formoterol/beclometason

Relvar (19 meningen)

22-07-2016 | Vrouw | 62

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
kreeg veel krampen overal, op den duur tussen de ribben heel naar.

14-02-2016 | Vrouw | 62

07-03-2022 | Man | 63
formoterol/beclometason (200/6)
Benauwdheid
Sinds een half jaar moe en benauwdheid, moeilijker ademen. Na longfunctie test Foster 200/6 2 keer per dag de komende 8-9 weken. Na inname,puf, treden na een 20-30 minuten klachten hoofdpijn en duizeligheid op. Het versterkt ook enkele klachten die ik heb als restverschijnsel na Niet aangeboren hersenletsel. Dit na 3 dagen gebruik. Het middel gaf wel verlichting, adem[lees meer...]en ging gemakkelijker. En bij hoesten kwam slijm direct los.

07-07-2021 | Vrouw | 63
Astma
Geeft veel bijwerkingen. Altijd onverklaarbare klachten maar komtdus door foster. Kalium gehalte moet regelmatig gecontroleerd worden. Deed arts nooit.

17-09-2015 | Man | 63
formoterol/beclometason (100ie)
Astma
Langdurig prikkelhoest gehad en van alles geprobeerd om eraf te komen. Salbutamol o.a. Dit middel Foster Haler werkt stukken beter; moet nog zien voor de lange duur, maar de eerste weken zijn al een verbetering. Ik gebruik nu een verstuiver ipv poederinhaler en dit geeft nog minder hoestproblemen. Aanrader!!

23-02-2015 | Man | 64
formoterol/beclometason (100/6ug/do)

05-04-2022 | Man | 65
Astma
Na 15 dagen gebruik tijdens het gorgelen kneep spontaan mijn luchtpijp dicht kon niet in ademen maar ook niet uit ademen ongeveer 1,5 minuut dit was een hele nare ervaring ben er ook gelijk mee gestopt . Was Foster 100/6 in Russische verpakking. Gebruik nu weer Sybicort wil dit ook niet weer mee maken . Tevens ook heel veel krampen benen, kuiten armen voet enz.

06-02-2017 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (200/6)
COPD
Ik heb zowel COPD als astma als bronchitis. Na 2x een prednison kuur en 2 antibiotica kuren ben ik doorgestuurd naar longarts. Deze heeft me Foster voorgeschreven in plaats van Seretide. Foster heeft mij ontzettend goed geholpen. Ben na 1,5 maand praktisch helemaal van mijn benauwdheid af. Dit medicijn helpt bij mij ook direct en ik heb gelukkig (nog) geen bijwerkingen [lees meer...]gehad. Ben heel blij met dit medicijn.

05-04-2016 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (100)
Astma
ik vind Foster een prima middel, het helpt mij goed. Het enige bijverschijnsel is een beetje heesheid.

10-01-2016 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (200)
Astma
Na een longontsteking begin 2015 is astma ontstaan. Ik gebuik nu een Foster inhaler 2x2 per dag. Het effect is matig. Ik was nooit een fantastische slaper, maar nu is het helemaal niks meer. Mijn longinhoud is prima, omdat ik veel zing. Dit wordt echter steeds lastiger, want ik ben erg schor geworden en heb ook bij voortduring een benauwd gevoel in de longen.

24-07-2015 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
Longontsteking
Het hoesten is verbeterd, en heb geen prikkel hoest meer. Maar een verschrikkelijk vieze smaak in de mond. Alles smaakt precies hetzelfde, eten drinken , brood of salade. Alles smaakt hetzelfde, heb helemaal geen smaak meer met dit spul. Zijn er wel eens meer klachten gekomen door mensen die Foster gebruiken?

04-05-2021 | Vrouw | 66
COPD
Met 1 inhalatie kan ik geen hele maand mee doen. Er zit minder in dan verwacht. Ik moet 2x daags 2x inhaleren.

22-11-2018 | Man | 66
COPD
Ik had op den duur meer last van de bijwerking dan effect van de werking

14-04-2015 | Man | 66
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
COPD
de foster heb ik altijd gehad en minder gebruik dan nu met de alvesco. heel goed medicijn en weinig bijwerkingen

25-03-2022 | Vrouw | 67
formoterol/beclometason (80)
Ademhalingsproblemen
Toen ik na een hele tijd hoesten en benauwheid bij de POH voor mijn bloeddruk kwam, constateerde zij dat ik astma had en hyperreatieve longen. Gestart met symbycort. Helaas geen resultaat. Daarbij op eigen verzoek montelukast gestart. Omdat het in de Covid 19 priode was was een bezoek aan de longarts geen optie. Dat mocht pas als ik een stappenplan had doorlopen. De trap d[lees meer...]eed in 3 fases en als ik boven kwam hing ik eerst 10 minuten over de wasbak om bij te komen. Toen ik na het zoveelste bezoek aangaf dat mijn hartslag veel te laag was (39-42) werd dit afgedaan met met: het is niet uw hart het zijn uw longen. U heeft astma en hyperreactieve longen. Toen ik op een gegeven ogenblik niet eens meer van de auto voor de deur naar de voordeur kon heb ik wederom aan de bel getrokken bij de huisarts. Toen ikde spreekkamer binnenkwam schrok deze en vroeg of er al eens een ECG gemaakt was. Dat is direct gebeurd en binnen een uur lag ik op de hartbewaking.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum