Hartfalen (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

13-09-2015 | Vrouw | 39
candesartan (8mg)
ik heb geen migraine meer. Ik had iedere week een aanval van 4 dagen. Ik kan weer gewoon mijn kinderen uitschool halen en lig niet meer ziek in bed. Enige nadeel is dat ik 4 kilo ben aan gekomen.

17-06-2015 | Man | 49
candesartan (16mg)
helpt heel goed tegen mijn migraine aanvallen,en de bloeddruk is ook goed op pijl, ben alleen de laatste tijd wat vermoeider.

12-06-2015 | Vrouw | 39
candesartan (12mg)
Als ik candesartan iedere dag op het juiste tijdstip neem dan werkt het super! Vergeet ik hem en neem ik hem bv 3 uur te laat. Dan komt vaak een migraine aanval er door heen. Ik had bijna 24/7 migraine nu nog naar eens in de 2a3 maanden. Heel blij dus! Ik heb mijn leven weer terug!

22-04-2015 | Man | 71
candesartan (16mg)

09-03-2015 | Man | 70
candesartan (4mg)
Heb voor dit medicijn diverse andere gehad, allemaal met bijwerkingen gebruik nu Candesartan 4 mg, het medicijn doet zijn werk goed. mijn bloeddruk blijft heel goed op peil, alleen heb ik ernstige haaruitval en dunner wordend haar, ben hier niet blij mee, maar kan het medicijn niet missen. Ben onlangs naar de dermatoloog geweest, het bloedonderzoek heeft niets opgeleverd[lees meer...]. De voorgeschreven minoxidil heb ik nu enkele dagen in gebruik, volgens de apotheek kan het wel 3 tot 4 maanden duren voordat er eventueel resultaat is te zien, wat 'n ramp en ook nog eens een hele duren, moet voor het flesje van 100 ml. € 43.-- betalen en wordt niet vergoed, met de 100 ml. kan ik net geen maand doen. Als iemand dit leest die dezelfde ervaring heeft met candesartan 4 mg en nu een uitstekend alternatief heeft, laat het weten.

08-02-2015 | Man | 55
candesartan
Al 40 jaar migraine, soms heel frequent (2a3 keer week, 5-6 weken na elkaar). Alle bekende preventieve middelen geprobeerd, maar geen verbetering. Triptanen helpen wel goed. Dan vorig jaar van de huisarts candesartan voorgeschreven gekregen en bijna onmiddellijk verbetering. Veel minder aanvallen, max 1 per maand en minder erg. Wat een verschil! In het begin wat duizelig [lees meer...]( ik heb een normale bloeddruk en het medicament is bloeddrukverlagend) maar dit is nu beter.

16-10-2014 | Vrouw | 68
candesartan
Ik heb het medicijn drie jaar gebruikt. In het laatst jaar kreeg ik steeds meer bloeduitstortingen in mijn onderbenen. Ik zat onder de blauwrode plekken en als ik mijn been stootte liep er donker bloed uit dat niet makkelijk stolde. Het duurde even voordat ik door had dat het een bijwerking zou kunnen zijn. In overleg met de huisarts ben ik gestopt met candesartan. Na [lees meer...]twee weken kreeg ik geen nieuwe blauwe plekken meer en na vier weken zijn mijn onderbenen weer toonbaar. De bloeddruk was met en zonder medicijn hetzelfde, dus ik denk dat het ook niet meer effectief was.

04-08-2013 | Man | 65
COPD
Heb tot mijn 34jaar zware competitiesport (basketbal) gespeeld en medio 2012 werd me gezegd dat ik, naast reeds bekende en behandelde COPD (sinds 1995), ook een hartprobleem én een te hoge bloeddruk zou hebben. Momenteel zit ik aan bloeddrukwaarden 110 over 53, en ik voel me daar absoluut niet goed bij. Bij navraag bij de huisarts werd me gezegd om absoluut NIET te stoppen[lees meer...] noch met Cardesartan noch met Asaflow 80mg.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum