Astma (98 meningen)

Relvar (19 meningen)

15-02-2015 | Vrouw | 58

19-12-2020 | Vrouw | 57
COVID-19
Sinds Covid in maart 2020 long problemen. Vanaf medio oktober Fostair omdat longen super gevoelig zijn geworden en passage van lucht problemen geeft. Na inhalatie volgt na ongeveer 20 minuten een rush: sterk verhoogde hartslag, trillende handen en knieën en opgejaagd gevoel. Dit zakt vanzelf weer. Verdere bijverschijnselen: Soms hoesten na inname Vermoeid zijn Ner[lees meer...]veus zijn Kuitkramp Duizeligheid Droge mond Gespannenheid, mi veroorzaakt door hoge hartslag, het lijkt op een adrenalinestoot En de gekste, opeens de gedachte aan zelfmoord, nooit gehad, ook nooit depressief geweest. Komt op uit het niets en is daarna meteen weer weg, dus niets richting uitvoerende sfeer. Ik ben totaal niet zwaarmoedig dus ik verbaas me hier nogal over, het is bijna lachwekkend.

01-10-2020 | Man | 57
Astma
Krijg al jaren Foster 200/6 voorgeschreven , echter sinds kort krijg ik van de Apotheek Innoair Nexthaler zonder overleg met mij en/of mijn Longarts. hiervan krijg ik nu meer bijwerkingen dan die Foster. Heeft iemand ervaring met Innovair?

18-04-2018 | Man | 57
formoterol/beclometason (200)
Astma
Sinds dat ik Foster 200 gebruik, in vijf maanden tijd ben ik 18 kilo aangekomen. Volgens mij heeft Foster mij een hele slechte stoelgang veroorzaakt. Wat betreft het doeleinde van het medicijn is het heel werkzaam.

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Tegen de astma helpt deze medicatie goed alleen doe iksnachts geen oog dicht. Ik ben snachts niet benauwd maar kan slecht slapen door dit medicijn. Ik lijdt aan slapeloosheid. Voor Foster 100/6 gebruikte ik symbicort 200 waar ik heel dik van werd. Afvallen lukte niet. Ik was in een aantal jaren ongeveer 30 kilo aangekomen, met name de romp. Overstap via longarts om te kij[lees meer...]ken of mijn gewicht wel omlaag ging. Inmiddels 10 kg afgevallen. Het gaat langzaam maar het lukt nu wel. Door Foster te nemen kon de dosering omlaag ondat foster fijner is dan symbicort en dus dieper geinhaleerd kan worden. Ook gebruik ik nu een voorzetkamer. De slapeloosheid is wel een enorme bijwerking als moet werken dus eerdaags maar weer in overleg met de longarts.

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
jammer van de kramp en het trillen net na inhalatie , qua benauwdheid is dit echt voor mij een heel prettig medicijn .genoeg aan de 2x per dag geen extra inhalaties nodig. En met foster geen last van heesheid en of andere keelklachten ,tot nu .

30-10-2020 | Man | 56
Astma
Voor de 3de keer al haal ik 120 pufjes niet. 2x was houder gewoon eerder leeg en 3de x veel problemen met inhalator.

04-03-2018 | Man | 56
Astma
Sinds 3 jaar gebruik ik Foster omdat er bij mij ASTMA is geconstateerd. Echter had ik ook toen een chronische voorhoofd holte ontsteking met werkelijk helse hoofdpijnen. Na 8 antibioticakuren besloot men mij te opereren. Dat heeft gewerkt, echter bleef er een soort van drukkende hoofdpijn / migraine voortduren. Maar werd mij verzekert dat kwam door de operatie nog en zou w[lees meer...]el een jaar kunnen duren. Echter na een jaar waren de hoofdpijpen die regelmatig heel heftig waren er nog steeds. Neuroloog, scans gehad etc. niets hielp. Toen bedacht de neuroloog dat het een medicijn afhankelijke hoofdpijn was, ik slikte wel eens diclofinac wat de pijn enigszins dempte zodat ik toch nog kon werken. Dat zou wel een half jaar kunnen gaan duren zeiden ze tegen mij. Na een half jaar met heftigfe hoofdpijnen weer rondgelopen te hebben, was de hoofdpijn nog steeds niet weg. Ook klachten van slapeloosheid, krampen in mijn voeten en kuiten en harde tinnitus, besloot ik zo maar om te stoppen met alle medicatie (oa tegen hoge bloeddruk) en een voor een weer na enkele weken mee te beginnen om te kijken of de oorzaak in de medicatie lag die ik had voorgeschreven. Dus ook de Foster. Na enkele dagen was ik hoofdpijnvrij. Zo gauw ik weer begon met de Foster, begon de ellende weer. Dat proefondervindelijk uitgeprobeerd en het is zo duidelijk. Ik gebruik Foster bijna niet meer. Alleen nu tijdelijk, met bronchitis . En meteen heb ik weer last van hoofdpijn, slapeloosheid, tinnitus en krampen. En artsen zeggen dat dit niet komt door Foster. Ook de hoeveelheid doseringen kloppen niet, vaak als je op de helft bent is het al op. Ik gebruik nu alleen Ventolin als de verkoudheid/bronchitis over is. Dat gaat goed, alleen 's nachts word ik wakker van benauwdheid en moet ik even puffen met Ventolin om weer verder te slapen. En zo nu en dan slik zopiclon (slaapmiddel) om even een nachtje bij te kunnen tanken anders hou ik het niet vol.

18-06-2015 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
COPD
Wat begon met kuitkrampen resulteerde in zeer ernstige spierkrampen, vooral 's nachts. Gevolg: nu twee jaar lang elke nacht 3 á 4 x een krampaanval, ernstige ischias en voetprobleem. Allerlei artsen langs geweest tot een bezoek aan de neuroloog en een MRI. Er werd zelfs gesteld dat ik hypochondrisch was, maar ik was door de enorme pijn en trillerigheid en depressie ten [lees meer...]einde raad. Ik werd op het laatst niet meer serieus genomen totdat ik per ongeluk de verkeerde medicatie had mee genomen op vakantie en mijn klachten na drie weken veel minder werden. Nooit, echt nooit meer deze troep in mijn lijf, dan nog liever benauwd. Nu over op andere medicatie en ik voel mij al iets beter al zal het nog even tijd nodig hebben.

25-03-2015 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (100/6ug/do)
Astma
Ik heb wat gezocht naar het meest geschikte medicijn. Sinds ik Foster gebruik minder last van trillen, niet lekker voelen, minder uitgeput, meer energie, kan langer doorgaan met activiteiten, gebruik tussenduur 'noodmedicatie' minder vaak.

18-02-2017 | Man | 55
formoterol/beclometason (200mg)
Ademhalingsproblemen
uitstekende werking.

28-12-2016 | Vrouw | 55
Astma
Tijdens opname in het ziekenhuis voor astma is er afgestapt van de seritide en overgestapt op foster. Tijdens het verblijf een tweede longontsteking opgelopen en totaal 9 dagen in het ziekenhuis verbleven. De nacht voor het ontslag naar huis morfine gestart om de pijn te verzachten van de borstkas. Nu inmiddels een week thuis en de astmaverschijnselen nemen nog steeds te w[lees meer...]einig af. Aankomende vrijdag opnieuw om de tafel met de longverpleegkundige om te kijken naar de plotselinge allergie en waarom de astmaklachten niet afnemen. Gebruik zoveel inhalaties zoals spiriva, atrovent, ventolin zo nodig, 3x 2 foster, 2x daags aerius, ibu, paracetamol, oxycodon......

18-03-2017 | Vrouw | 54
formoterol/beclometason (6ug/100ug)

15-07-2016 | Man | 54
Astma
Geweldig medicijn tegen benauwdheid, maar mn kuiten zitten ELKE nacht in de kramp...daarbij explodeert mn hoofd zowat... dus t is óf benauwd óf niet slapen...ben ten einde raad!!

16-04-2015 | Vrouw | 54
formoterol/beclometason (200/6ug/do)

03-11-2014 | Vrouw | 54
COPD
Af en toe hees. Hogere hartslag. Bijna niet ziek geweest de afgelopen 2 jaar omdat er ontstekingsremmers in zitten... Krijg het erg benauwd als ik bijna bij de 120e inhalatie ben, komt er alleen nog gas uit! Ventolin helpt dan en neem een nieuwe foster.