Ervaringen met Propranolol

propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

08-10-2018 | Man | 83
Angst
Voel me vrijer in het geven van mijn mening tijdens gesprekken.

16-07-2018 | Man | 79
Tremor
Trillende handen zijn kennelijk blijvend,( erfelijk via moeder's kant) maar na het dagelijks gebruik van propranolol wel iets minder (1 x per dag 160 mg). Ik heb het meeste last tijdens warmte of hitte en na inspanning van de armen, zoals vuil uit de tuin trekken of bijvoorbeeld enig spitwerk of timmerwerk. Na verloop van een uur of een paar uur rust is dat weer verdwenen[lees meer...]. Ben wegens essentiele tremor al jaren niet meer in een restaurant geweest voor een etentje o.i.d. Daarbij moet worden gezegd dat een immuunziekte van mijn in januari 2018 overleden echtgenote ook een belangrijke rol heeft gespeeld (bang voor bacterieoverdracht). Ben nu ook gestopt met koffie drinken ofschoon ik geen overmatige koffiedrinker ben/was. Misschien helpt dat iets in positieve zin. Ben bang dat anderen mijn bevende handen opmerken !!!

04-02-2019 | Man | 74
Tremor
Ik had last van trillende handen. Met name schrijven was een probleem. Slik sindsdien Propanolol. Probeer wel eens of het nog effect heeft als ik er mee stop. En ja, binnen 2 dagen begint het trillen weer. Ik heb er dus erg veel baat bij en nauwelijks bijwerkingen. Ik moet de tabletten middendoor breken en dat gaat vaak erg moeilijk.

09-06-2019 | Man | 71
propranolol (40mg)
waarom heb ik dikke handen al ik ze neem ?????

26-11-2015 | Man | 71
Nog steeds tevreden.

25-12-2022 | Man | 70
propranolol (80mg)
Sinds ik Propanolol gebruik is de migraine onder controle. Soms, eens per maand wel hoofdpijn. Maar dat is te behappen. Wel constant moe en gemis van energie. Maar ik durf weer afspraken te maken zonder angst voor een migraine aanval.

09-01-2019 | Vrouw | 70
Hypertensie
eerst gebruikte ik Metoprolol maar door een hele nare bijwerking waar ik nooit meer vanaf kom, te weten oorsuizen, deze voorgeschreven gekregen. Al eerder had ik allergische reactie op Renitec en Diovan. Allebei veroorzaakten gezwollen oogleden en lippen. Dit medicijn gebruik ik nog maar kort dus hoe het zich op de langere termijn ontwikkeld weet ik nog niet maar ik houd[lees meer...] mijn hart vast.

13-09-2018 | Man | 70
propranolol (40mg)
ik ben blij dat ik ze heb kan beter slapen waarom weet ik niet het gaat goed zo met de bloedverdunners er bij heb geen pijn meer op de borst .

04-02-2024 | Man | 69
propranolol (40mg)
Ik gebruik 1 pilletje voor een optreden met een orkest. Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de huisarts. Sindsdien heb ik rust in mijn lijf bij een optreden, zelfs met solos die ik moet spelen. Het valt mij op dat de concentratie er niet onder lijdt. Ik zweer bij dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen.

31-10-2023 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Bijna 26 jaar geslikt,eerste jaren 3x10 mg maar effect nam af. Toen jarenlang 40 mg maar nu helpt het niet echt meer,helaas. Ga morgen beginnen aan metoprolol,1x daags 100 mg. Ben benieuwd.

12-10-2020 | Vrouw | 65
Hartkloppingen
aanvankelijk 10 mg geprobeerd, maar had geen enkel effect op hartkloppingen. Overgestapt naar 40 mg. Heftige bijwerkingen en hartkloppingen iets minder maar niet helemaal weg.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Neuroloog schreef deze medicatie en dosering voor tegen tremor. Ik heb hem verteld dat ik deze medicatie eerder had gebruikt en dat ik daar slechte ervaring mee had. Sinds ik gestopt was, voelde ik me veel beter en voor de bloeddruk regulatie was het absoluut niet meer nodig. Advies gekregen om toch maar eens te proberen. Hartslag tijdens wekelijkse sporten was dramat[lees meer...]isch gedaald t.o.v. natuurlijke hartslag. Normaal tijdens inspanning 125, nu rond de 80. NA cooling down normaal in 5 minuten terug naar 85, nu snel naar 65. Allemaal misschien niet erg maar ik voelde me beroerd (Hondsberoerd, vlekken voor de ogen, piep in het oor, duizelig, geen fut). Na drie dagen naar de huisarts geweest om de bloeddruk te laten controleren. Deze was niet alarmerend laag maar in plaats van 80 mg retard stelde hij voor om nu 2 maal daags 2 tabletten van 10 milligram te nemen.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Huisarts schreef deze dosering voor nadat de neuroloog eerder propranolol retard 80 mg had voorgeschreven, Hierover apart een mening gegeven. Had al eerder slechte ervaring met deze dosering tegen hoge bloeddruk. Na veel klachten moest de huisarts opgetrommeld worden omdat ik een black out had gehad na opstaan van het toilet. Medicijn toen afgebouwd, bloeddruk prima in [lees meer...]orde en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Na korte tijd bleek dat ik dezelfde nare bijwerkingen kreeg. In overleg met neuroloog gestopt en over gestapt op primidon.

20-12-2023 | Vrouw | 64
Tremor
Na een leven lang bevende handen ben ik sinds enkele maanden propanolol gaan slikken. Ik ben 64 jaar Het beven is nagenoeg helemaal weg en ik voel me veel zekerder. Met de vermoeidheid valt het mee, ik doe alles gewoon een tandje lager. Jammer dat ik dit medicijn niet in mijn jonge jaren ben gaan gebruiken.

28-05-2022 | Vrouw | 64
Verhoogde hartslag
Ik vond dat een doeltreffend medicijn. Mijn hartslag was 130 in rust. Waarom ze het uit de handel gehaald hebben begrijp 8ik niet. Nu neem ik 2 x 40 mg/dag maar nu heb ik soms toch weer te snelle hartslag. Waarom is dit medicijn uit de handel?

04-10-2021 | Man | 64
Tremor
Ik gebruik de propranolol al een paar jaar. Trillen met de linkerhand heb ik al heel lang. Ik ben linkshandig. De rechterhand heb ik geen problemen mee. Met name als ik in een andere omgeving kom met vreemde mensen heb ik tremors. Dan kan ik nog geen kopje koffie oppakken. Of als ik thuis precies werk moet doen. Solderen of kleine schroefjes en dat soort dingen..Propranol[lees meer...]ol heeft mij hier heel lang mee geholpen. Ik gebruik nu 1 tablet en kan dan functioneren. Typen, schrijven en zelf werken met gereedschap. Vreemd is wel dat ik dit tremors maar aan 1 kant heb.Ik ga zelfs weer biljart spelen. Merk wel dat de werking minder wordt na het gebruik van een aantal jaren. Misschien een beetje meer nemen. Iemand ervaring mee dat de werking na verloop van tijd begint af te nemen? Ik hoor het graag