Ervaringen met Acenocoumarol

Bloedverdunning (28 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

27-06-2016 | Vrouw | 21
Bloedverdunning
Bij beginnen met hoge dosis (6 á 7 mg p/dag) kan haaruitval voorkomen. Dit neemt af. Menstruatie langer en meer bloedverlies. Sneller blauwe plekken.

25-07-2016 | Man | 23
acenocoumarol (10mg)
Trombose
INR bleef schommelen en de trombose bleek zich zelfs uit te breiden onder acenocoumarol. Daarbij iedere paar weken weer langs de trombosedienst. Niet ideaal allemaal.

13-10-2018 | Vrouw | 28
Trombose
Hoi Lezers, Ik gebruik dit middel omdat ik helemaal niet goed reageerde op fenprocoumon. Ik ben 28 en kreeg dit voor mijn trombose welke door mijn hele lichaam zat. Fenprocoumon was niet stabiel te krijgen en ik was altijd van slag, zeer misselijk, duizelig, algehele malaise en ernstige haaruitval, zeer heftige uitslag op mijn gezicht. Toen ben ik geswitcht naar Acen[lees meer...]ocoumarol. Een stuk stabieler. Mijn bloed hou ik in de gaten doordat ik zelf mijn bloed kan prikken met een apparaat. Ik doseer ook zelf wat erg goed werkt gezien je je eigen lichaam toch het beste kent. Helaas blijf ik ook bij deze bloedverdunner haaruitval houden, gezichtsuitslag is iets verminderd maar nog aanwezig. Ook kom ik ondanks gezonde levensstijl aan en dit is er niet af te krijgen (Met fenprocoumon was het nog veel erger.) Ook ben ik niet misselijk van dit middel zoals bij het vorige. Verder is de werking goed. Een zeer stabiel product. Ik mocht van mijn internist niet overstappen op de nieuwe medicatievormen(pradaxa, xarelto, eliquis,lixiana) gezien daar veel maagbloedingen/bloedingen mee voorkomen en meten zeer moeilijk gaat. Uiteindelijk is toch het motto : meten= weten. Ik kies liever voor een medicijn die al jaren op de markt is dan een nieuw product waarvan men de exacte uitwerking nog niet weet. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag. Fijne dag allemaal.

15-11-2016 | Vrouw | 28
Trombose
Ik heb in maart 2015 na de bevalling een trombosebeen gekregen en zelfs trombose tot in de slagaders van me buik. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen en acenocoumerol gekregen. Regelmatig werd ik door de trombosedienst geprikt om me inr waarde op peil te houden, De bijwerkingen van dit medicijn zijn zeker wel heel vervelend. ik was altijd heel erg moe en ik kree[lees meer...]g soms hele zware hoofdpijn. Ik ben nu twee weken gestopt met het gebruik hiervan na 8 maanden, omdat de specialist wilt dat ik weer bloed laat prikken om de oorzaak te vinden van de trombosebeen en om te kijken of ik nog eiwitten in me bloed heb die positief zijn, want ze hebben eiwitten van lupus gevonden. Alleen het gekke is: ik werd elke maand ongesteld, nu ik gestopt ben sinds 3 november ben ik nu nog niet ongesteld geworden terwijl ik het deze week moest worden. Als me bloeduitslagen goed zijn, mag ik er helemaal vanaf en anders moet ik andere bloedverdunners gaan slikken. Dit ivm mijn leeftijd.

04-05-2015 | Vrouw | 34
Factor V Leiden
Door een niet herkend trombose been, 2 maand later de beide longen vol met long embolieen, engeltje op mijn schouder gehad want was al 3 weken heel zwaar aan het hoesten maar het hooi moest echt van het land... toch dokter gegaan toen ik door mijn benen zakte, daarna weer aan het werk, gebeld door huisarts dat ik per direct alles moest laten liggen en naar ziekenhuis moest[lees meer...]. weekje ziekenhuis, oorzaak onderzocht bleek erfelijke afwijking factor V Leiden te zijn. Tijdje eraf geweest om zwanger te kunnen zijn, direct na geboorte weer aan de bloedverdunners voor rest van mijn leven, gezien het bij de geboorte bijna mis ging met onze zoon. Inmiddels ben ik een zelfmeter, wat ideaal is, de dosering laat ik wel door de trombosedienst bepalen maar kan gewoon thuis prikken wanneer het mij uitkomt. Ideaal! Enige grote nadeel vind ik dat ik enorm uitgedund haar heb als gevolg van de medicatie. Dat is niet fijn als vrouw zijnde. Verder nog fybromyalgie sinds 2011, maar of dat er een gevolg van is, is onbekend, al is de bloeddoorstroming wel een belangrijke factor hoeveel last ik er wel/niet van heb. En sinds kort jicht. Maar he, we zijn er nog! en we kunnen dankzij deze medicijnen er ook 100 mee worden :D

27-09-2012 | Vrouw | 35
Trombose
In de eerste periode weinig klachten. Inr schommelt nogal zit veelal op 2.3 ipv 2.5-3.5. Opgegeven moment zeer ernstige haaruitval. Dit is nu gestopt maar nu ben ik heel duizelig en misselijk. Als het goed is, hoef ik nog maar een maandje te slikken. Kreeg trombose en longembolie omdat ik in t het gips zat vanwege gebroken enkel en gescheurde enkelbanden. Hoop dat die duiz[lees meer...]eligheid snel overgaat,net als t haaruitval.

14-01-2014 | Vrouw | 38
Trombose
Ik heb een trombosebeen en longembolie. Ik moet t medicijn half jaar slikken, ik lees hier veel dat men hoofdpijn klachten hebben, maar t kan ook zijn dat dit door de stolsels in uw lichaam komt en niet perse door het medicijn. Ikheb ook zo nu en dan hoofdpijn maar niet constant, daarom durf ik niet te zeggen dat dit van het medicijn komt. De misselijkheid heb ik alleen al[lees meer...]s ik de tabletten ineem op lege maag en ook erna niets eet. Nu neem ik t of tijdens heteten of erna, maar elke dag op t zelfde tijdstip! Hierdoor geen misselijkheid meer. Wat ik me wel afvraag ik heb wel last v blauwe tenen, voornamelijk aan me gezonde been. Heeft iemand dit ook gehad en 2 vd 4knokkels op mijn hand zijn rood en droog. Ja, ik heb ook last van droge mond, maar ook niet elke dag. Mijn waarde wisselt, meestal te laag. Dosering blijft t zelfde... Groeten

12-01-2013 | Man | 38
Bloedverdunning
Nadat ik met een longembolie werd opgenomen heb ik een aantal dagen acenocoumarol geslikt. 2 dagen later kreeg ik last van zwarte ontlasting. Zoekend naar de bijwerkingen heb ik direct contact opgenomen met het ziekenhuis. Ik moest me weer melden op de spoedeisende hulp. Daar bleek mijn HB-gehalte in het bloed nog zo hoog dat een inwendige bloeding niet waarschijnlijk was.[lees meer...] ik raakte echter steeds vermoeider en kon zelfs geen trap meer op lopen. Twee dagen kreeg ik een collapse en moest met de ambulance worden afgevoerd. In het ziekenhuis bleek dat ik toch een inwendige bloeding had opgelopen. Dit middel mag ik niet meer slikken, maar mijn longembolie moet toch worden behandeld.

23-07-2017 | Vrouw | 39
Hartinfarct
Ik kreeg acenocoumarol nadat er een getromboseerd aneurysma werd geconstateerd. En ik moet zeggen: WAT EEN GEDOE!! Mijn INR moet tussen de 2,5 en 3,5 zijn. Dat is ie zelden geweest tijdens het gebruik van dit middel. Wekelijks (zelf) prikken. Met waardes.... de ene keer 1,2 en de week erna 5,9. Geen touw aan vast t knopen en niet ongevaarlijk. Ik verloor tijdens mijn[lees meer...] menstruatie verschrikkelijk veel bloed waardoor ik ten eerste 2 dagen per maand de deur letterlijk niet uit kon, maar ook continue een ijzerwaarde onder de 6 had. En dan de welbekende blauwe plekken natuurlijk. Die eerder paars en zwart waren dan blauw. Op eigen verzoek mocht ik overstappen op fenprocoumon. Mijn INR is nu veel stabieler en ik hoef maar 1 keer in de 3 weken te prikken tegenwoordig. De blauwe plekken zijn er nog steeds snel maar lijken niet meer zo groot te worden als met de acenocoumarol.

09-01-2016 | Vrouw | 39
Longembolie
Ik heb longembolie gekregen door gebruik van anticonceptiepil. Eind april moet het genezen zijn, tot die tijd moet ik dit medicijn door gebruiken. Ik zit momenteel nog steeds onder het streefgebied, omdat ik vaak last heb van mijn darmen. En dan zakt de waarde weer naar beneden. Dan wordt de dosis omhoog gegooid, maar dat heeft nu niet echt effect bij mij. En verder heb ik[lees meer...] huiduitslag gekregen door dit medicijn op mijn rug. Niet echt fijn.

08-07-2014 | Man | 40
acenocoumarol (4mg)
Beroerte
Herseninfarct gehad op 29 jarige leeftijd. Half jaar later jaar later longembolie, daarom levenslang zo dacht ik. Na een jaar of 6 viel me op dat mijn dichte haarbos veel dunner werd! Houd je van je haar: gebruik dit middel nooit langer dan een jaar is mijn advies!

09-01-2024 | Man | 42
Longembolie
Acenocoumarol beviel me prima, maar het feit dat het een vitamine-K-remmer is, maakte me aan het denken waar vitamine-K goed voor is. Deze vitamine draagt positief bij aan werking van boten, gewrichten en kraakbeen. Aangezien in mijn familie gewrichtsproblemen voorkomen, wilde ik graag verkennen of er andere medicijnen bestonden die op een andere manier werkten. Eerst heb [lees meer...]ik twee andere DOAC's geprobeerd, maar werd gek van de bijwerkingen. Na weer teruggekomen te zijn bij Acenocoumarol toch niet gerust op dat vitamine K verhaal. Zodoende ben ik bij Pradaxa gekomen, waarbij ik het minste bijwerkingen ervaar van de DOAC's.

24-05-2013 | Vrouw | 42
Trombose
Kreeg behoorlijke trombose na kraambed. Het enige vervelende vond ik dat ik toch haaruitval had door de medicatie (heb al niet zo'n weelderige haardos). Ook moest ik er goed opletten om de pilletjes om ongeveer dezelfde tijd te slikken elke dag. Verder totaal geen hinder van de medicatie ondervonden

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Acenocoumarol is een prima middel voor antistolling, het vergt echter veel ongemakkelijke afspraken bij de trombosedienst, omdat je bloedstolling steeds gecontroleerd moet worden. Dat maakte het voor mij vervelend om het te gebruiken. Ik had echter geen enkele bijwerking van het medicijn, terwijl ik dat van Eliquis wel kreeg.

18-12-2016 | Vrouw | 43
Hartfalen
Geen bijwerkingen alleen mijn IRN waarde schommelde heel erg.

06-02-2016 | Vrouw | 43
Hartritmestoornissen
ivm een hartritmestoornis moest ik bloedverdunners gebruiken (naast betablocker). Geen bijwerkingen, makkelijk in te nemen. Ze smaken wel vies! En als enige ongemakje misschien dat de menstruatie 2x zo lang duurt. Sinds een week mogen stoppen ermee, omdat ik een ablatie heb gehad en de boel weer in een normaal ritme klopt. Kon ook gewoon in 1x stoppen.