Ervaringen met Pradaxa

Atriumfibrilleren (28 meningen)
Trombose (14 meningen)
Bloedverdunning (5 meningen)
Longembolie (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

Slokdarmklachten bij gebruik van dabigatran etexilaat (Pradaxa)

Dabigatran etexilaat is een antistollingsmiddel uit de groep ‘direct werkende orale anticoagulantia’ (DOAC’s). Dit medicijn zorgt ervoor dat bloed minder makkelijk samenklontert, waardoor er minder kans is op ongewenste bloedstolsels. Het wordt gebruikt bij stolsels in het bloed (trombose en embolie), om trombose of een beroerte na een knie- of heupoperatie te voorkomen, of bij bepaalde hartritmestoornissen. Bij de meeste meldingen van slokdarmklachten herstelde de patiënt na het stoppen van de behandeling

Deze klachten worden mogelijk veroorzaakt door de hulpstof wijnsteenzuur. Om slokdarmontsteking te voorkomen, dien je dabigatran met veel water in te nemen en vervolgens gedurende 30 minuten rechtop te blijven staan of zitten.

College ter Beoordeling Geneesmiddelen (CBG) (23-01-2020)

26-11-2017 | Man | 73
TIA
Na in 2005 een Tia te hebben gehad en ook nog een aantal de jaren daarop volgend veroorzaakt door flinke hart ritmestoornissen bleek ook de INR te laag, op initiatief van de cardioloog en neuroloog werd eerst solartol geprobeerd al gauw gevolgd door dagelijks Acenocoumarl, dit werd steeds meer tot dat bleek dat de medicatie niet meer aansloeg, de trombosedienst protesteerd[lees meer...]e wel over het stoppen maar nu heb ik geen ernstige klachten meer en dat is voor mij belangrijker.

13-11-2017 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Ik heb deze pradaxa slechts 2 weken ingenomen, vreselijke pijn in maag, slokdarm, keel en bij slikken. Heb nu Lixiana 60 mg 1xdgs, geen probleem.

04-10-2017 | Man | 61

01-10-2017 | Man | 84
Hartfalen
over het algemeen voel ik me goed.

18-08-2017 | Man | 77
Aortaklep aandoening

12-07-2017 | Man | 55
Hartfalen
Na ernstig hartfalen en twee weken hartbewaking naar huis met o.a. Pradaxa 110mg. Capsules slikken makkelijk door. Maar moet er Verapamil bij innemen wat gezamenlijk de boel in toom moet houden. Je merkt aan alles dat dat je niet meer kunt wat je voorheen kon. Snel moe en snel kortademig ( arts zegt; daar kun je 100 mee worden ). Maar of dat de schuld is van de Pradaxa[lees meer...] kan ik niet zeggen.

03-07-2017 | Man | 66
Hartinfarct
Hart patient, krijg op gegeven moment een onsteking in mijn lijf met heel hoge koorts enfin na 10 dagen op interne geneeskunde weer naar huis met antibiotica infuus. en.. dus pradaxa omdat in schijnbaar ook ritmestoornissen had ,wat kan. vanaf dat moment ben ik me steeds slechter gaan voelen. na overleg met mijn cardioloog zei deze stop maar met ascal en gebruik alleen pra[lees meer...]daxa . Ik ben dus met pradaxa gestopt want ik was zogoed als levens moe . Nu gaat het weer prima en van alle bijwerkingen heb ik er geen enkele meer. duizeligheid ,vermoeidheid ,moedeloosheid, spierpijn ,gevoelloosheid in hand (blijvend)slapeloosheid, bloeding in maag, adenhalingsproblemen , etc.

26-06-2017 | Man | 75
Hartritmestoornissen
veel last van pvc daarom een ablatie . Waarom pradaxa met veel bijwerkingen. kan toch ook een andere bloedverdunning zijn. Mij vermoeden is dan ook dat de specialisten gesponserd worden door de firma Boehringen. Het moet toch mogelijk zijn dat er medicijnen op de markt zijn of komen zonder zoveel bijwerkingen Waarom wordt hier geen aandacht aan gegeven. Hieruit [lees meer...]blijkt dat de Farmaceutische industrie zoveel macht heeft om medicijnen te produceren dat de mensen nooit meer beter maakt en ziek blijven. Het is mij niet bekend welk medicijn de mens beter maakt.!

14-06-2017 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Geachte, tijdens een uitgebreid onderzoek, CT-scan - PET-scan, fietsen, Thoraxfoto en 48 uur een Halter, door de Cardiologie werd geconstateerd dat ik hartritmestoring en boezemfibrilleren had, en hiervoor kreeg ik de bloedverdunner Pradaxa voor geschreven, nu afgelopen woensdag 31 mei 2017, ging ik ook op halfjaarlijkse controle en toen kreeg ik een andere Cardioloog i.v.[lees meer...]m. ziekte van de cardiologe waar ik normaal onder behandeling ben, na een ECG en bloeddrukmeting bleek mijn hartritme 149, bovendruk 199 en onderdruk 107 te zijn, verder zag ik \'n half uur dubbel, ik werd onmiddellijk naar de EHBO hartbewaking gebracht, daar bloed afgenomen en een gesprek met een Neuroloog vanwege het dubbel zien, toen een elektrische Cardioversie gehad, en toen het weer in een constante hartslag, later een CT-scan gehad, daar bleek uit dat ik een Tia had gehad, maar omdat ik Pradaxa gebruik werd het bloedstolsel opgelost, had ik een andere bloedverdunner gebruikt, had ik volgens de Neuroloog een beroerte (herseninfarct) gehad, dus.....

12-06-2017 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Nu Ruim een jaar gebruikt, het schijnt na heel veel bijwerkingen nu toch te werken tbv de stolling en iets minder klachten, of misschien wen je er aan? Toch heb ik nooit het goede levens gevoel overgehouden dat ik met marcoumar wel had. Meer narigheid geeft de verhoogde leverwaarden alat en asat. Nu moet ik een scan laten maken en de ongerustheid die klonk na een ec[lees meer...]ho stemt mij niet vrolijk? Wat ik dus nog steeds vermoed is dat, zoals de bijsluiter vermeld, pradaxa een zeer negatief medicijn voor de lever is. Mijn advies nu is : "Laat uw lever waarden en volledig bloedbeeld jaarlijks controleren"

15-05-2017 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Misselijkheid, oververmoeidheid, duizeligheid, prikkelbaar, kortademig, slecht slapen. Op 1 juni, moet ik terugkomen, bij de neuroloog, ik ga hem zeggen dat ik er mee stop, dan maar eerder dood, dit is zo geen leven.

04-05-2017 | Man | 75
Hartritmestoornissen
wordt gewenst in te nemen na een hart ablatie. voor een jaar geleden werd mij Eliquis voor geschreven met veel bijwerking o.a. ook verminderde nierfunctie en spierklachten. Ik voel mij echt een proefkonijn voor de farmaceutische industrie met praxada. Ik durf niet te stoppen i.v.m. een ablatie voor enkele weken.

15-04-2017 | Man | 71
Bloedverdunning
Moest soms 2x per week naar de trombosedienst. Overgestapt naar pradaxa. Bevalt uitstekend. Bewust gekozen voor pradaxa, omdat hiervoor een tegenmiddel is wat wordt toegediend als je plotseling wordt geopereerd. Afgelopen maandag had ik ontzettende pijn in rug en buik. In de ct scan in het ziekenhuis in Sittard zag men dat mijn aneurysma gegroeid was van 43 naar 62. Met lo[lees meer...]eiende sirenes heeft de ambulance mij naar het ziekenhuis in Heerlen gebracht. Een team stond al te wachten. Ik moest vier uur wachten alvorens men kon beginnen met de operatie. Het tegenmiddel was niet in huis. Stel ik was in het buitenland! Ik zoek pradaxa-gebruikers om ons in te zetten, dat ieder ziekenhuis in Nederland het tegenmiddel (idarucizamab praxbind) altijd in huis heeft.

14-03-2017 | Man | 60
Duizeligheid en kortademig.

11-03-2017 | Man | 67
Hartritmestoornis
Ik ben eindelijk uit eigen beweging sinds 3 dagen gestopt met dit dodelijk middel en voel me vandaag weer als een sterke beer en kan ook weer beter lopen en heb meer energie en heb zelfs sinds een jaar weer de ramen gewassen. Neem in plaats van de pradaxa 2 keer per dag 110 mg nu twee keer per dag een asperin-cardio 110 mg en heb een top bloeddruk en hartslag van een jong[lees meer...]e vrouw. Ik had wel erg veel bijwerkingen van erge spierpijn tot gewrichtsklachten, als ik mijn ogen sloot en daarna weer opende zag ik alles ondersteboven en hallucineerde soms met erge lichaamsschokken. Ik kreeg ze twee jaar geleden voorgeschreven wegens hartritmestoornissen en heb een icd. Ook mijn eetlust keert weer terug wat met pradaxa echt verherend was. Ik ben weer geheel gelukkig en kan me weer bewegen en wandelen dus de beweging zit er weer in en dat is toch altijd gezonder als die dodelijke pradaxa die mij tot de waanzin brengt en daarna de ongewilde dood. Het is toch niet de bedoeling dat mijn hele leven aan een tablet moet hangen waarvan ik nog slechter wordt als voorheen. Ik ga nu weer lekker genieten van het leven dat ik nog heb en laat gewoon regelmatig mijn bloed controleren bij de huisarts die ook zwaar tegen pradaxa is en slechte ervaringen heeft met dit middel. Vaak wordt er aan een medicijn erg veel verdiend wat ook het geval is bij pradaxa en daarom erg vlug verschreven wordt maar in principe helemaal niet nodig is. Asprocardio is een goede en veilige vervanging en al doeltreffend sind meer al een eeuw.

24-02-2017 | Man | 79
Atriumfibrilleren