Hartklachten (14 meningen)
Hartfalen (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

16-09-2016 | Vrouw | 38
Hartritmestoornis
Vanwege een hartritmestoornis, ben ik nu door de specialist naar huis gestuurd met bisoprolol. In januari heb ik een ablatie gehad, welke helaas niet effectief is gebleken. De bisoprolol vind ik echt troep.. Ik ben de hele dag zo ontzettend moe dat ik de hele dag door kan slapen, krijg diarree, maagpijn, maagzuur, nachtmerries etc etc. Terwijl ik ze nog maar net een week s[lees meer...]lik. In december heb ik ook bisoprolol meegekregen maar dan 5mg. Hier heb ik er maar eentje van op, maar toen werd ik zo benauwd dat ik er accuut mee gestopt ben. AFgelopen weekend ben ik opgenomen geweest vanwege langdurig aanhoudende hartritmestoornissen met een afwijkend ECG. Helaas door het weekend geen fatsoenlijk gesprek kunnen hebben met de specialist en nu sturen ze me naar huis met bisoprolol.. en dat terwijl ik al constant een te lage bloeddruk heb en bekend met met fenomeen van raynaud. Lijkt mij een slechte zaak om dan fulltime bisorpolol te slikken. Het is gewoon troep. Volgende week maar een afspraak plannen met de specialist.. want ik ga deze troep echt niet levenslang slikken.. bah bah

14-12-2021 | Vrouw | 39
Dysautonomie
Aanvankelijk leek het wat te helpen, de hartslag gaat naar beneden, dus dat doet wat het belooft. Ik voel me alleen hondsberoerd en heb nu ritmestoornissen die ik nooit eerder in mn leven heb gehad. Ik had alleen een snelle ( wel regelmatige) hartslag en nu heb ik ritmestoornissen en mijn hartslag in rust werd heel traag waar ik duizelingen van kreeg. Daarnaast ijs[lees meer...]koude gevoelloze voeten en armen, last van brandend maagzuur, veel lucht in de buik, hoofdpijn, gevoel niet goed door te kunnen ademen en kriebelhoest. Ben 1 dag abrupt gestopt en toen voelde ik me verschrikkelijk, dus denk dat ik opnieuw ga proberen met een afbouwschema. Ik ga vragen of ik een andere betablocker kan proberen.

21-07-2016 | Vrouw | 39
Hartfalen
Ik gebruik dit medicijn sinds 2011. 1.25mg, zeer lage dosis. Ik heb verschillende verschillende fabrikanten die bisoprolol produceren geprobeerd, maar bij allemaal had ik erge bijwerkingen zoals, neerslachtigheid en vooral zeer enstige nachtmerries waar je niet uit kon ontwaken. Bij Sandoz had ik de minste bijwerkingen. Nu hebben ze in 2014 de samenstelling verandert en nu[lees meer...] heb ik weer nare levendige dromen. Tevens ben ik prikkelbaar en soms erg moe. Er is een groot verschil tussen verschillende bisoprolol medicatie. Ze gebruiken andere hulpstoffen waar iedereen anders op kan reageren. Nu moet ik weer op zoek naar een ander alternatief want met die dromen valt moeilijk te leven.

18-02-2015 | Vrouw | 40
Hartkloppingen
Ik heb twee weken geleden Bisoprolol gekregen, omdat ik al 3 weken hartkloppingen had. Na een week kreeg ik er behoorlijke jeuk van (armen, rug, borst). Dit was niet vol te houden, dus heeft de huisarts Metoprolol voorgeschreven 1x daags 50 mg. Daar kreeg ik diezelfde jeuk van. Heb ik de tablet een paar dagen gehalveerd, maar het mag niet baten. Ik stop er nu mee, hopende[lees meer...] dat de hartkloppingen weg zijn.

