Tremor (22 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

01-12-2017 | Vrouw
propranolol (80mg)
Ik gebruik propranolol nu pas een paar welen alleen mijn hoofdpijn gaat niet over, maar lijkt wel of het erger wordt, is dat normaal? Heeft er iemand tips Migraine

02-07-2013 | Man | 6
propranolol
Mijn zoon van 6 slikt nu bijna 4 weken 2 maal daags 10 mg tegen frequente migraine. Vanaf de eerste pil heeft hij geen hoofdpijn meer gehad! De bijwerkingen zijn echter zodanig dat hij een ander medicijn gaat slikken. Mijn zoon's hartslag daalt in rust regelmatig tot rond de 55 en daarbij voelt hij erg koud aan. Na een paar dagen gebruik kreeg hij pijnklachten in vingers, [lees meer...]benen en voeten, iets wat hij nooit eerder had gehad. 's Nachts kreeg hij vaak nachtmerries. Daarnaast werkt propranolol voor mijn zoon niet voor de hevige oogpijn en abdominale migraine, waar hij ook last van heeft. Al met al werkt het middel voor mijn zoon dus heel goed tegen de hoofdpijn, maar gezien de bijwerkingen gaat hij toch over op een ander medicijn.

22-05-2014 | Vrouw | 14
propranolol
Ik moest de tablet innemen voor mijn faalangst voor toetsen. Ik heb het vandaag geprobeerd maar het werd alleen maar erger.... Ik heb morgen weer een toets en dan neem ik hem niet in. Ik denk dat het dan beter gaat.

16-12-2018 | Vrouw | 15

20-06-2016 | Vrouw | 17
propranolol (40mg)
Gebruikt voor mijn auto rijbewijs examen. Moest al vroeg in de ochtend op en werkte prima. Kreeg dit vorig jaar (2015) ook voorgeschreven voor mijn herkansingen van mijn eindexamen. En ging ook goed.

28-09-2015 | Vrouw | 17
Stress
Dochter had veel spanningen voor het afrijden bij haar rijexamen. Tussentijdse toets ook helemaal fout, omdat ze te gehaast en te druk was. Eerst valdispert geprobeerd, maar daarna toch naar de huisarts gegaan op aanraden van de rijinstructeur. De huisarts reageerde erg positief, en jawel ze is in één keer voor haar rijbewijs geslaagd.

07-04-2020 | Vrouw | 18
propranolol (80mg)
Ik heb draaiduizeligheids aanvallen, hierdoor begint alles om me heen te draaien en zak ik door mijn benen kan dan 1 week weinig tot niks. Ook heb ik zulke aanvallen zonder dat ik omval. ze denken nu migraine zonder hoofdpijn. Slik deze medicijnen nu 5 maanden en heb nog geen aanval meer gehad.

14-10-2015 | Vrouw | 18
propranolol (10mg)
Voor iedereen met faalangst, examenvrees. Dit is voor mij de oplossing! Ik ben oprecht nog nooit zo rustig geweest tijdens mijn examens, terwijl ik normaal blackouts ervaar en een enorme spanning. 20 minuutjes voor het examen innemen en je voelt dat je tijdens het examen erg ontspannen bent. Een aanrader! (Ik neem wel een halve/driekwart)

20-05-2020 | Man | 20
Hypertensie

12-09-2013 | Vrouw | 20
propranolol
Ik ben dit middel 3 maanden geleden gaan gebruiken voor migraine. Sindsdien geen aanval meer gehad, voorheen had ik er 3 per week. Wel heb ik last van bijwerkingen als; duizelig, vermoeidheid, bizarre dromen het gevoel dat ik in een bubbel zit en alles langs me heen gaat. Het effect van het medicijn is voor mij zo goed dat ik de bijwerkingen voor lief neem.

20-07-2017 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Vijf jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van dit medicijn. Ik had een angststoornis en door medicijn werd ik een stuk rustiger. Nu, viuf jaar later slik ik het nog steeds. Het belemmerd mij steeds meer in het dagelijks leven. Sporten gaat bijna niet, ik kom steeds meer aan, ben vaak moe en heb altijd kwaaltjes, zoals; misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn of pijn [lees meer...]in mijn lijf. Ik wil graag stoppen met de Propranolol. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd, maar toen is het helaas niet gelukt. Nu ben ik er meer klaar voor. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

01-04-2015 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Hallo, ik wil even zeggen dat dit medicijn geweldig is! op het moment dat ik de 1e in nam werkte hij al na 3 kwartier. ik werd rustig en beetje duf wat heerlijk voelde! voor dat ik het innam was ik aan het trillen me hart sloeg heel snel was 125 dus was wel hoog ik was aan t zweten enz. het helpt mij enorm goed. ik moet nu alleen onder controle proberen te krijg[lees meer...]en dat ik weer de auto in durf. of de straat op want zodra ik dat doe zonder die medicijn dan krijg ik gelijk weer zo een aanval Het is nu 1 week geleden begonnen, ik hoop er snel van af te zijn!!!!!!! Groeten Raë

11-01-2017 | Vrouw | 22
propranolol (10mg)
Heerlijk!! Zou het iedereen aanraden!!

18-05-2016 | Vrouw | 22
propranolol (80mg)
Een langere periode veel last van migraine gehad, zo'n 3 à 4 keer per week met meerdere aura-aanvallen. Eerst lichtere dosissen geprobeerd, maar dit werkte onvoldoende, huisarts ging al snel naar een hoge dosis (160 mg). Migraine werd wel minder, maar de bijwerkingen waren niet mals. Verschikkelijke dromen en onrustige nachten gehad, daarnaast nog meer bijwerkingen als kou[lees meer...]de tenen en depressieve gevoelens. Huisarts vond het hierna tijd om naar de neuroloog gegaan en die haalde me meteen van de propranolol af. Klachten verdwenen, maar de migraine niet, dus naast een klein dieet ook candesartan geprobeerd en nu al in 7 maand 1 of 2 keer lichte migraine gekregen.

16-02-2016 | Vrouw | 22
propranolol (40mg)
Ik kreeg propranolol voorgeschreven i.v.m. migraine en na jaren gebruiken ben ik via een homeopathisch arts erachter gekomen dat al mijn klachten, namelijk overweldigende vermoeidheid, energiegebrek, hoofdpijn, buikpijn, duizeligheid en depressie worden veroorzaakt door dit medicijn. Mijn bloeddruk was nog geen 50 hierdoor. Het heeft wel enigszins geholpen bij mijn migrain[lees meer...]eaanvallen, maar dit is het echt niet waard. Pas heel goed op met dit medicijn, want ook bij sporten kan je hart niet goed genoeg werken! Ik haalde geen hartslag boven de 140 hierdoor, terwijl dit wel nodig is. Ook word ik duizelig bij het sporten door dit geneesmiddel. Ben er onmiddellijk mee gestopt, nadat ik hoorde dat ik bradycardie hierdoor heb gekregen.

05-01-2016 | Man | 22
Tremor
geeft redelijk wat bijwerkingen, zoals lichte bloeddruk, duizelig, droge ogen, heel levendig dromen, maar doet zijn werk verder prima!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum