Atriumfibrilleren (19 meningen)
Trombose (12 meningen)
Bloedverdunnen (3 meningen)
Longembolie (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

Slokdarmklachten bij gebruik van dabigatran etexilaat (Pradaxa)

Dabigatran etexilaat is een antistollingsmiddel uit de groep ‘direct werkende orale anticoagulantia’ (DOAC’s). Dit medicijn zorgt ervoor dat bloed minder makkelijk samenklontert, waardoor er minder kans is op ongewenste bloedstolsels. Het wordt gebruikt bij stolsels in het bloed (trombose en embolie), om trombose of een beroerte na een knie- of heupoperatie te voorkomen, of bij bepaalde hartritmestoornissen. Bij de meeste meldingen van slokdarmklachten herstelde de patiënt na het stoppen van de behandeling

Deze klachten worden mogelijk veroorzaakt door de hulpstof wijnsteenzuur. Om slokdarmontsteking te voorkomen, dien je dabigatran met veel water in te nemen en vervolgens gedurende 30 minuten rechtop te blijven staan of zitten.

College ter Beoordeling Geneesmiddelen (CBG) (23-01-2020)

14-07-2014 | Man | 72
Hartritmestoornis
Niet meer naar de trombosedienst wat je meer vrijheid geeft. Bij inname van Pradaxa erg veel last van brandende slokdarm. Als ik na inname direct iets eet heb ik geen last van de slokdarm.

30-10-2019 | Vrouw | 73
Hartfalen
Ik heb altijd voor diastolish hartfalen accenecoumarol gebruikt dat werd een ramp 7 maanden dagelijkse vloeingen had bloedarmoede ontwikkelt gekeken naar andere bloed verdunner kwamen op dabigatran wat moet helpen om mijn bloed niet te klonten ivm hartritme storingen.kreeg kort na gebruik enorme maagpijn.de hartfalen poli adviseerde mij om het in te nemen.met yoghurt sind[lees meer...]sdien heen maagklachten meer voor mij is dit de enige oplossing .

12-04-2018 | Man | 73
Trombose
Geen gezeur meer met prikken bevalt goed.

26-11-2017 | Man | 73
TIA
Na in 2005 een Tia te hebben gehad en ook nog een aantal de jaren daarop volgend veroorzaakt door flinke hart ritmestoornissen bleek ook de INR te laag, op initiatief van de cardioloog en neuroloog werd eerst solartol geprobeerd al gauw gevolgd door dagelijks Acenocoumarl, dit werd steeds meer tot dat bleek dat de medicatie niet meer aansloeg, de trombosedienst protesteerd[lees meer...]e wel over het stoppen maar nu heb ik geen ernstige klachten meer en dat is voor mij belangrijker.

26-04-2015 | Vrouw | 73
Trombose
Ik ben de laatste erg vermoeid, volgens de bijsluiter is dat bekend.

09-05-2018 | Man | 74
Aderverkalking
Al een hartoperatie gehad 4 omleidingen een omleiding is nu verstopt Krijg nu een dotter behandeling moet van 2x 150 mg naar 2x 110 mg Daarbij nog twee andere bloedverdunners er bij Blij hoef nog steeds niet naar trombose dienst

05-10-2014 | Man | 74
Hartritmestoornis
Ik gebruik dit middel al ruim 8 jaar. Heb eerst meegedaan met de studie voor goedkeuring van het middel pradaxa/dabigatran. Het gebruik is tot nu tot volle tevredenheid. Geen bijwerkingen en ook geen frquente bezoekjes meer aan de trombosedienst.

08-03-2018 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Ondanks pradaxa toch herseninfarct,dat gelukkig practisch restloos is gebleven na snelle interventie!

08-02-2018 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Ondanks klacht en verschijnselen adviseert de huisarts wel door te gaan met medicatie

26-06-2017 | Man | 75
Hartritmestoornissen
veel last van pvc daarom een ablatie . Waarom pradaxa met veel bijwerkingen. kan toch ook een andere bloedverdunning zijn. Mij vermoeden is dan ook dat de specialisten gesponserd worden door de firma Boehringen. Het moet toch mogelijk zijn dat er medicijnen op de markt zijn of komen zonder zoveel bijwerkingen Waarom wordt hier geen aandacht aan gegeven. Hieruit [lees meer...]blijkt dat de Farmaceutische industrie zoveel macht heeft om medicijnen te produceren dat de mensen nooit meer beter maakt en ziek blijven. Het is mij niet bekend welk medicijn de mens beter maakt.!

14-06-2017 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Geachte, tijdens een uitgebreid onderzoek, CT-scan - PET-scan, fietsen, Thoraxfoto en 48 uur een Halter, door de Cardiologie werd geconstateerd dat ik hartritmestoring en boezemfibrilleren had, en hiervoor kreeg ik de bloedverdunner Pradaxa voor geschreven, nu afgelopen woensdag 31 mei 2017, ging ik ook op halfjaarlijkse controle en toen kreeg ik een andere Cardioloog i.v.[lees meer...]m. ziekte van de cardiologe waar ik normaal onder behandeling ben, na een ECG en bloeddrukmeting bleek mijn hartritme 149, bovendruk 199 en onderdruk 107 te zijn, verder zag ik \'n half uur dubbel, ik werd onmiddellijk naar de EHBO hartbewaking gebracht, daar bloed afgenomen en een gesprek met een Neuroloog vanwege het dubbel zien, toen een elektrische Cardioversie gehad, en toen het weer in een constante hartslag, later een CT-scan gehad, daar bleek uit dat ik een Tia had gehad, maar omdat ik Pradaxa gebruik werd het bloedstolsel opgelost, had ik een andere bloedverdunner gebruikt, had ik volgens de Neuroloog een beroerte (herseninfarct) gehad, dus.....

15-05-2017 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Misselijkheid, oververmoeidheid, duizeligheid, prikkelbaar, kortademig, slecht slapen. Op 1 juni, moet ik terugkomen, bij de neuroloog, ik ga hem zeggen dat ik er mee stop, dan maar eerder dood, dit is zo geen leven.

04-05-2017 | Man | 75
Hartritmestoornissen
wordt gewenst in te nemen na een hart ablatie. voor een jaar geleden werd mij Eliquis voor geschreven met veel bijwerking o.a. ook verminderde nierfunctie en spierklachten. Ik voel mij echt een proefkonijn voor de farmaceutische industrie met praxada. Ik durf niet te stoppen i.v.m. een ablatie voor enkele weken.

22-03-2017 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Ik heb hartfalen, pas de derde ICD gekregen. Ook FH, meerdere malen gedotterd. vier jaar geleden een hartinfarct gehad. Ben nog heel actief, reis veel! Sinds het gebruik van Pradaxa ben ik snel moe en kortademig. weet niet zeker of het van de Pradaxa komt. Nog geen contact gehad met de cardioloog, kijk het nog even aan.

24-09-2021 | Man | 76
Bloedverdunnen
Een ideaal middel voor mij, niet meer in regen en wind buiten staan wachten tot de deur van de trombose-prik open gaat. op advies van mijn cardioloog gekregen en gebruik het al meer dan 10 jaar.

27-01-2020 | Man | 76
dabigatran etexilaat (110mg)
Ik slik al 9 jaar deze medicijnen en vindt het wel makkelijk voorheen moest er altijd op vakantie een prikpost worden opgezocht en daar ben ik nu vanaf wel vind ik de medicijnen erg duur 226 euro per 180 stuks voor 3 maanden en had aan de cardioloog gevraagd voor een goedkoper vervangend medicijn maar die veegde dit voorstel zo van tafel af. Ook hier speelt geld weer [lees meer...]een grote rol (reactie hierover kort gesloten met mijn huisarts)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum