Ervaringen met Candesartan

candesartan

griepachtige symptomen spierpijn droge hoest Misselijk Jeuk over het hele lichaam Verkouden

Hoge bloeddruk (29 meningen)
Hartfalen (4 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

19-06-2019 | Vrouw | 13
candesartan (4mg)
Mijn dochter van 13 is door dit medicijn op advies van neuroloog (Roermond) van wekelijks een migraineaanval (dus ook veel verzuim van school) naar max 1 keer per mnd gegaan. Wat een verbetering! Fantastisch. De dosering is nu verhoogd naar 2 tabletjes per dag in de hoop dat de frequentie van de aanvallen nog meer zal afnemen. Ze heeft geen bijwerkingen, alleen de eerste [lees meer...]dagen wat duizelig en lichte hoofdpijn.

25-01-2019 | Vrouw | 42
candesartan (8mg)
Eerste migraine 03/2009 tijdens een fietstocht (klimmen). In 2010 valt mijn zicht weg omwille van een aura, ongerust (dacht dat ik een tumor had) en bezoekje aan neuroloog, deze schrijft me sumatriptan voor en stelt voor een migraine dagboek bij te houden. Ben bij Yin-Yang dokters geweest, accupunctuur, shiatsu, sacraal behandelingen,. speciale diëten,. Iedereen kent w[lees meer...]el iemand die er op zulke manier vanaf is geraakt,... Je probeert alles! Ondertussen weet ik dat het erfelijk is, hormonaal, heb ik inspanningsmigraine (fietsen), E-nummers (chinees eten), alcohol (bubbels+witte wijn), stress,... te lang wachten met eten, te kort, te lang slapen,. Ik ben altijd héél voorzichtig geweest met pijnstillers. Op het einde van de aanval, soms 's avonds of 2 dagen later spijt hebben dat je toch niet eerder een triptaan hebt genomen!!! Mij vele jaren thuis opgesloten wegens minstens 15-20 aanvallen (zwaar en lichte met constante druk: welk je gewoon bent, deze horen ondertussen bij je leven!) Het werd me weer te veel en in januari 2018 bij neuroloog 2 terechtgekomen en topiramaat voorgeschreven gekregen. Dit 8 maanden genomen,. ik was de constante druk kwijt en de aanvallen waren naar 5 per maand gezakt maar was ondertussen ook mijn werk kwijt, mijn eigen ;), bijna mijn partner, mijn vrienden en kennissen,. ik was een robot, kon niet meer functioneren,. kg's kwijt, niet op mijn woorden komen, geen interesse, super negatief, rare gedachten, heel wantrouwig,..... !!! Deze medicatie heeft mijn hele leven overhoop gehaald. 09/2018 Neuroloog 3 pakte het heel anders aan en onderzocht me daadwerkelijk en ging een rustig gesprek met me aan en nam haar tijd. Ze merkte dat ik moest leren loslaten en dat ik alles te goed wou doen,.. Ze raadde me yoga of mind-fulness aan. Ook is ze ervan overtuigd dat het niet van voeding komt dat je migraine krijgt!? Ze heeft me andere inzichten gegeven. Ze schreef me ondanks mijn lage bloeddruk toch een verlagend middel voor: Candesartan 8mg. Het gaat me goed af, de constante druk en 'het wazige' is weg. De migraine is beperkt tot 3-5 per maand. Ik merk wel dat ik vaker wakker word van hoofdpijn/druk 's morgens rond 5u,..maar als ik op sta, gaat deze over.

15-03-2018 | Vrouw | 43
candesartan (32mg)
Migraine en oogmigraine klachten chronisch, met dit middel begonnen en begint redelijk zijn werking te doen tegen de chronische migraine en oogmigraine. In het begin iets duizelig en misselijk maar dat is ook een klacht bij de migraines.

13-04-2016 | Vrouw | 34
candesartan (8mg)
Na een heel aantal andere medicijnen gebruikt te hebben die voorgeschreven waren door mijn huisarts, ben ik doorverwezen naar een neuroloog. Daar kreeg ik meteen Candesartan. Bij het gebruik van 8 en 16 mg merkte ik nauwelijks iets, maar toen ik 24 mg ging slikken kwam er een duidelijke verbetering. De aanvallen komen een stuk minder vaak voor, duren korter en de pijn is m[lees meer...]inder heftig. De eerste weken had ik last van hoofdpijn, maar dat is daarna helemaal verdwenen. Wel heb ik vaak nog een loopneus, vooral 's nachts, maar ik weet niet zeker of dit veroorzaakt wordt door de Candesartan omdat ik meerdere medicijnen gebruik.

