apixaban

Atriumfibrilleren (21 meningen)
Longembolie (15 meningen)
Trombose (14 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

23-08-2016 | Man | 74
Hartkloppingen
Neem nooit Eliquis,want de medische gevolgen zijn niet te overzien. Ik heb een verminderde nierfunctie en beschadigingen van het zenuwstelsel (ernstige polyneuropathie). Dit medicijn is getest op gezonde mensen en niet op mensen die al medicijnen gebruiken. Ik denk dat artsen er van uit gaan wat de Pharmaceutische industrie hun verteld. Het is puur commercieel wat niet[lees meer...] goed onderzocht is.

21-08-2016 | Man | 63
Hartritmestoornis
Ivm hartritmestoornissen sedert een week door cardioloog voorgeschreven. Per dag bloedtesten gehad, werkt goed. Vooralsnog geen bijwerkingen te merken. Nooit eerder anti stollingstabletten gebruikt.

21-07-2016 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Mijn ervaringen met Eliquis zijn slecht. Het lijkt wel alsof het invloed op je hersenen heeft. Ik wil dit middel nooit meer. Sinds ik dit middel gebruikte voelde ik me onprettig, vooral werd ik extreem vergeetachtig. Het is moeilijk uit te leggen, maar de dingen die ik vergat waren de meest normale dingen, zoals een foto die ik een uur daarvoor bekeken had, of welke dag he[lees meer...]t was, of hoe mijn kinderen heten. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt en raakte er van in de war. Ik begon alles dubbel te controleren, omdat ik bang was dingen te vergeten. Ook voor mijn werk ging het niet goed. Ik wist bijvoorbeeld in de middag niet meer wat ik in de ochtend gedaan had. Ik heb Eliquis in overleg met een arts afgebouwd en mijn geheugen is nu weer normaal.

05-07-2016 | Man | 62
Hartritmestoornissen
pijn in lever , pijnlijke pijn , effectief zal t wel goed zitten , mar die pijn in de lever is te veel voor mij

12-04-2016 | Man | 74
Hartkloppingen
Na een jaar hartritmestoringen (hartoverslagen PVC/VES) werd mij Eliquis voorgeschreven. Voorheen werd mij verteld dat je met deze klachten wel 100 jaar kon worden en geen medicatie nodig was. Misschien moet ik nu een bloedverdunner nemen ivm een mislukte ablatie.? De arts is hierover zeer zwijgzaam waarom ik geen andere bloedverdunner kan nemen bv ascal. Tevens is Eliquis[lees meer...] zeer prijzig en je bent zo aan je eigen risico van €385.00, met ook nog veel bijwerkingen. Is dit niet een commercieel iets?

29-12-2015 | Man | 68
apixaban (2,5mg)
Bloedverdunnen
Opgeblazen gevoel na inname van dit medicijn.

05-04-2015 | Man | 67
Hartritmestoornis
Ik neem dit medicijn nog maar een paar dagen en het is dus te vroeg voor definitieve conclusies over de bijwerkingen.

12-06-2022 | Vrouw | 78
Bloedverdunnen
25 jaar geleden bypasoperatie, sindsdien Ascal. Voorjaar 2021 zeer lage bloeddruk, pols 40. Drie dagen en nachten "hartcontrole meting", waarbij 's nachts 2x enige seconden hartstilstand. Daarna hartpacemaker en als bloedverdunner Eliquise 2x 5 mg. Sindsdien steeds bijwerkingen zoals misselijkheid, bloed in ontlasting en urine en ook niet helemaal fit. Aan cardioloog[lees meer...] gevraagd om weer Ascal te mogen slikken. Kan niet. Ik vraag mij af waarom niet want bij een vergelijkend onderzoek tussen Eliquis en b.v. Ascal zijn de effectieve verschillen niet zo groot.

24-04-2022 | Vrouw | 79
apixaban (2,5mg)
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik van eliquis voel ik mij veel beter.Hartritmestoornissen te verwaarlozen. Zeer tevreden !0

14-04-2022 | Vrouw | 56
Longembolie
Ik gebruik dit middel nou 6 dagen. Ik kreeg heel snel last van erge buikpijn, krampen in mijn darmen die uitstraalden naar mijn rug en misselijkheid. Om een andere oorzaak uit te sluiten heb ik het middel 24 uur niet gebruik. Mijn klachten verdwenen. Ik ben er weer mee begonnen en ik kreeg gelijk weer last van krampen.

16-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren dit medicijn in gebruik sinds een maand. Heb geen enkele bijwerking die in de bijsluiter beschreven staat en medicijn doet wat hij moet doen. In de eerste weken wel wat hieronder vaak vermeld wordt; angstig, opgejaagd, slecht slapen. Maar dat is na enkele weken verdwenen. Het enige waar ik erg veel last van houd is branderige en droge ogen, soms z[lees meer...]o erg dat ik ze niet eens kan open houden. Voor iemand die voor zijn werk bijna de gehele dag voor een beeldscherm zit, zeer vervelend. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, ben benieuwd of dit inderdaad aan het medicijn kan liggen.

28-02-2022 | Vrouw | 62
Trombose
sinds half december 2021 Trombose been. 1 week 2 x per dag 10 mg na een week 2 x per dag 5 mg. hele dag door angststoornis door versnelde hartslag en overslaan rode wangen temp verhoging rond de 37,5. 3 feb controle nieren verwijzing hematoloog conclusie NHL. nog angstiger. komt trombose door NHL of NHL door Eliquis

18-02-2022 | Vrouw | 62
Trombose

08-11-2021 | Vrouw | 73
Bloedverdunnen
Ik heb jaren Fenprocoumon gebruikt Maar moest plotseling van de cardioloog een paar weken geleden na boezemfibleren en een.cardio versie aan deze bloedverdunner apixaban Wat een rot middel ik voel me iedere dag ziek Duizelig oorsuizen vocht vasthouden en een opgejaagd gevoel Ik mocht gaan stoppen over naar Fenprocoumon Maar moet deze vreselijke tabletten slikken bij de Fe[lees meer...]nprocoumon tot de waarden tussen 2 en 3 zit. Heti s nu nog 1.6.Ik voel me zo naar sindsdien tabletten.Als ik ga stoppen Dan zeker weten eens maar nooit meer deze tabletten

02-10-2021 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Opgejaagd gevoel, constant gevoel van stress. Vaak in het geheel geen aanleiding voor. Soms hoofdpijn. Wel gebruiksvriendelijk, behalve als je artrose/reuma klachten aan handen hebt. Dan is het lastig uit de verpakking te krijgen. Sinds 1 jaar in gebruik.

16-06-2021 | Vrouw | 76