Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (10 meningen)
Beroerte (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

15-02-2012 | Man | 45
acenocoumarol
In mei 2009 kreeg ik een trombosebeen. 6 mnd acenoucoumarol geslikt, daarna gestopt. Een tijdje (3 mnd) een kous gedragen. Feb 2011 flinke longembolie gehad. Sindsdien voor altijd aan de bloedverdubbers.

21-11-2019 | Vrouw | 48
Trombose
Ik heb een verstopte poortader naar de lever heftige pijnen gehad aan de darmen die ook aan het verstoppen waren. Nu 5 pillen per dag om de stolling los te krijgen in de poortader maar heb veel last van tintelingen in gezicht handen en benen en de iNR blijft maar schommelen ik moet mezelf vaak bij spuiten meerdere mensen last van tintelingen ? De arts zegt dat het onmog[lees meer...]elijke is deze bijwerkingen ook wel snel moe

06-03-2012 | Man | 48
Bloedverdunnen
Ik gebruik Acenecocoumarol vanwege longembolie. Heb echter last van een continu aanwezige lichte misselijkheid c.q. lichte buikpijn.

13-03-2020 | Vrouw | 49
Longembolie
Instellen van de Acenocoumarol ging prima met het merk TEVA. Binnen 10 dagen zat ik met 3-4 tabletten tussen de 2,1 en 2,4. De volgende levering was echter van Centrafarm, preferent bij mijn zorgverzekeraar. Binnen een week was mijn INR 1,7. Na 2 injecties Fraxiparine en een verhoging van de dosering van gemiddeld 1 tablet per dag zit ik nu met 2,0 op het randje van mijn s[lees meer...]treefgebied. Dat probleem met Centrafarm uit 2017 is kennelijk nog steeds niet opgelost.

07-08-2015 | Vrouw | 49
acenocoumarol (1mg)
Na open-hart-operatie waarbij hartklep (mitralis) is vervangen door mechanische hartklep moet ik acenocoumarol (levenslang) slikken. Sinds enkele maanden kan ik thuis zelf mijn INR prikken. Schommelingen INR waarde maken me af en toe onzeker; vooral omdat schommelingen niet altijd verklaarbaar zijn. Voel me in deze onzekerheid niet altijd gehoord door Trombosedienst. I[lees meer...]n overleg met mijn cardioloog neem ik acenocoumarol 's ochtends in; gezien mijn dagritme geeft dit minder kans op vergeten.

03-05-2012 | Vrouw | 50
Bloedverdunnen
In 2008 kreeg ik een longembolie, dit door gebruik van de pil. Heb toen 9 maanden bloedverdunners gehad, mocht stoppen, iets dat ik toch wel eng vond, maar goed.... Een jaar later kreeg ik last van mijn been, niks blauw, niks dik, niks aan te zien. Maar er was gewoon iets. Huisarts geweest, ziekenhuis gezien...en ja hoor...trombose. Heb een steunkous...tot aan mijn lies, [lees meer...]en mocht gelijk weer aan de bloedverdunners. Sinds kort prik en meet ik zelf en dat bevalt me prima. Heb geen last van bijwerkingen, het had nog een andere bijkomstigheid: sinds het gebruik van acenocoumarol geen migraine meer...

16-01-2020 | Vrouw | 52
Aangeboren hartafwijking
Boezemfibrileren en heel hoge bloeddrukken de bloedverdunners moeten stolsels voorkomen tot nu toe geen goed medicijn gevonden ik klooi al vanaf 2003 ben altijd ziek van de bijwerkingen heel naar zo te moeten leven ik ben nu 52 en mijn leven is op bed en op de bank heel triest hoop op een goede bloedverdunner en bloeddrukverlager heb overal erge bijwerkingen van het leven [lees meer...]heeft zijn glans wel verloren voor mij ik knok door voor mijn pracht gezin maar soms denk ik laat het maar klaar zijn want wat kun je je doodziek voelen van pillen 😭 had dit ook met pradaxa xarelto en elequis ben overgevoelig voor medicijnen erg vervelend want als ik stop stijgt mijn bloeddruk weer naar gevaarlijk hoog heel naar

30-07-2018 | Man | 52
Geen bloedafwijkingen gecontateerd.

14-05-2014 | Man | 52
Trombose
Ik heb diepe veneuze trombose in linkerkuit gehad, moest aan infuus, daarna over op bloedverdunners. Na een half jaar gestopt, daarna kwam trombose terug in mijn andere kuitbeen. Sindsdien slik ik nu al ruim 15 jaar bloedverdunners.

28-07-2013 | Man | 52
acenocoumarol
Ben nu 1 jaar aan deze antistolling en nu zie ik af en toe dat mijn voeten blauw zijn. Is dit bekend?

05-05-2013 | Vrouw | 52
Trombose
Gebruik acencoumarol nu enkele weken kan nog niet zeggen dat ik tevreden ben heb niet veel last van bijwerkingen Het voelt niet goed dat de verdikking in m'n been niet weg is, de internist vind dat ik na 6 mnd. gewoon moet stoppen met de medicijnen hier ben ik best wel huiverig voor. Gebruik ook een steunkous dit voor 2 jaar. Wat is de beste optie in dit geval? Na 6[lees meer...] mnd. gewoon stoppen of overleggen met huisarts?

30-10-2018 | Vrouw | 53
Zie mijn verhaal onder Marcoumar

28-11-2016 | Man | 54

30-06-2021 | Vrouw | 55
Trombose
stent in gezet gekregen. Alle bijwerkingen gehad.

04-04-2018 | Man | 55
Trombose
Door spontane trombose aan been Acenocoumarol gaan gebruiken. Had geen bijwerkingen, maar vond regelmatige controle Trombosedienst beperking van vrijheid. Kon ook zelf gaan prikken, maar ook dan heb je meerdere keren per jaar controle. Door over te stappen op Apixaban heb ik nu 1 keer per jaar controle.

23-05-2017 | Man | 55
Longembolie
Door massale longembolie acenocoumarol voorgeschreven gekregen voor een half jaar, veel schommelingen in INR, bloed prikken is erg omslachtig en lastig en na half jaar gestopt te zijn klachten weer terug gekregen. Gebruik nu Xarelto, veel makkelijker

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum