Astma (98 meningen)

Relvar (19 meningen)

22-07-2016 | Vrouw | 62

05-07-2016 | Vrouw | 43
Astma
Dit middel 2 jaar geleden ook gebruikt. En wist niet meer precies waarom ik gestopt was, want ik was wel een stuk minder benauwd. Maar sinds het weekend tot afgelopen nacht, wist ik precies wat de reden was. Ik had het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar sprong. Dus nu toch maar weer stoppen met de Foster.

28-04-2016 | Man | 52
formoterol/beclometason (100/6mg)
Benauwdheid
Astma, bronchiën 2 jaar Foster gebruikt, 2x2 pufjes per dag. Afgelopen maanden 3 keer per dag nodig. Vorige week per ongeluk een dag vergeten en het ging redelijk goed met me. Nu 5 dagen niets gebruikt. Vannacht hoge ademhaling, maar het gaat redelijk. Is het nog wel nodig?? Ondanks dat het mij goed heeft geholpen en zal helpen, vraag ik mij ernstig af in hoeverre het gebr[lees meer...]uik ook oorzaak is van hoesten en benauwdheid. Na inhalatie moet ik altijd een tijd hoesten. Verder weet je niet wanneer het op is, wat heel onhandig kan zijn als je denkt dat je het gebruikt, maar het blijkt alleen drijfgas te zijn.

05-04-2016 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (100)
Astma
ik vind Foster een prima middel, het helpt mij goed. Het enige bijverschijnsel is een beetje heesheid.

01-11-2015 | Vrouw | 61
formoterol/beclometason (100mg)

17-09-2015 | Man | 63
formoterol/beclometason (100ie)
Astma
Langdurig prikkelhoest gehad en van alles geprobeerd om eraf te komen. Salbutamol o.a. Dit middel Foster Haler werkt stukken beter; moet nog zien voor de lange duur, maar de eerste weken zijn al een verbetering. Ik gebruik nu een verstuiver ipv poederinhaler en dit geeft nog minder hoestproblemen. Aanrader!!

03-05-2015 | Man | 58
formoterol/beclometason (200/6ug/do)

16-04-2015 | Vrouw | 54
formoterol/beclometason (200/6ug/do)

23-02-2015 | Man | 64
formoterol/beclometason (100/6ug/do)

18-11-2014 | Man | 67
COPD
Ben erg tevreden over de werking van Foster, heb alleen ontdekt dat het aantal pufjes niet klopt met wat op de verpakking staat. Op verpakking staat 180 pufjes, nadat ik op vakantie was en te kort pufjes had ben ik gaan turfen en er blijken maar 90 pufjes in te zitten en geen 180. Heb dit aangegeven bij de apotheker maar er is tot op heden niets meegedaan, dus worden door [lees meer...]de fabrikant in de maling genomen.

03-11-2014 | Vrouw | 54
COPD
Af en toe hees. Hogere hartslag. Bijna niet ziek geweest de afgelopen 2 jaar omdat er ontstekingsremmers in zitten... Krijg het erg benauwd als ik bijna bij de 120e inhalatie ben, komt er alleen nog gas uit! Ventolin helpt dan en neem een nieuwe foster.

12-06-2021 | Man | 60
COPD
Maakt de longen goed vrij en beschermd ze. Na deze puf heb ik weer lucht en ben hier enorm blij mee.

19-03-2020 | Man | 45
formoterol/beclometason (100/6mg)
Benauwdheid
Ik heb mijn hele leven al astma: overgevoelig voor grassen, boompollen, katten, in mindere mate honden en huisstofmijt. In mijn jonge jaren Lomudal gebruikt en vanaf mijn 20 ste incidenteel Ventolin (salbutamol). Sinds ongeveer mijn veertigste werd ik vrijwel elke nacht wakker van benauwdheid en ging ik daardoor steeds meer Ventolin gebruiken. Na overleg met de huisarts h[lees meer...]eb ik Symbicort gekregen. Dit werkte prima als ik het voor het slapen gebruikte, maar hiervan kreeg ik waarsc last van schimmelinfectie in mijn keel, omdat ik veel hoestte door een 'brok' in mijn keel. Daarom kreeg ik Foster in de plaats, met voorzetkamer. Ik gebruik het nu al vijf jaar probleemloos, zonder bijwerkingen. Ik moet wel goed de mond spoelen na gebruik en opletten dat ik niet óp, maar óver de tong inhaleer.

13-06-2019 | Vrouw | 52
Astma
Na jaren lang regelmatig ontstekingen in de longen en luchtwegen te hebben gehad heeft longarts Forster voorgeschreven. Vanaf dat moment slechts 1 keer ziek geweest en ik voel mij veel beter. De inname gaat met een voorzetkamer. De voorraad van het medicijn bewaar je in de koelkast.

07-05-2019 | Man | 53
formoterol/beclometason (10/6)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik al heel veel jaren (bijna 40 jaar) inhalatie medicijnen. Vroeger Ventolin en Becotide. Nu sinds een paar jaar Foster. Sinds een paar jaar heb ik problemen gekregen met mijn zenuwen. De neuroloog zegt dat ik CIAP heb. Een Polyneunopathie waarvan de oorzaak onbekend is. Verminderd gevoel in met name voeten maar ook in handen en krachtverlies. Ook zenuwpijn in voet[lees meer...]en. Op den duur zal dit mogelijk tot een klapvet lijden. Ik vraag mij af of er niet een verband kan bestaan tussen mijn CIAP en het gebruik van tientallen jaren inhalatie-medicijnen. Ik ben en man van 53 jaar fanatiek sporter, (Zwemmen en mountainbiken) 192 cm lang en weeg 86 kg.

02-02-2019 | Vrouw | 28
formoterol/beclometason (200/6)
Astma
Ik ben met Foster begonnen omdat mijn vorige medicijn zeer slecht leverbaar was. Ik vind het erg makkelijk in te nemen, je moet er alleen goed op letten dat je het op de juiste manier inneemt, anders blijft er een residu achter op je tong.