Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

13-01-2016 | Vrouw | 47
propranolol (40mg)
Ik heb last van hormonale migraine. Toen ik nog geen kinderen had, kreeg ik last van aanvallen van migraine. Die waren met een paar uurtjes weer over. Nadat ik kinderen had gekregen veranderden de aanvallen. Ze hielden 3 dagen aan of langer en begonnen steeds vaker voor te komen. Net voordat ik propranolol voorgeschreven kreeg, had ik wekelijks 3 dagen last van migraine. S[lees meer...]inds ik het middel slik zijn de aanvallen een stuk minder geworden (1x per maand 3 dagen of een week) en ze zijn minder heftig. Helaas vind ik de bijwerkingen wel heel vervelend. Ik ben de hele dag door licht in het hoofd, duizelig, vermoeid, afvlakking gevoelens, vooral 's nachts slapende handen en pijn in armen. Het gevoel dat het bloed niet goed "doorstroomt". Deze bijwerkingen zijn bij mij erger geworden in het afgelopen jaar (gebruik het medicijn nu ongeveer 4 jaar) eerst 80 mg, maar vanwege de bijwerkingen nu nog 40 mg per dag.

15-12-2015 | Man | 25
Hartritmestoornissen
Na meerdere wegrakingen (flauwvallen zonder het te voelen aankomen), hiervoor neurologische onderzoeken gehad in Genk (B). En verscheidene keren een te hoge en te lage hartslag te hebben vastgesteld (in rust 178 en andere keren in rust 33). Heeft mijn cardioloog de betablokker aangeraden. Merk niet veel en heb nog steeds last van verscheidene eerder gemelde symptomen. Bi[lees meer...]jwerkingen: Vaak koude ("dode") vingertoppen en vaak naar het toilet 's nachts en nu al de 3e achtereenvolgende nacht zonder enige vorm van slaap. We zullen zien.

07-10-2015 | Vrouw | 32
Ziekte van Graves

23-02-2015 | Vrouw | 37
propranolol (40mg)
Na aanvallen van draaiduizeligheid en onderzoek naar Meniere/migraine kreeg ik Propranolol naast de betahistine. In eerste instantie helpt de propranolol, maar nu na zo'n 5 maanden vind ik de bijwerkingen te heftig. Benauwd zijn, geen energie , bizarre dromen, niet kunnen concentreren en zeer vergeetachtig. Pijn in de spieren , polsen. Steeds koude handen en voet[lees meer...]en, krampen in benen en handen. Lusteloosheid en de vermoeidheid is ondanks slapen steeds aanwezig en bepaald de dag. Je levert veel in en als je normaal ondernemend bent, vind je dit niet echt prettig. En heb nog niet eens de hoge dosis. Hoop wel op een alternatief voor de draaiduizeliigheid/migraine. De artsen nemen de bijwerkingen niet serieus, heb nu 2 keer mijn verhaal gedaan en heb nu bloedverdunners erbij voor de krampen, inplaats van verder kijken.

28-07-2014 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
enkele jaren geleden, nam ik dit product ook, had ik geen problemen, ben ermee gestopt, daar de vermoeidheid te groot werd. intussen nog bisoprolol genomen,maar ook dit werkte onvoldoende (nam wel een lage dosis, doch specialist kon niet verhogen, door overreactie op het pilletje!), sinds maart dit jaar 2014 neem ik opnieuw propranolol EG 40 mg in, de eerste week, prima, z[lees meer...]even dagen ritmestoornisvrij, dan begint die miserie terug, veel frequentere aanvallen. als zo'n aanval opkomt, en je hebt net een 1/2 tabletje genomen, kan je 2 uur en meer wachten alvorens het werkt ! nog maar te zwijgen van de vele bijwerkingen, die ik heb...ik heb in 98 een algo-neurodystrofie gehad, en sinds inname vd zwaardere bètablokkers, heb ik heel veel pijn in de voet( Südeck kant),..het deel voelt warm en pijnlijk aan. dit heb ik ook gehad met Selozok..ik vraag me af of Seloken, ook zo'n reactie geeft (familie van Selozok...) ik vind dat de dokters moeite moeten doen, bloed af te nemen, en te onderzoeken, waarom iemand niet tegen bepaalde medicijnen kan, ipv ze als " proefpersonen" te gebruiken.? Wij zijn daar de dupe van !! zij niet !!

22-05-2014 | Vrouw | 14
propranolol
Ik moest de tablet innemen voor mijn faalangst voor toetsen. Ik heb het vandaag geprobeerd maar het werd alleen maar erger.... Ik heb morgen weer een toets en dan neem ik hem niet in. Ik denk dat het dan beter gaat.

08-04-2014 | Vrouw | 30
propranolol
Gebruik al jaren propranolol om migraine onder controle te houden. Kreeg onlangs de tabletten van fabrikant Accord. Ik gebruik 2 x per dag een halve tablet maar deze tabletten zijn heel moeilijk te halveren, ook met een hulpmiddel.

04-03-2014 | Vrouw | 31
propranolol (80mg)
Slik al ruim 6 jaar coveram voor de hoge bloeddruk en totaal zonder bijwerkingen. Nu is de wens er om zwanger te worden en op advies van mijn cardioloog overgestapt sinds 6 weken op de propranolol. Met de koude vingers/ tenen valt te leven. De droge mond is vervelend maar vooruit. Menstruatiecyclus die ineens onregelmatig is. Oorsuizen en duizeligheid neem ik maar voor [lees meer...]lief. Maar die terugval in conditie! Ontzettend vervelend, en dat is nog maar zacht uitgedrukt. Over 4 weken moet ik terugkomen, ga om wat anders vragen. Er zal toch heus nog wel wat anders zijn?

20-11-2013 | Vrouw | 35
propranolol (40mg)
ik heb al vanaf mijn 16de hoofdpijnen. de laatste jaren is het extreem veel geworden, meer dan 20 dagen per maand. ik heb dit middel van de arts gekregen. het begon vrij snel te werken en binnen 2 maanden had ik al veel minder hoofdpijnen. maar de bijwerkingen waren voor mij niet uit te houden. veel vocht vast houden, waanbeelden in de nacht. heel veel uitslag op mijn gez[lees meer...]icht gepaard met jeuk. maar het ergste was haaruitval. mijn haar is in 4 maanden tijd bijna 30 procent dunner geworden, nou heb ik al niet te dik haar maar dit ging te ver. toen ben gestopt (afbouwend). nu heb ik candastran gekregen en slik dit middel al 1 maand. het effect is nog niet zo te merken. iets minder hoofdpijnen. maar ik gebruik het nog te kort om te kunnen zeggen of het goed is. maar propranolol nooit meer.

19-02-2021 | Vrouw | 62
propranolol (80mg)
Een paar jaar geslikt in het begin hielp het wel , maar naar een tijdje had ik het gewoon weer iedere maand wel in mindere mate. Ik ben het nu aan het afbouwen. Wat een drama. Ben twee weken bezig. eerste week om de dag 1 nu om de twee dagen 1. Voel mij heel onrustig en opgejaagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Ga het nooit meer slikken.

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol (160mg)

20-05-2020 | Man | 20
propranolol (10mg)
Hypertensie

09-02-2020 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.

13-01-2020 | Man | 63
Hartkloppingen
Ik heb slechts 1 vervelende bij werking en dat is een koud gevoel soms grieperig. kan dit echter nergens terug vinden wel koude handen ,voeten maar niet hele lichaam?

06-01-2020 | Vrouw | 37
propranolol (80mg)
Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?

14-05-2019 | Vrouw | 51
propranolol (10mg)