Ervaringen met Spiriva

Ademhalingsproblemen (4 meningen)

09-01-2012 | Vrouw | 51

16-12-2011 | Vrouw | 53
COPD
ik gebruik spiriva vanaf 2004 en heb tot nu toe niet echt klachten eroven. bijwerkingen zijn er van tijd tot tijd, droge mond.

24-11-2011 | Man | 63
Luchtwegen(longen)
goed intenemen voor mij geen bijwerking,gebruik ze al meer als tien jaar.

13-11-2011 | Man | 64
Chronisch bronchitis
In februari 2011 begonnen met spiriva. Ik kreeg echter last van een te hoge bloeddruk. Probeem bij tablettering van te hoge bloeddruk is dat medicijn daarvoor vaak heel slecht voor de longen zijn. Om het nog complexer te maken is medicijn voor de luchtwegen vaak slecht voor de bloeddruk. Via een cardioloog is eerst de medicijn voor mijn bloeddruk aangepakt en gebruik ik[lees meer...] nu tildiem en losartan. Die hebben minder of geen bijwerkingen naar de longen. Omdat ik deze zomer/najaar in Spanje was had ik geen last van benauwdheid en ben gestopt met spiriva. Daarna daalde mijn bloeddruk naar 140/80 en heb nu voor mijn luchtwegen voldoende aan becolmetason 400mg 4 maal per dag. De cardioloog bevestigde dat spiiriva nogal eens bloeddrukverhogend was.

12-11-2011 | Vrouw | 54
Astma
Ben erg tevreden over dit middel bij benauwdheid gebruik ik ipatropium bromide capsules erbij .Ben aardig stabiel nu het enige nadeel is dat ik dagen heb dat ik wat moeilijk kan uitplassen. Heb eerst capsules gebruik en nu de respimat .Ben ook wat aangekomen en heb wel erge last van zweetaanvallen ,heeft iemand daar ook last van ?Ben ook in de overgang dus ja wat is het no[lees meer...]u ?

07-11-2011 | Man | 67
COPD
op aanraden van de longarts gebruikt na longontsteking. Ging echter steeds slechter ademhalen. Na overleg vanmorgen met de huisarts gestopt met Spiriva.

01-11-2011 | Vrouw | 48
Astma
gebruik sinds kort Spiriva.Tevens 1x p.d Seretide.Ik merk dat ik bij inspanning hartkloppingen krijg die afnemen als ik me ontspan.Als proef moet ik Spiriva nog een week gebruiken.Verder heb ik vanaf gebruik meer lucht.

31-10-2011 | Man | 73
Bevalt zeer goed

24-10-2011 | Vrouw | 54
COPD
0,4 liter meer lucht sinds ik het gebruik. Werkt niet direct, maar scheelt enorm.

23-10-2011 | Man | 71
Benauwdheid
Ik gebruik spiriva nu anderhalf jaar en het bevalt mij goed.Maar het laatste jaar heb ik gemerkt dat mijn gewicht is toegenomen. Ik kon er maar niet achterkomen hoe dat kwam.Mijn broeken passen me niet meer terwijl ik een normaal eetpatroon heb. Tot ik op Mijn Medicijn keek bij Spiriva en ontdekte dat nog 3 andere gebruikers de zelfde klachten hebben. Misschien ga ik ee[lees meer...]ns contact opnemen met de importeur om te kijken hoe zij er tegenover staan. En verder is hiermee maar weer ens bewezen hoe waardevol een website als Mijn Medicijn is.

14-10-2011 | Vrouw | 61
Copd
ik kan vraag 2 (effectiviteit) niet invullen omdat ik niet weet wat het verschil is als ik het niet gebruik.er was gekonstateerd dat ik copd had en heb de medicijnen gekregen.als ik vraag 2 moet invullen dan zal ik eerst tig tijd moeten stoppen met de medicijnen om een oordeel te kunnen geven.

04-10-2011 | Vrouw | 60
COPD
ik gebruik spiriva 18 microgram om ontstekingen tegen te gaan in de longen i.v.m. copd, ik heb geen enkele klacht met dit medicijn.

11-09-2011 | Vrouw | 67
Copd
Twee uur na inhalatie heel benauwd. Dit ging over na inhalatie Ventolin 400. Ben dus gestopt na 6 dagen van proberen. Verder gebruik ik al jaren Symbicort 400, maar heb steeds vaker een stootkuur prednison nodig, helaas.

24-08-2011 | Vrouw | 55
ben al 10 kilo aangekomen

31-05-2011 | Man | 70
Benauwdheid
Ik gebruik Spiriva poederinhalaties nu 3/4 jaar en ben er zeer tevreden over. Ik heb COPD en sinds ik dit medicijn gebruik kan ik normaal functioneren zonder beperkingen.

26-05-2011 | Vrouw | 37
Bronchiaal astma
In februari 2011 medicijn beginnen gebruiken en na enkele dagen zware hypertensie-aanvallen. Een week later barstende hoofd- en oogpijn en naar spoedopname ziekenhuis geweest. Zicht verloren linkeroog meer dan 50 % door bijwerkingen medicijn. ( acuut glaucoom ) Zou ieder aanraden die wat voelt aan de ogen, onmiddellijk te stoppen en een oogarts te raadplegen. Marlien