontsteking aan toe tot dat ik dit, destijds redelijk nieuwe medicijn mocht proberen (uitgebracht als Foster of Fostex) en mijn Astma aanvankelijk redelijk onder controle bleek. De bijwerkingen over een aantal jaren doen mij echter weer twijfelen of ik er mee moet stoppen en weer om iets anders moet gaan[lees meer...] vragen. De bijwerkingen zijn: astmaverschijnselen verergeren direct na inhalatie, geregeld terugkomende snel bloedende rode vlekjes op neus en rond eikel, veel hoesten na inhalatie, snel vermoeid, bloedtesten geven "bloedvergiftigingsbeeld" door gebruik van Foster en vreemde witte plekken op de tong.

22-02-2016 | Vrouw | 45
Astma
Minder inhalaties per puffer dan de 180 die op de verpakking vermeld staan. Gemiddeld zo'n 100 inhalaties per puffer, maar heb er nu één die de 30 niet eens haalt! Hartkloppingen, trillen, onrust. Met name in combinatie met gebruik van methylfenidaat. Ook koffie geeft soms meer van bovengenoemde bijwerkingen. Positieve bijwerking: veel minder ziekenhuis!!!

24-03-2020 | Vrouw | 44
formoterol/beclometason (200)
Astma
Het middel werkt zeer snel. Was de eerste paar dagen erg enthousiast erover. Echter na een week begonnen de bijwerkingen welke ikzelf eerst niet blinkt had aan de Foster. Na contact met de huisarts besloten te stoppen met dit middel en in overleg met de longarts een ander medicijn gekregen.

07-11-2019 | Vrouw | 44
formoterol/beclometason (1006)
Astma
Eerder gebruikte ik seretide met budesonide en als extra bricanyl. Longarts wilde graag dat ik andere medicatie zou proberen. Dat werd Foster 100/6 met als extra bricanyl. Met de dag voelde ik me slechter worden. Iedere dag iets benauwder. Daarbij namen duizeligheid en hartkloppingen toe. Na een week kwam ik (een sportief persoon die een goede conditie heeft) een trap [lees meer...]bijna niet meer op. Hijgend, puffend en piepend kwam ik boven. Bricanyl gaf wel verlichting maar dat had ik nu structureel nodig om de dag door te komen. Gisteren in overleg weer terug gestapt op mijn oude medicatie. Natuurlijk nog niet terug bij de oude maar nu al een wereld van verschil. Voor mij geen Foster

26-09-2017 | Vrouw | 44
Astma
2e keer dat ik foster geprobeerd heb. Gooide mijn hormoonhuishouding compleet in de war, met veel hoofdpijn en migraine tot gevolg evenals om de week menstruatie wat ook niet echt fijn is. Enorm depressief ook. Krijg ik ook van andere middelen, vermoedelijl zijn het de corticosteroiden. Dit niet meer voor mij. Probeer het nu met thc (cannabid) en af en toe salbutamol.

05-07-2016 | Vrouw | 43
Astma
Dit middel 2 jaar geleden ook gebruikt. En wist niet meer precies waarom ik gestopt was, want ik was wel een stuk minder benauwd. Maar sinds het weekend tot afgelopen nacht, wist ik precies wat de reden was. Ik had het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar sprong. Dus nu toch maar weer stoppen met de Foster.

22-09-2015 | Vrouw | 43
Astma
Ik gebruik dit medicijn nu sinds november 2014. Aanvankelijk werkt Foster erg effectief, maar de aangegeven dosering van 200 pufjes, zoals vermeld op de verpakking zit niet in de spray. Verre van dat....dan zou ik hier bijna 3 maanden mee moeten doen, maar na ongeveer 5 weken heeft ie zijn effectiviteit al aardig verloren. Gevolg; ik ben sneller benauwd. Mijn hartslag ve[lees meer...]rhoogd waar ik soms er onrustig en angstig van kan worden. Ik heb de laatste twee weken al 2 keer hartritmestoornis gehad. Ik zou graag willen weten of meerdere mensen een soortgelijke ervaring hebben? Volgende maand heb ik weer een afspraak met de longarts, dan zal ik het ook bespreekbaar maken.

22-11-2020 | Vrouw | 41
Astma
- al sinds 7 jaar veel hartkloppingen, volgens hart-arts door dit middel. - laatste 2 keer was de verpakking half leeg.

26-06-2017 | Man | 41
Astma
Ik had als kind jarenlang astma, maar na mijn 20e was het volledig onder controle en kon ik zelfs -op een enkele keer Ventolin na- stoppen met medicijngebruik. Helaas gooide een stevige luchtweginfectie vorig jaar roet in het eten en verergerde plotseling de astma. Gebruik van een combinatie van salmeterol en fluticason zorgde niet voor vermindering van de klachten. Na[lees meer...] een bezoek aan de longarts kreeg ik Foster voorgeschreven en dit leverde na ongeveer anderhalve maand een duidelijk verbetering op. Nog weer enkele maanden later waren de klachten vrijwel volledig onder controle en longfunctieonderzoek wees uit dit zich een spectaculaire verbetering had voorgedaan. Dit medicijn heeft bijwerkingen, maar deze kunnen door verstandig gebruik binnen de perken gehouden worden. Heesheid en af en toe het gevoel dat 'er iets in je keel zit' blijven wel aanwezig, maar door de inhalaties vòòr het eten in te nemen worden deze klachten minder. Een ander punt is het gevoel van onrust en de hogere hartslag: ik zorg ervoor dat ik de inhalaties niet te dicht op het slapengaan inneem, zodat ik normaal in slaap kan komen. Overige bijwerkingen, zoals door andere beoordelaars op deze site vermeld, heb ik niet kunnen opmerken. Wellicht komt dit door de lagere dosering die ik gebruik (1 a 2 keer per dag 1 dosis).

25-03-2015 | Man | 40
formoterol/beclometason (100/6ug/do)
Astma
Jarenlang was mijn astma onder controle met zo nu en dan een pufje ventolin. Tot 2013 toen ik steeds vaker ventolin moest gaan gebruiken, soms wel 3x per dag. Uiteindelijk toch naar de HA gegaan. Die heeft me doorgestuurd voor een longfoto en een spirometrie test. Daaruit bleek dat ik astma heb met een COPD component die reversibel is. Sinds die tijd gebruik ik Foster en C[lees meer...]etirizine voor mijn allergie. Nergens meer last van.

27-02-2020 | Vrouw | 38
formoterol/beclometason (1)
Astma
Ik kreeg foster vanwege astma klachten, helaas werkte het bij mij niet. De huisarts geeft aan ik heb teveel bijwerkingen en dus stoppen. Na inname kreeg ik het gevoel dat alle energie uit mijn lichaam weg ging, voelde mij lusteloos en grieperig. Ook leek mijn astma te verergeren ipv af te nemen, helaas stopen dus.

24-02-2017 | Vrouw | 38
formoterol/beclometason (6/100ug/do)
Astma
Ik gebruik het voor het hardlopen, anders ben ik niet vooruit te branden.

23-05-2021 | Vrouw | 37
Astma
N.a.v. een opname in het ziekenhuis door Covid, werd Foster voorgeschreven door de longarts. Al snel last van voortdurende hoofdpijn en een soort spierpijnen in mijn lichaam. Nadat deze klachten erger werden, in overleg met de arts van 2x 2 inhalaties per dag overgegaan naar 2x 1 inhalatie per dag. Desondanks blijf ik last houden van deze bijwerkingen en nu ook bijkomen[lees meer...]de klachten: - ernstige krampen/pijn in mijn benen (vooral kuiten) en voeten - pijn bij het slikken en een branderig gevoel onderin mijn keel, met daarbij het constante gevoel dat er iets 'vast' zit in mijn keel. - ben meer vermoeid - 'opgejaagd' gevoel - aanhoudende maagklachten Ik ga de komende week het gesprek aan of ik kan stoppen met dit middel. Slik het nu 8 maanden en de laatste paar maanden zijn de bijwerkingen veel zwaarder dan de klachten waarvoor ik het in neem.