Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

29-01-2019 | Vrouw | 57
propranolol (10mg)
Nadat ik eerst metropolol voorgeschreven kreeg, maar daar niet goed op reageerde (erge druk op de borst) nu dus propranolol, een kindermiddel volgens de dokter.... (nou ja...) ;p Dit omdat ik nogal heftig op medicijnen kan reageren. Ben begonnen met 10 mg, daar kon ik vrij snel beter door slapen, maar na enkele weken had ik er niet meer genoeg aan en begon het hartbonke[lees meer...]n weer 's nachts. Dus 10 mg erbij, gaat redelijk nu, word alleen regelmatig wakker 's nachts en voel me dan onrustig. Dan ga ik er even uit, drink iets of neem valeriaandruppels, vannacht ben ik met een halve paracetamol weer in slaap gevallen. Hoop dat ik niet weer hoef te verhogen, want ben wel minstens 3 kilo aangekomen, niet leuk... ­čśŤ

09-01-2019 | Vrouw | 70
Hypertensie
eerst gebruikte ik Metoprolol maar door een hele nare bijwerking waar ik nooit meer vanaf kom, te weten oorsuizen, deze voorgeschreven gekregen. Al eerder had ik allergische reactie op Renitec en Diovan. Allebei veroorzaakten gezwollen oogleden en lippen. Dit medicijn gebruik ik nog maar kort dus hoe het zich op de langere termijn ontwikkeld weet ik nog niet maar ik houd[lees meer...] mijn hart vast.

16-12-2018 | Vrouw | 15

07-11-2018 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
Ik ben S. gebruik medikament omdat ik lichamelijk nodig heb . maar heb er veel last van hoofpijn rood aangezicht worden mottigheid zweten . VOOR MIJ IS DEZE MEDIKAMENT STOPPEN WEGENS ER IETS INZIT WAAR IK NIET TEGENKAN . dat kan zeg dokter wegens medisch gezondheid en zef kennis .

16-07-2018 | Man | 79
Tremor
Trillende handen zijn kennelijk blijvend,( erfelijk via moeder's kant) maar na het dagelijks gebruik van propranolol wel iets minder (1 x per dag 160 mg). Ik heb het meeste last tijdens warmte of hitte en na inspanning van de armen, zoals vuil uit de tuin trekken of bijvoorbeeld enig spitwerk of timmerwerk. Na verloop van een uur of een paar uur rust is dat weer verdwenen[lees meer...]. Ben wegens essentiele tremor al jaren niet meer in een restaurant geweest voor een etentje o.i.d. Daarbij moet worden gezegd dat een immuunziekte van mijn in januari 2018 overleden echtgenote ook een belangrijke rol heeft gespeeld (bang voor bacterieoverdracht). Ben nu ook gestopt met koffie drinken ofschoon ik geen overmatige koffiedrinker ben/was. Misschien helpt dat iets in positieve zin. Ben bang dat anderen mijn bevende handen opmerken !!!

05-12-2017 | Man | 52
propranolol (80mg)
Ik kreeg propanolol voorgeschreven vanwege het feit dat ik al vanaf mijn tienerjaren migraine had en ik het zat was dat niks hielp. Het middel werkte gelukkig vrij snel, dat wel. Echter na nog geen 3 weken kreeg ik het extreem benauwd, hartslag zakte tot 47 en moest er gelijk weer mee stoppen. Aan de ene kant jammer want het deed wel zijn werk, aan de andere kant... Ik[lees meer...] had deze keer bewust de bijsluiter niet gelezen, nu echter kan ik de klachten die ik erbij had wel verklaren... idiote dromen, constant koude handen en voeten, oververmoeid, en onder het lopen in ├ę├ęn keer zo┬┤n evenwichtsstoornissen dat ik geluk had dat er een muur naast me was omdat ik anders z├│ op de grond terecht gekomen was. Dus werkzaam, absoluut. Echter deze bijwerkingen, daar bedank ik voor.

