Ervaringen met Spiriva

COPD (101 meningen)
Ademhalingsproblemen (4 meningen)

25-07-2015 | Vrouw | 63
COPD
Word door dit middel alleen maar benauwder. Tevens veel last van hartkloppingen, te snelle hartslag, zeer droge mond, urineretentie. Kortom, een bak ellende. Gebruik nu sinds een paar dagen Formoterol Novolizer (2 dd 1 pufje) voel me zo veel beter, en.... nauwelijks nog benauwd.

27-06-2015 | Vrouw | 58
COPD
Ik gebruik het middel al een jaar of 3, had last van hartritmestoornissen en via de cardioloog bij de longarts terecht gekomen. daar heb ik de longfunctietest niet afgemaakt, ik wilde nl niet al die pufjes nemen, omdat ik bang was dat mijn hart ervan op hol zou slaan. Later via de huisarts diagnose COPD gehad, en Spiriva voorgeschreven. Droge mond, oorsuizen en diarree/obs[lees meer...]tipatie afwisselend, zure oprispingen, ben wel zeker 10 kilo zwaarder geworden! En erg moe en down laatste tijd. Ik overweeg nu om eens te stoppen met spiriva, kijken hoe ik me dan voel.

12-06-2015 | Vrouw | 62
COPD
Het eerste uur ná inhalatie ben ik zo ernstig benauwd dat ik alleen maar op een stoel kan gaan zitten wachten tot het over is. Daarna heb ik wel voor de rest van de dag genoeg lucht, maar helaas heb ik veel last van bijwerkingen. Droge mond, maagzuur, keelpijn, kriebelhoest, binnenkant van neus helemaal kapot, kapotte tong, wazig zien, gekleurde kringen zien en ernstige o[lees meer...]bstipatie. Dat laatste is niet prettig als je, zoals ik, een stomadrager bent. Wat mij verbaast, is de onverklaarbare toename in gewicht die niet in de bijsluiter wordt vermeld, maar waarover ik hier meerdere mensen hoor klagen! Voor mij is dit medicijn niet geschikt. Als laatste wil ik nog melden dat ik de verpakking van Spiriva zeer onhandig vind.

09-06-2015 | Man | 71
COPD
Kwaal wordt erger i.p.v. verbetering. Droge mond.

21-04-2015 | Man | 52
COPD
De inhalatie via poedercapsules vind ik onhandig en onprettig in vergelijking met de aerosol ('pufje') zoals bij andere inhalatiemedicatie. Ik krijg voor mijn gevoel meer poeder op mijn tong dan in mijn longen. Tijdens het inhaleren voelt het ook onaangenaam, alsof je geen lucht krijgt. Het effect vond ik ook niet om over naar huis te schrijven. Maar dat kan er dus ook aan[lees meer...] liggen dat ik het gewoon niet binnen kreeg. Gelukkig was mijn huisarts bereid om me over te zetten op salmeterol (Serevent) aerosol. Werkte voor mijn gevoel veel beter.

16-04-2015 | Vrouw | 54

08-04-2015 | Man | 74
COPD
Dit is de tweede keer,dat ik dit van de longarts kreeg voorgeschreven. Net als de vorige keer na twee dagen innemen ernstig benauwd kon geen twee stappen lopen.Was opgenomen met dubbele longontsteking kreeg hiervoor verschillende antibiotica wat altijd goed helpt.2014 ook vier keer opgenomen met longontsteking en kreeg ook Spiriva met dezelfde bijwerking. Drie weken ge[lees meer...]bruikt kon ook toen geen stap zetten van de benauwdheid. Gestopt en binnen drie dagen was de ergste benauwdheid over na overleg met de longarts gestopt.Omdat je snel doorgaat voor vervelende ouwe zeur toch maar weer gebruikt helaas met de zelfde bijwerking.

25-03-2015 | Vrouw | 56
Astma
Het vele hoesten was direct over. Ik gebruikte dit samen met Seretide, door a-typische klachten ben ik op advies longarts gestopt met Seretide en Spiriva en gebruik nu Foster.

25-03-2015 | Man | 64
Astma
spiriva werkt goed, gemakkelijk in gebruik. Tip: spoel eerst je mond (onderdrukt hoestprikkel en ook na afloop).

17-03-2015 | Man | 63
COPD
dit medicijn hielp wel maar niet zo goed als het volgende (Seebri Breezhaler).

03-03-2015 | Vrouw | 52
Astma
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik 's nachts wakker lag van de benauwdheid en atrovent onvoldoende werkte. Ik heb astma. Dit middel liet mij eindelijk doorslapen. Ik kon eindelijk ontspannen naar bed gaan. Echter, na een week kreeg ik erg veel last van pijnlijke tanden. Ik kon geen koude vloeistoffen meer innemen, terwijl ik normaliter bijt in ijs. Een tandpasta [lees meer...]( oral B pro expert) advies van apotheek, bracht geen verlichting. Ik ben gestopt en het is nu zoeken, want van serevent krijg ik hartkloppingen en heel veel onrust.

15-02-2015 | Vrouw | 50
Astma
Op zich wel tevreden, alleen vervelend dat ik in de winter bloedneuzen heb sinds ik Spiriva gebruik.

27-01-2015 | Vrouw | 57
COPD
Ik gebruik Spiriva nu twee weken. In de bijwerkingen lijst staat dat je last kan krijgen van verstopping. Helaas is dat bij mij het tegenovergestelde. Ik heb juist last van diarree. Heb het uitgetest door een paar dagen te stoppen met spiriva en toen ik weer begon was het met mijn ontlasting ook weer helemaal mis. Spiriva helpt overigens wel goed tegen het felle hoestbuie[lees meer...]n waar ik last van had.

03-12-2014 | Man | 65
COPD
Ik weet niet precies te omschrijven wat het medicijn met mijn luchtwegen doet , maar ik heb er wel baat bij , door het gebruik van dit medicijn heb ik minder aanvallen op mijn luchtwegen gehad . Ik gebruik dit middel samen met Seretide dus ik weet niet welk medicijn het beste aanslaat . Ik heb begrepen dat de meeste artsen deze middelen samen uitschrijven . In ieder geval[lees meer...] bij mij werkt het prima !

11-11-2014 | Vrouw | 43
COPD
Ik had dezelfde ervaring een jaar geleden, maar wist niet meer bij welk medicijn. Binnen 1 uur na de Spiriva gebruikt te hebben, word ik veel benauwder dan daarvoor. Dit blijft de hele dag door aanhouden, ook na het gebruik van Seretide. Pas na een paar dagen gestopt te zijn met Spiriva stopt de benauwdheid en helpt de Seretide ook weer. Wat ik wel vreemd vond, is dat i[lees meer...]k verleden jaar deze bijwerking heb doorgegeven aan de apotheek. Hun reactie was dat ik deze bijwerking niet kon hebben; volgens hen zou het liggen aan bijv. een bijkomende verkoudheid o.i.d.. Ook de huisarts gaf aan dat hij nog nooit van deze bijwerking had gehoord. Voelde me door beide niet serieus genomen.

10-11-2014 | Man | 69
COPD
Gebruik sinds 3 mnd. spiriva, heb ook een hele droge mond en schrale lippen, maar heb sindsdien veel uitslag in gezicht precies bij baardgroei. heeft iemand hier ervaring mee? gebruikte hiervoor seretide 50/500 en had nergens last van.

Thyrax Duotab (875) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (614) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (591) - Antibiotica - penicillines breedspectrum