propranolol

Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

18-07-2021 | Vrouw | 53
propranolol (80mg)
Vanaf dag van inname elke nacht benauwdheid met kriebelhoest. Na enkele dagen kreeg ik er een inhalator met Ventalin bij, dat hielp een beetje, maar toch bleef ik wakker worden door kriebelhoest. Na een week ontstonden jeukende galbulten op mijn buik. Mijn bloeddruk was wel meteen gedaald en had normale waarde, ook hart was rustig door dit medicijn. Ben gestopt door bijwe[lees meer...]rkingen.

08-08-2015 | Vrouw | 53
Hartritmestoornissen
zeer tevreden over Propranolol niet alleen voor hartrimestoornis en te snelle hartslag, maar ook om migraine milder te laten worden en het werkt ook enigzins tegen angst en spanning.

24-03-2015 | Vrouw | 53
propranolol (40mg)
deze tabletten maken mij ect het leven makkelijker. ik heb migraine op de ogen en hartoverslagen. dit is een combinatiepil, ik voel me sinds ik deze gebruik echt stukke beter en heb geen migraine op de ogen meer gehad.

25-07-2014 | Vrouw | 53
propranolol
Propranolol helpt voor mij heel goed om migraineaanvallen te voorkomen. Nadeel is wel de vermoeidheid en af en toe duizelingen. Maar ik neem dit graag voor lief. Het is in elk geval stukken beter dan wekelijkse aanvallen!

28-05-2021 | Man | 52
propranolol (40mg)
Als ik een presentatie moet geven voor een publiek ben ik enorm nerveus en begin ik te hyperventileren. Op aanraden van mij huisarts dit middel gekregen, en ik moet zeggen dat dit voor mij een wondermiddel is. Half uur voor ik presentatie moet geven, neem ik er 2 van 40 mg. in. Van dit medicijn word ik rustig, ik ben nog wel nerveus maar mijn lichaam blokkeert niet meer. I[lees meer...]k word er ook opgewekt en alert van. Ik neem het alleen in als ik een presentatie moet geven of als ik voor een publiek moet spreken .

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol (160mg)
Hartritmestoornissen

14-03-2019 | Vrouw | 52
propranolol (80mg)
Na een aantal andere middelen, kreeg ik Propranolol voorgeschreven voor de hoge bloeddruk icm migraine, ruim 4 jaar geleden. Hielp mij op die fronten echt, maar heb er oorsuizen aan overgehouden. Ik hoop dat dat nog wat verminderd. Ook heb ik al een paar jaar een raar gevoel/gevoelloosheid in mijn tenen van de rechtervoet. Nooit naar gevraagd, maar nu ik sinds ruim 5 w[lees meer...]kn gestopt ben, beginnen mijn tenen weer normaal te voelen. Hoofdpijn is helaas ook weer terug en de bloeddruk stijgt weer lekker. Ook afvlakking van gevoelens heb ik last van gehad.

07-11-2018 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
Ik ben S. gebruik medikament omdat ik lichamelijk nodig heb . maar heb er veel last van hoofpijn rood aangezicht worden mottigheid zweten . VOOR MIJ IS DEZE MEDIKAMENT STOPPEN WEGENS ER IETS INZIT WAAR IK NIET TEGENKAN . dat kan zeg dokter wegens medisch gezondheid en zef kennis .

05-12-2017 | Man | 52
propranolol (80mg)
Ik kreeg propanolol voorgeschreven vanwege het feit dat ik al vanaf mijn tienerjaren migraine had en ik het zat was dat niks hielp. Het middel werkte gelukkig vrij snel, dat wel. Echter na nog geen 3 weken kreeg ik het extreem benauwd, hartslag zakte tot 47 en moest er gelijk weer mee stoppen. Aan de ene kant jammer want het deed wel zijn werk, aan de andere kant... Ik[lees meer...] had deze keer bewust de bijsluiter niet gelezen, nu echter kan ik de klachten die ik erbij had wel verklaren... idiote dromen, constant koude handen en voeten, oververmoeid, en onder het lopen in één keer zo´n evenwichtsstoornissen dat ik geluk had dat er een muur naast me was omdat ik anders zó op de grond terecht gekomen was. Dus werkzaam, absoluut. Echter deze bijwerkingen, daar bedank ik voor.

07-08-2015 | Man | 52
propranolol (80mg)
jaren geslikt om migraine aanvallen tegen te gaan! Deze aanvallen van kinds af aan. De bijwerkingen nam ik voor lief zoals, zweten, hartkloppingen, duizelig en nog vele andere bijwerkingen zoals al eerder benoemd. In 2013 kreeg ik astmaklachten. In de loop de jaren verergerde de klachten. Vele malen in het ziekenhuis geweest voor onderzoek ed. Diverse spray's gekregen teg[lees meer...]en benauwdheid, Ventolin, Foster. op een gegeven moment kon ik na het opgaan van één trap alleen maar bijkomen van benauwdheid/hartkloppingen en stevig transpireren. Tot april 2015 mee gelopen. Onderzocht huisarts stelde voor om de Propra af te gaan bouwen. deze konden benauwdheidsklacht verergeren. Nu ik geen gebruik maak van deze medicijnen, ben ik veel minder benauwd en heb veel meer energie. De migraine aanvallen zijn ook minder geworden. Ben blij dat ik gestopt ben nooit verwacht dat het zo'n impact zou hebben.

14-05-2019 | Vrouw | 51
propranolol (10mg)

18-07-2017 | Man | 51
propranolol (40mg)
Graag wil ik aangeven dat ondanks de bijsluiter aangeeft dat het effect op de darm klein is dit voor sommige (mij) niet het geval is. De bijwerkingen op de darm starten langzaam, maar worden gestaag ernstig tot zeer ernstig. Gelukkig vond ik een oud medisch artikel welk aangeeft dat bètablokkers ernstige diarree kunnen veroorzaken waarbij de oorzaak van het gebruik van het[lees meer...] medicijn pas onderkent wordt als men al diverse onderzoeken heeft gehad. Voor mij was de start met P. voor hoofdpijn en migraine klachten waarvan ik ondervonden heb dat het gunstig (geen wondermiddel) voor de hoofdpijn is. Ik was gestart met 50 mg maar heb halverwege gekozen voor 25 mg waarbij zelfs deze dosis voldoende was om mijn bloeddruk naar een 120/80 te helpen en is mijn ervaring dat koude handen en duizeligheid niet of niet ernstig in mijn geval aanwezig zijn, maar de heftige diarree die zelfs kwam nadat ik eerst in de morgen een redelijke ontlasting had en enkele uren (na inname) een spuit-diarree veroorzaakte. Ik kan u vertellen dat niets van dieeten hielp en uiteindelijk al snel bleek dat de propranolol de oorzaak was, ik ben nu 3 dagen zonder.. ineens gestopt geen bijwerking (maar heb geen hartproblemen) en nu vandaag heb ik voor het eerst weer een stevige zelfs iets te stevige ontlasting waaruit duidelijk blijkt dat de veroorzaker nu weg is. Voor hoofdpijn en bloeddruk is dit een geweldig middel, maar veroorzaakte bij mij ook maagpijn naast de buik/darm pijn en zelfs met maar 25mg was dit heftig. ik hoop dat iemand die dit ook zo voelt en niet snapt wat nu de oorzaak is hiermee geholpen is.

15-12-2015 | Vrouw | 51
propranolol (10mg)
Snel werkende schildklier
Na maanden van klachten eindelijk de diagnose snel werkende schildklier. Meteen begonnen me 3 x per dag Propranolol in combinatie met 1 x per dag Strumazol. Voel me elke dag een stukje beter. Was wel bezorgd over eventuele bijverschijnselen, maar gelukkig heb ik nergens last van. Slik het nu voor de 3e week. Ben zo benieuwd naar de bloeduitslagen in januari.

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

23-04-2019 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Ik ben sinds 20 jaar migraine patiënt. Aanvallen tot 4 x per maand . Sinds ik Propranolol neem is mijn migraine drastisch verminderd . Neem deze medicatie ondertussen 6 maanden en heb nog maar 2 keer terug een aanval van migraine gehad . Voor mij een wondermiddel !

10-10-2018 | Vrouw | 50
Sinds ik het neem is de migraine voor 90 % verminderd