20-07-2017 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Vijf jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van dit medicijn. Ik had een angststoornis en door medicijn werd ik een stuk rustiger. Nu, viuf jaar later slik ik het nog steeds. Het belemmerd mij steeds meer in het dagelijks leven. Sporten gaat bijna niet, ik kom steeds meer aan, ben vaak moe en heb altijd kwaaltjes, zoals; misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn of pijn [lees meer...]in mijn lijf. Ik wil graag stoppen met de Propranolol. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd, maar toen is het helaas niet gelukt. Nu ben ik er meer klaar voor. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

26-04-2015 | Man | 25
propranolol (80mg)
Medicijn aangeschreven gekregen door huisarts voor hoofdpijn die leek op migraine en hoge pols (al sinds klein kind last van). 1x per dag 80mg capsule. Na enkele maanden begon het volledig te werken en had ik geen wekelijkse hoofdpijn meer. Sinds gebruik kan ik echter wel bijwerkingen opmerken: vermoeidheid, moeilijk inslapen/nachtmerries, neerslachtig, concentratie/geheug[lees meer...]en problemen. Ook is alle hoofdpijn niet weg, maar is dan toch anders de "aanvallen". Deze komen meestal omdat ik mij ergens heel erg druk over heb gemaakt of ben geweest (zoals werk). Ik vind dit medicijn dan ook enigzins gevaarlijk omdat je er rustiger bij zou moeten voelen; maar dat onderdrukt ook de signalen van je lichaam die aangeven wanneer je moet ophouden. Op die manier kan je nog verder van huis zijn. Ik wil dan met mijn ervaring ook meegeven: weeg kritisch af of de hoofdpijn klachten opweegt tegenover de bijwerkingen.

11-12-2014 | Vrouw | 27
propranolol (80mg)
Op mijn 10de is bij mij migraine geconstateerd na vele onderzoeken, en heb ik vele onderdrukkers geprobeerd waaronder topamax en depakine. Sinds augustus vorig jaar overgestapt op propranolol, eenmalig 80mg per dag. Een terugkerend verschijnsel bij alle migraine onderdrukkers vind ik de slaapstoornissen. Vooral bij propranolol vaak meerdere malen per nacht wakker, na[lees meer...]re dromen en zwetend wakker worden. Sinds enkele weken heb ik nu ook een erg droge mond, wat vooral savonds opkomt eenmaal in bed. Ben wel erg blij met het effect , waarna mijn migraine van ruim 15 x per maand is gezakt naar ongeveer 4 x per maand, "Gewone " hoofdpijn niet meegeteld. Het overstappen op nieuwe medicatie is voor mij altijd prima , aangezien ik altijd het idee heb dat na een aantal jaren gebruik, de bijwerkingen meer en meer opkomen.

18-02-2014 | Vrouw | 22
propranolol
Al vanaf een jaar of 6 heb ik last van hoofdpijn en sinds de pubertijd zijn de aanvallen vrij heftig geworden en is er migraine geconstateerd. Vanaf een jaar of 19 ben ik propranolol gaan slikken. Ik slik de pillen(80mg) ongeveer anderhalf jaar nu. Over het algemeen werken ze goed. Ik ben van 2 a 3 aanvallen per maand met overgeven en drie dagen in bed liggen naar 2 a 3[lees meer...] keer In de maand 'normale' hoofdpijn. De bijwerkingen die ik er van krijg zijn vermoeidheid (probeer al een paar maanden opbouwend 5 km te hardlopen maar voor mijn gevoel verbeterd mijn conditie niet of nauwelijks), hartkloppingen en duizeligheid. Ik neem ze voor lief omdat tot nu toe niks anders helpt en ik blij ben dat ik nu tenminste niet 3 dagen op mijn bed hoef te liggen en gewoon een 'normaal' leven kan leiden .

14-01-2014 | Vrouw | 43
propranolol (40)
Nervositeit
Propranolol 40 gebruik ik heel af en toe als ik te maken krijg met spannende situaties, zoals begrafenissen of als ik mezelf goed onder controle wil houden. Het beste werkte Sandoz (eerste keer geen enkele bijwerking van ervaren), maar van mijn huisarts krijg ik dat niet, omdat het doping zou zijn. Wel van Accord, maar dat merk geeft vervelende bijwerkingen zoals zeer zwar[lees meer...]e benen (trappen lopen als een oude vrouw!, kom de trap dan bijna niet meer op terwijl ik een goede conditie heb)) en slecht en wazig zicht en droge ogen. Heb ooit nog een ander goedkoop "eigen"merk gehad met iets minder bijwerkingen, maar ben de naam kwijt. Waarom ik voortaan Accord krijg, weet ik niet, maar ben er minder blij mee. Werkt wel tegen trillen, maar geeft een algeheel "raar"gevoel, alsof je een beetje dronken bent.

02-07-2013 | Man | 6
propranolol
Mijn zoon van 6 slikt nu bijna 4 weken 2 maal daags 10 mg tegen frequente migraine. Vanaf de eerste pil heeft hij geen hoofdpijn meer gehad! De bijwerkingen zijn echter zodanig dat hij een ander medicijn gaat slikken. Mijn zoon's hartslag daalt in rust regelmatig tot rond de 55 en daarbij voelt hij erg koud aan. Na een paar dagen gebruik kreeg hij pijnklachten in vingers, [lees meer...]benen en voeten, iets wat hij nooit eerder had gehad. 's Nachts kreeg hij vaak nachtmerries. Daarnaast werkt propranolol voor mijn zoon niet voor de hevige oogpijn en abdominale migraine, waar hij ook last van heeft. Al met al werkt het middel voor mijn zoon dus heel goed tegen de hoofdpijn, maar gezien de bijwerkingen gaat hij toch over op een ander medicijn.

04-10-2021 | Man | 64
Tremor
Ik gebruik de propranolol al een paar jaar. Trillen met de linkerhand heb ik al heel lang. Ik ben linkshandig. De rechterhand heb ik geen problemen mee. Met name als ik in een andere omgeving kom met vreemde mensen heb ik tremors. Dan kan ik nog geen kopje koffie oppakken. Of als ik thuis precies werk moet doen. Solderen of kleine schroefjes en dat soort dingen..Propranol[lees meer...]ol heeft mij hier heel lang mee geholpen. Ik gebruik nu 1 tablet en kan dan functioneren. Typen, schrijven en zelf werken met gereedschap. Vreemd is wel dat ik dit tremors maar aan 1 kant heb.Ik ga zelfs weer biljart spelen. Merk wel dat de werking minder wordt na het gebruik van een aantal jaren. Misschien een beetje meer nemen. Iemand ervaring mee dat de werking na verloop van tijd begint af te nemen? Ik hoor het graag

28-05-2021 | Man | 52
propranolol (40mg)
Als ik een presentatie moet geven voor een publiek ben ik enorm nerveus en begin ik te hyperventileren. Op aanraden van mij huisarts dit middel gekregen, en ik moet zeggen dat dit voor mij een wondermiddel is. Half uur voor ik presentatie moet geven, neem ik er 2 van 40 mg. in. Van dit medicijn word ik rustig, ik ben nog wel nerveus maar mijn lichaam blokkeert niet meer. I[lees meer...]k word er ook opgewekt en alert van. Ik neem het alleen in als ik een presentatie moet geven of als ik voor een publiek moet spreken .

23-02-2021 | Man | 61
Tremor
ik heb een essentiele tremor- bevende handen - maar ik ondervind dat ik regelmatig hoofdpijn heb en het ergste is dat ik ondervind dat mijn positiviteit weg is en ook dat ik geen werk iever meer heb ben lusteloos geworden, daarom graag meningen van anderen eens graag gehoord

29-11-2020 | Man | 29
Trillen
Ik heb al vanaf mijn 12e jaar last van trillen, was nooit zo van de suprise op school uitpakken want dan werd het trillen erger. Op mijn 18e levensjaar ging ik ermee naar dokter omdat het trillen zo heftig was dat als ik ging afrijden dat het gevaarlijk werd om re rijden. Zeg dat me been alle kanten op ging bij het indrukken van de koppeling ik heen en weer ging in de stoe[lees meer...]l het was niet leuk meer. Toen bij de arts geweest en die zei als je dit medicijn neemt krijg je deze en deze bijwerkingen.. toch maar niet gedaan. Waarom? Geen idee.... tot een jaar of 25 heb ik altijd de angst gehad van straks ga ik daar afrekenen en ga ik weer trillen en raar worden... dus dat was geen leven meer voor mij. Heb ik toch maar het medicijn genomen want het was gewoon niet leuk meer... dat ik begon ging ik al snel naar de 160 mg met een tal bijwerkingen maar het hielp mij echt goed kreeg meer zelfvertrouwen maar tot een moment moest ik voor een keuring en daar uit bleek dat mijn hartslag gevaarlijk laag was namelijk 44 in rust. Dus het medicijn moest omlaag, ik ben nu van 160 naar 10 mg gegaan me hartslag is nu 46 in rust en de 10 mg werkt niet de hele dag. Maar ik heb meer rust in me lijf. Dat ik niet hoef te denken straks ga ik weer trillen. Ik tril gewoon maar boeiend als iemand anders dat ziet iedereen heeft wat. Ik ben inmiddels bijna 30 jaar

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum