Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (10 meningen)
Beroerte (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

29-06-2018 | Vrouw | 63
Boezemfibrilleren
Slik nu drie jaar acenocoumarol na een dotterbehandeling en boezemfibrilleren. Eerst verdwenen mijn wenkbrauwen en haar op benen en armen. Nu ook kale plek op hoofd. Ik ga proberen of ik andere bloedverdunners kan krijgen....

06-04-2012 | Man | 63
Bloedverdunnen
In het begin iedere maand naar huisarts, daarna zelf prikken (trombosedienst)zeer tevreden. Ik merk verschil in INR waarde in een koud land of een warm land.

01-02-2012 | Man | 63
acenocoumarol
Ik heb de ervaring dat mijn coördinatie negatief wordt beïnvloed tijdens intensievere sportbeoefening naarmate de temperatuur kouder wordt. Dit is duidelijk waarneembaar indien de temperatuur rond of onder het vriespunt ligt.

12-01-2012 | Vrouw | 63
acenocoumarol
nu thrombosedienst gaat heel goed.

04-08-2016 | Man | 64
Boezemfibrilleren
Eerst Pradaxa, maar dat was helemaal een ramp. Nu Acenocoumarol leek in begin goed te gaan, maar nu kan ik geen 100 meter meer lopen. Algehele vermoeidheid en een vermoeid gevoel in de benen net of ik de 4 daagse heb gelopen, Zelfde verschijnselen als met Pradaxa en na 10 dagen gestopt te zijn met Pradaxa was ik weer aardig hersteld en kon ik weer redelijk goed lopen. [lees meer...]Maar na met Acenocoumarol gestart te zijn kwamen de verschijnselen langzaam weer terug. Nu na 2 maanden deze rotzooi gebruikt te hebben kan ik bijna niet meer lopen. Ik ga op zoek naar andere medicijnen wat dit is echt 3xnixs.

16-03-2012 | Vrouw | 64
Bloedverdunnen

03-12-2014 | Man | 65
Trombose
Mijn pijnlijke bloedproppen in mijn benen verdwenen als bij toverslag . De ene dag kwam ik niet meer bij van de pijn , en na inname van acenocoumarol verdween de pijn na enige dagen . Alleen ben ik nu veroordeeld tot steunkousen , om de bloedstroom te helpen . Eigenlijk is dat het enige minpuntje in het terug dringen van trombose .

12-01-2012 | Man | 65
Hart
Ik meet de INR zelf 1 maal per 14 dagen. Ik doseer ook zelf afhankelijk van de gemeten waarde gebruik ik 1 of 2 tabletten per dag. Mijn richtwaarde voor de INR = 2 - 3. Hiervoor heb ik een doseerschema opgesteld. Ik heb geen last van bijwerkingen, behalve het feit dat ik wat heviger bloed als ik me heb verwond met bijv. scheren.

04-08-2016 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Begonnen met dit medicijn na boezemfibrilleren. Daarna overgestapt na Xarelto. Dit heeft slechts een week geduurd. Gestopt hiermee door de vervelende bijwerkingen. Nu dus weer teruggegaan naar de acenocoumarol.

04-07-2014 | Man | 66
Hartfalen
Acenocoumarol voorgeschreven door cardioloog na ziekenhuisopname wegens hartfalen. Recentelijk overvallen door een hersenbloeding. De gebleken fatale combinatie: Hoge bloeddruk plus Acenocoumarol!

22-05-2019 | Man | 67
Longembolie
Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.

31-12-2015 | Vrouw | 67
Trombose
zeer wisselende waarden

17-12-2012 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Door hartritmestoornissen (7 dagen in ziekenhuis, had geen "lucht" meer, ook teveel vocht, heb in 7 dagen 7 kg. vocht uitgeplast) ben ik Sotalol (2x 40mg. p. dag) gaan gebruiken. Had al Perindopodril (4 mg. dag). Daar vooral Sotalo bloeddrukverlagend is ben ik bij bewegen nogal duizelig. Door de Sotalol ben ik in de winter veel kouwelijker, vooral aan handen en voeten.

01-05-2020 | Vrouw | 68
Hartritmestoornis
Voorgeschreven gekregen voor ritmestoornis na hartoperatie , vervanging aortaklep. Vanaf start moeilijk instelbaar. Moet dit medicijn minimaal 3 maanden blijven gebruiken. Kan niet wachten tot die voorbij zijn. Erg veel bijwerkingen waardoor ik me eerder slechter dan beter ga voelen Pijnlijke hielen, misselijk, duizelig, slecht/ wazig en dubbelzien, moeilijk instelbaar w[lees meer...]aarde gaat op en neer, zeer vermoeid, licht grieperig gevoel met eenzijdige loopneus, veel blauwe plekken en bloedneuzen, veel maagpijn en pijn aan slokdarm

28-04-2016 | Man | 68
Atriumfibrilleren
Ik heb 02-07-2013 een hartoperatie met 6 bypasses gehad en op 25-07-2013 atrium flutter en dat is tijdens 1-malige opname in de VU behandeld. Sinds mei 2015 hoef ik van de cardioloog niet meer terug te komen voor controle: blijf maar doorgaan met acenocoumarol, kan geen kwaad. De Trombosedienst blijft maar doorgaan met de onstolbaarheid INR erg precies vast te stellen. Ik [lees meer...]wil 30 dagen met vakantie naar Indonesië, maar vind de Trombosedienst erg moeilijk doen (misschien maar goed ook). P.S. de acenocoumarol 1mg tabletten gebruik ik volgens schema 2 of 3 per dag (1x daags). Ik kan geen tijdelijke meter meer meekrijgen en met een cursus zit ik er gelijk aan vast en moet ik blijven zelfcontroleren. Ik moet anders maar naar een Ziekenhuis in Indonesië. Daar wil ik vanwege de viezigheid niet zijn, dan word je pas echt ziek. Dus vlak voor mijn vakantievertrek en na terugkomst hier maar extra laten controleren. Wie de verantwoordelijke arts of specialist is aan wie de Trombosedienst de resultaten doorgeeft, weet ik ook niet: ik kom niet meer voor controle in de VU, de cardioloog ZMC, wellicht de huisarts.

04-02-2015 | Vrouw | 68
Longembolie
ik had longembolie door bloedprop in rechter been. was er slecht aan toe. maar heel goede internist heeft mijn leven gered. gebruik al jaren deze bloedverdunner waarschijnlijk tot aan mijn dood toe. maar dit is het beste middel.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum