Candesartan

Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

15-01-2019

Candesartan (candesartan)

Aanvallen minder erg en het aantal sterk vermindert! Voor mij een uitkomst.
17-12-2018

16-12-2018

03-12-2018

Candesartan (candesartan)

Doordat ik dit middel dagelijks gebruik is de frequentie van de aanvallen sterk verminderd.Eerder had ik meer dan 15 dagen per maand hoofdpijn. Nu samen met de Cefaly (electrode) die ik 2x per week gebruik zijn de heftige aanvallen er niet meer.
30-11-2018

Candesartan (candesartan)

Gebruikte hiervoor valsartan maar moest wisselen naar candesartan doordat er vervuiling en in valsartan zat. Wel 5 dagen moeten wennen (was duizelig leek wel dronken maar nu geen last meer)aan candesartan maar inmiddels wil ik niet meer terug. Werking uitmuntend. Bloeddruk goed geen bijwerkingen. Gebruik de app van Medisafe want staat of valt met of je het medicijn inneem[lees meer...]t op tijd en niet vergeet.
28-10-2018

Candesartan (candesartan)

en hoge bloeddruk. Ik gebruik dit medicijn pas vier dagen
16-10-2018

Hartfalen

27-08-2018

Aderverkalking

Ik gebruik het als vervanging van valsartan. Merk nog geen bijwerkingen. Heel moeilijk in te nemen. Niet glad genoeg[zie ook andere inbreng]! Dus: fabrikant: maak het gemakkelijker!!!!
18-06-2018

Candesartan (candesartan)

Heb het middel de afgelopen jaren van verschillende merken gebruikt. Ook in combinatie met hydrochloorthiazide. Aanvankelijk had ik alleen direct last van kortademigheid en benauwdheid ,slecht in slaap kunnen vallen en haaruitval. In de loop der tijd ontwikkelden zich ernstige gewrichtspijnen, vooral in de voeten. Ook kreeg ik opeens veel pijn in mijn bovenbenen en de laat[lees meer...]ste tijd veel last van koude handen en voeten. ( Nooit gehad) Door dit alles vaak gestopt en ook andere medicijnen tegen hoge bloeddruk geprobeerd. Naarmate ik dit middel langer gebruik, nemen vooral de gewrichtsklachten en pijn alleen maar toe. Lopen is inmiddels bijna onmogelijk geworden en de pijn in voeten en benen is er constant, ook in rust, ook tijdens het slapen. Daarom moet ik steeds een tijd ermee stoppen, wat slecht is voor de bloeddruk. Op dag 2 begint steevast mijn haar af te breken en uit te vallen. Mijn kapper informeerde al bezorgd of ik misschien zelf mijn haar had proberen te knippen! Alle klachten nemen snel af als ik stop en het haar groeit dan weer aan. Vanwege de pijn in voeten bij het lopen, heb ik geprobeerd het middel 'savonds in te nemen, maar dan volgt slapeloosheid. Daarnaast was er geen verschil. De bloeddruk is wel enigszins gedaald, maar niet heel veel. Niettemin kan ik niet zonder, omdat de druk anders te hoog wordt. Na het tig keer weer geprobeerd te hebben binnenkort terug naar de cardioloog vanwege alle bijwerkingen en waarschijnlijk inmiddels ook een slechte bloedsomloop. Hopelijk is er een beter middel met minder invalidiserende bijwerkingen. De kortademigheid, benauwdheid, haaruitval, slecht slapen beginnen meteen. De gewrichtspijnen ( schouderkoppen, handen en vooral voeten) gaan sluipend en geleidelijk. Bij heropstarten na stoppen is de pijn binnen 1 dag op het oude niveau terug. Vanwege het sluipende karakter leg je het verband met dit medicijn niet zo snel. Wie eraan begint, goed opletten dus. Leuker kan ik het niet maken.
28-05-2018

Candesartan (candesartan)

Voor de komst van mijn kinderen gebruik gemaakt van een combinatie van topiramaat in combinatie met amitriptyline. Wegens de vervelende bijwerkingen na mijn zwangerschappen de profilaxe Depakine gestart. Omdat dit na verloop van tijd zijn gewenste effect verloor in overleg met de neuroloog gestart met Candesertan. De ernst en frequentie van de migraine aanvallen werden wel[lees meer...] minder maar ik kreeg er een chronische hoofdpijn voor terug wat het dagelijks functioneren nog meer belemmerd dan de frequente migraine aanvallen. Naast de hoofdpijn verder geen andere bijwerkingen gehad.
04-04-2018

Candesartan (candesartan)

Eigenlijk werkt het medicijn naar behoren ware het niet dat ik regelmatig last krijg van hoofdpijn (stekend) en lage rugpijn.
15-03-2018

Candesartan (candesartan)

Migraine en oogmigraine klachten chronisch, met dit middel begonnen en begint redelijk zijn werking te doen tegen de chronische migraine en oogmigraine. In het begin iets duizelig en misselijk maar dat is ook een klacht bij de migraines.
12-03-2018

Candesartan (candesartan)

Na een korte tijd alvast met dit middel begonnen door neuroloog voorgeschreven vanwege, na jaren weggeweest te zijn geweest, hoofdpijnen en migraine en occulaire migraine. Voor een deel van de klachten werkt het middel inmiddels tot op zekere hoogte voor mij, omdat ik een langzaam groeiende tumor in mijn hoofd heb die voor klachten zorgt en mijn dagelijks functioneren bepe[lees meer...]rkt nu in even meer contact met neuroloog over dit middel en door iets van afname van hoofdpijnklachten hoop ik meer zicht te krijgen op de klachten die specifiek alleen van de tumor afkomstig zijn en dat men deze snel gaat bestralen om te verwijderen.
29-11-2017

Candesartan (candesartan)

Jarenlang triptanen gebruikt. Heeft geleid tot medicijnafhankelijkheid en een ernstige intoxicatie. Was dichtbij een hart of herseninfarct. Sinds vorig jaar gebruik ik op voorschrift van de neuroloog 24mg (8 en 16 Mg tablet) candesartan cilexetil. Had ik dit middel maar jaren geleden gehad. Het remt de aanvallen sterk af. (Drie per week).
10-07-2017

Tevreden geen bijwerkingen
24-06-2017

Candesartan (candesartan)

Na in name hoge lichaamstemperatuur, heftig transpiratievocht over geheel lichaam, waardoor ik sneller verkouden word.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum