formoterol/beclometason

Trimbow (31 meningen)
Relvar (19 meningen)

12-02-2016 | Vrouw | 46
Astma
Op advies van allergoloog 2 maal daags Foster Nexthaler gaan gebruiken. Ik kreeg dikke wallen onder mijn ogen en een paar weken later raakte mijn ogen ook ontstoken. Mijn luchtwegen waren geïrriteerd, kreeg het steeds benauwder, was erg moe en hoestte de hele dag door. Gebruik nu 2 maal daags Symbicort en de problemen zijn voorbij. Nooit meer Foster voor mij dus!

14-04-2017 | Man | 48

18-01-2017 | Vrouw | 49
formoterol/beclometason (100mg)
Astma
De eerste vier weken moest ik wennen aan de Foster Nexthaler. Die eerste weken moest ik wel tot 4 keer per dag nemen. Daarna heb ik het kunnen afbouwen naar 1 tot 2 maal per dag met uitstekend effect.

28-01-2022 | Vrouw | 50
COPD
Heeft iemand meer klachten met slapeloosheid met Foster

13-07-2018 | Man | 50
formoterol/beclometason (2000)
Astma
Ik gebruik Foster (ontstekingsremmer, 1x daags 2 pufjes) Avamys (anti-allergie, 1x daags, 2 sprays per neusgat) in combinatie met Montelukast (ontstekingsremmer, 1x daags tabletje 10mg). Dit werkt in mijn geval super. Geen piepjes, hoesten, niezen meer. Helemaal niets. Geweldig! En dat terwijl mijn astma gekwalificeerd was als 'ernstig'. Ik ben benieuwd wat het volgende lo[lees meer...]ngfunctieonderzoek voor waarden laat zien. Ik schommelde voorheen rond de 60%. Bijwerkingen: Heb soms lichte buikpijn, waarvan ik vermoed dat het door het merk komt. Bij het vorige merk had ik geen buikpijn. Kan ook toeval zijn.

08-02-2017 | Vrouw | 50
formoterol/beclometason (100mg)

12-04-2021 | Vrouw | 51
Astma
Vanwege een proef Foster geprobeerd, astmaklachten verergerden flink. Terug naar oude medicijnen, einde experiment.

20-07-2017 | Man | 51
formoterol/beclometason (6mg/100mg/do)
Astma
Na Seretide door longarts op Foster ingesteld. Hoewel ik de inhaler onhandig vind omdat er geen teller op zit, bevalt het middel goed: sinds ik het gebruik geen astma aanvallen meer. Irritant is wel dat ik het idee heb (en het wordt ook als mogelijke bijwerking genoemd) dat ik veel last heb van heesheid en het gevoel van een "kikker in de keel". Maar ja, liever dat dan as[lees meer...]tma!

13-06-2019 | Vrouw | 52
Astma
Na jaren lang regelmatig ontstekingen in de longen en luchtwegen te hebben gehad heeft longarts Forster voorgeschreven. Vanaf dat moment slechts 1 keer ziek geweest en ik voel mij veel beter. De inname gaat met een voorzetkamer. De voorraad van het medicijn bewaar je in de koelkast.

03-04-2018 | Vrouw | 52
Benauwdheid
Na longontsteking astma gekregen met toenemende benauwdheid en kortademigheid en veel hoesten. Foster helpt goed tegen benauwdheid, maar heeft zijn tijd nodig voordat het werkt. Tegen het hoesten helpt het niet en tegen kortademigheid ook niet. Maar je hebt wel weer lucht dus voor mij was het echt een "verademing"....

10-03-2018 | Man | 52
Astma
Ik lees het hier nog niet, maar ik heb veel problemen met inhaleren, braakneigingen etc. Ik gebruik een aerochamber, voorheen met seretide geen probleem.

26-10-2017 | Vrouw | 52

28-04-2016 | Man | 52
formoterol/beclometason (100/6mg)
Benauwdheid
Astma, bronchiën 2 jaar Foster gebruikt, 2x2 pufjes per dag. Afgelopen maanden 3 keer per dag nodig. Vorige week per ongeluk een dag vergeten en het ging redelijk goed met me. Nu 5 dagen niets gebruikt. Vannacht hoge ademhaling, maar het gaat redelijk. Is het nog wel nodig?? Ondanks dat het mij goed heeft geholpen en zal helpen, vraag ik mij ernstig af in hoeverre het gebr[lees meer...]uik ook oorzaak is van hoesten en benauwdheid. Na inhalatie moet ik altijd een tijd hoesten. Verder weet je niet wanneer het op is, wat heel onhandig kan zijn als je denkt dat je het gebruikt, maar het blijkt alleen drijfgas te zijn.

20-11-2015 | Vrouw | 52

07-05-2019 | Man | 53
formoterol/beclometason (10/6)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik al heel veel jaren (bijna 40 jaar) inhalatie medicijnen. Vroeger Ventolin en Becotide. Nu sinds een paar jaar Foster. Sinds een paar jaar heb ik problemen gekregen met mijn zenuwen. De neuroloog zegt dat ik CIAP heb. Een Polyneunopathie waarvan de oorzaak onbekend is. Verminderd gevoel in met name voeten maar ook in handen en krachtverlies. Ook zenuwpijn in voet[lees meer...]en. Op den duur zal dit mogelijk tot een klapvet lijden. Ik vraag mij af of er niet een verband kan bestaan tussen mijn CIAP en het gebruik van tientallen jaren inhalatie-medicijnen. Ik ben en man van 53 jaar fanatiek sporter, (Zwemmen en mountainbiken) 192 cm lang en weeg 86 kg.

25-06-2016 | Man | 53
Astma
Foster ampul is na 3/4 al niet meer werkzaam. 1/4 kun je weggooien. Als ik van de laatste 1/4 nog gebruik maak, krijg ik last van benauwdheid.