Ervaringen met Spiriva

tiotropium

hoesten duizeligheid bij het opstaan duizeligheid kan geen slijm of slijm ophoesten blaffende hoest

COPD (105 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

11-04-2013 | Vrouw | 39
Astma
Ik gebruik deze medicijn in combinatie met pulmicort 400 en werk heel goed. Mijn ademhaling is beter. Bijwerkingen een betje wazig zien, vermoeiheid.

09-02-2013 | Vrouw | 60
COPD
Ik gebruik 1 x 18 ug Spiriva en daarbij Ventolin Diskus 200 m. De Ventolin inhalatie helpt mij direct!!!! maar de Spiriva doet volgens mij niet wat er van verwacht mag.

24-01-2013 | Man | 61
COPD
ik gebruik Spiriva nu twee jaar en vanaf het moment van eerste inname veel verbetering door de betere manier van inname voor mij een perfect middel samen met Foster heb ik daar veel baat bij, mijn long inhoud is nog maar 28%

24-11-2012 | Vrouw | 43
Astma
heb vorige week spiriva gekregen van longarts. Ik had het wel minder benauwd maar kreeg kramp in mijn gewrichten. Kreeg het gisteravond ineens heel benauwd, heet, pijn in mijn borst, overgeven en pijn achter mijn ogen. Heb gister geen spiriva gebruikt durfde niet meer. vanmorgen nog steeds niet echt lekker. Maandag maar gauw weer terug naar longarts want dit is echt niks! [lees meer...]vorig jaar had ik ventolin maar kan daar ook niet tegen en symbicort was ook geen succes.

16-11-2012 | Man | 62
Astma
Inderdaad veel slijm in longen en droge mond. Naar mijn mening heb ik heeft dit medicijn voor mij geen verbetering bewerktstelligd.

03-10-2012 | Vrouw | 67
Geen problemen mee, Gebruik al 10 jaar

17-09-2012 | Vrouw | 59
Astma
Ik gebruikte Symbicort en sinds anderhalf jaar Spiruva erbij. De effectiviteit van de combinatie is goed.Duidelijk een verhoogde longcapaciteit.Perfect maar ik ervaar nu bijwerkingen die ik voorheen met de Symbicort alleen niet had.Droge mond zoals velen van u ook ervaren maar veel lastiger is nu heesheid. Ik maakte me daar zorgen over. De KNO constateerde irritatie van he[lees meer...]t begin van de slokdarm waardoor de stembanden wat open blijven staan. Hij dacht misschien van oprispend maagzuur waar ik zelf niets van merk.Een paar maanden Nexium gebruikt.Geen verbetering dus gestopt. Ik overweeg om maar te stoppen met de Spiruva en alleen met Symbicort door te gaan.Tenzij iemand nog een goed advies heeft.

12-09-2012 | Vrouw | 71
Longembolie

12-09-2012 | Man | 83

10-09-2012 | Man | 71
COPD
de laatste twee nachten word ik wakker omdat ik een benauwdheid aanval kreeg vergezeld van zeer moelijk ademen, hoesten en branderig gevoel in mijn keel. Verhoogde bloeddruk.

12-06-2012 | Man | 61
COPD
Ik gebruik spiriva nog maar kort. De eerste dag van inname werd ik savonds in de kapel ( slechte vntilatie - wierrooklucht) na inademen door de mond ( zingen) acuut benauwd en moest de kapel direct verlaten. Dit heb ik hiervoor niet eerder meegemaakt en ik koppel deze aanval dan ook direct aan het gebruik van spiriva.. Mijn luchtwegen voelen droger en liijken overgevoel[lees meer...]iger voor stofdeeltjes inde lucht ( kriebel bij inademen ). Verder ervaar ik toename van hoesten direct en enige tijd na inname. Alsof de luchtwegen de poederdeeltjes die je inademt via trilhaarbeweging er direct weer uit wil werken. Als laatst ervaar ik soms hartkloppingen en innerlijke onrust (opgefokt zijn).

10-06-2012 | Man | 58
COPD
Gebruikte eerder Seritide en was daar tevereden over. Longarts adviseerde Spiriva samen met Onbrez. Bloeddruk steeg enorm. mee gestopt en weer alleen Seritide gaan gebruiken. Genoeg lucht en bloedruk weer perfect. Sinds ik gestopt ben 5 kilo afgevallen.

08-05-2012 | Vrouw | 56
COPD
werkt goed, gebruik het samen met onbrez. heb alleen vreselijke drooge mond en verstopt neus, soms wasing zien.

29-04-2012 | Man | 50
COPD
Ik nam alleen maar seretide totdat mijn longarts mij bij mijn laatste afspraak spiriva aanraadde en voorschreef. Sindsdien ben ik meer dan 20kg aangekomen, bijna geen verbetering in vergelijking alleen met seretide, ik heb last met kijken (vaak traanogen, troebel zicht), vaak het gevoel van een droge mond en keel. Nu kreeg ik nog te horen dat er problemen zijn met de vergo[lees meer...]eding van spiriva, ik neig ernaar er mee te stoppen.

10-04-2012 | Vrouw | 45
Astma
ik gebruik spiriva 12 dagen geleden begonen via mijn longarts gekregen vind het een prima medicijn krijg meer lucht kan veel meer dingen doen in huis heb daar bij seretyde en ventolin

19-03-2012 | Vrouw | 72
COPD
Spiriva heeft mij veel geholpen omdat ik daardoor de hele dag door veel meer energie had. Maar ik gebruikte het samen met Foster (3x per dag). Ik ben met Spririva opgehouden in overleg met mijn arts, omdat ik een te hoge druk in mijn ogen kreeg, (kan blindheid veroorzaken) waarvoor weer een medicijn. Geprobeerd Spiriva weg te laten en de druk keerde onmiddellijk terug na[lees meer...]ar normaal. Spiriva was dus in mijn geval de oorzaak van te hoge druk in mijn ogen.