Candesartan

Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

27-02-2017

Candesartan (candesartan)

Ik slik meerdere medicijnen voor mijn Hoge Bloeddruk; Enalaprilmaleaat / HCT 20/12,5, Candesartan 16 mg, Metoprolsuccinaat 50 en was maanden vreselijk duizelig. Op eigen initiatief heb ik maar de gok genomen en ben gestopt met de Cadesartan. Ben amper nog duizelig meer en als ik mijn bloeddruk meet is die vrij normaal. Ben man van 68 met veel Hypertensie in de familie.
09-01-2017

Candesartan (candesartan)

Na jaren Triptanen te hebben gebruikt heb ik zelf besloten, ook met het oog op hoog risico van patiënten met migraine met aura op hersen-/hartinfarct, over te stappen op profylactische medicatie. Ik heb 2/3 aanvallen per maand. Ik sport vrij veel en was in de veronderstelling dat Candesartan beter bij dit profiel zou passen, dan bijv. Propranolol omdat Candesartan geen bèt[lees meer...]ablokker is (zie wetenschappelijke studie waarbij Candesartan met Propranolol wordt vergeleken (Stovner et al. 2014)). Helaas moet ik vanwege de bijwerkingen (misselijk, moe, duizelig) stoppen met Candesartan na een maand (in overleg met apotheker en neuroloog). Sporten lukt ook niet meer echt. Na stukje te hebben hard gelopen/gezwommen te hebben ben ik echt buiten adem. Heel erg vervelend. Ik ben bang dat dit met bètablokkers niet anders zal zijn... Het is echt een afweging die mensen met migraine moeten maken, wel hoofdpijn en niets meer kunnen doen, minder hoofdpijn, maar wel last van bijwerkingen, etc... Hetzelfde geldt voor de Triptanen. Fromirex werkte bij mij redelijk goed, maar op een gegeven moment niet meer. Overgestapt op Relpax (eletriptan) maar deze medicatie werkte helemaal niet. Vervolgens toch weer Fromirex geprobeerd en deze werkte toch wel weer. Echter vanwege de schadelijkheid van migraine met aura (zie wetenschappelijke artikelen, even googlen) toch voor preventieve medicatie gekozen. Na een maand Candesartan (8 mg) gebruik 2x aanvallen met aura, waarvan de eerste aanval verder niet heeft doorgezet, de tweede helaas wel. Echter door alle misselijkheid kon ik hierbij niet ook nog een triptaan innemen... Daarnaast een raar soort hoofdpijn in de eerst week van gebruik, aan de rechterzijde. Twee dagen beroerd van geweest. Daarnaast extreem misselijk en bij te weinig eten aantal keer bijna flauwgevallen. Voortdurend 'hongergevoel' welke niet overgaat bij eten. En duizelig bij opstaan. Mijn bloeddruk is al niet heel hoog en deze medicatie verlaagt het nog meer. Waarschijnlijk stap ik over op Propranolol... Ik gebruik nu nog even de halve dosering van Candesartan (4 mg) omdat ik wacht op een gesprek met mijn neuroloog. Zelfs met de halve dosering ben ik nog misselijk/extreem duizelig. Graag hoor ik je ervaring met profylactische medicatie, mocht je een goed advies voor me hebben dan verneem ik dit zeer graag!!
03-01-2017

Candesartan (candesartan)

Ik slik nu een maand Candesartan ter voorkoming van migraine (circa 2-3 aanvallen per maand). Dagelijks zeer veel last van duizeligheid, misselijkheid, moeheid en onrustig gevoel. Erg vervelend als je je de gehele dag beroerd voelt. Ook last van 'hongerklop', na eten ging dit echter niet weg. Daarnaast continu erg misselijk en duizelig (dit werd erger als ik te weinig had [lees meer...]gegeten). Mijn bloeddruk is al redelijk laag, deze medicatie verlaagt het nog meer zodat je ook sneller duizelig kunt worden (bij opstaan bijv.). Na overleg met apotheek vandaag, welke aangaf dat bijwerkingen na 2-4 weken minder moeten worden, ga ik morgen in overleg met neuroloog over op andere medicatie (wrs Propranolol). Hopelijk heb ik wat minder last van bijwerkingen van deze medicatie. Wat betreft de aanvallen; tot nu toe twee aanvallen. Bij de eerste kwam er na de aura geen hoofdpijn, dit kan effect van medicatie zijn. Tweede aanval helaas gewoon migraine. Ik hoor graag van mensen die de overstap hebben gemaakt naar Propranolol of een andere positievere ervaring hebben met een profylactica.
06-11-2016

Candesartan (candesartan)

In eerste instantie geen bijwerkingen, maar na ca. een maand starten de problemen zoals hier beschreven. Duizeligheid, onzeker gevoel, teveel plassen, pijn in mijn kruis, geen enkele behoefte meer aan seksueel contact met echtgenote, inkrimpen penis tot minimale lengte Na drie maanden gebruik was mijn bloeddruk niet gedaald
06-07-2016

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik al jaren dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen. Wat ik me wel afvraag is ofdat het effect heeft op de werking van mijn penis. hij wordt niet meer zo gauw stijf. Kan iemand mij daar een antwoord over geven.
18-05-2016

Candesartan (candesartan)

Door meerdere migraine aanvallen per week met meerdere aura-aanvallen per keer eerst propranolol (160 mg/dag) geprobeerd. Dit was geen succes door de vele bijwerkingen die ik hiervan kreeg. Hierna van de neuroloog candesartan geprobeerd en dit werkt geweldig. Heel soms een typisch pijntje in de keel en licht duizelig (vooral in het begin van het gebruik) maar hier nu geen [lees meer...]last meer van. Geen migraine met aura meer gehad sinds oktober (7 maanden terug) en maar 1 à 2 keer zonder aura. Zeer tevreden!
13-04-2016

Candesartan (candesartan)

Na een heel aantal andere medicijnen gebruikt te hebben die voorgeschreven waren door mijn huisarts, ben ik doorverwezen naar een neuroloog. Daar kreeg ik meteen Candesartan. Bij het gebruik van 8 en 16 mg merkte ik nauwelijks iets, maar toen ik 24 mg ging slikken kwam er een duidelijke verbetering. De aanvallen komen een stuk minder vaak voor, duren korter en de pijn is m[lees meer...]inder heftig. De eerste weken had ik last van hoofdpijn, maar dat is daarna helemaal verdwenen. Wel heb ik vaak nog een loopneus, vooral 's nachts, maar ik weet niet zeker of dit veroorzaakt wordt door de Candesartan omdat ik meerdere medicijnen gebruik.
02-03-2016

12-10-2015

Candesartan (candesartan)

Overdag gaat het goed met dit medicijn candesartancilexetil Candecor 16mg van TAD, maar snachts kan ik er niet van slapen, rond 3uur val ik pas in slaap. Ook heb ik het idee dat het medicijn niet goed op de verlaging van de bloeddruk werkt, omdat die redelijk hoog blijft, en in bed stijgt de bloeddruk ook. Gebruikte hiervoor Candesartancilexetil van Mylan 16mg en die werkt[lees meer...]e wel goed op de verlaging van de bloeddruk, maar voorlopig niet meer te krijgen zowel niet hier in Duitsland waar ik woon als in Nederland. Slapen is al 2 jaar een probleem bij het slikken van bloeddruk verlagende medicijnen, begrijp niet waarom dat is?
13-09-2015

Candesartan (candesartan)

ik heb geen migraine meer. Ik had iedere week een aanval van 4 dagen. Ik kan weer gewoon mijn kinderen uitschool halen en lig niet meer ziek in bed. Enige nadeel is dat ik 4 kilo ben aan gekomen.
17-06-2015

Candesartan (candesartan)

helpt heel goed tegen mijn migraine aanvallen,en de bloeddruk is ook goed op pijl, ben alleen de laatste tijd wat vermoeider.
12-06-2015

Candesartan (candesartan)

Als ik candesartan iedere dag op het juiste tijdstip neem dan werkt het super! Vergeet ik hem en neem ik hem bv 3 uur te laat. Dan komt vaak een migraine aanval er door heen. Ik had bijna 24/7 migraine nu nog naar eens in de 2a3 maanden. Heel blij dus! Ik heb mijn leven weer terug!
22-04-2015

09-03-2015

Candesartan (candesartan)

Heb voor dit medicijn diverse andere gehad, allemaal met bijwerkingen gebruik nu Candesartan 4 mg, het medicijn doet zijn werk goed. mijn bloeddruk blijft heel goed op peil, alleen heb ik ernstige haaruitval en dunner wordend haar, ben hier niet blij mee, maar kan het medicijn niet missen. Ben onlangs naar de dermatoloog geweest, het bloedonderzoek heeft niets opgeleverd[lees meer...]. De voorgeschreven minoxidil heb ik nu enkele dagen in gebruik, volgens de apotheek kan het wel 3 tot 4 maanden duren voordat er eventueel resultaat is te zien, wat 'n ramp en ook nog eens een hele duren, moet voor het flesje van 100 ml. € 43.-- betalen en wordt niet vergoed, met de 100 ml. kan ik net geen maand doen. Als iemand dit leest die dezelfde ervaring heeft met candesartan 4 mg en nu een uitstekend alternatief heeft, laat het weten.
08-02-2015

Candesartan (candesartan)

Al 40 jaar migraine, soms heel frequent (2a3 keer week, 5-6 weken na elkaar). Alle bekende preventieve middelen geprobeerd, maar geen verbetering. Triptanen helpen wel goed. Dan vorig jaar van de huisarts candesartan voorgeschreven gekregen en bijna onmiddellijk verbetering. Veel minder aanvallen, max 1 per maand en minder erg. Wat een verschil! In het begin wat duizelig [lees meer...]( ik heb een normale bloeddruk en het medicament is bloeddrukverlagend) maar dit is nu beter.
16-10-2014

Candesartan (candesartan)

Ik heb het medicijn drie jaar gebruikt. In het laatst jaar kreeg ik steeds meer bloeduitstortingen in mijn onderbenen. Ik zat onder de blauwrode plekken en als ik mijn been stootte liep er donker bloed uit dat niet makkelijk stolde. Het duurde even voordat ik door had dat het een bijwerking zou kunnen zijn. In overleg met de huisarts ben ik gestopt met candesartan. Na [lees meer...]twee weken kreeg ik geen nieuwe blauwe plekken meer en na vier weken zijn mijn onderbenen weer toonbaar. De bloeddruk was met en zonder medicijn hetzelfde, dus ik denk dat het ook niet meer effectief was.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum