Ervaringen met Candesartan

candesartan

griepachtige symptomen droge hoest spierpijn Misselijk Jeuk over het hele lichaam Verkouden

Hoge bloeddruk (29 meningen)
Hartfalen (4 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

13-02-2024 | Vrouw | 74
Hartfalen
werkt prima

18-01-2024 | Vrouw | 30
candesartan (8mg)
20 jaar nonstop hoofdpijn gehad en wekelijks last van migraine aanvallen sinds candesartan nauwelijks meer hoofdpijn en zelden een migraine aanval.

27-11-2023 | Vrouw | 26
candesartan (4mg)
Ik gebruik nu bijna een jaar candesartan. Voordat ik begon had ik iedere week migraine waarvoor ik Sumatriptan nodig had. Na de start van de candesartan heb ik nog maar 2 x migraine gehad! En 0 bijwerkingen, ook heel prettig.

03-07-2023 | Vrouw | 50
candesartan (4mg)
Ik slik dit medicijn nu 5 dagen, ik heb helemaal geen migraine of hoofdpijn gehad, ik ben zo blij! Metoprolol eerst geprobeerd, toen had ik constant een vervelende hoofdpijn, dus ik was erg terughoudend om candesartan te gaan proberen, ik ben blij dat ik heb doorgezet.

06-04-2023 | Man | 41
Hoofdpijn
Door een aandoening had ik voorheen stampende chronische hoofdpijn. Ik slik nu slechts 4mg Candesartan per dag. De hoofdpijnen zijn compleet verdwenen. Enige bijwerking maar in mijn geval ook gunstig, Candesartan houdt mijn bloeddruk laag. Slaat dus twee vliegen in één klap. Natuurlijk treed er af en toe nog een hoofdpijn op maar deze zijn echt aanzienlijk minder hevig en [lees meer...]goed te behappen met paracetamol. Geweldig middel

04-04-2023 | Man | 65
Hoofdpijn
Al jaren last van chronische hoofdpijn en gebruikte hier voor Diclofenac waar door ik veel last van de maag kreeg . Sinds enkele weken gebruik ik Candesartan 8mg en ik heb nu geen hoofdpijn meer ,maar ik heb nu last van huid uitslag welke er jeukt ,maar liever jeuk dan hoofdpijn.

10-10-2022 | Vrouw | 57
candesartan (4mg)
Twee weken geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen door mijn huisarts omdat ik al jaren veel te vaak Sumatriptan slik. Wat overigens heel goed werkt tegen mijn migraine. Omdat mijn hartslag laag is kreeg ik 4mg. Ik heb geen last van hoge bloeddruk. Vond het best eng om het weer te proberen. In het verleden ook al eens een ander soort geprobeerd maar toen viel ik bij[lees meer...]na flauw en had nachtmerries en angstaanvallen. Ik heb nu al 2 weken geen migraine gehad en ook (nog) geen last van bijwerkingen. Vandaag bloed laten prikken om te kijken hoe de nieren het doen. Ben benieuwd. Als dit zo goed blijft gaan ben ik er blij mee.

06-10-2022 | Vrouw | 44
candesartan (8mg)
De laatste jaren had ik zeer veel last van migraine. Vier à vijf migrainedagen per week. De aanvallen waren dan van die aard dat ik met behulp van medicatie mijn werk nog net kon volhouden. Tijd en energie voor gezin en vrije tijd was er nauwelijks. Nu gebruik ik sinds een half jaar Candesartan 8mg/dag. Het resultaat is spectaculair. Nu pas besef ik dat ik dagelijks hoofd[lees meer...]pijn had. Intussen heb ik nog ongeveer 1 aanval per maand. Deze behandel ik zoals vroeger met andere medicatie. De tijdspanne tussen de aanvallen wordt nog steeds langer. Verder heb ik nauwelijks last van bijwerkingen van de medicatie. Enkele keren wat licht in het hoofd door een lage bloeddruk, maar zonder hinder in mijn bezigheden. Goed om te weten dat mijn bloeddruk voor het gebruik van de medicatie normaal tot laag was.

