formoterol/beclometason

Trimbow (29 meningen)
Relvar (19 meningen)

23-12-2017 | Vrouw | 61
Astma
Door het gebruik van Foster heb ik in de winter minder vaak antibiotica nodig bij verkoudheid. Als ik de dosis tijdens verkoudheid verdubbel komt het steeds vaker voor dat ik geen antibiotica met een stootkuur prednison nodig heb

17-06-2017 | Vrouw | 61
COPD
Foster is wel degelijk anders dan Seretide. Foster is fijner dus het komt dieper in de longen. Ik heb er veel meer baad bij dan Seretide. Plus Seretide kan juist longontsteking veroorzaken.

01-11-2015 | Vrouw | 61
formoterol/beclometason (100mg)

12-06-2021 | Man | 60
COPD
Maakt de longen goed vrij en beschermd ze. Na deze puf heb ik weer lucht en ben hier enorm blij mee.

17-07-2018 | Vrouw | 60
formoterol/beclometason (6)
Benauwdheid
ik heb last van kortademigheid en had daar matig last van. ik ben 60 en ik hoef niet alles meer zo goed te kunnen, vind ik. de longfunctie ass van de huisarts wilde toch kijken of de kwaliteit van mijn leven omhoog kon. Van Seritide kreeg ik stemband problemen, moeite met goed spreken, praten werd erg vermoeiend. toen ben ik overgestapt naar Qvar; werkt goed, maar er kon n[lees meer...]og meer witst behaald worden als ik Ventolin oid zou gaan gebruiken. toen kwam Foster uit de bus. Ik heb 3 weken volgehouden....Nu net begonnen met Qvar tegen de ontstekingen en Respimat voor luchtwegverwijder.

27-08-2017 | Man | 60
formoterol/beclometason (10mg)
Na verloop van tijd onprettig gevoel op de borst en verschijnselen van somberheid/ depressiviteit terwijl ik dit voor het gebruik niet had. Ik gebruik nu een ander middel en het gaat prima. Klaarblijkelijk ben ik gevoelig voor een bepaalde stof in dit product.

20-02-2022 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (200)
Astma
Ik heb foster gekregen vanwege de vele exacerbaties na covid besmetting ( bekend met astma maar die was onder controlen Anoro en alvesco gehad maar dat was ook geen succes, na 3 weken nog net zo benauwd en helemaal onder de uitslag, zelfde bijwerkingen als foster. Niet blij mee en ik hoop deze niet meer te hoeven gebruiken. Al 1,5 jaar heel benauwd sinds de covid besm[lees meer...]etting.

24-04-2019 | Man | 59
formoterol/beclometason (200/6)
Astma
Toen eenmaal bekend was dat ik astma had, heb ikneerst Foster 100/6 gekregen. Deze hielp niet genoeg, en na omschakeling naar Foster 200/6 heb ik weinig benauwdheidsklachen meer!

20-08-2018 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (200)
Astma
Mijn astmaklachten zijn in de loop van de tijd toegenomen. De longarts vertelde dat er een nieuw medicijn was met een langerwerkende luchtwegverwijder. Sindsdien gebruik ik voor onderhoud 2 maal er dag Trimbow en de Foster als noodmedicatie.

08-03-2018 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason
Ademhalingsproblemen
Doordat ik erg kortademig ben geworden nadat ik 2,5 jaar geleden gestopt ben met roken vermoed mijn huisarts dat ik copd of astma heb. DE onderzoeken moeten nog plaatsvinden maar door een longontsteking was dit tot nu toe nog niet mogelijk. Ik heb wel baat bij het gebruik v.d. foster, meteen weer lucht!!! Alleen na 2 a 3 weken viel mij op dat ik erge hoofdpijn ervan kreeg,[lees meer...] duizelingen had en hartkloppingen. Ook krijg ik ineens erg veel puistjes in mijn gezicht, iemand hier ervaring mee? Ook functioneert de foster niet meer op de helft v.d. doseringen, bij nog 30 pufjes komt er niets meer uit????

21-11-2017 | Vrouw | 59
Astma
Na een paar dagen kreeg ik hartkloppingen die uiteindelijk erg beangstigend waren. Ook de hartslag in volkomen rust was 100/min.

09-11-2016 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (1957)
Longontsteking
Na het ontwikkelen van een aantal longontstekingen achter elkaar heb ik van de specialist Foster voorgeschreven gekregen. Dat heeft gewerkt. Geen longontstekingen meer! Daar ben ik blij mee maar de bijverschijnselen zijn bij mij hoog: echte spierkrampen, een grote druk op het hoofd na iedere inhalering, smaakverlies en depressieachtige verschijnselen. Nergens zin in hebben[lees meer...]! Nu gebruik ik Foster 1 a 2 maal per week als onderhoud en bij (opkomende) verkoudheid 1 maal per dag. Dat gaat goed. Ik lees dat de totale hoeveelheid inhaleringen veel lager is dan er op de gebruiksaanwijzing vermeld staat. Dat klopt! Ik dacht dat ik mij dat verbeelde. Goed om te weten!

08-08-2017 | Man | 58
formoterol/beclometason (100)
Astma
Foster next haler. Sedert ik ben overgeschakeld van Sererite naar Foster zijn mijn hoestbuien, laten we maar zeggen hoestaanvallen enorm toegenomen. Eerst nooit gedacht dat het van deze medicatie kwam, maar nu terug overgeschakeld naar seretide 50/500 terug sterk verminderde hoest. Nu nog iets vinden tegen kortademigheid...

03-05-2015 | Man | 58
formoterol/beclometason (200/6ug/do)

25-03-2015 | Man | 58
formoterol/beclometason (100/6ug/do)

25-03-2015 | Vrouw | 58
formoterol/beclometason (100/6ug/do)
Heel erg zere benen

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum