propranolol

Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (17 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

08-08-2017 | Vrouw | 39
Snel werkende schildklier
In eerste instantie kreeg ik een dosering van 1 x per dag 10 mg. Dat hielp tegen mijn versnelde hartslag, trilhanden, nerveus gevoel. Van andere arts moest ik naar 2 x per dag 40 mg. Na 5 dagen begon ik me steeds slechter te voelen, tot het punt dat ik me niet meer mezelf voelde, alsof ik in een ander lichaam zat. In overleg toen snel afgebouwd. Maar tijdens afbouwen en z[lees meer...]elfs na stoppen voelde ik me nog enkele dagen slecht. Na een dikke week voel ik me nu weer helemaal goed. Las pas later de ernstige bijwerkingen in de bijsluiter en dat andere mensen dezelfde klachten hadden van dit medicijn. Ben me rotgeschrokken. Ik vind het puur vergif. Heb ook melding bij lareb gedaan. Artsen zouden beter moeten wijzen op de bijwerkingen.

30-11-2015 | Vrouw | 40
propranolol (40mg)
Had gemiddeld 2 migraineaanvallen per maand. Aanvallen waren zeer lastig te bestrijden. Na start propranolol al snel nog maar 1x per 3 maanden 1 aanval. De aanval is ook makkelijker weg te krijgen met triptanen. Bijwerkingen: snel koude handen en voeten. Dit is vooral in de winter wat hinderlijk.

30-05-2016 | Vrouw | 41
Stress
Voorgeschreven ivm waarschijnlijk te veel aanmaak van adrenaline. Nu een jaar van de prednisolon af 60 tot 25 mg daarna afgebouwd. Nog steeds veel klachten. Onrustig gevoel, zenuwachtig, hoofdpijn, spierpijn, extreem vermoeid enz. De huisarts denkt dat de prednisolon heeft veroorzaakt dat mn lichaam van slag is. Prednisolon is een aanjager waar je oa heel hyper van kunt [lees meer...]worden. Mn lichaam maakt waarschijnlijk te veel adrenaline aan waardoor ik steeds onder spanning sta. Nu propranolol gekregen om alles een beetje te resetten. Eerste dagen merkte ik al een zeer lage hartslag 56 in rust en na het sporten 72. Normaal zit ik in rust tussen de 70 en 80. Bloeddruk gaat erg omlaag 107/72 normaal zit ik hoger. Nu na 6 dagen ben ik uitgeput, voel me extreem moe, slap, duf, slappe benen, wazig zicht, keelpijn, oorpijn. Vandaag gestopt, morgen overleg met huisarts.

28-02-2022 | Vrouw | 42
propranolol (40mg)
Waardeloos spul . Ik snap niet dat ze dit spul hebben uitgevonden!!!

20-01-2016 | Vrouw | 42
propranolol (10mg)
Hartkloppingen
Ik gebruik dit medicijn sinds vorig jaar mei. Echter kreeg ik vlak voor de Kerstdagen te horen van mijn apotheker dat het merk veranderd was, eerst had ik Sandoz en toen kreeg Accord. Had er geen problemen mee en ben deze gaan gebruiken. 1 tablet van 10mg per dag. Toch kreeg ik steeds vaker hoofdpijn en afgelopen twee weken liep ik vrijwel dagelijks met hoofdpijn rond. Ik [lees meer...]heb toen bijsluiters van beide medicijnen naast elkaar gelegd en hierin zaten grote verschillen en met name bij die van Accord. Na gebeld te hebben met apotheker dat ik erge last had van hoofdpijn werd geadviseerd om huisarts nieuwe recept voor Sandoz uit te laten schrijven en dit is inmiddels gebeurd. Er is dus wel degelijk verschil tussen verschillende merken van hetzelfde medicijn.

06-12-2014 | Man | 42
propranolol (40mg)
Behandeling migraine/vestibulaire migraine (enorme draaiingen/ijlhoofdig): Gedurende vele weken 10mg/dag INDERAL gebruikt samen met 5mg/dag Flunatop (Flunarizine). Combinatie verminderde enigszins de ernst en frequentie van de draaiingen, maar de algemene narigheid bleef aanhouden. Elke blootstelling aan fel licht, geluid of drukte lokte een migraine-aanval uit. Uiteindeli[lees meer...]jk gestopt met Flunatop en de dosis INDERAL verhoogd naar 40mg/dag. Migraine was sinds toen minder ernstig, draaiingen bijna onder 100% onder controle,...

14-01-2014 | Vrouw | 43
propranolol (40)
Nervositeit
Propranolol 40 gebruik ik heel af en toe als ik te maken krijg met spannende situaties, zoals begrafenissen of als ik mezelf goed onder controle wil houden. Het beste werkte Sandoz (eerste keer geen enkele bijwerking van ervaren), maar van mijn huisarts krijg ik dat niet, omdat het doping zou zijn. Wel van Accord, maar dat merk geeft vervelende bijwerkingen zoals zeer zwar[lees meer...]e benen (trappen lopen als een oude vrouw!, kom de trap dan bijna niet meer op terwijl ik een goede conditie heb)) en slecht en wazig zicht en droge ogen. Heb ooit nog een ander goedkoop "eigen"merk gehad met iets minder bijwerkingen, maar ben de naam kwijt. Waarom ik voortaan Accord krijg, weet ik niet, maar ben er minder blij mee. Werkt wel tegen trillen, maar geeft een algeheel "raar"gevoel, alsof je een beetje dronken bent.

01-04-2015 | Man | 45
propranolol (20mg)
Tremor
Heb last van essentiële tremor, met name trillende handen. Ik gebruik het met name voor vergaderingen of voor een verjaardag. Helpt goed, heb wel het gevoel dat vermoeidheid een bijwerking is.

13-09-2018 | Vrouw | 47
Tremor
Na 2 jaar trillen eindelijk een rustiger gevoel met Propronolon. Het zou van de stress zijn, emdr gedaan enz. Van de alcohol (want dat maakte mijn lijf wat rustiger) maar nu toch duidelijk dat het een neurologisch ding is. Ben er niet blij mee, maar wel fijn te weten dat mijn gevoel dus juist is! Ik heb gewoon geen grip op het trillen! Voel me nu een sterker mens.

13-01-2016 | Vrouw | 47
propranolol (40mg)
Ik heb last van hormonale migraine. Toen ik nog geen kinderen had, kreeg ik last van aanvallen van migraine. Die waren met een paar uurtjes weer over. Nadat ik kinderen had gekregen veranderden de aanvallen. Ze hielden 3 dagen aan of langer en begonnen steeds vaker voor te komen. Net voordat ik propranolol voorgeschreven kreeg, had ik wekelijks 3 dagen last van migraine. S[lees meer...]inds ik het middel slik zijn de aanvallen een stuk minder geworden (1x per maand 3 dagen of een week) en ze zijn minder heftig. Helaas vind ik de bijwerkingen wel heel vervelend. Ik ben de hele dag door licht in het hoofd, duizelig, vermoeid, afvlakking gevoelens, vooral 's nachts slapende handen en pijn in armen. Het gevoel dat het bloed niet goed "doorstroomt". Deze bijwerkingen zijn bij mij erger geworden in het afgelopen jaar (gebruik het medicijn nu ongeveer 4 jaar) eerst 80 mg, maar vanwege de bijwerkingen nu nog 40 mg per dag.

09-02-2020 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.

10-10-2017 | Man | 48
Tremor
Al vanaf mijn 16de last van trillende handen. Mijn vader had het ook. Inmiddels ben ik 48. Ik heb niet het idee dat het veel erger is geworden. Ik sport veel, ik heb het gevoel dat dat ook helpt om de hartslag naar beneden te halen. Ik slik af en toe een half 40mg tabletje. 20 mg dus. Dit doe ik voor vergaderingen of voor een bruiloft, zodat ik gewoon een kop koffie kan va[lees meer...]stpakken. Ik word er wel moe van, voor de rest geen bijwerkingen, behalve dat het mijn prestaties wat betreft hardlopen wel naar beneden haalt. Als ik een wedstrijd heb probeer ik die week daarvoor geen propranolol te nemen.

13-07-2015 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Vanwege mijn ADHD gebruik ik Concerta. Bijwerking hoge bloeddruk en hoge hartslag (110). Bij de huisarts geweest voor deze klachten en Propranolol 80 mg gekregen. Na eerste inname alleen wat duizelig en een afwezig gevoel. Na een paar dagen steeds meer bijwerkingen. Heel erg moe, heel duizelig, sta te zwaaien op mijn benen, hartkloppingen, oorsuizen, tintelingen in mijn ge[lees meer...]zicht, opvliegers, koude handen en voeten, slecht slapen met nachtmerries, gedesoriënteerd wakker worden, heel vol hoofd met rare verwarrende gedachten, misselijk, maagzuur, pijn op de borst en in linkerschouder en nu zo ernstige duizeligheid dat ik niet meer op mijn benen kan staan en gevoel van flauwvallen en dat ik dood neerval. Contact gehad met de huisarts en onmiddellijk stoppen. Had ook al Metaprolol 25 mg geprobeerd maar helaas met dezelfde bijwerkingen. Advies stoppen met de Concerta en over op de Methylfenidaat kort werkend. De bijwerkingen die ik heb ervaren zijn helaas niet allemaal terug te vinden waardoor een vervangend huisarts ze niet als bijwerkingen omschreef van de Propranolol. Het resultaat waar ik het voor in nam was positief en alleen de bijwerkingen zijn verschrikkelijk.

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

23-04-2019 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Ik ben sinds 20 jaar migraine patiënt. Aanvallen tot 4 x per maand . Sinds ik Propranolol neem is mijn migraine drastisch verminderd . Neem deze medicatie ondertussen 6 maanden en heb nog maar 2 keer terug een aanval van migraine gehad . Voor mij een wondermiddel !

10-10-2018 | Vrouw | 50
Sinds ik het neem is de migraine voor 90 % verminderd