formoterol/beclometason

Salmeterol/Fluticason (24 meningen)
Relvar (17 meningen)

07-10-2021 | Vrouw | 46
Astma
De nederlandse versie is prima. Echter de russische versie geeft een enorme toename aan klachten. Meer kortademig, meer hoesten, meer slijmvorming. Toename van pijnklachten in de luchtwegen. Met als cherry op de pie dat het middel eerder op meer rescue medicatie nodig. Apotheek kan hier niet bij helpen want op papier is het hetzelfde middel. Maar voor de patient is deze v[lees meer...]ersie een grote ramp.

18-07-2020 | Man | 33
formoterol/beclometason
Astma
Na diverse onderzoeken werd er astma vastgesteld en kreeg ik van de longarts fostair nexthaler 2x per dag 2 dosis. De bijwerkingen waren heftig heel erg onrustig,psychische klachten , hartkloppingen en niet kunnen slapen

24-03-2020 | Vrouw | 44
formoterol/beclometason (200)
Astma
Het middel werkt zeer snel. Was de eerste paar dagen erg enthousiast erover. Echter na een week begonnen de bijwerkingen welke ikzelf eerst niet blinkt had aan de Foster. Na contact met de huisarts besloten te stoppen met dit middel en in overleg met de longarts een ander medicijn gekregen.

27-02-2020 | Vrouw | 38
formoterol/beclometason (1)
Astma
Ik kreeg foster vanwege astma klachten, helaas werkte het bij mij niet. De huisarts geeft aan ik heb teveel bijwerkingen en dus stoppen. Na inname kreeg ik het gevoel dat alle energie uit mijn lichaam weg ging, voelde mij lusteloos en grieperig. Ook leek mijn astma te verergeren ipv af te nemen, helaas stopen dus.

16-01-2020 | Vrouw | 68
formoterol/beclometason (200/6)
COPD
hier zelfde ervaring. stopt voortijdig. is mij nu 3x gebeurt en heb 6 inhalators gebruikt in 2019. Is toch 50%!

07-11-2019 | Vrouw | 44
formoterol/beclometason (1006)
Astma
Eerder gebruikte ik seretide met budesonide en als extra bricanyl. Longarts wilde graag dat ik andere medicatie zou proberen. Dat werd Foster 100/6 met als extra bricanyl. Met de dag voelde ik me slechter worden. Iedere dag iets benauwder. Daarbij namen duizeligheid en hartkloppingen toe. Na een week kwam ik (een sportief persoon die een goede conditie heeft) een trap [lees meer...]bijna niet meer op. Hijgend, puffend en piepend kwam ik boven. Bricanyl gaf wel verlichting maar dat had ik nu structureel nodig om de dag door te komen. Gisteren in overleg weer terug gestapt op mijn oude medicatie. Natuurlijk nog niet terug bij de oude maar nu al een wereld van verschil. Voor mij geen Foster

17-07-2018 | Vrouw | 60
formoterol/beclometason (6)
Benauwdheid
ik heb last van kortademigheid en had daar matig last van. ik ben 60 en ik hoef niet alles meer zo goed te kunnen, vind ik. de longfunctie ass van de huisarts wilde toch kijken of de kwaliteit van mijn leven omhoog kon. Van Seritide kreeg ik stemband problemen, moeite met goed spreken, praten werd erg vermoeiend. toen ben ik overgestapt naar Qvar; werkt goed, maar er kon n[lees meer...]og meer witst behaald worden als ik Ventolin oid zou gaan gebruiken. toen kwam Foster uit de bus. Ik heb 3 weken volgehouden....Nu net begonnen met Qvar tegen de ontstekingen en Respimat voor luchtwegverwijder.

04-03-2018 | Man | 56
Astma
Sinds 3 jaar gebruik ik Foster omdat er bij mij ASTMA is geconstateerd. Echter had ik ook toen een chronische voorhoofd holte ontsteking met werkelijk helse hoofdpijnen. Na 8 antibioticakuren besloot men mij te opereren. Dat heeft gewerkt, echter bleef er een soort van drukkende hoofdpijn / migraine voortduren. Maar werd mij verzekert dat kwam door de operatie nog en zou w[lees meer...]el een jaar kunnen duren. Echter na een jaar waren de hoofdpijpen die regelmatig heel heftig waren er nog steeds. Neuroloog, scans gehad etc. niets hielp. Toen bedacht de neuroloog dat het een medicijn afhankelijke hoofdpijn was, ik slikte wel eens diclofinac wat de pijn enigszins dempte zodat ik toch nog kon werken. Dat zou wel een half jaar kunnen gaan duren zeiden ze tegen mij. Na een half jaar met heftigfe hoofdpijnen weer rondgelopen te hebben, was de hoofdpijn nog steeds niet weg. Ook klachten van slapeloosheid, krampen in mijn voeten en kuiten en harde tinnitus, besloot ik zo maar om te stoppen met alle medicatie (oa tegen hoge bloeddruk) en een voor een weer na enkele weken mee te beginnen om te kijken of de oorzaak in de medicatie lag die ik had voorgeschreven. Dus ook de Foster. Na enkele dagen was ik hoofdpijnvrij. Zo gauw ik weer begon met de Foster, begon de ellende weer. Dat proefondervindelijk uitgeprobeerd en het is zo duidelijk. Ik gebruik Foster bijna niet meer. Alleen nu tijdelijk, met bronchitis . En meteen heb ik weer last van hoofdpijn, slapeloosheid, tinnitus en krampen. En artsen zeggen dat dit niet komt door Foster. Ook de hoeveelheid doseringen kloppen niet, vaak als je op de helft bent is het al op. Ik gebruik nu alleen Ventolin als de verkoudheid/bronchitis over is. Dat gaat goed, alleen 's nachts word ik wakker van benauwdheid en moet ik even puffen met Ventolin om weer verder te slapen. En zo nu en dan slik zopiclon (slaapmiddel) om even een nachtje bij te kunnen tanken anders hou ik het niet vol.

