Ervaringen met Foster

Salmeterol/Fluticason (38 meningen)
Bufoler (28 meningen)

21-02-2024 | Vrouw | 42

koorts 103f tot 104f vermoeidheid keelontsteking

Tijdens het gebruik van de eerste week voelde ik dat ik dieper kon ademen en was erg enthousiast over de foster nexthaler. Na een week kreeg ik heftige keelpijn, dan hoge koorts van boven de 39c. Dit duurde in het totaal een week en ik dacht dat dit door een virusinfectie veroorzaakt werd. In de week dat ik ziek was, heb ik de foster niet gebruikt. Toen ik beter was, gebr[lees meer...]uikte ik de inhaler weer en kreeg ik weer precies na een week heftige keelontsteking met hoge koorts. Als ik liep, voelde het alsof ik door water liep. Spierpijn kreeg ik ook. Ik was zelden zo benauwd als ik de trap opliep. Wat mij betreft kan de foster echt de prullenbak in.

15-06-2023 | Vrouw | 45
Astma
Medicijnen voorgeschreven gekregen bij vermoeden hyperreactiviteit longen zo der dat er duidelijk onderzoek is gedaan of uitsluitsel is geweest.

09-04-2023 | Vrouw | 81
Astma
De spierkrampen blijken een overgevoeligheid te zijn voor formoterol. Na staken Foster geen krampen meer. Jaren van de huisarts het anti-parkinson medicijn Glepark gekregen. Dit hielp wel wat.

20-02-2023 | Vrouw | 72
COPD
Slapenloopsheid krampen in de benen en voeten depressief na inhaleren nog een haf uur benauwd

23-10-2022 | Vrouw | 59
Astma
Sinds een opname voor de astma in maart aan de Foster, door de longarts. Astma nam toe evenals diverse klachten. Alles werd aan de long covid toegekend. Nu 2 dagen gestopt met Foster, en alle klachten nemen af. Zelfs de astma. Komende week bij de longarts verhaal halen. Ben best heel boos omdat ik mij steeds zieker voelde worden.

10-08-2022 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (200/6)
Hoest
Na covid-vaccinaties aanhoudende hoest en pijn gevoel in linker long. Bekend met chronische bronchitis en na diverse onderzoeken geen verdere directe verklaring behalve dat het nu astmatische bronchitis wordt genoemd. Gestart met Foster Nexthaler 2xdaags 2 pufs. Dacht dat ik gek werd! Vreselijk! Met name het trillen. Daardoor iom longarts dosis verlaagd naar 2xdaags 1 puf.[lees meer...] Leek beter te gaan qua hoesten (zeker toen ik echt positief testte op Covid, milde variant). Inmiddels gebruik ik het iom longarts alleen wanneer nodig (dus bij heel erg hoesten) maar het is niet grappig qua bijwerkingen. Mijn kwaliteit van leven wordt er flink door beïnvloed dus ik ben er klaar mee!

04-07-2022 | Vrouw | 62
Astma
Ik heb 1 jaar bij traumapsycholoog gelopen en door medicatie weer aardig op de been.Totdat er astma werd vastgesteld en ik foster kreeg voorgeschreven. Ik en de familie dachten dat ik weer terug was bij af. Vreselijke angsten,onrust in mijn hoofd slapeloze nachten krampen zelfmoord gedachtes, kon mijn gedachten niet meer onder controlle krijgen vooral negatieve gedachten.[lees meer...] krampen in voeten en handen ernstige hartkloppingen . maar voor de astma hielp het wel. ben gestopt met mijn foster puffer nadat ik op dit forum de bijwerkingen las en voel me sinds een week weer beter in mijn vel zitten, wat een vreselijk rot medicijn is dat zeg.

05-04-2022 | Man | 65
Astma
Na 15 dagen gebruik tijdens het gorgelen kneep spontaan mijn luchtpijp dicht kon niet in ademen maar ook niet uit ademen ongeveer 1,5 minuut dit was een hele nare ervaring ben er ook gelijk mee gestopt . Was Foster 100/6 in Russische verpakking. Gebruik nu weer Sybicort wil dit ook niet weer mee maken . Tevens ook heel veel krampen benen, kuiten armen voet enz.

20-02-2022 | Vrouw | 59
Astma
Ik heb foster gekregen vanwege de vele exacerbaties na covid besmetting ( bekend met astma maar die was onder controlen Anoro en alvesco gehad maar dat was ook geen succes, na 3 weken nog net zo benauwd en helemaal onder de uitslag, zelfde bijwerkingen als foster. Niet blij mee en ik hoop deze niet meer te hoeven gebruiken. Al 1,5 jaar heel benauwd sinds de covid besm[lees meer...]etting.

28-01-2022 | Vrouw | 50
COPD
Heeft iemand meer klachten met slapeloosheid met Foster

10-01-2022 | Man | 69
Ademhalingsproblemen
laatste halfjaar is de vulling (drijfgas)al na 50 pufjes weg,kostbare zaak . Apotheek kan er weinig mee,missien toch maar de fabriek bellen

07-10-2021 | Vrouw | 46
Astma
De nederlandse versie is prima. Echter de russische versie geeft een enorme toename aan klachten. Meer kortademig, meer hoesten, meer slijmvorming. Toename van pijnklachten in de luchtwegen. Met als cherry op de pie dat het middel eerder op meer rescue medicatie nodig. Apotheek kan hier niet bij helpen want op papier is het hetzelfde middel. Maar voor de patient is deze v[lees meer...]ersie een grote ramp.

18-07-2020 | Man | 33
Astma
Na diverse onderzoeken werd er astma vastgesteld en kreeg ik van de longarts fostair nexthaler 2x per dag 2 dosis. De bijwerkingen waren heftig heel erg onrustig,psychische klachten , hartkloppingen en niet kunnen slapen

24-03-2020 | Vrouw | 44
Astma
Het middel werkt zeer snel. Was de eerste paar dagen erg enthousiast erover. Echter na een week begonnen de bijwerkingen welke ikzelf eerst niet blinkt had aan de Foster. Na contact met de huisarts besloten te stoppen met dit middel en in overleg met de longarts een ander medicijn gekregen.

27-02-2020 | Vrouw | 38
formoterol/beclometason (1)
Astma
Ik kreeg foster vanwege astma klachten, helaas werkte het bij mij niet. De huisarts geeft aan ik heb teveel bijwerkingen en dus stoppen. Na inname kreeg ik het gevoel dat alle energie uit mijn lichaam weg ging, voelde mij lusteloos en grieperig. Ook leek mijn astma te verergeren ipv af te nemen, helaas stopen dus.

16-01-2020 | Vrouw | 68
formoterol/beclometason (200/6)
COPD
hier zelfde ervaring. stopt voortijdig. is mij nu 3x gebeurt en heb 6 inhalators gebruikt in 2019. Is toch 50%!