Ervaringen met Metoprolol

Bij  HartX

spierpijn

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (132 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

21-02-2023 | Vrouw | 27
Hartklachten
Inmiddels een week lang 12.5mg dagelijks vanwege het gevoel van hartoverslagen (pvc's). Had met alle bijwerkingen gehoopt dat het in ieder geval zou werken, maar dat is ook niet het geval. De overslagen zijn nog steeds, al dan niet erger, aanwezig. Voelde hiervoor alleen de overslagen en voel sinds het slikken veel vaker ook m'n gewone hartslag in de vorm van hartkloppinge[lees meer...]n. Ben sneller kortademig en heb steken/druk op de borst. Misselijkheid, hoofdpijn. En kon de slaapproblemen en nachtmerries in eerste instantie niet plaatsen, maar lees nu terug dat dat ook door het medicijn kan komen. Slik een lage dosis dus al de bijwerkingen verbazen me. Maar de verklaring ligt volgens mij tich echt bij dit medicijn. Morgen direct de cardioloog bellen om te overleggen hiermee te stoppen. Helaas...

27-02-2022 | Vrouw | 62
Hartklachten
deze medicijnen zijn goed voor je bloeddruk ,maar niet voor je lichaam ik ben na mijn hartstilstand en infarct ,10 kilo aangekomen en dat is ook niet gezond

14-05-2021 | Vrouw | 48
Hartklachten
Al 7 jaar slik ik metroprolol. Nooit geen klachten gehad. Totdat ik me van de week heel slecht voelde. Dokter stuurde me door naar de spoedeisende hulp, alwaar ik te horen kreeg dat ik een hartslag van 46 had en een onderdruk van 53. Geen wonder dat ik me niet zo lekker voelde. Eerder dit jaar al onderuit gegaan door heen ander bloeddrukverlagend midddel, omdat mijn ka[lees meer...]lium gehalte gevaarlijk laag was. Voor mij geen bloeddruk verlagers meer.

10-05-2017 | Vrouw | 18
Hartklachten
Begonnen met 25mg , dit hielp niet en als snel over gegaan op 50mg , ook 50mg was vrij snel niet effectief meer en zat ik op de 100mg. Heel erg veel last gehad van bijwerkingen, o.a extreme moeheid, benauwdheid , huiduitslag, stemmingswisselingen , koude handen en voeten , verkleuring van de handen, onrustig etc.

27-06-2013 | Vrouw | 57
Hartklachten
Overstap van metoprololtartraat naar -succinaat: continu hevige migraineaanvallen, steeds lichtflitsen, waardoor ik niets meer kon zien. Doof gevoel in het oor aan de kant van de migraine. Zeer snelle spiervermoeidheid, -traagheid en -stijfheid, extreme transpiratie, wollig hoofd, sufheid, geheugenproblemen, zeer koude en spierwitte handen en voeten, Diarree. Levenskwalite[lees meer...]it ging dermate achteruit dat ik weer terug ben gegaan op metoprololtartraat. De migraine. lichtflitsen, sufheid e.d. verdwenen.

24-05-2013 | Vrouw | 57
Hartklachten
ernstige bijwerkingen: stijve gewrichten spieren, depressieve klachten (ernstig), onwel en duizelig voelen. vaag zien. hier loop ik al jaren mee. bloeddruk inmiddels redelihk tot goed. slik nog steeds metopro. 100mg. retard. bijwerkingen zijn ernstige dan de kwaal. indien niey echt nodig absoluut laten staan. heb je geen of bijna geen probleem dan krijg je het zeerzeker do[lees meer...]or dit te slikken. kan in de avond nauwelijks lopen van de pijn. ben ik vaag en mijzelfniet. raad het ten stelligste af!!!!

25-10-2012 | Vrouw | 69

17-03-2012 | Vrouw | 62
Hart
kreeg pijn in mijn borst, migraineaanvallen, spieruitval, haaruitval, triggerpoints in nek en rug en moe en ziek voelen

10-03-2024 | Man | 52

spierpijn

Wat een vergif. All die generieke troep is vergif voor de meeste mensen Spierkrampen in kuiten stram, lamlendig, totaal uitgeput, licht gevoel in het hoofd, bonkend hart, agressie van de pure ellende. Verzoek aan cardiologie om het zelf eens te proberen

14-08-2021 | Man | 56
Hartklachten
Ik ben 24 juni geopereerd ( 4 bypasses), gelijk na deze operatie kreeg ik een heleboel nieuwe medicijnen. Één ervan was Metoprolol, vanaf de dag dat ik begon met het slikken van Metoprolol kon ik niet meer slapen. Ik heb uiteindelijk bijna 5 weken in het ziekenhuis gelegen ( getroffen door een bacteriële infectie) . Al die weken heb ik nauwelijks geslapen ( als ik sliep k[lees meer...]wam dit door uitputting en omdat het lichaam op was). Iedere keer bij de verpleegkundige aangegeven dat ik niet kon slapen en elke dag rond 02.30 werd mijn beddengoed en de kleding die ik had verschoond. Alles, werkelijk alles was dan drijfnat. Nadat ik uit het ziekenhuis werd ontslagen en oom thuis niet kon slapen heb ik de cardioloog en mijn huisarts gebeld. De cardioloog nam mij niet serieus en mijn huisarts ( ik heb een goede huisarts) kon geen andere medicijn voorschrijven omdat zij niet gespecialiseerd is in medicatie voor hartpatiënten. Weer contact gehad met de cardialoog maar deze weigerde mij een andere bètablokker voor te schrijven. Uiteindelijk ben ik in het ErasmusMC geweest , daar heb ik aangegeven dat ik het zo niet vol kon houden . Men heeft mij daar vervolgens een andere bètablokker voorgeschreven.( Bisoprolol). Na één dag merkte ik gelijk dat mijn lichaam goed op deze medicijn reageerde. Ik kon weer slapen ( de slaap prikkels kwamen weer terug) , het zweten stopte, mijn bloeddruk was veel beter , de vermoeidheid lijkt minder en ook mijn migraine verdween. Ik voelde mezelf echt in één keer zoveel betert, het leek wel een wonder. Mijn algehele gevoel van lamlendigheid was helemaal verdwenen. Ik ben nu aan het herstellen van mijn bacteriële infectie, ik voel nu ook minder pijn en ook de wond van de operatie is nu eindelijk aan het genezen. Wat ik vreselijk vond is dat men al die tijd niet naar mij wilde luisteren en verplichte om vooral door te gaan met het gebruik van een medicijn die in mijn geval mijn lichaam “vergiftigde “. De bijwerkingen die met het gebruik van Bisoprolol niet zijn verdwenen zijn de : Nachtmerries en zeer droge mond.

14-04-2021 | Man | 61
metoprolol (50mg)
Hartklachten
Hen een pacemaker ivm sick sicksinus syndroom. Ablatie gehad voor ANVRT. Hart door longaandoening licht vergroot. Hartslag loopt veel te snel op waarvoor Metoprolol. Werkt goed voor verlaging hartslag.

17-03-2021 | Man | 71
Hartklachten
Ik gebruik dit middel enkele jaren na een licht hartinfarct en een dotteroperatie met plaatsing van enkele stents. O.a. de hartslag wordt er mee verlaagd en het verlaagt de bloeddruk. Ik loop nu rond met een gemiddelde hartslag van rond de 50/55, in rust veelal onder de 50. Daar valt prima mee te leven, maar bij inspanning lijkt het alsof er een rem op het lijf komt. Tij[lees meer...]dens het wandelen moet ik regelmatig op de rem trappen en even uitrusten, iets wat ik voordat ik dit medicijn gebruikte nooit heb ervaren. Mijn electrische fiets is wat dat betreft een zegen, want daarmee is het tempo en dus de vermoeidheid aardig bij te regelen met de knoppen op het stuur....

28-01-2020 | Man | 70
Hartklachten
Ik ervaar een benauwd gevoel bij gebruik van dit middel

10-01-2020 | Man | 60
metoprolol (25mg)
Hartklachten
Vanwege stents deze bètablokker gekregen om hartslag te regelen en (in combinatie met andere medicijnen) hoge bloeddruk binnen de perken te houden. Deze beta-blokker werkt ook op je hersenen, wat mijn denkvermogen en reactievermogen hinderlijk ging beperken, en tot lusteloosheid en een beetje depri gevoeld leidde. Had ook effect op met name mijn middenrifspieren waardoor [lees meer...]ik veel ademsteun miste bij zingen. Intussen gestopt en op Atenolol overgegaan, waardoor ik veel helderder ben, en weer beter kan zingen

19-09-2019 | Man | 59
Hartklachten
Na infarct en inmiddels 3 keer dotteren (in 20 jaar) toch regelmatig nog restklachten bij inspanning nav lichte hartspierschade door het infarct. Van 50 naar 100mg, zeer effectief, nu echt klachtenvrij. Ik ben actief persoon, veel beweging. Gaat prima, alleen bij bijv. fietsen heb ik echt moeten inleveren. Word ingehaald door echt iedereen, mis kracht sinds de 100mg, maar [lees meer...]wél klachtenvrij. Krijg de trappers slecht rond, maar heb verder absoluut geen last van vermoeidheid of zo, wat ik veel lees. Voel me verder uitstekend en ben eigenlijk dus zeer tevreden.

19-06-2019 | Man | 53
metoprolol (50mg)