Ervaringen met Spiriva

tiotropium

hoesten duizeligheid bij het opstaan duizeligheid kan geen slijm of slijm ophoesten blaffende hoest

COPD (105 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

27-01-2018 | Man | 71
Benauwdheid
Vanwege een sporthart had ik een verminderde pompkracht van mijn hart waardoor er onvoldoende zuurstofrijk bloed werd rondgepompt, ik was bij inspanning flink kortademig. Door de huisarts Spiriva respimat voorgeschreven, dit gaf direct verlichting, een wereld van verschil. Nog geen bijwerkingen gehad.

18-01-2018 | Vrouw | 40
Ademhalingsproblemen
Goed effect op longen, bijwerkingen zeer ernstig. Ik moet van de longarts acuut stoppen.

08-12-2017 | Vrouw | 28
Astma
Wegens allergie voor ventolin gebruikte ik voorheen in de ochtend 2x inhalatie flixotide en 2 x inhalatie atrovent (kortwerkend) met een voorzetkamer. Ik bleef maar benauwd, slijm in mijn keel, hoesten. De longarts wilde me verder niks voorschrijven. Dit zou moeten werken. Uiteindelijk zo'n erge astma aanval gehad dat ik echt geen lucht meer kreeg. 5 dagen prednison moeten[lees meer...] innemen en daarna begonnen met spiriva respimat (met capsule/damp). In vergelijking met kortwerkende atrovent een complete verlichting. Direct lucht. Je voelt je longen 'open' gaan. Wel hoofdpijn een uur na gebruik maar dat weegt niet op tegen de benauwdheid. Zeer makkelijk te gebruiken product ook als je geen adem meer krijgt goed in te nemen.

24-06-2017 | Vrouw | 55
Ademhalingsproblemen
Ben bekend met hartritmestoornissen. Dit genomen voor vernauwde luchtwegen. Dit zou volgens de specialist niet op het hart werken! Ik kreeg wel een hoge onregelmatige hartslag en hoge bloeddruk. En moest veel braken. Er is zelfs een ambulance geweest en ik moest per direct stoppen.

14-03-2017 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
ik heb er baat bij, alleen de handihaler is snel defect.

28-11-2016 | Man | 57

14-09-2016 | Man | 62
Astma
Mijn ervaring dat ik er weinig of geen baat bij heb, ik ben op vakantie geweest (14 dagen) had het toch niet bij me (vergeten) heb echt geen enkele verandering gemerkt, na thuiskomst weer gaan gebruiken en weer geen enkele gevoel dat het verbeteringen heeft gegeven. Ik denk eraan dat ik er maar echt mee ga stoppen, het voelt gewoon als geldklopperij, 130,60 euro voor 90 c[lees meer...]apsules van (mijn eigen risico_ voor 3 maanden).

06-09-2016 | Man | 59
COPD
merk geen verschil met of zonder gebruik.

01-09-2016 | Man | 68

13-06-2016 | Vrouw | 58
Astma
Ik heb het een paar dagen gebruikt. Na twee dagen werd ik duizelig, misselijk en vreselijke hoofdpijn. Ook had ik het idee dat mijn longklachten juist verergerden. Sinds ik de Spiriva gebruik ben ik meer gaan hoesten en piep ik bij het uitademen.

12-04-2016 | Man | 42
COPD
Longemfyseem vastgesteld na letterlijk stoppen met ademen, deel long operatief verwijderd wegens bulee. Rond 12u30 stipt medicijn nemen en dagelijks aanvoelen dat het 12u30 is door benauwdheid. Ik voel me benauwd worden wanneer spiriva niet genomen is na 24u. Dikker ja, maar schrijf dit weg aan stoppen met roken... Ik lees redelijk veel negatieve revieuws, maar voor mij he[lees meer...]eft Spiriva respimat (damp) mijn leven met zeker 50% aangenamer gemaakt ogv gezondheid.

14-03-2016 | Man | 55
tiotropium (2,5ug/do)
Had het gevoel dat ik niet genoeg lucht in de longen had. Vroeger chronische bronchitus gehad en dat zou nu weer opspelen. Longfunctietest gedaan en een longfoto laten maken. Longcapaciteit was 109%, maar de uitblaaskracht was onder de norm. Hoestte af en toe wit slijm op. Dit middel gekregen. Weer een nieuwe dosis gehaald, maar de prijs op het doosje was in een maand gest[lees meer...]egen van €52,26 naar €124,54. Het is geen geneesmiddel!! en ben er al een week mee gestopt en voel geen verschil. Ga meer sporten en ga dan kijken wat er gebeurt.

15-12-2015 | Vrouw | 51
COPD
Onlangs blaastest gedaan en diagnose longemfyseem. Heb Spiriva Respimat gekregen. 1 x per dag 2 inhalaties. Merk geen verbetering of verslechtering. Heeft iemand hier ervaring mee? Nu al een paar dagen niet gebruikt en voel me eigenlijk prima. Wel gestopt met roken.

24-11-2015 | Man | 70
tiotropium (2.5)
Bronchitis
ik gebruik dit medicijn om te luchtwegen te verwijden ik neem het 's avonds en het werkt prima

20-11-2015 | Vrouw | 72
COPD
Verleden jaar stuurde de huisarts mij door voor een longfunctietest, omdat ik opeens buiten adem raakte bij een doodgewoon loopje met de honden in het park. Ik wist niet wat ik hoorde toen er COPD uit de test kwam. Ik had geen last van slijm ophoesten, was ook niet benauwd, maar had daarvoor wel altijd gerookt. Twee jaar geleden stopte ik in één klap met roken, het geld d[lees meer...]at ik bespaarde ging in een apart potje en daarvan kon ik nu een boek over COPD, een gewone loopband en een huisfietstrainer kopen. Over Spiriva kan ik alleen dit opmerken: ik word er dik van, hoest erg veel met slijm en piep als een oude stoomtrein, maar daar valt weinig aan te doen denk ik. Jos

08-11-2015 | Vrouw | 56
Astma
Spiriva gekregen ter vervanging van atrovent, dat maar kort werkte. Dat moest je elke 3 a 4 u innemen. Werd je gek van. Toen de luchtweginfectie over was eerst atrovent zo ver mogelijk verminderd zoals afgesproken met de huisarts. Toen stabiel was, terug naar de dokter, die al eerder beloofd had me op iets anders te zetten. Dat was spiriva, een langwerkend middel. Wat een[lees meer...] verademing. Maar 1X per dag 1X inhaleren, niet meer de hele dag op de klok letten, weer meer ruimte in de handtas. En het werkt minstens zo goed, eigenlijk beter. Doordat je het elke dag op een vaste tijd inneemt, is de werking continu. Met de atrovent was je zeer regelmatig wat te laat met de volgende dosis en kreeg je het meteen weer benauwd. Super oplossing dus.