02-03-2016 | Man | 73

17-06-2015 | Man | 49
candesartan (16mg)
helpt heel goed tegen mijn migraine aanvallen,en de bloeddruk is ook goed op pijl, ben alleen de laatste tijd wat vermoeider.

22-04-2015 | Man | 71

15-10-2023 | Man | 72
candesartan (2)
Gebruik al bijna 30 jaar bloeddrukverlagers. Eerst betablokkers maar omdat ik een nierziekte heb moest ik Cardesartan gebruiken. Groot probleem duizelig misselijk. Gebruik nu 2 mg en nog duzelig bij opstaan of lopen Gebruik nu alleen wanneer de tensie boven de 140/90 is . Op advies nefroloog maar blijft moeilijk.

24-08-2023 | Vrouw | 51
candesartan (4mg)
Bijna elke dag migraine en candesartan voorgeschreven gekregen. Het helpt direct en migraine is echt weg. Maar ik durf bijna niet meer te slapen. Zeer heftige nachtmerries en wordt elke dag overstuur wakker. Ik neem ze nu in de avond en ga dat nu veranderen naar de ochtend want dit wil ik niet meer

26-01-2022 | Vrouw | 46
candesartan (8mg)
Ik neem sinds enkele jaren candsartan, tot 2 weken geleden goed gewerkt. Ik heb bu al 2 weken terug hoofdpijn. Sta er vooral ‘s morgens mee op!? Ligt het aan de boosterprik van 4 januari (begonnen na 2 dagen) of het merk candesartan krka. Hiervoor kreeg ik candesartan EG. zou er een stofje niet inzitten jij eerstgenoemde?!? Ik word de er gek van; terug die spanning op mi[lees meer...]jn hoofd, elke dag weer 😢. Sumatriptan erbij nemen helpt maar ik wil dat mijn preventieve pillen werken. 😨

17-04-2021 | Vrouw | 52
Nvt

14-09-2020 | Vrouw | 53
candesartan (4mg)
Na 40 jaar ernstige migraine was dit voor mij de oplossing! Ik kreeg een heel leven terug. Toch moet ik af en toe stoppen met de medicatie omdat de gewrichtspijn en spierpijn dan te pijnlijk worden. Met name heupen, knieën, enkels en lies doen enorm pijn. Ik hoop dan altijd dat de migraine over is maar ik moet dan toch wel weer opbouwen met medicatie.

05-09-2019 | Man | 76
candesartan (4mg)
het werkt wel, maar heb de hele dag een zwaargevoel in mijn hoofd, de ene dag meer als de andere

18-06-2019 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit medicijn sinds een half jaar en had alleen en erg verhoogde hartslag bij inspanning . Nadat ik de 16 mg verdeeld had in 2X8 , 's morgens en 's avonds ging het stukken beter. Op een gegeven moment kreeg ik een ander merk medicijn i.p.v. TEVA kreeg ik MYLAN en binnen een paar dagen was ik een wrak dus laat u door uw apotheker niet zomaar een ander merk in de m[lees meer...]aag splitsen omdat ze het toevallig op dat moment niet in voorraad hebben

09-05-2019 | Vrouw | 28
candesartan (16mg)
Ivm (chronische) migraine ben ik candesartan gaan slikken. Het werkt regelijk goed zeker in samenwerking met de microgynon 50 anticonseptie die ik slik. Hierdoor ben ik van 5-12x per maand een migraine aanval naar maximaal 3x per maand een migraine aanval gegaan.

29-03-2019 | Vrouw | 57
candesartan (16mg)
Ik gebruik nu 4 weken dit medicijn, eerst 32mg maar door de lactose die erin zit waar ik niet tegen kan ben ik terug gegaan naar 16mg. Dat gaat goed als ik maar geen melkproducten gebruik. Ik ben aardig tevreden over dit medicijn. Mijn bloeddruk blijft op peil. Waar ik wel last van heb is oorsuizen dat is erg vervelend.