Ervaringen met Foster

Salmeterol/Fluticason (39 meningen)
Bufoler (28 meningen)

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Tegen de astma helpt deze medicatie goed alleen doe iksnachts geen oog dicht. Ik ben snachts niet benauwd maar kan slecht slapen door dit medicijn. Ik lijdt aan slapeloosheid. Voor Foster 100/6 gebruikte ik symbicort 200 waar ik heel dik van werd. Afvallen lukte niet. Ik was in een aantal jaren ongeveer 30 kilo aangekomen, met name de romp. Overstap via longarts om te kij[lees meer...]ken of mijn gewicht wel omlaag ging. Inmiddels 10 kg afgevallen. Het gaat langzaam maar het lukt nu wel. Door Foster te nemen kon de dosering omlaag ondat foster fijner is dan symbicort en dus dieper geinhaleerd kan worden. Ook gebruik ik nu een voorzetkamer. De slapeloosheid is wel een enorme bijwerking als moet werken dus eerdaags maar weer in overleg met de longarts.

14-06-2021 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (200/6)
Astma
jammer van de kramp en het trillen net na inhalatie , qua benauwdheid is dit echt voor mij een heel prettig medicijn .genoeg aan de 2x per dag geen extra inhalaties nodig. En met foster geen last van heesheid en of andere keelklachten ,tot nu .

30-10-2020 | Man | 56
formoterol/beclometason (200/6)
Astma
Voor de 3de keer al haal ik 120 pufjes niet. 2x was houder gewoon eerder leeg en 3de x veel problemen met inhalator.

04-03-2018 | Man | 56
Astma
Sinds 3 jaar gebruik ik Foster omdat er bij mij ASTMA is geconstateerd. Echter had ik ook toen een chronische voorhoofd holte ontsteking met werkelijk helse hoofdpijnen. Na 8 antibioticakuren besloot men mij te opereren. Dat heeft gewerkt, echter bleef er een soort van drukkende hoofdpijn / migraine voortduren. Maar werd mij verzekert dat kwam door de operatie nog en zou w[lees meer...]el een jaar kunnen duren. Echter na een jaar waren de hoofdpijpen die regelmatig heel heftig waren er nog steeds. Neuroloog, scans gehad etc. niets hielp. Toen bedacht de neuroloog dat het een medicijn afhankelijke hoofdpijn was, ik slikte wel eens diclofinac wat de pijn enigszins dempte zodat ik toch nog kon werken. Dat zou wel een half jaar kunnen gaan duren zeiden ze tegen mij. Na een half jaar met heftigfe hoofdpijnen weer rondgelopen te hebben, was de hoofdpijn nog steeds niet weg. Ook klachten van slapeloosheid, krampen in mijn voeten en kuiten en harde tinnitus, besloot ik zo maar om te stoppen met alle medicatie (oa tegen hoge bloeddruk) en een voor een weer na enkele weken mee te beginnen om te kijken of de oorzaak in de medicatie lag die ik had voorgeschreven. Dus ook de Foster. Na enkele dagen was ik hoofdpijnvrij. Zo gauw ik weer begon met de Foster, begon de ellende weer. Dat proefondervindelijk uitgeprobeerd en het is zo duidelijk. Ik gebruik Foster bijna niet meer. Alleen nu tijdelijk, met bronchitis . En meteen heb ik weer last van hoofdpijn, slapeloosheid, tinnitus en krampen. En artsen zeggen dat dit niet komt door Foster. Ook de hoeveelheid doseringen kloppen niet, vaak als je op de helft bent is het al op. Ik gebruik nu alleen Ventolin als de verkoudheid/bronchitis over is. Dat gaat goed, alleen 's nachts word ik wakker van benauwdheid en moet ik even puffen met Ventolin om weer verder te slapen. En zo nu en dan slik zopiclon (slaapmiddel) om even een nachtje bij te kunnen tanken anders hou ik het niet vol.

18-02-2017 | Man | 55
formoterol/beclometason (200mg)
Ademhalingsproblemen
uitstekende werking.

28-12-2016 | Vrouw | 55
Astma
Tijdens opname in het ziekenhuis voor astma is er afgestapt van de seritide en overgestapt op foster. Tijdens het verblijf een tweede longontsteking opgelopen en totaal 9 dagen in het ziekenhuis verbleven. De nacht voor het ontslag naar huis morfine gestart om de pijn te verzachten van de borstkas. Nu inmiddels een week thuis en de astmaverschijnselen nemen nog steeds te w[lees meer...]einig af. Aankomende vrijdag opnieuw om de tafel met de longverpleegkundige om te kijken naar de plotselinge allergie en waarom de astmaklachten niet afnemen. Gebruik zoveel inhalaties zoals spiriva, atrovent, ventolin zo nodig, 3x 2 foster, 2x daags aerius, ibu, paracetamol, oxycodon......

18-03-2017 | Vrouw | 54
formoterol/beclometason (6ug/100ug)

15-07-2016 | Man | 54
Astma
Geweldig medicijn tegen benauwdheid, maar mn kuiten zitten ELKE nacht in de kramp...daarbij explodeert mn hoofd zowat... dus t is óf benauwd óf niet slapen...ben ten einde raad!!

21-04-2023 | Vrouw | 53
formoterol/beclometason
COPD
Op zich was ik zeer tevreden over Foster. Maar ik had dagelijks wel momenten dat ik vanuit het niets ineens benauwder werd. Hierom heeft de longarts me overgezet op Trimbow. Maar na 5 maanden dat gebruikt te hebben ben ik toch weer terug gegaan naar Foster. Sindsdien is de klacht wel vele malen minder dan in de 1ste periode dat ik Foster gebruikte.

07-05-2019 | Man | 53
formoterol/beclometason (10/6)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik al heel veel jaren (bijna 40 jaar) inhalatie medicijnen. Vroeger Ventolin en Becotide. Nu sinds een paar jaar Foster. Sinds een paar jaar heb ik problemen gekregen met mijn zenuwen. De neuroloog zegt dat ik CIAP heb. Een Polyneunopathie waarvan de oorzaak onbekend is. Verminderd gevoel in met name voeten maar ook in handen en krachtverlies. Ook zenuwpijn in voet[lees meer...]en. Op den duur zal dit mogelijk tot een klapvet lijden. Ik vraag mij af of er niet een verband kan bestaan tussen mijn CIAP en het gebruik van tientallen jaren inhalatie-medicijnen. Ik ben en man van 53 jaar fanatiek sporter, (Zwemmen en mountainbiken) 192 cm lang en weeg 86 kg.

25-06-2016 | Man | 53
formoterol/beclometason (6)
Astma
Foster ampul is na 3/4 al niet meer werkzaam. 1/4 kun je weggooien. Als ik van de laatste 1/4 nog gebruik maak, krijg ik last van benauwdheid.

08-02-2023 | Vrouw | 52
Astma
Na een verkoudheid (4x getest op covid19 en steeds negatief) werd mijn astma opvallend erger. Na overleg met de huisarts overgestapt op Foster100, 1 dosis 2x per dag. Bijwerkingen: keelpijn, enorm benauwd gedurende 5 tot 15 minuten meteen na de puf. Tegelijk afspraak met de longarts en nieuwe reeks testen. Uiteindelijk dosis Foster100 verhoogd naar 2 dosissen 2x per dag g[lees meer...]edurende 6 wekrn om een goede basis te leggen. Oude bijwerkingen verdwenen maar nieuwe traden op: kramp in de voeten en meerdere malen snachts wakker worden zonder reden. Inmiddels 2 weken verder en de bijwerkingen lijken gelukkig af te nemen.

25-10-2022 | Vrouw | 52
Astma
Door gebruik van de Foster puf ben ik slechter af, ik voel mij zieker dan zonder puf. Ik heb de puf voorgeschreven gekregen om de longen weerbaarder te maken na een longontsteking, omdat ik ook astma heb. Ik voel me er juist zieker door, snel buiten adem, lood in de benen, griepachtige verschijnselen, algehele malaise, duizelig en "uit balans". Nu heb ik de puf laten staan[lees meer...], en gebruik alleen nog zo nodig salbutamol pufjes.

13-06-2019 | Vrouw | 52
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Na jaren lang regelmatig ontstekingen in de longen en luchtwegen te hebben gehad heeft longarts Forster voorgeschreven. Vanaf dat moment slechts 1 keer ziek geweest en ik voel mij veel beter. De inname gaat met een voorzetkamer. De voorraad van het medicijn bewaar je in de koelkast.

03-04-2018 | Vrouw | 52
formoterol/beclometason (6)
Benauwdheid
Na longontsteking astma gekregen met toenemende benauwdheid en kortademigheid en veel hoesten. Foster helpt goed tegen benauwdheid, maar heeft zijn tijd nodig voordat het werkt. Tegen het hoesten helpt het niet en tegen kortademigheid ook niet. Maar je hebt wel weer lucht dus voor mij was het echt een "verademing"....

10-03-2018 | Man | 52
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Ik lees het hier nog niet, maar ik heb veel problemen met inhaleren, braakneigingen etc. Ik gebruik een aerochamber, voorheen met seretide geen probleem.