14-06-2013 | Vrouw | 41
bisoprolol
hoge bloeddruk 220 om 140 dit medicijn gekregen drama duizelig tot flauwvallen misselijk druk op de borst

26-04-2013 | Vrouw | 42
Hartritmestoornis
Ik heb al een hele tijd last van hartritme stoornis . Eerst metropolol gebruikt , hielp niet . Vorig jaar okt biso voorgeschreven gekregen . Een drama , de hartkloppingen werden niet minder , misschien wel meer zelfs . Energie van 0 komma 0 ...niet vooruit te branden . Alleen maar moe . Ben 1 april bij mijn cardioloog geweest , advies : stoppen !! Heb 3 dagen afgeb[lees meer...]ouwd en vond het toen welletjes ...en voel me sindsdien als vanouds . Voel me weer fit , en het belangrijkste is dat de hartkloppingen toch minder zijn ! Volgende maand een 24 uur holter om te kijken hoe mijn hart hierop reageert . Maar ik heb er wel vertrouwen in !

19-11-2021 | Vrouw | 43
Hartkloppingen
Het dit medicijn voor overslagen, maar heb dagelijks last van niet goed kunnen diep ademhalen..ik had dit in het begin nooit. Gebruik het nu een jaar ongeveer. Het is vaak maar een uurtje en dan zakt het weer af. In stress volle periodes werkt de bisoprolol niet. Mijn cardioloog wil me nu op de verapamil zetten maar ik twijfel nog een beetje. Ik lees dat meidoorn capsul[lees meer...]es ook goed werken bij overslagen. Iemand hier ervaring mee?

01-03-2018 | Vrouw | 43
Hartinfarct
Ik had een hart infarct en werd door geschreven Metoprolol en ik had teveel bijwerkingen toen het specialist geeft Bisoprolol, Heb nog steeds bijwerkingen die niet leuk zijn maar jammer dan.

29-04-2019 | Man | 44
bisoprolol (5mg)
Aangeboren hartafwijking
Heb na 5 hartoperaties metropolol retard 100mg gekregen van sandoz . Na enige tijd was deze veranderd in een ander merk . Kreeg hartritme stoornissen en onregelmatig hartslag. Verhuis naar Spanje en kreeg Metropolol 95 mg retart van Beloken en deze werkte perfect . Bijna geen klachten meer gehad . Tot ineens ook hier de apotheek met een nieuw merk aankwam omdat Beloken ni[lees meer...]et meer beschikbaar was in retart ( 24 uurs werking ) Dus na enige tijd wennen aan de nieuwe Metropolol van Krka ook niet echt klachten . En wat denk je ook deze wordt niet meer verkocht in de apotheek . Cardioloog gesproken en gezocht naar goede vervanger en nu slik ik 2 x daags bisoprolol 5 mg van Normon . 1e week geen klachten nu na de 1e week merk ik dat ik vaker hoofdpijn heb en na bepaalde tijd mijn ritmestornis terug komt met een onregelmatige hartslag. Na opnieuw inemen van de 2e gaat het wel weer maar ik ben er een beetje bang voor . En mijn vraag is waarom moeten deze medicijnen steeds vervangen worden . Waarom steeds opnieuw zoeken naar oplossingen terwijl de medicijnen die werken makkelijk gegeven kunnen worden . Gaat dit om geld of wat is hier de bedoeling van ? Zeer frustrerend en vervelend voor alle patiënten die vertrouwen zoeken in hun medicijn. Ben inmiddels 11 jaar met Metropolol bekend en nu wordt het dit . Ben er niet blij mee en hoop dat er een oplossing komt voor een goeie retart 24 uurs medicijn .

28-04-2019 | Vrouw | 45
Hartklachten
2017 werd ik bij ambulance naar de ziekenhuis gebracht med een mogelijke hartinfarct sinds dien heb ik Bisoprolol toen werd dit medicatie gegeven met geen uitleg voor wat of waarom binnen 4 dagen begonen de bijwerkingen en nu bijna 2 jaar later heb hun nog steeds. Ik heb Sjogrenens syndrome en astma maar niemand controleerd mijn klachten van dit medicatie. Ik ben vaak vert[lees meer...]eld dat IK KAN NIET NAAR ZOLANG GEBRUIK NOG STEEDS BIJWERKING HEB. Van gebruik van dit medicatie heb Ik nu een hartritme stoornis dat Ik had NOOIT in mijn verleden de bijwerking blijven en Ik voel dagelijks slechter en slechter van.

09-05-2016 | Vrouw | 45
bisoprolol (2,5mg)
Ik had altijd al een hoge bloeddruk & hoge hartslag, maar had er geen merkbare problemen mee. De huisarts raadde toch aan om Bisoprolol te nemen. Bloeddruk & hartslag daalden inderdaad. Maar ik was ook helemaal futloos, moe, en toen kreeg ik ook nog hevige hartkloppingen & duizelig gevoel. Terug naar de huisarts dus! Er werd me aangeraden om met de medicatie te stoppen. Oe[lees meer...]f! Ik hoop nu door gezondere voeding (producten die ze aanraden bij hoge bloeddruk), afvallen en meer beweging zelf voor een lagere bloeddruk te kunnen zorgen. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als tijdens de periode dat ik de medicatie nam! En afvallen lukte, hoewel ik zeer gezond at, niet. Ik kwam zelfs een paar kilo aan op 3 maanden.

21-05-2014 | Man | 47
Hartritmestoornis
Ik heb een ICD ingebouwd wegens mogelijk Brugadasyndroom, mijn ICD registreerde al een paar keer een (te) hoog hartritme. Mijn cardioloog schreef Bisoprolol voor waarvan ik een halve dosis innam met slapeloosheid en oververmoeidheid tot gevolg. Mijn nieren functioneren ook niet meer normaal, ik heb constant een gigantische dorst. Ik ben vandaag gestopt met het product en [lees meer...]ga morgen eens horen wat de traditionele Chinese geneeskunde als alternatief kan bieden.

02-08-2020 | Vrouw | 48
Hartkloppingen
Na een 3tal weken zijn de hartkloppingen fel verminderd. Wel een drukkend gevoel op de borst en ademhalingsmoeilijkheden. Ook meer heosten met slijm. Weet niet of dit normaal is, maar soms lijkt het of ik een hartstilstand krijg en vooral bij het slapen op linkerzij. Dokter zegt dat dit niet kan en dat het hyperventilatie is door de angst wat ik heb.

14-04-2016 | Vrouw | 48
bisoprolol (5mg)
Ben begonnen met 2 1/2 mg en dat ging goed. Hartslag ging omlaag en de bloeddruk ook. 1 week geleden is de dosering verhoogd naar 5 mg. Kon niet meer slapen geen eetlust meer en last van opvliegers. Ik ga snel weer terug naar de vorige dosering. Het medicijn doet wel wat het moet doen maar niet meer kunnen slapen is niet te doen. Ben gesloopt na 1 week 5 mg.

29-06-2014 | Man | 48
bisoprolol
Bisoprolol doet wat het moet doen maar heeft toch bijwerkingen zoals koude handen-voeten. Daar valt best mee te leven. Ik heb de indruk dat je er dikker van wordt maar kan dit nergens bevestigd krijgen. Gewichtstoename icm hoge bloeddruk vind ik een vreemde situatie omdat je zo verder afzakt.

01-05-2013 | Man | 48
Hartritmestoornissen
Vanwege ernstige linkerkamer ritmestoornissen ICD gekregen en o.a. Bisoprolol voorgeschreven. Aanvankelijk lage dosering van 2,5 mg, na afgaan ICD is de dosering verhoogd naar 5 mg. Gevoelens van neerslachtigheid en depressie namen na de verhoging van de dosering toe, conditie nam af. Op internet gelezen over betablocker Atenolol. Aan cardioloog voorgesteld om over te stap[lees meer...]pen. Hij was akkoord. Het verschil is erg groot!! Conditie is stukken beter en ook mentaal gaat het stukken beter. Effect al na een dag na overstappen. Ik zou zeggen altijd proberen!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum