Ervaringen met Candesartan

candesartan

griepachtige symptomen spierpijn droge hoest Misselijk Jeuk over het hele lichaam Verkouden

Hoge bloeddruk (29 meningen)
Hartfalen (4 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

07-06-2022 | Vrouw | 50
candesartan (8mg)
Vanwege bijna chronische migraine Candesartan voorgeschreven gekregen. Omdat je de eerste dagen wat misselijk kan zijn, werd aangeraden de pillen voor het slapen gaan te nemen. Helaas was dat geen goed idee omdat ik een opgejaagd gevoel van de pillen kreeg en er dus niet goed van kon slapen. Ook begon na een paar dagen het hoesten. Dat werd alleen maar erger. Op aanraden h[lees meer...]uisarts gestopt. Toen de klachten weg waren, opnieuw begonnen met de pillen, maar de bijwerkingen kwamen terug. Met name het hoesten. Ik ben dus gestopt met deze pillen.

23-11-2021 | Vrouw | 50
candesartan (4mg)
Sinds mijn 18e last van Migraine, paar keer per maand. Al jaren gebruik ik daarvoor Rizatriptan (eerst Maxalt) om aanvallen te couperen/blokkeren. In de afgelopen jaren is mijn medicatiegebruik drastisch toegenomen. Het afgelopen jaar soms weken achtereen dagelijks triptanen om hoofpijn/migraine te stoppen. Daardoor ontwikkelde ik medicatie-afhankelijke hoofdpijn. Afgelop[lees meer...]en september was ik hier helemaal klaar mee: elke dag medicijnen slikken en een zwaar/wazig hoofd alsof er een dikke deken over me heen lag. In overleg met mijn huisarts heb ik besloten om te stoppen met alle medicatie: cold-turkey afkicken. Ik mocht geen enkel medicijn gebruiken gedurende 6 weken. Dit goed besproken met familie/gezin en werk en vrienden, want ik wist wat dit ging betekenen: in die weken een aantal lange, hevige migraine-aanvallen gehad waar ik dus geen medicatie voor mocht gebruiken. Dagelijks een dagboek bijgehouden en daaruit bleek dat mijn oorspronkelijke migraine in frequentie en hevigheid was toegenomen. Nadat dit goed in beeld was gekomen ben ik begonnen met Candesartan 4 mg 1 x dd om te kijken of dit zou helpen om het aantal aanvallen per maand terug te dringen. Het resultaat is fantastisch: ik houd nog steeds een dagboek bij en zie de migraine-dagen drastisch naar beneden gaan. Net een periode van 17 hoofdpijnvrije dagen achter de rug, gevolgd door een milde migraine die na 1 x rizatriptan ook over ging en niet direct weer terugkwam. 17 Dagen hoofdpijnvrij, ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst zo was........ Ik ben heel opgelucht dat ik deze stap heb gezet en ga geduldig door met de Candesartan. Ik mag deze gaan ophogen, maar mijn huisarts adviseert vooral ook geduld: neem de tijd om te kijken wat het effect van deze dosis is en ga niet te snel ophogen. Bijwerkingen? Nee, helemaal niet. Mijn bloeddruk is iets gezakt, maar dat is een mooie bijkomstigheid omdat die de laatste jaren aan de hoge kant was (ik zat op 145/90 en nu sinds de Candesartan 4 mg op 125/75). Het was heel heftig om af te kicken van mijn triptanen gebruik, maar ik ben ontzettend blij dat ik die stap heb gezet. Het heeft mij geholpen om dit met mijn naasten en collega's goed door te spreken, dat maakte dat ik mij niet schuldig voelde op het moment dat ik dagenlang in bed lag met zware migraine en dus niet kon functioneren. Ook had ik met mijn man afgesproken dat hij mij geen pillen mocht geven als ik erom vroeg. Gelukkig had ik genoeg wilskracht om het allemaal los te laten en te laten gebeuren. En het heeft mij heel veel goeds gebracht.

08-06-2020 | Vrouw | 50
candesartan (32mg)
Ik heb mijn hele leven al zware migraine, alles al geprobeerd, hiervoor 17 jaar propranolol, sinds september candersartan. Eerst 3 maanden doodziek geweest, veel migraine, maar waarschijnlijk was dat het afkicken van de bètablokkers. Na 5 maanden verminderde mijn migraine, frequentie en hevigheid. Kreeg rizatriptan in combinatie met 2 eletriptan voor de aanvallen, wat in h[lees meer...]et begin nog 3 dagen migraine waren, werd nu 1. Dit is het eerste middel in 50 jaar wat mij hoop geeft, ik heb nu al een heel ander leven.

27-11-2023 | Vrouw | 51
candesartan (4mg)
3 weken geleden gestart met 4 mg en al 3 weken GEEN enkele hoofdpijn enof migraine. Zonder candarsatan had ik om de week wel een paar dagen migraine, nu gewoon al 3 weken niets😊 Ik kan alleen maar hopen dat het blijft werken....

24-08-2023 | Vrouw | 51
candesartan (4mg)
Bijna elke dag migraine en candesartan voorgeschreven gekregen. Het helpt direct en migraine is echt weg. Maar ik durf bijna niet meer te slapen. Zeer heftige nachtmerries en wordt elke dag overstuur wakker. Ik neem ze nu in de avond en ga dat nu veranderen naar de ochtend want dit wil ik niet meer

28-09-2022 | Vrouw | 51
candesartan (8mg)
De eerste dag niet vooruit te branden, alsof ik door een wolk watten liep. Hetzelfde nadat ik de dosis verdubbelde (van een halve tablet naar een hele). Duizelingen.

10-03-2024 | Vrouw | 52
candesartan (8mg)

Jeuk over het hele lichaam

Ik slik nu 5 mnd cand 8 mg met als doel migraine aanvallen te verminderen. Het aantal aanvallen is van 3 naar 2 per maand en slik eigenlijk nog altijd teveel triptanen ( 6 per maand zoiezo). Daarbij heb ik in mn gezicht nu ook hele irritante jeukende uitslag rond mn neus. Ik ben niet echt tevreden over wat het doet en ga weer terug naar huisarts om verder te kijken

01-08-2021 | Vrouw | 52
candesartan (16mg)
Jarenlang heb ik chronischmigraine. Rond de overgang begon ik dagelijks hoofdpijn aanvallen te krijgen met name tijdens de slaap. Werd elke dag wakker of na 't opstaan begon de pijn aan een kant. Waardoor 't op een migraine aanval leek. Wanneer ik een zolmitriptan in nam hielp het enigszins. Vaak kreeg ik een zware aanval. Nu slik ik al ruim 3 maanden dit middel en ik merk[lees meer...] voor het eerst sinds jaren wat het is om geen hoofdpijn te hebben. Ik heb nog regelmatig een aanval maar geen dagelijkse hoofdpijn meer. Ben zeer tevreden. Ik heb trouwens altijd een lage bloeddruk gehad.

17-04-2021 | Vrouw | 52
Nvt

10-10-2022 | Vrouw | 53
candesartan (4mg)
Deze medicijnen via neuroloog voorgeschreven gekregen ivm migraine, na 5 dagen gestopt vanwege kreeg griep achtige verschijnselen ,had t erg koud sliep en had een opgejaagd gevoel met hoge hartslag. Daarbij was ik erg misselijk. Ga nu hopenlijk weer terug naar oude medicijnen, amitriptiline. Misschien minder effectief in het voorkomen van migraine maar ik voelde mij v[lees meer...]erder gewoon 10x beter.

05-04-2021 | Vrouw | 53
candesartan (16mg)
Ik slik nu sinds 1 week dit middel voorgeschreven door mijn kno arts ivm hevige aanvallen meerdere keren per week door de ziekte van Meniere. Eerste dagen na inname duizelig en moe ( hoop dat dit weg gaat ) Iemand ervaring met dit middel ivm Meniere?

14-09-2020 | Vrouw | 53
candesartan (4mg)
Na 40 jaar ernstige migraine was dit voor mij de oplossing! Ik kreeg een heel leven terug. Toch moet ik af en toe stoppen met de medicatie omdat de gewrichtspijn en spierpijn dan te pijnlijk worden. Met name heupen, knieën, enkels en lies doen enorm pijn. Ik hoop dan altijd dat de migraine over is maar ik moet dan toch wel weer opbouwen met medicatie.

05-08-2022 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Ik heb 17 jaar Coaprovel geslikt. In 2021 zijn die uit de handel genomen vanwege vervuiling. Ik ben altijd tevreden geweest met de Coaprovel. Ik slik ook al jaren de Acetylsalizuur. Die combinatie is nooit vervelend geweest. Toen kreeg ik die Candesartan en apart de Hydrochloorthiazide. Vanaf dat moment ging het niet goed. Mijn benen werden weer dikker. En de enkels ook. I[lees meer...]k kreeg last van verschillende bijwerkingen. Ook slaap ik slecht vanwege krampen in beide benen. Na veel research ben ik erachter gekomen dat die pillen niet samen gaan met de bloedverdunner. De symptomen komen overeen met de bijwerkingen die ik ervaar. Die huisarts had dat moeten weten. Maar hij doet net of zijn neus bloed. Ook de apotheek in het ziekenhuis in Roermond had dit moeten zien. Ik heb ondertussen een andere huisarts. Deze man heeft al vaker bij mij gefaald. Ik ben ook gelijk gestopt met die troep. Ik had net zo goed de vervuilde Coaprovel kunnen slikken. Het is rotzooi die Candesartan..

01-02-2022 | Vrouw | 55
candesartan (32mg)
Iedere keer meer omhoog,nu op 32 mg per dag en nog zo'n 6 aanvallen per maand.. Ander medicijn voorgeschreven, moet 4 mg per week nu gaan afbouwen van neuroloog, terwijl ik lees dat je meteen mag stoppen, dat vind ik raar... Slik liefste zo weinig mogelijk

30-11-2018 | Man | 55
candesartan (8mg)
Gebruikte hiervoor valsartan maar moest wisselen naar candesartan doordat er vervuiling en in valsartan zat. Wel 5 dagen moeten wennen (was duizelig leek wel dronken maar nu geen last meer)aan candesartan maar inmiddels wil ik niet meer terug. Werking uitmuntend. Bloeddruk goed geen bijwerkingen. Gebruik de app van Medisafe want staat of valt met of je het medicijn inneem[lees meer...]t op tijd en niet vergeet.

04-04-2018 | Man | 55
Hoge bloeddruk
Eigenlijk werkt het medicijn naar behoren ware het niet dat ik regelmatig last krijg van hoofdpijn (stekend) en lage rugpijn.