Ervaringen met Acenocoumarol

Bloedverdunning (28 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

14-02-2016 | Man | 55
Longembolie
Massale longembolie, gevolg door longontsteking en weer een gewone longembolie de rest van mijn leven aan de bloedverdunners, gebruiksvriendelijk, de bijschriften duidelijk geven aan weinig bijwerkingen, hetgeen waar ik last van heb wijt ik aan de embolien.

01-04-2022 | Man | 56
Hartklep aandoening
Nu ik over gegaan ben naar Fenprocoumon merk ik dat ik meer energie en zin krijg om iets te doen. Ik heb acenocoumarol vanaf mijn openhart operatie waarbij ik een mechanische hartklep kreeg gebruikt. Sinds die tijd altijd kortademigheid en vage klachten waardoor ik mening maal met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht werd. En vervolgens alle uitslagen goed waren. Na [lees meer...]vorig jaar juli weer een operatie gehad te hebben en de klachten nog verder opliepen ben ik weer compleet door de molen geweest. Niets te vinden. Op eigen aandringen overgestapt naar Fenprocoumon 1½ week geleden en ik voel weer leven en energie in mijn lijf komen. Het is nog te vroeg om te zeggen dat de kortademigheid over is.

02-02-2013 | Vrouw | 56
Trombose
na heftige pijnen door trombose-verstopping in poortader van pancreas naar lever, dit medicijn gekregen. Oorzaak trombose niet te achterhalen. bloedwaardes zijn "normaal", maar moet toch preventief blijven slikken. geen bijwerkingen.

21-09-2020 | Man | 57
Trombose
Ik gebruik nu sinds 2017 de bloedverdunners had trombose in mijn rechter been ,op verzoek van mijn arts na drie maanden gestopt met de bloedverdunners . binnen een week had ik een meervoudige longembolie .veel te vroeg gestopt met de bloedverdunners dus .nu de rest van mijn leven blijven slikken .vijf weken geleden een maagbloeding gehad best heftig zoiets maar kwam van [lees meer...]het roken zeiden ze .ja en ik geloof ook nog aan de kerstman😁

22-10-2013 | Man | 57
Bloedverdunning

26-02-2013 | Vrouw | 57
Trombose
Ik heb dit middel niet zo lang geleden voorgeschreven gekregen. Op dit moment heb ik geen bijwerkingen. Het boven- en onderbeen zijn nog steeds dik ondanks het aantrekken van youtube kousen, maar de pijn is minder geworden. Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt eer het been weer de oude is?

20-06-2019 | Man | 58
Trombose
Ik was hier heel tevreden over , maar omdat ik DVT voor de 3de x heb moest ik dit levenslang blijven slikken.Ben nu overgestapt naar Xarelto en dat houd in dak ik nu dagelijks 1 tab moet slikken en niet meer geprikt hoeft te worden

22-12-2017 | Man | 60
Hartritmestoornis
Op aanwijzing van de specialist, eerst weinig problemen maar na 1 jaar begonnen de problemen, ernstige vermoeidheid, bijna maandelijks problemen met bloedneuzen en de bloeduitstortingen in het oog wereden steeds vaker. Eerst naar starlet gebeld over de klachten, maar die beweerden bij hoog en laag dat die klachten niet door door de bloed verdunners komen , absoluut niet[lees meer...]. Toen naar de dokter en die zag toch heel andere bewijzen in de praktijk voor bloedverdunners, die zag wel een verband. die heeft me door gestuurd naar de specialist van het ziekenhuis, na controle van mijn bloed en mijn hart, kwam hij tot de conclusie dat de bloedverdunners eigenlijk niet nodig waren, dit in verband met het voortschrijdend inzicht , dat er wel heel gauw bloedverdunners werden voor geschreven Nu 3/4 jaar verder zonder bloed verdunners , nooit geen bloedneus meer gehad, nooit geen bloed uitstortingen meer in de ogen, fiets weer makkelijk 50 km per dag en veel en veel meer zuurstof , echt dag en nacht verschil

16-02-2017 | Man | 60
Hartritmestoornis
Ik gebruik acenocoumerol nu reeds 3 maanden, sindsdien ben ik constant neusverkouden of grieperig, mijn conditie holt achteruit. Ik ben constant moe. Is er een middel op de markt met minder bijwerkingen?

12-10-2016 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Gebruik dit samen met Sotalol. Acenocoumarol vervangt de Xarelto. Of het van beide komt weet ik niet maar al maanden: verkouden, snot loopt water dun uit neus, gevoel alsof ik een beginnende griep heb, rende met gemak meer dan 20 kilometers. Minimaal 3 keer per week. Nu maanden verder en algehele conditie holt achteruit. Kan inmiddels nog geen 3 km volhouden. Tussendoor ([lees meer...]eind augustus 16) ablatie gehad. Eind van de dag verlang ik naar bed.

23-06-2017 | Man | 62
Longembolie
Steeds gezeur met de Trombosedienst. na 1/2 jr werd ik thuismeter. Na 1/2 jaar constante metingen mocht ik van de arts naar om de 6 wk meten. De dames van de Trombo Admin waren het daar niet mee eens. na de 4e wk gezeur, via telefoon en mail. Ik heb het tel nr en de mail laten verwijderen... toen via de post. Huis- en Longarts begrepen mij. daarop volgde de overstap[lees meer...].

05-02-2013 | Man | 62
Hartinfarct
ik heb een hart infarct gehad en 3x een tia ik gebruik in totaal 6 medicijnen 7 stuks per dag

12-09-2012 | Vrouw | 62
Hart

29-08-2012 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Sinds 16-07-2012 4 maal per dag 1 mg. Last van warmte en buitensporige transpiratie. Voorheen nooit last van gehad. Volgens cardioloog geen bijwerking die vaker voorkomt. Binnenkort nader onderzoek.

13-11-2019 | Man | 63
acenocoumarol (1mg)
Het iedere keer prikken was lastig ! Ik weet de dosering niet meer, maar wel dat die regelmatig na bloedprikken werd aangepast.

29-06-2018 | Vrouw | 63
Boezemfibrilleren
Slik nu drie jaar acenocoumarol na een dotterbehandeling en boezemfibrilleren. Eerst verdwenen mijn wenkbrauwen en haar op benen en armen. Nu ook kale plek op hoofd. Ik ga proberen of ik andere bloedverdunners kan krijgen....