Bij  HartX

Hartritmestoornissen (113 meningen)

22-05-2013 | Man | 39
Hartklachten
Sinds een jaar of acht gebruik ik nu metoprolol succinaat icm amlodipine, hydrochloorthiazide en zonodig de nitrolingual spray. Onlangs werd ik geconfronteerd met een plotselinge verergering van mijn hartklachten waarna de huisarts mijn metoprolol succinaat heeft verdubbeld van 1xdd 100mg naar 2xdd 100mg. De bijwerkingen ervaar ik als zeer vervelend: vermoeidheid, hartklo[lees meer...]ppingen en zeer levendige en nare dromen. Tot voor kort kon ik de bijwerkingen voorzichtig te lijf gaan met voorzichtig en onder begeleiding trainen. Hopelijk lukt dat nu weer.

15-10-2012 | Man | 63
Hartklachten
Bijwerking welke ik heb gekregen gedurende het gebruik van Metoprolol = oorsuizing. Ben benieuwd of dit vaker voorkomt bij de gebruikers van dit medicijn

09-08-2012 | Man | 44
Hartklachten
Ik slik nu ruim twee maanden Metoprolol omdat ik last had van palpitaties, dit zijn hartkloppingen. De harkloppingen worden soms afgewisseld met boezemflutter, een soort overslag waarbij het hart fladdert. Sinds innname van Metoprolol is het het fladderen zeker voor 90-95% vermindert en ik heb er stukken minder last van, wel blijft mijn bloeddruk toch iets te hoog helaas. [lees meer...]Ik merk nu wel dat ik sneller moe ben, soms lijkt het alsof ik ook benauwd wordt en ik merk ook een soort van kramp/lichte steek rondon mijn borststreek. Ik heb de reacties hier gelezen en zie dat mijn bijwerkingen ook terug te vinden is bij andere mensen die Metoprolol gebruiken.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum