Ervaringen met Candesartan

candesartan

griepachtige symptomen droge hoest spierpijn Misselijk Jeuk over het hele lichaam Verkouden

Hoge bloeddruk (29 meningen)
Hartfalen (4 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

29-09-2020 | Vrouw | 49
candesartan (4mg)
Gebruik dit medicijn nu 2 maanden en heb sinds ik gestart ben geen migraine meer gehad. Ik had wekelijks last van migraine. Hiervoor alle mogelijke medicijnen geprobeerd. Niets hielp. Ben ondanks de vermoeidheid ontzettend blij. Echte aanrader!

12-06-2020 | Vrouw | 48
candesartan (16mg)
Werkt zeer effectief en weinig last van bijwerkingen bij mij

18-04-2020 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Ieder mens is verschillend dus het medicijn heeft bij ieder zijn eigen uitwerking. Ik gebruik dit medicijn sinds 2004. Gewoon perfect. Mijn bloeddruk is hiermee gewoon goed onder controle. Zowel de bloedrukmeter thuis als die van de huisarts tijdens de jaarlijkse controle geven perfecte waardes aan. Bijwerkingen heb ik niet en als ze er wel zijn dan merk ik daar niks va[lees meer...]n.

05-04-2020 | Man | 67
Ik was tevreden maar bloeddruk was o0 momenten te hoog

28-02-2020 | Vrouw | 28
candesartan (4mg)
Ik heb migraine met uitval verschijnselen sinds ik 12 jaar ben. Kreeg medicijnen raziptran 5mg zodra ik een aanval voelde komen moest ik die innemen. Eindelijk in 2019 naar een neuroloog geweest die helaas zei dat je met deze chronische hersenziekte maar moet leren leven. Ik heb nieuwe medicijnen gekregen voor een aanval de eletriptan. En ook dus de Candesartan 4mg [lees meer...]om elke dag in te nemen. En jeetje wat ben ik blij dat ik medicijn gehad heb! Sinds oktober de afspraak met neuroloog geen aanval meer gehad en ook geen hoofdpijn! Ook geen bijwerkingen van gehad dus ik ben echt super blij ermee.

13-11-2019 | Man | 58
candesartan (16mg)
Na jarenlang 4 x per maand migraine te hebben gehad kreeg ik na een scheurtje in de halsader (Carotis dissectie) met vervelende bijwerkingen waarna ik de diagnose clusterhoofdpijn kreeg met de mededeling dat ik er maar mee moest leven. Uiteindelijk Candesartan Aurobindo 16 mg toegediend gekregen na een combinatie van andere medicijnen. Gebruik het nu 3 jaar en in deze 3 j[lees meer...]aar nog maar 2 keer migraine gehad en nagenoeg geen hoofdpijn. Wat een lifechanger na 38 jaar migraine en hoofdpijn! Andere merken hebben of minder effect of bij bijv. Teva vervelende bijwerkingen (jeuk, huidrollen, tot bloedens toe)

15-04-2019 | Vrouw | 30
candesartan (32mg)
Werkt super, ipv 4x migraine per week, nu nog maar max 1 of 2x per maand. Meestal heeft dat dan ook een oorzaak.

15-01-2019 | Vrouw | 44
candesartan (16mg)
Aanvallen minder erg en het aantal sterk vermindert! Voor mij een uitkomst.

30-11-2018 | Man | 55
candesartan (8mg)
Gebruikte hiervoor valsartan maar moest wisselen naar candesartan doordat er vervuiling en in valsartan zat. Wel 5 dagen moeten wennen (was duizelig leek wel dronken maar nu geen last meer)aan candesartan maar inmiddels wil ik niet meer terug. Werking uitmuntend. Bloeddruk goed geen bijwerkingen. Gebruik de app van Medisafe want staat of valt met of je het medicijn inneem[lees meer...]t op tijd en niet vergeet.

29-11-2017 | Man | 60
candesartan (16mg)
Jarenlang triptanen gebruikt. Heeft geleid tot medicijnafhankelijkheid en een ernstige intoxicatie. Was dichtbij een hart of herseninfarct. Sinds vorig jaar gebruik ik op voorschrift van de neuroloog 24mg (8 en 16 Mg tablet) candesartan cilexetil. Had ik dit middel maar jaren geleden gehad. Het remt de aanvallen sterk af. (Drie per week).

10-07-2017 | Vrouw | 70
Tevreden geen bijwerkingen

06-07-2016 | Man | 60
Hoge bloeddruk
Ik gebruik al jaren dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen. Wat ik me wel afvraag is ofdat het effect heeft op de werking van mijn penis. hij wordt niet meer zo gauw stijf. Kan iemand mij daar een antwoord over geven.

18-05-2016 | Vrouw | 22
candesartan (12mg)
Door meerdere migraine aanvallen per week met meerdere aura-aanvallen per keer eerst propranolol (160 mg/dag) geprobeerd. Dit was geen succes door de vele bijwerkingen die ik hiervan kreeg. Hierna van de neuroloog candesartan geprobeerd en dit werkt geweldig. Heel soms een typisch pijntje in de keel en licht duizelig (vooral in het begin van het gebruik) maar hier nu geen [lees meer...]last meer van. Geen migraine met aura meer gehad sinds oktober (7 maanden terug) en maar 1 à 2 keer zonder aura. Zeer tevreden!

13-09-2015 | Vrouw | 39
candesartan (8mg)
ik heb geen migraine meer. Ik had iedere week een aanval van 4 dagen. Ik kan weer gewoon mijn kinderen uitschool halen en lig niet meer ziek in bed. Enige nadeel is dat ik 4 kilo ben aan gekomen.

12-06-2015 | Vrouw | 39
candesartan (12mg)
Als ik candesartan iedere dag op het juiste tijdstip neem dan werkt het super! Vergeet ik hem en neem ik hem bv 3 uur te laat. Dan komt vaak een migraine aanval er door heen. Ik had bijna 24/7 migraine nu nog naar eens in de 2a3 maanden. Heel blij dus! Ik heb mijn leven weer terug!

08-02-2015 | Man | 55
candesartan
Al 40 jaar migraine, soms heel frequent (2a3 keer week, 5-6 weken na elkaar). Alle bekende preventieve middelen geprobeerd, maar geen verbetering. Triptanen helpen wel goed. Dan vorig jaar van de huisarts candesartan voorgeschreven gekregen en bijna onmiddellijk verbetering. Veel minder aanvallen, max 1 per maand en minder erg. Wat een verschil! In het begin wat duizelig [lees meer...]( ik heb een normale bloeddruk en het medicament is bloeddrukverlagend) maar dit is nu beter.