21-11-2017 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Na een paar dagen kreeg ik hartkloppingen die uiteindelijk erg beangstigend waren. Ook de hartslag in volkomen rust was 100/min.

26-09-2017 | Vrouw | 44
Astma
2e keer dat ik foster geprobeerd heb. Gooide mijn hormoonhuishouding compleet in de war, met veel hoofdpijn en migraine tot gevolg evenals om de week menstruatie wat ook niet echt fijn is. Enorm depressief ook. Krijg ik ook van andere middelen, vermoedelijl zijn het de corticosteroiden. Dit niet meer voor mij. Probeer het nu met thc (cannabid) en af en toe salbutamol.

28-12-2016 | Vrouw | 55
Astma
Tijdens opname in het ziekenhuis voor astma is er afgestapt van de seritide en overgestapt op foster. Tijdens het verblijf een tweede longontsteking opgelopen en totaal 9 dagen in het ziekenhuis verbleven. De nacht voor het ontslag naar huis morfine gestart om de pijn te verzachten van de borstkas. Nu inmiddels een week thuis en de astmaverschijnselen nemen nog steeds te w[lees meer...]einig af. Aankomende vrijdag opnieuw om de tafel met de longverpleegkundige om te kijken naar de plotselinge allergie en waarom de astmaklachten niet afnemen. Gebruik zoveel inhalaties zoals spiriva, atrovent, ventolin zo nodig, 3x 2 foster, 2x daags aerius, ibu, paracetamol, oxycodon......

15-07-2016 | Man | 54
Astma
Geweldig medicijn tegen benauwdheid, maar mn kuiten zitten ELKE nacht in de kramp...daarbij explodeert mn hoofd zowat... dus t is óf benauwd óf niet slapen...ben ten einde raad!!

12-02-2016 | Vrouw | 46
Astma
Op advies van allergoloog 2 maal daags Foster Nexthaler gaan gebruiken. Ik kreeg dikke wallen onder mijn ogen en een paar weken later raakte mijn ogen ook ontstoken. Mijn luchtwegen waren geïrriteerd, kreeg het steeds benauwder, was erg moe en hoestte de hele dag door. Gebruik nu 2 maal daags Symbicort en de problemen zijn voorbij. Nooit meer Foster voor mij dus!

03-12-2015 | Man | 74
formoterol/beclometason (180)
COPD
Ik gebruik tegen mijn COPD CBD olie 10m. en dit werkt fantastisch. Geen enkel probleem meer met hoesten al vanaf de eerste inname. Ik weet niet of mijn mening geplaatst wordt gezien de enorme invloed van de Farmamafia. Maar eens zal ook deze site moeten toegeven dat sommige aandoeningen beter te bestrijden zijn met dit natuurproduct. Vele kennissen gebruiken dit al en [lees meer...]zijn er zeer tevreden en gelukkig mee....so wat!

22-09-2015 | Vrouw | 43
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Ik gebruik dit medicijn nu sinds november 2014. Aanvankelijk werkt Foster erg effectief, maar de aangegeven dosering van 200 pufjes, zoals vermeld op de verpakking zit niet in de spray. Verre van dat....dan zou ik hier bijna 3 maanden mee moeten doen, maar na ongeveer 5 weken heeft ie zijn effectiviteit al aardig verloren. Gevolg; ik ben sneller benauwd. Mijn hartslag ve[lees meer...]rhoogd waar ik soms er onrustig en angstig van kan worden. Ik heb de laatste twee weken al 2 keer hartritmestoornis gehad. Ik zou graag willen weten of meerdere mensen een soortgelijke ervaring hebben? Volgende maand heb ik weer een afspraak met de longarts, dan zal ik het ook bespreekbaar maken.

18-06-2015 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
COPD
Wat begon met kuitkrampen resulteerde in zeer ernstige spierkrampen, vooral 's nachts. Gevolg: nu twee jaar lang elke nacht 3 á 4 x een krampaanval, ernstige ischias en voetprobleem. Allerlei artsen langs geweest tot een bezoek aan de neuroloog en een MRI. Er werd zelfs gesteld dat ik hypochondrisch was, maar ik was door de enorme pijn en trillerigheid en depressie ten [lees meer...]einde raad. Ik werd op het laatst niet meer serieus genomen totdat ik per ongeluk de verkeerde medicatie had mee genomen op vakantie en mijn klachten na drie weken veel minder werden. Nooit, echt nooit meer deze troep in mijn lijf, dan nog liever benauwd. Nu over op andere medicatie en ik voel mij al iets beter al zal het nog even tijd nodig hebben.