Astma (95 meningen)

Salmeterol/Fluticason (25 meningen)
Relvar (17 meningen)

12-04-2021 | Vrouw | 19
Astma
Ik heb onlangs (maand geleden) last gehad van een astma-aanval (piepende adem, toegeknepen longen etc.). De longarts ging ervan uit dat het een allergie was, maar van die lijst heb ik nooit problemen gehad. Het gebeurde nadat ik 7,5km was gaan lopen (inspanningsastma). Ik heb sinds het gebruik van de NEXThaler last van een aantal bijwerkingen zoals jeukende (hoofd-)huid, [lees meer...]niesbuien, hoestbuien (+ droge keel) en acute loopneus. Ik heb soms ook last van een opgejaagd gevoel. In het begin werkte de NEXThaler goed, maar naar het einde toe komt er minder poeder uit. Ventolin vind ik persoonlijk een aangenamer gebruik, maar is helaas niet sterk / effectief genoeg.

02-01-2019 | Vrouw | 19

03-11-2018 | Vrouw | 23
formoterol/beclometason (100)
Astma
Ik gebruik deze inhalator nu 2/3 jaar en werkt super! Ik gebruik hem 2x daags 2 inhalaties. Sochtends en savonds. Soms heb ik erge last en weinig adem. Dan mag ik 1 inhalatie meer nemen. Wel krijg ik dan erge last van hartkloppingen en trillende handen. Dit zakt meestal na ongeveer 2 uur. Top medicijn.

24-03-2018 | Vrouw | 23
formoterol/beclometason (50mg)
Astma
prima medicijn dat goed zijn werk deed. helaas had ik zelf te veel last van hartklachten, daarom geswitcht naar serevent en alvesco.

21-11-2020 | Vrouw | 26
Astma
De eerste weken nergens last van. Juist vol lof over dit middel, ik kon weer ademen zoals ik jaren niet gekunt heb. Maar na een paar weken begonnen de klachten. Enorme draaiduizelingen, soms gepaard met misselijkheid/braken. Ik was mij ten einde raad. Bleek het een bijwerking te zijn. Direct gestopt met het middel waarna de klachten verdwenen.

22-10-2018 | Vrouw | 27
formoterol/beclometason (2)

02-02-2019 | Vrouw | 28
Astma
Ik ben met Foster begonnen omdat mijn vorige medicijn zeer slecht leverbaar was. Ik vind het erg makkelijk in te nemen, je moet er alleen goed op letten dat je het op de juiste manier inneemt, anders blijft er een residu achter op je tong.

12-06-2013 | Vrouw | 30
Astma
in het begin waren de bijwerkingen best sterk. rusteloos. trillen, druk op de borst. omdat ik erg veel last had van astma heb ik wel volgehouden. na een maand of 3 zwakte de bijwerkingen af ik gebruik het nu ruim een jaar en zou niet meer zonder willen. alleen het trillen van de de handen is wel wat gebleven maar ik heb lucht voor 10!

13-10-2014 | Vrouw | 31
Astma
Veel bijwerkingen gehad bij gebruik zonder voorzetkamer zoals pijn op borst. Na gebruik bij vzt kamer nergens last meer van

12-01-2014 | Vrouw | 32
Astma
Na mijn eerste longontsteking dit middel gekregen. Het heeft mijn longen absoluut in balans gebracht alleen de bijwerkingen waren te erg geworden. Ik had met name in de avond als ik het ad gebuikt vreselijke hartkloppingen als ik in bed lag e werd er misselijk van. Helaas bleef dit aanhouden zelf na de gebruikelijke tijd dat je het moet geven om je lichaam te laten wennen.[lees meer...] Overgestapt op fluiform en werkt perfect!

18-07-2020 | Man | 33
Astma
Na diverse onderzoeken werd er astma vastgesteld en kreeg ik van de longarts fostair nexthaler 2x per dag 2 dosis. De bijwerkingen waren heftig heel erg onrustig,psychische klachten , hartkloppingen en niet kunnen slapen

20-01-2013 | Vrouw | 33
Astma
Gebruik het als onderhoud 2x1per dag...met benauwd heid 2x2 werkt snel en goed.gebruik het nu met voorzet kamer ivm anders vaak ondanks spoelen keel vaak ontstoken.. Nadeel waar ik last van heb is smaak anders veel dingen nu vies vinden. Tong ook erg glad geworden.en tijdens praten hees worden tussen door

13-09-2021 | Vrouw | 34
Astma
Buiten migraine aanvallen en extreme trillende handen die 3 uur duren, werkt het wel snel en goed.

11-01-2021 | Vrouw | 34
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Na verschillende soorten pufjes te hebben gebruikt Foster gekregen van de longarts ivm het niet onder controle hebbben van mijn astma. Ik was de hele dag door benauwd en zat vaak aan prednisolon en antibiotica. De benauwdheid zakt goed weg met Foster en daardoor gebruik ik heel weinig Ventolin meer maar ik heb erg last van hartkloppingen en trillen en algeheel raar en opge[lees meer...]jut voelen en sinds eerste week van gebruik heb ik erge last van mij maag gekregen, wakker worden van misselijkheid en maagkrampen en de hele dag door een misselijk gevoel. Ook staat sommige eten me tegen. Wie heeft deze klachten nog meer? Ik moest ddorgaan met de puffer totdat ik weer bij de longarts terecht kan maar dat duurt nu al een maand door corona.

12-11-2020 | Vrouw | 36
formoterol/beclometason (6)
Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus. Spoelen met zout water lost dit goed op. Wat ik wel heel vervelend vind is dat de huid op mijn schouders helemaal onder de acne zit door deze medicijnen. Mijn avonddosis moet ik vroeg in de avond innemen omdat [lees meer...]ik anders last krijg van slapeloosheid en hartkloppingen in bed. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

12-11-2020 | Vrouw | 36
formoterol/beclometason (6)
Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus, weinig bijwerkingen. Spoelen met zout water lost dit goed op. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.