27-09-2022 | Man | 70
candesartan (4)
Hoofdpijn
Al 43 jaar migraine. Behandeld met injectie sumatripan. 3 x per week zware hoofdpijn. Belastte mijn hele werkzame leven. Gebruik injecties: ca 60 keer per jaar. Na bezoek neuroloog november 2021 tablet Candesartan lage dosering. voorgeschreven gekregen . Werkte al na enkele dagen. Nu, na 11 maanden slecht 3 x migraine gehad en injectie moeten gebruiken. Mijn leven ziet [lees meer...]er nu heel wat beter uit.

02-09-2022 | Vrouw | 67
candesartan (8mg)
ik gebruik candasertan 8 mg sinds 4 jaar tegen mijn migraine aanvallen,die daardoor sterk verminderen. ook mijn bloeddruk is daardoor minder hoog geworden, ik had volgens de artsen een ietsjes verhoogde bloeddruk , maar dat is de onderdruk , deze was 90 .mijn moeders familie hadden deze verhoogde onderdruk ook en zijn bijna allen getroffen door een hersenbloeding. door[lees meer...] het gebruik van een simpel pilletje is mijn onderdruk nu rond de 65 en ik voel me er goed door, de migraine is minder fel en niet steeds zo langdurig als eerst. kortom een heel fijn medicijn

26-03-2022 | Vrouw | 36
candesartan (4mg)
Na 15 jaar migraine die zich de laatste jaren steeds meer ontwikkelde tot chronische hoofdpijn ben ik sinds 2 maanden gestart met Candesartan en dit heeft mij zoveel goed gebracht. Ik slikte teveel triptanen om de hoofdpijn te onderdrukken. In plaats van elke week wel wat hoofdpijndagen en 2x per maand migraine ben ik sinds Candesartan naar 2 dagen migraine per maand gegaa[lees meer...]n, alleen tijdens menstruatie. Ik heb mijn leven terug en kan het iedereen aanbevelen! Nul bijwerkingen!

04-03-2022 | Vrouw | 39
candesartan (8mg)
De aanvallen zijn enorm verminderd, en als ik wel een aanval heb dan is deze veel minder erg.

23-11-2021 | Vrouw | 50
candesartan (4mg)
Sinds mijn 18e last van Migraine, paar keer per maand. Al jaren gebruik ik daarvoor Rizatriptan (eerst Maxalt) om aanvallen te couperen/blokkeren. In de afgelopen jaren is mijn medicatiegebruik drastisch toegenomen. Het afgelopen jaar soms weken achtereen dagelijks triptanen om hoofpijn/migraine te stoppen. Daardoor ontwikkelde ik medicatie-afhankelijke hoofdpijn. Afgelop[lees meer...]en september was ik hier helemaal klaar mee: elke dag medicijnen slikken en een zwaar/wazig hoofd alsof er een dikke deken over me heen lag. In overleg met mijn huisarts heb ik besloten om te stoppen met alle medicatie: cold-turkey afkicken. Ik mocht geen enkel medicijn gebruiken gedurende 6 weken. Dit goed besproken met familie/gezin en werk en vrienden, want ik wist wat dit ging betekenen: in die weken een aantal lange, hevige migraine-aanvallen gehad waar ik dus geen medicatie voor mocht gebruiken. Dagelijks een dagboek bijgehouden en daaruit bleek dat mijn oorspronkelijke migraine in frequentie en hevigheid was toegenomen. Nadat dit goed in beeld was gekomen ben ik begonnen met Candesartan 4 mg 1 x dd om te kijken of dit zou helpen om het aantal aanvallen per maand terug te dringen. Het resultaat is fantastisch: ik houd nog steeds een dagboek bij en zie de migraine-dagen drastisch naar beneden gaan. Net een periode van 17 hoofdpijnvrije dagen achter de rug, gevolgd door een milde migraine die na 1 x rizatriptan ook over ging en niet direct weer terugkwam. 17 Dagen hoofdpijnvrij, ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst zo was........ Ik ben heel opgelucht dat ik deze stap heb gezet en ga geduldig door met de Candesartan. Ik mag deze gaan ophogen, maar mijn huisarts adviseert vooral ook geduld: neem de tijd om te kijken wat het effect van deze dosis is en ga niet te snel ophogen. Bijwerkingen? Nee, helemaal niet. Mijn bloeddruk is iets gezakt, maar dat is een mooie bijkomstigheid omdat die de laatste jaren aan de hoge kant was (ik zat op 145/90 en nu sinds de Candesartan 4 mg op 125/75). Het was heel heftig om af te kicken van mijn triptanen gebruik, maar ik ben ontzettend blij dat ik die stap heb gezet. Het heeft mij geholpen om dit met mijn naasten en collega's goed door te spreken, dat maakte dat ik mij niet schuldig voelde op het moment dat ik dagenlang in bed lag met zware migraine en dus niet kon functioneren. Ook had ik met mijn man afgesproken dat hij mij geen pillen mocht geven als ik erom vroeg. Gelukkig had ik genoeg wilskracht om het allemaal los te laten en te laten gebeuren. En het heeft mij heel veel goeds gebracht.

08-09-2021 | Vrouw | 34
candesartan (8mg)
Gestart met 1 maal daags 1 tablet. Meteen bijwerkingen gekregen en grote twijfel of ik moest gaan opbouwen naar 2 maal daags vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik was duizelig had spierpijn, hoofdpijn en werd erg verkouden. Veel griepsverschijnselen. Maar omdat ik meerdere keren per week een migraine aanval had wilde ik doorzetten. Opgebouwd naar twee maal daags. Verkoudh[lees meer...]eid werd minder maar wel heeeel moe. Sporten was ook moeilijker dan normaal. Maar na 3 weken begonnen de bijwerkingen minder te worden en voelde ik mij elke dag wat beter. Nu ben ik ruim 8 weken verder en heb geen migraine aanval meer gehad na week 3. Ben echt zo blij! Ik heb nog wel eens hoofdpijn en voel dat er op dat moment een migraine aanval 'onderdrukt' wordt. Maar met paracetamol op te lossen. Het doel van de neuroloog was om enkele hoofdpijnvrije dagen per week te hebben, maar ik heb enkele hoofdpijndagen en de meeste dagen ben ik hoofdpijn vrij!

14-07-2021 | Vrouw | 34
candesartan (16mg)
Al 20 jaar meerdere dagen in de week hoofdpijn. Met name na een werkdag of intensieve dag. Eerder andere medicijnen, fysio en houdingstherpie geprobeerd ook ogen laten controleren maar mocht geen baat hebben. Uiteindelijke gevraagd voor een verwijzing naar de hoofdpijnpoli, de neuroloog kwam met de diagnose migraine met component van spanningshoofdpijn. Hij schreef di[lees meer...]t middel voor, voor 3 maanden. Eerste week leek het erger te worden maar na deze eerste week is de hoofdpijn geheel weggebleven. Na de 3 maanden de pillen te hebben genomen is de hoofdpijn nog 2 maanden weggebleven. Ik kreeg mijn avonden weer terug en had energie om 's avonds iets te doen. Na dus in totaal 5 maanden hoofdpijn vrij kwam de hoofdpijn weer en daarmee ook het besef wat een invloed die hoofdpijn op je leven heeft. Gelukkig nu weer een recept gekregen voor 3 maanden.

31-05-2021 | Vrouw | 25
candesartan (4mg)
Ik heb sinds 8 jaar ongeveer ontzettend veel last van (chronische) migraine, dit samen met ongeveer 2 migraine aanvallen per week, was de ene naar 2-3 dagen voorbij begon de andere weer een dag later. Veel medicatie geprobeerd, uiteindelijk overgestapt van neuroloog. Deze heeft mij candesartan 4 mg voorgeschreven, in combinatie met Rizatriptan bij een aanval. Ik merkte ec[lees meer...]hter wel dat de druk in mijn hoofd nog steeds aanwezig was. In overleg met de Neuroloog mijn dosering verhoogd naar 8 mg, en nu nergens last meer van. Soms denk ik dat ik een aanval krijg maar dan ebt deze met een half uurtje weg dus echt ideaal. Het enige is dat ik er wat vermoeid door ben, maar ik heb liever die vermoeidheid dan mijn migraine. Ik kan weer doen en laten wat ik wil!